jaka spinka/sztyft do lancucha

Data: 2011-05-14 19:14:29
Autor: Titus Atomicus
jaka spinka/sztyft do lancucha
Witam,
W ofercie cykloturu.pl widze SRAM, Shimano i Wippermanna.
Czy do lancuchow SRAM pasuje tylko SRAM, do Shimano - Shimano, a do Wippermanna - Wippermann?
A co z pinami/sztyftami?
I gdzie w Warszawie znajde spinki/sztyfty do Shimano 8 rzedowego w dobrej cenie?
TA

Data: 2011-05-14 19:17:34
Autor: Titus Atomicus
jaka spinka/sztyft do lancucha
In article <Titus_Atomicus-9C5C6F.19142914052011@newsfeed.onet.pl>,

[...]

I dlaczego te shimanowe spinki sa takie drogie - widze ze za spinke do 10-rzedowego lancucha trzba zaplacic 51zl.
To lekka przesada.

TA

Data: 2011-05-14 19:39:00
Autor: Ignacy
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
I dlaczego te shimanowe spinki sa takie drogie - widze ze za spinke do 10-rzedowego lancucha trzba zaplacic 51zl.
To lekka przesada.

  ...ależ nie "wypas" musi kosztować.

  Ignac

Data: 2011-05-14 21:04:04
Autor: Michał Stępień
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

[...]

Nie rozumiem dlaczego ludzie cieszą jak im w twarz plują.
Czy łańcuchy shimano to jakiś cud techniki jest?
Używam łańcuchów sram i mam spinkę w komplecie. Niczego nie szlifuję.
Szlifowanie to druciarstwo.

Data: 2011-05-14 21:36:25
Autor: BoDro
Michał Stępień pisze:

Nie rozumiem dlaczego ludzie cieszą jak im w twarz plują.
Czy łańcuchy shimano to jakiś cud techniki jest?
Używam łańcuchów sram i mam spinkę w komplecie. Niczego nie szlifuję.

Masz rację, że to dziadostwo. Z wielkiej łaski dodają zapasowy pin do droższych łańcuchów... Gdyby mi nie było szkoda wywalać spinek po łańcuchach SRAM'a, to też bym sobie głowy nie zawracał dostosowaniem ich do Shimanowskich łańcuchów...

Szlifowanie to druciarstwo.

szlifowanie to szlifierstwo...:-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-14 21:04:06
Autor: mbut
W dniu 11-05-14 19:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

a jak kupujesz nowy łańcuch to nie tam tam nowej spinki, bo np SRAM daje spinkę

Data: 2011-05-14 21:04:20
Autor: Maciek
jaka spinka/sztyft do lancucha
Czy do lancuchow SRAM pasuje tylko SRAM, do Shimano - Shimano, a do
Wippermanna - Wippermann?

Używam SRAM-owskiej spinki 9-tki z HG73, wszystko hula jak należy.

Data: 2011-05-15 15:33:59
Autor: Wojtas
W dniu 2011-05-14 19:14, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Witam,
W ofercie cykloturu.pl widze SRAM, Shimano i Wippermanna.
Czy do lancuchow SRAM pasuje tylko SRAM, do Shimano - Shimano, a do
Wippermanna - Wippermann?

Było już milion razy na grupie.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-05-22 17:14:21
Autor: Titus Atomicus
jaka spinka/sztyft do lancucha
In article <iqokoa$ktc$2@inews.gazeta.pl>,
 Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:

> [...]

> W ofercie cykloturu.pl widze SRAM, Shimano i Wippermanna.
> Czy do lancuchow SRAM pasuje tylko SRAM, do Shimano - Shimano, a do

e tam.

TA

Data: 2011-05-18 13:37:24
Autor: Ignacy
jaka spinka/sztyft do lancucha
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):  wyguglałem przy okazji taki oto link:
 http://sporti.pl/cat-pol-1214554294-CZESCI-ROWEROWE-Lancuchy-Zapinki.html

 coś dla entuzjastów spinek ,no żeby nie było
 że taki spinkofob ze mnie.

 Ignac --

Data: 2011-05-24 16:15:37
Autor: Titus Atomicus
jaka spinka/sztyft do lancucha
Witam,
OK, Czyli generalnie Shimano do Shimano, SRAM do SRAMa, Connex do Connexa itd

TA

Data: 2011-05-24 21:50:52
Autor: Michał Stępień
[...]

Niby tak, ale Shimano nie robi spinek.
Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Data: 2011-05-25 10:29:55
Autor: Alfer_z_pracy
Michał Stępień napisał:
Shimano nie robi spinek.
Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Hm...

http://www.megabum.pl/moduly/sklep/UserFiles/26/zdjecie_big.jpg

A.

Data: 2011-05-25 14:21:25
Autor: Titus Atomicus
jaka spinka/sztyft do lancucha
In article <4ddcbe45$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote:

Michał Stępień napisał:
> Shimano nie robi spinek.
> Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Hm...

http://www.megabum.pl/moduly/sklep/UserFiles/26/zdjecie_big.jpg

Mhm.
Cena w Bikemanie - 3zl.

TA

Data: 2011-05-25 21:00:30
Autor: tms
On 2011-05-25 10:29, Alfer_z_pracy wrote:
Michał Stępień napisał:
Shimano nie robi spinek.
Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Hm...

http://www.megabum.pl/moduly/sklep/UserFiles/26/zdjecie_big.jpg

A.
No właśnie ale z punktu widzenia mechaniki to ta spinka jest jakąś porażką! Żeby rozpiąć trzeba wyginać element. W porównaniu ze spinkami SRAM-a to jakaś epoka kamienia łupanego jest.

Pozdro
tms

Data: 2011-05-25 22:24:11
Autor: Tomek
W dniu 2011-05-25 21:00, tms pisze:
No właśnie ale z punktu widzenia mechaniki to ta spinka jest jakąś
porażką! Żeby rozpiąć trzeba wyginać element. W porównaniu ze spinkami
SRAM-a to jakaś epoka kamienia łupanego jest.

Dlaczego? Przy zmianie łańcucha sramowskiego na shimano zmieniłem też spinkę na taką właśnie (bo sramowska jest prawie nie do zamontowania na  shimanowskim łańcuchu) - i jest super, nie trzeba się gimnastykować jak ze sramem.  Delikatnie podginam, cyk i łańcuch rozpięty. Nigdy więcej srama.

Data: 2011-05-25 15:24:34
Autor: krzysiek-d
jaka spinka/sztyft do lancucha
On 25 Maj, 22:24, Tomek <x...@y.z> wrote:

Dlaczego? Przy zmianie a cucha sramowskiego na shimano zmieni em te
spink na tak w a nie (bo sramowska jest prawie nie do zamontowania
na  shimanowskim a cuchu) - i jest super, nie trzeba si
gimnastykowa jak ze sramem.  Delikatnie podginam, cyk i a cuch
rozpi ty. Nigdy wi cej srama.

Od kilku lat używam tylko srama i w życiu nie miałem kłopotów z
zakładaniem lub zdejmowaniem.
używam tych spinek z łańcuchami shimano.
Piny z kpl. to dopiero jest nieporozumienie.
Ostatnio moj kumpel dał sobie wcisnac spinkę podobna do srama, okazała
się nie do założenia.
Wygrzebałem swoją zapasowa i łańcuch spięty w 2 sekundy.
Może trafiłes na podobny szmelc?
k.

Data: 2011-05-26 09:40:34
Autor: Alfer_z_pracy
Tomek napisał:
bo sramowska jest prawie nie do zamontowania na  shimanowskim łańcuchu

Zależy na jakim...
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

i jest super, nie trzeba się gimnastykować jak ze sramem.  Delikatnie podginam, cyk i łańcuch rozpięty. Nigdy więcej srama.

Sramowska jest super, nie trzeba się gimnastykować jak z shimanowską. Delikatnie ściskam, cyk i łańcuch rozpięty. Nigdy więcej shimano*.

A.

* w zasadzie nigdy jej nie używałem na łańcuchu, ale powiem szczerze że próbując zapiąć shimanowską na "sucho", nigdy mi się to nie udało. To jest diabelski wynalazek i nie widzę opcji żeby ktoś mnie przekonał, że jest wygodniejsza od sramowskiej :-)

Data: 2011-05-27 19:03:12
Autor: tms
On 2011-05-25 22:24, Tomek wrote:
[...]

No chyba że masz 8-rzędówkę Shimano to rzeczywiście. Ale na 9-rzędówki nie ma lepszej od złotej SRAM-a.

Pozdro
tms

Data: 2011-05-25 23:05:42
Autor: Michał Stępień
[...]

To teraz mam pytanie. Dlaczego ludzie są gotowi szlifować spinki
srama? Po co był tamten temat?

Data: 2011-05-28 10:48:30
Autor: BoDro
Michał Stępień pisze:

To teraz mam pytanie. Dlaczego ludzie są gotowi
> szlifować spinki srama?

Np. zwykłe sknerstwo :-). Zostały mi po łańcuchach SRAM'a spinki, szkoda wywalać, więc nie zaszkodzi pokombinować, by je przystosować do łańcuchów Shimano... No i jaka satysfakcja, gdy szlifowanie kończy się sukcesem :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-28 17:50:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 May 2011, Michał Stępień wrote:

[...]

  Taką spinkę jak na zdjęciu kupiłem raz.
  I nigdy więcej, a przynajmniej mam taką nadzieję (tj. że zajrzę
do papierka w którym mi sprzedawca toto sprzedał; po pierwsze
nie byłem świadom że coś takiego może istnieć, po drugie dopiero
w praniu uzmysłowiłem sobie, jak dobrze to będzie kiedy mi to
coś przypadnie rozbierać).

pzdr, Gotfryd

jaka spinka/sztyft do lancucha