jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?

Data: 2011-10-07 19:42:57
Autor: Piotr Kubiak
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
Witam muszę przyciąć blat drewniany grubości 3,8cm dąb do kuchni mam już wyrzynarkę, ale chodzi mi o proste cięcia (5-6 cięć) skrócenie oraz
zwężenie blatu, tak żeby łączenia w miejscu cięć były możliwie idealne 1. czy dokonanie takiego prostego cięcia jest możliwe przy pomocy ręcznej
pilarki? 2. czy potrzebne jest do tego urządzenie dobrej klasy czy wystarczy w
zupełności jakieś pierwsze lepsze badziewie z castoramy za 100zł ? lub ew. może być za 100zł ale musi mieć odpowiednie parametry, jakie? dziękuję za pomoc Piotr

Data: 2011-10-07 21:53:24
Autor: wolim
W dniu 2011-10-07 21:42, Piotr Kubiak pisze:
[...]

Tak.

2. czy potrzebne jest do tego urządzenie dobrej klasy czy wystarczy w
zupełności jakieś pierwsze lepsze badziewie z castoramy za 100zł ?
lub ew. może być za 100zł ale musi mieć odpowiednie parametry, jakie?

Byle czym nie dotniesz blatu tak, żeby go nie strzępić. Polecam narzędzia Festool.
Do cięć, o których mówisz potrzebna jest pilarka z szyną prowadzącą.

Byle gównem za 100 złotych postrzępisz materiał i będziesz sobie pluł w brodę.

Swoją drogą, jak potrzebujesz 5-6 cięć, to idź do pierwszej lepszej Castorami i Ci dotną.
Albo poszukaj stolarza w okolicy - jak dobrze pogadasz, to nawet przyjedzie na miejsce z narzędziami i Ci ten blat złoży do kupy.

Data: 2011-10-07 20:10:07
Autor: Piotr Kubiak
wolim <nospam@tu.pl> napisał(a):
> [...]
> zwężenie blatu, tak żeby łączenia w miejscu cięć były możliwie idealne
>
> 1. czy dokonanie takiego prostego cięcia jest możliwe przy pomocy ręcznej

Tak.

> [...]

Albo poszukaj stolarza w okolicy - jak dobrze pogadasz, to nawet przyjedzie na miejsce z narzędziami i Ci ten blat złoży do kupy.

nie bardzo mam jak przewieźć taki blat, ale koncepcja ze stolarzem na telefon to jest jakiś pomysł

bo myślałem jeszcze żeby do taniej pilarki dokupić dobrą tarczę, chociaż w sumie to może wyjść drożej i gorzej niż ze stolarzem, hmm muszę się zastanowić..

Data: 2011-10-07 22:25:08
Autor: wolim
W dniu 2011-10-07 22:10, Piotr Kubiak pisze:

bo myślałem jeszcze żeby do taniej pilarki dokupić dobrą tarczę, chociaż w
sumie to może wyjść drożej i gorzej niż ze stolarzem, hmm muszę się
zastanowić..

Nawet najlepsza tarcza nie da Ci idealnie prostego cięcia.
Do tego potrzebna jest prowadnica.
Taka jak tu:
http://allegro.pl/szyna-prowadnica-festool-fs-1400-2-warszawa-i1862836301.html

Data: 2011-10-07 22:16:10
Autor: Piotr Kubiak
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
planowałem jechać z piłą wzdłuż deski przymocowanej do blatu ściskami - nie zagwarantuje mi to prostego cięcia?

Data: 2011-10-08 01:45:16
Autor: ZbyszekZ
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?

W dniu sobota, 8 października 2011, 00:16:10 UTC+2 użytkownik Piotr Kubiak napisał:
planowa�em jecha� z pi�� wzd�u� deski przymocowanej do blatu �ciskami - nie zagwarantuje mi to prostego ci�cia?

Dobra pilarka z dobra tarcza beda ciely deske bez zachaczenia (plyta jest twardsza). Nie ma bata, musi byc prowadnica.
Jesli nie znajdziesz stolarza/transportu to sugeruje najtansza pilarke z marketu z prowadnica (w spozywczych ok. 40zl) i dobra, drobna pile (moze byc drozsza niz pilarka).
Markowy sprzet dluzej dziala, ale Tobie chyba na tym bardzo nie zalezy.

--
ZZ@private

Data: 2011-10-09 09:25:50
Autor: Marek Dyjor
Kubiak napisał:
[...]

dokłądnie. dobre drobnozębowe tarcze są bardzo drogie ale tną bez żadnego strzepienia, tak swoją drogą to niewiem czemu np do tych przecinarek kątowych też wsadzają najtańśze tarcze do tarcicy.

Data: 2011-10-12 18:38:52
Autor: Andrzej S.
W dniu 2011-10-07 22:25, wolim pisze:
[...]

Bzdury opowiadasz. Oczywiscie ze wystarczy deska.
Oczywiscie tez, ze wszystko mozna spieprzyc, ale nie z powodu
takiej czy innej prowadnicy, porzadnie przymocowanej, itd.

Najtansza pilarka, ze dwie rózne tarcze i material treningowy - to
wszystko co potrzebne.

pozdro
--
A S

Data: 2011-10-09 12:29:28
Autor: Kris
Użytkownik "Piotr Kubiak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6nmav$ll1$1@inews.gazeta.pl...

nie bardzo mam jak przewieźć taki blat,

Wynajęcie jakiegokolwiek transportu będzie droższe od zakupu pilarki?
Ręczna pilarka może się Tobie nie udać dociąć równo. W zakładzie stolarskim(sklep z akcesoriami meblowymi) dotną Tobie dokładnie  jak chcesz za kilkanaście zł

Data: 2011-10-09 13:33:45
Autor: Marek Dyjor
Kris wrote:
[...]

+ 100 lub więcej za transport.

Data: 2011-10-09 15:39:38
Autor: Damork
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
Na mównicę wtargnął "Marek Dyjor", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

Kris wrote:
[...]

Ale będzie miał praktycznie gwarancję że cięcie będzie równe, a krawędzie
nie postrzępione. W tanich pilarkach tarcze czasami wpadają w boczne
drgania, przez co nie dość że rzaz jest nierówny, to i krawędzie paskudnie
wyglądają. Z jednej strony dodatkowa kasa na transport, z drugiej niemałe
ryzyko że (zapewne wcale nie taki tani) blat szlag trafi.
Wybór oczywiście należy do autora wątku, lecz jeśli to jednorazowe cięcie,
to moim zdaniem zdanie się na najemną siłę fachową jest lepszym
rozwiązaniem. Co do transportu - nie masz jakiegoś znajomego dysponującego autem z
relingami? Takie rzeczy najlepiej się na płasko na belkach wozi :)

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Jednoosobowa Rezerwa Szturmowców Imperium na XJ 600N

Data: 2011-10-09 20:31:55
Autor: Kris
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
..Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6s0qr$69v$1@news.onet.pl...

+ 100 lub więcej za transport.

Pilarka pewnie droższa;)
A zresztą skąd to 100 zł. 150 zł to ok miesiąca temu zapłaciłem za wynajęcie z lokalnej hurtowni budowlanej dużego samochodu z HDSem który przywiózł mi drzewo z miejscowości odleglej o 35 km w jedną stronę. W ramach tej kwoty kierowca jeszcze czekał aż załadujemy(a nawet pomógł w załadunku) a większe kawałki włożył i zdjął później HDSem
Może sąsiad ma kombiaka i za piwko do sklepu podrzuci lub znajomy dostawczakiem.
No chyba  że autor wątku mieszka gdzieś odcięty od świata.

Data: 2011-10-10 09:54:09
Autor: Pooh
Dnia Sun, 9 Oct 2011 20:31:55 +0200, Kris napisał(a):
No chyba  że autor wątku mieszka gdzieś odcięty od świata.
Ci odcięci od świata mają z reguły najciekawsze sprzęty transportowe ;-)
Popatrz co w Bieszczadach po lasach jeździ ;-)

--
Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

Data: 2011-10-10 11:08:35
Autor: Piotr Kubiak
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
ostatecznie zwątpiłem, po złożeniu siedzeń udało się wpakować blaty do corsy
znajomego i pojechały do stolarza jednak :)

Data: 2011-10-08 13:53:01
Autor: Irokez
Użytkownik "wolim" <nospam@tu.pl> napisał w wiadomości news:j6nlbk$5ic$1usenet.news.interia.pl...
Swoją drogą, jak potrzebujesz 5-6 cięć, to idź do pierwszej lepszej Castorami i Ci dotną.

Z tym przytną w Castorami to zeszli na psy.
Nie przytną, o ile nie kupiłeś od nich.

Jeszcze 2 lata temu zapłaciłęm jakieś grosze za przycięcie drzwi, w to lato pojechałem z drzwiami i.. skończyło się na kupieniu piły tarczowej widiowej z drobnymi zębami oraz cięciu ręcznym na podwórku u kumpla. W sumie plusy, bo pogaliśmy, piwko wypiliśmy, a przycięcie wyszło super :)

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-10-08 18:52:50
Autor: Piotr Kubiak
jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?
brzmi nieźle, szczególnie ta część o piwie :)

Data: 2011-10-08 23:10:23
Autor: Pooh
Dnia Sat, 8 Oct 2011 18:52:50 +0000 (UTC), Piotr Kubiak napisał(a):
brzmi nieźle, szczególnie ta część o piwie :)
Ale jak nie będzie trzeba kupić pilarki to zostanie więcej na to piwo ;-)

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

Data: 2011-10-09 22:33:37
Autor: Irokez
Użytkownik "Pooh" <news@nospam.pooh.priv.pl> napisał w wiadomości news:107kyqefr1gwl.dlgpooh.priv.pl...
Dnia Sat, 8 Oct 2011 18:52:50 +0000 (UTC), Piotr Kubiak napisał(a):
brzmi nieźle, szczególnie ta część o piwie :)
Ale jak nie będzie trzeba kupić pilarki to zostanie więcej na to piwo ;-)

No ja właśnie nie musiałem pilarki kupować. Była tylko z tarczą do robienia demolki a nie cięcia ;)
Tarcza kosztowała mnie coś koło 50zł, czyli tyle co za cięcie kupionego u nich materiału bym zapłacił.

Czyli przyjemność cięcia i spotkania przy piwku była gratis :)

--
Irokez

Data: 2011-10-10 19:29:21
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Piotr Kubiak" <f70@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j6nko1$geg$1inews.gazeta.pl...

muszę przyciąć blat drewniany grubości 3,8cm dąb do kuchni
mam już wyrzynarkę, ale chodzi mi o proste cięcia (5-6 cięć) skrócenie oraz
zwężenie blatu, tak żeby łączenia w miejscu cięć były możliwie idealne

Najtańsza pilarka tarczowa, choćby Topex czy Pegasus, ważne, żeby nie była zajechana i nie biła na łożyskach.
Do tego tarcza z najdrobniejszymi zębami, jakie uda się kupić. tarcze drobnozębne sa niestety drogie, ale poszukawszy po hipermarketach można znaleźć tanie tarcze Dedra, z drobnymi stalowymi zębami - pewnie szybko się stępią, ale do takiej dość jednorazowej roboty... czemu nie?
Dalej - linię cięcia oklejasz taśmą malarską, taką papierową. Warto kupić tą taśme lepszej jakości i dokładnie ją przykleić, żeby dobrze przylegała.
Do blatu ściskami stolarskimi przykręcasz deskę bądź cokolwiek, wzdłuż czego będziesz potem prowadzić piłę. Używania prowadnic fabrycznie dołączanych do tanich pił odradzam, bo bardziej przeszkadzają, niż pomagają.
I po prostu tniesz. Wyżej opisanym sposobem podcinam u siebie drzwi, skracam płyty meblowe okleinowane, tnie się super, zero strat i wystrzępień.

J.

Data: 2011-10-18 10:02:53
Autor: Jackare
[...]

Utniesz.
Zwykła pilarka strzępi materiał z jednej strony - tam gdzie wychodzi ostrze z materiału - wypróbuj na czymś to zobaczysz.  Wystarczy przyłożyć piłę z odpowiedniej strony. Prowadnica z deski, listwy alu lub poziomicy powinna wystarczyć. Ludzie kombinują podkładając na strzepionej stronie dodatkowy materiał: sklejkę, listwę itp. Zmniejsza to skalę strzępienia ale nie eliminuje zjawiska.

Jest jedno ale: tarcza w kupionej świeżo pilarce marki "marketowej" będzie max do dupy i stępi się po około 40 cm ciętego materiału. Od razu kup sobie nową tarczę. Graphite np można kupić w rozsądnej cenie i całkiem przyzwoite (mnie wystarczają na kilka miesięcy robót przy otwieraniu drewnianych podłóg pod instalacje). Tarcza taka kosztuje 30-40 zł.
Za profi narzędzie typu festool zapłacisz ze 2-3 tys zł. Za tarczę z drobnym zębem 250-400 zł, więc pewnie lepiej kogoś wezwać - najlepiej na "fuchę" poprosić chłopaków z jakiejś firmy montującej kuchnie.
--
Jackare

jaką ręczną pilarkę tarczową kupić do cięcia blatu?