jaka rama 29" pod V-brake

Data: 2015-08-31 22:42:25
Autor: JaceK
jaka rama 29" pod V-brake
Czy jest jakaś sensowna rama do wyboru w rozmiarze 29" pod hamulce v-brake? Szukam i szukam, ale tylko pod tarczówki widzę.

JaceK

Data: 2015-09-01 22:12:10
Autor: ToMasz
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu 31.08.2015 o 22:42, JaceK pisze:
Czy jest jakaś sensowna rama do wyboru w rozmiarze 29" pod hamulce
v-brake? Szukam i szukam, ale tylko pod tarczówki widzę.
żartujesz...
większość ram 28 nada się pod 29. tyle że jak się okaże że prześwit masz 8mm, to to nie jest "wada" tylko taka specjalna właściwość roweru, bo kto tam panie do 29 błotniki wkłada?

ToMasz

Data: 2015-09-01 23:28:39
Autor: JDX
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-09-01 22:12, ToMasz wrote:
[...]
Ale te 29" sugeruje MTB, a więc szerokie gumy. A do zwykłej
(trekkingowej) ramy pod 28" raczej ciężko będzie wsadzić coś powyżej 2"
szerokości.

Do OP: rama to jedno, ale spróbuj znaleźć jakiś przyzwoity amortyzator
MTB z piwotami. Bo ja to nawet porządnego miejsko-trekingowego z
piwotami nie dałem rady znaleźć. :-D

Data: 2015-09-01 23:39:35
Autor: atm
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-09-01 23:28, JDX wrote:
On 2015-09-01 22:12, ToMasz wrote:
[...]

Czy warto zatem upierac sie przy v-kach?
Nie chce wywolac flejma, tylko troche nie rozumiem parcia na ten typ hamulcow, kiedy glowne komponenty sa obecnie trudne do zdobycia, nie mowiac juz o wyborze.

Data: 2015-09-02 00:07:32
Autor: JDX
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-09-01 23:39, atm wrote:
[...]
Czy warto zatem upierac sie przy v-kach?
Nie chce wywolac flejma, tylko troche nie rozumiem parcia na ten typ
hamulcow, kiedy glowne komponenty sa obecnie trudne do zdobycia, nie
mowiac juz o wyborze.
Nie ma problemu ze zdobyciem głównych komponentów pod v-ki. Tylko że są
to komponenty z dolnej półki.

Data: 2015-09-02 08:30:31
Autor: JaceK
jaka rama 29" pod V-brake
On 02.09.2015 00:07, JDX wrote:
On 2015-09-01 23:39, atm wrote:
[...]
[...]

Mnie to nie przeszkadza, bo chciałbym przełożyć większość części z 26" MTB do 29" - stąd pytanie.

Chcę po prostu kupić ramę 29" - nie 28" cali do której nie wcisnę szerokiej opony, albo będzie niewielki prześwit i nie zamontuję błotnika (no chyba, że ktoś poda przykład ramy 28" w której to nie będzie problemem). Nie przeszkadza mi, jeśli rama miałaby mocowanie pod tarczówki - może w przyszłości bym wykorzystał. Na razie jednak chciałbym jednak wykorzystać to co mam i szukam ramy z piwotami.

Może ktoś poratuje linkiem do sensownej ramy 29" z piwotami?

JaceK

Data: 2015-09-02 00:52:33
Autor: Ignac
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu środa, 2 września 2015 08:30:34 UTC+2 użytkownik JaceK napisał:

Może ktoś poratuje linkiem do sensownej ramy 29" z piwotami?

Może taka:
http://allegro.pl/rama-b1-axigon-29-i5635630485.html

Data: 2015-09-02 01:03:19
Autor: Ignac
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu środa, 2 września 2015 09:52:34 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
W dniu środa, 2 września 2015 08:30:34 UTC+2 użytkownik JaceK napisał:
 > Może ktoś poratuje linkiem do sensownej ramy 29" z piwotami?

> [...]

lub taka(czytaj opis):
http://allegro.pl/rama-28hydro-cross-trek-i5624685382.html

Data: 2015-09-02 01:08:28
Autor: Ignac
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu środa, 2 września 2015 10:03:21 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
> [...]
> W dniu środa, 2 września 2015 08:30:34 UTC+2 użytkownik JaceK napisał:
>  > > Może ktoś poratuje linkiem do sensownej ramy 29" z piwotami?

lub taka:
http://allegro.pl/rama-alu-biria-pro-2-sport-i5629078648.html

Data: 2015-09-02 10:47:10
Autor: JaceK
jaka rama 29" pod V-brake
On 02.09.2015 10:08, Ignac wrote:
[...]

Dzięki! Sprzedawca zachwala, ale jednak to ramy 28", trochę obawiam się o niespodzianki z grubymi oponami... Z drugiej strony 28" był "od zawsze" i przynajmniej w standardzie 28" nie oczekiwałbym zgrzytów :)

Ma ktoś może zbudowany rower na takiej ramie z grubymi oponami 2.0-2.5 i mógłby wrzucić zdjęcie? Może ktoś ma 28" "zrobionego" na 29" i może opisać wrażenia z jazdy?

JaceK

Data: 2015-09-03 00:15:45
Autor: Ignac
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu środa, 2 września 2015 10:47:14 UTC+2 użytkownik JaceK napisał:

Sprzedawca zachwala, ale jednak to ramy 28", trochę obawiam się o niespodzianki z grubymi oponami...

Poproś go niech przełoży na chwilę kompletne koło z jakiegoś 29",
zrobi ze dwie trzy foty, żebyś mógł ocenić jak to będzie wyglądać.

Data: 2015-09-03 07:25:27
Autor: rzymo
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu środa, 2 września 2015 10:47:14 UTC+2 użytkownik JaceK napisał:
(...)
Ma ktoś może zbudowany rower na takiej ramie z grubymi oponami 2.0-2.5 i mógłby wrzucić zdjęcie? Może ktoś ma 28" "zrobionego" na 29" i może opisać wrażenia z jazdy?

Be One (B1) Axigon - to typowa rama 29", pomyślana pod duże opony a nie pod treking (inna geometria).
Mój się prezentował tak: http://i.imgur.com/1Dniidxh.jpg - amortyzator Manitou Tower 29", opony Conti X-King 29x2.2" przód i Geax Mezcal 29x2.0" tył.
Niby nie tak dawno, a to początek 2012 roku... (obecnie jeżdżę na mniejszych kołach, z prostszym napędem, sztywnym widłem i dużo większą ilością węgla)

Data: 2015-09-03 13:43:44
Autor: Ignac
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu czwartek, 3 września 2015 16:25:30 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:

Be One (B1) Axigon - to typowa rama 29", pomyślana pod duże opony a nie pod treking (inna geometria).
Mój się prezentował tak: http://i.imgur.com/1Dniidxh.jpg

Bardzo ładnie wyszło.

Data: 2015-09-04 08:19:48
Autor: JaceK
jaka rama 29" pod V-brake
On 03.09.2015 16:25, rzymo wrote:
[...]

W jakim rozmiarze jest rama na zdjęciu?
Czy dobrze widzę, że piwoty wykręciłeś czy ich nie było?
Jakie obręcze były w tym rowerze?
Jak Ci się w ogóle jeździło na tym rowerze? Jak geometria?

JaceK

Data: 2015-09-04 09:28:17
Autor: rzymo
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu piątek, 4 września 2015 08:19:53 UTC+2 użytkownik JaceK napisał:

> Be One (B1) Axigon - to typowa rama 29", pomyślana pod duże opony a nie pod treking (inna geometria).
> [...]

18 albo 19" - nie pamiętam który z rozmiarów jest u tego producenta.

Czy dobrze widzę, że piwoty wykręciłeś czy ich nie było?

Wykręcone.

Jakie obręcze były w tym rowerze?

Akurat koła to miałem drogie i lekkie. Z obręczy to najdłużej jeździłem na FRM XMD 388 - wewnętrznie 19.5mm.

Jak Ci się w ogóle jeździło na tym rowerze? Jak geometria?

Jeździło się dobrze, jednakże po obcowaniu z kilkoma 29er stwierdziłem że to sprzęt nie dla mnie. W moim odczuciu rower jest 'za duży' (chyba najbardziej właściwe słowo).

Data: 2015-09-04 19:08:04
Autor: JaceK
jaka rama 29" pod V-brake
On 04.09.2015 18:28, rzymo wrote:
Jeździło się dobrze, jednakże po obcowaniu z kilkoma 29er stwierdziłem że to sprzęt nie dla mnie. W moim odczuciu rower jest 'za duży' (chyba najbardziej właściwe słowo).

Rozważam też ramę pod koła 27". Czy może zdecydowałeś się na taki rozmiar czy wróciłeś do 26"?

JaceK

Data: 2015-09-04 13:35:26
Autor: rzymo
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu piątek, 4 września 2015 19:08:07 UTC+2 użytkownik JaceK napisał:
Rozważam też ramę pod koła 27". Czy może zdecydowałeś się na taki rozmiar czy wróciłeś do 26"?

I tak, i tak ;)
Przejściowo jeździłem na 27.5", ale w końcu wróciłem do starej miłości - czyli sztywny sztywniak 26", ale przednie koło dałem 27.5": http://i.imgur.com/XVPqGa9.jpg - który następnie się uprościł (BB7, 1x10, SPD).
Na razie jest to mój główny rower, za rok będę myślał co dalej...

Data: 2015-09-02 08:45:39
Autor: atm
jaka rama 29" pod V-brake

Mnie to nie przeszkadza, bo chciałbym przełożyć większość części z 26"
MTB do 29" - stąd pytanie.

Z ciekawosci: co masz zamiar przelozyc z 26era?
Ja mialem niedawno taka sama sytuacje (poza v-kami).
Przelozylem jedynie naped i siodelko z Thudbusterem....a i bidon z koszykiem. Reszta musiala byc nowa, dopasowana do 29era.

Data: 2015-09-02 10:06:31
Autor: JaceK
jaka rama 29" pod V-brake
On 02.09.2015 08:45, atm wrote:
[...]

Po zastanowieniu doszedłem do wniosku, ze możesz mieć rację. Muszę to przemyśleć.

JaceK

Data: 2015-09-02 11:26:30
Autor: JDX
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-09-02 08:45, atm wrote:
[...]
Przelozylem jedynie naped i siodelko z Thudbusterem....a i bidon z
koszykiem. Reszta musiala byc nowa, dopasowana do 29era.
A czy np. klamki i manetki też musiały być dopasowane?! Bo jakoś nie
mogę sobie tego wyobrazić.

Data: 2015-09-02 11:30:52
Autor: atm
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-09-02 11:26, JDX wrote:
On 2015-09-02 08:45, atm wrote:
[...]
[...]

Manetki to dla mnie czesc napedu, o klamkach i hamulcach zapomnialem wspomniec, mam to jako jedna grupe SLX i calosciowo to zawsze traktuje.

A co dopasowania klamek...SLXy 1-gen bez problemu wchodzily na kierownice w 26. natomiast na kierownice Ritcheya do 29era juz nie dalo sie ich nasunac. Musialem pilnikiem pojechac. Wie ktos o chodzi? pogrubili kieronice o milimetr, Ritchey dal wiecej farby?

Data: 2015-09-02 11:56:52
Autor: bans
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu 2015-09-02 o 11:30, atm pisze:

Manetki to dla mnie czesc napedu,

A co w napędzie z 26" nie pasuje do 29"?

--
bans

Data: 2015-09-02 11:58:59
Autor: atm
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-09-02 11:56, bans wrote:
W dniu 2015-09-02 o 11:30, atm pisze:

Manetki to dla mnie czesc napedu,

A co w napędzie z 26" nie pasuje do 29"?

A teraz to pytania nie rozumiem, doprecyzuj prosze.

Data: 2015-09-02 12:49:39
Autor: bans
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu 2015-09-02 o 11:58, atm pisze:

A co w napędzie z 26" nie pasuje do 29"?

A teraz to pytania nie rozumiem, doprecyzuj prosze.

Moja wina, źle przeczytałem - że napędu _nie_ przełożyłeś. Bęcwał ze mnie ;)

--
bans

Data: 2015-09-02 12:50:40
Autor: bans
jaka rama 29" pod V-brake
W dniu 2015-09-02 o 11:58, atm pisze:

A co w napędzie z 26" nie pasuje do 29"?

A teraz to pytania nie rozumiem, doprecyzuj prosze.

Moja wina, źle przeczytałem - że napędu _nie_ przełożyłeś. Bęcwał ze mnie ;)

Może to dlatego, że napęd to dla mnie nie "jedynie", a "aż" ;)

--
bans

Data: 2015-09-02 12:54:05
Autor: atm
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-09-02 12:50, bans wrote:
[...]

A teraz wprowadzaja Boosta, nawet napedu nie da sie przelozyc, tylko kilka drobiazgow ;]

Data: 2015-09-02 09:48:10
Autor: ToMasz
jaka rama 29" pod V-brake

Może ktoś poratuje linkiem do sensownej ramy 29" z piwotami?
niema czegoś takiego w normalnych pieniądzach. tzn macajac rękami serwisantów około 1000 rowerów rocznie, nikt nie dotknął 29er który miałby duży prześwit, który byłby projektowany od zera na 29. Owszem są ramy 28 które wyglądają na "trekinga" i 28 które wyglądają na "górala", ale niema to istotnego wływu na prześwit. PRecyzując, spokojnie zrobisz 29er z większości ram 28, jednak weź sobie oponę/koło  napompuj i kupuj ramę przypasowując do koła. ja mogę Ci zrobić fotki (prześwitu) ramy rometa rx500, biria cośtam, eurobike reaction, i HNcompany. poprostu tylko takie na dzisiaj mam.

ToMasz

Data: 2015-09-22 21:06:02
Autor: atm
jaka rama 29" pod V-brake
On 2015-08-31 22:42, JaceK wrote:
Czy jest jakaś sensowna rama do wyboru w rozmiarze 29" pod hamulce
v-brake? Szukam i szukam, ale tylko pod tarczówki widzę.

JaceK

http://allegro.pl/rama-be-one-axigon-29er-od-1-zl-i5685473581.html

jaka rama 29" pod V-brake