jaka spinka/sztyft do lancucha

Data: 2011-05-18 13:37:24
Autor: Ignacy
jaka spinka/sztyft do lancucha
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):  wyguglałem przy okazji taki oto link:
 http://sporti.pl/cat-pol-1214554294-CZESCI-ROWEROWE-Lancuchy-Zapinki.html

 coś dla entuzjastów spinek ,no żeby nie było
 że taki spinkofob ze mnie.

 Ignac --

Data: 2011-05-24 16:15:37
Autor: Titus Atomicus
jaka spinka/sztyft do lancucha
Witam,
OK, Czyli generalnie Shimano do Shimano, SRAM do SRAMa, Connex do Connexa itd

TA

Data: 2011-05-24 21:50:52
Autor: Michał Stępień
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

Witam,
OK, Czyli generalnie Shimano do Shimano, SRAM do SRAMa, Connex do Connexa itd

Niby tak, ale Shimano nie robi spinek.
Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Data: 2011-05-25 10:29:55
Autor: Alfer_z_pracy
Michał Stępień napisał:
Shimano nie robi spinek.
Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Hm...

http://www.megabum.pl/moduly/sklep/UserFiles/26/zdjecie_big.jpg

A.

Data: 2011-05-25 14:21:25
Autor: Titus Atomicus
jaka spinka/sztyft do lancucha
In article <4ddcbe45$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote:

Michał Stępień napisał:
> Shimano nie robi spinek.
> Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Hm...

http://www.megabum.pl/moduly/sklep/UserFiles/26/zdjecie_big.jpg

Mhm.
Cena w Bikemanie - 3zl.

TA

Data: 2011-05-25 21:00:30
Autor: tms
On 2011-05-25 10:29, Alfer_z_pracy wrote:
Michał Stępień napisał:
Shimano nie robi spinek.
Robienie spinek jest poniżej ich godności.

Hm...

http://www.megabum.pl/moduly/sklep/UserFiles/26/zdjecie_big.jpg

A.
No właśnie ale z punktu widzenia mechaniki to ta spinka jest jakąś porażką! Żeby rozpiąć trzeba wyginać element. W porównaniu ze spinkami SRAM-a to jakaś epoka kamienia łupanego jest.

Pozdro
tms

Data: 2011-05-25 22:24:11
Autor: Tomek
W dniu 2011-05-25 21:00, tms pisze:
No właśnie ale z punktu widzenia mechaniki to ta spinka jest jakąś
porażką! Żeby rozpiąć trzeba wyginać element. W porównaniu ze spinkami
SRAM-a to jakaś epoka kamienia łupanego jest.

Dlaczego? Przy zmianie łańcucha sramowskiego na shimano zmieniłem też spinkę na taką właśnie (bo sramowska jest prawie nie do zamontowania na  shimanowskim łańcuchu) - i jest super, nie trzeba się gimnastykować jak ze sramem.  Delikatnie podginam, cyk i łańcuch rozpięty. Nigdy więcej srama.

Data: 2011-05-25 15:24:34
Autor: krzysiek-d
jaka spinka/sztyft do lancucha
On 25 Maj, 22:24, Tomek <x...@y.z> wrote:

Dlaczego? Przy zmianie a cucha sramowskiego na shimano zmieni em te
spink na tak w a nie (bo sramowska jest prawie nie do zamontowania
na  shimanowskim a cuchu) - i jest super, nie trzeba si
gimnastykowa jak ze sramem.  Delikatnie podginam, cyk i a cuch
rozpi ty. Nigdy wi cej srama.

Od kilku lat używam tylko srama i w życiu nie miałem kłopotów z
zakładaniem lub zdejmowaniem.
używam tych spinek z łańcuchami shimano.
Piny z kpl. to dopiero jest nieporozumienie.
Ostatnio moj kumpel dał sobie wcisnac spinkę podobna do srama, okazała
się nie do założenia.
Wygrzebałem swoją zapasowa i łańcuch spięty w 2 sekundy.
Może trafiłes na podobny szmelc?
k.

Data: 2011-05-26 09:40:34
Autor: Alfer_z_pracy
Tomek napisał:
bo sramowska jest prawie nie do zamontowania na  shimanowskim łańcuchu

Zależy na jakim...
http://www.youtube.com/watch?v=OJNov92NNIg

i jest super, nie trzeba się gimnastykować jak ze sramem.  Delikatnie podginam, cyk i łańcuch rozpięty. Nigdy więcej srama.

Sramowska jest super, nie trzeba się gimnastykować jak z shimanowską. Delikatnie ściskam, cyk i łańcuch rozpięty. Nigdy więcej shimano*.

A.

* w zasadzie nigdy jej nie używałem na łańcuchu, ale powiem szczerze że próbując zapiąć shimanowską na "sucho", nigdy mi się to nie udało. To jest diabelski wynalazek i nie widzę opcji żeby ktoś mnie przekonał, że jest wygodniejsza od sramowskiej :-)

Data: 2011-05-27 19:03:12
Autor: tms
On 2011-05-25 22:24, Tomek wrote:
[...]

No chyba że masz 8-rzędówkę Shimano to rzeczywiście. Ale na 9-rzędówki nie ma lepszej od złotej SRAM-a.

Pozdro
tms

Data: 2011-05-25 23:05:42
Autor: Michał Stępień
[...]

To teraz mam pytanie. Dlaczego ludzie są gotowi szlifować spinki
srama? Po co był tamten temat?

Data: 2011-05-28 10:48:30
Autor: BoDro
Michał Stępień pisze:

To teraz mam pytanie. Dlaczego ludzie są gotowi
> szlifować spinki srama?

Np. zwykłe sknerstwo :-). Zostały mi po łańcuchach SRAM'a spinki, szkoda wywalać, więc nie zaszkodzi pokombinować, by je przystosować do łańcuchów Shimano... No i jaka satysfakcja, gdy szlifowanie kończy się sukcesem :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-28 17:50:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 25 May 2011, Michał Stępień wrote:

[...]

  Taką spinkę jak na zdjęciu kupiłem raz.
  I nigdy więcej, a przynajmniej mam taką nadzieję (tj. że zajrzę
do papierka w którym mi sprzedawca toto sprzedał; po pierwsze
nie byłem świadom że coś takiego może istnieć, po drugie dopiero
w praniu uzmysłowiłem sobie, jak dobrze to będzie kiedy mi to
coś przypadnie rozbierać).

pzdr, Gotfryd

jaka spinka/sztyft do lancucha