jaka tarczówka?

Data: 2009-04-28 00:04:52
Autor: Zwolay
jaka tarczówka?
krotka pilka:za niedlugo oddaje rower na przeglad serwisowy i mam
zamiar przy okazji wymienic przedni hamulec-pytanie na jaki?na
poczatku myslalem o avidach 5 (hydraulika z tarcza 185) ale mi
odradzono i polecono shimano stx z tarcza 160...jezdze w miare
spokojnie (miasto,jakies tam podmiejskie sciezynki lesne itp) ale od
czasu do czasu wypad w gory tez mi sie zdarzy.moja waga mniej wiecej
70 kg-zadne DH itp extrema mnie nie interesuja.dzieki za pomoc-
pozdrawiam!

Data: 2009-04-28 05:08:01
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 09:04, Zwolay <zwo...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jak jeździsz spokojnie to ja bym brał mechanika, odpada problem z
olejem, bolokowaniem tłoczków,
uszczelkami, zapowietrzaniem itp, a siła jest na prawde dużo większa
niż przy vkach. Mam bb5 z klamkami sd5 i tarczą 180 z przodu i hamulec
miażdży ;) - mówie o jeździe po mieście, mazowszu. Wadą bb5 jest to że
w górach szybko lecą klocki. Zresztą o wadach mnóstwo wyczytasz w
archiwum, ale ja przy moim używaniu ich uważam że są spoko. Mam
porównanie z shimano 525 ( hydro ) i uważam że siłą bb5 raczej nie
ustępują, tyle że przy 525 hamowałem 1 palcem a tu hamuje 2oma ale na
płaskim to mi nie przeszkadza, w górach na harkorowych trasach trzeba
hamować 1 palecem bo reszta musi trzymać kiere.

--
pozdro.
jay

Data: 2009-04-28 14:45:41
Autor: Wojtek Paszkowski
jaka tarczówka?
"player" <bad-biker@gazeta.pl> wrote in message news:f74974f5-9b79-4882-a5a4-59a6d888d99df1g2000prb.googlegroups.com...
[...]

tak się składa, że przez pół roku taki zestaw użytkowałem i to co piszesz wydaje mi się być trzecim typem prawdy w delimitacji ks. Tischnera!

mówie o jeździe po mieście, mazowszu.

aha. To wiele tłumaczy ;)

Przy obecnych cenach nie warto nawet zastanawiać się nad dołożeniem do BB7. BB5 przez te swoje malutkie, cieniutkie klocki - to zabawka.

pozdr

Data: 2009-04-28 06:39:23
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 14:45, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:

> [...]

tak się składa, że przez pół roku taki zestaw użytkowałem i to co piszesz
wydaje mi się być trzecim typem prawdy w delimitacji ks. Tischnera!

No właśnie :) Bo przy jeździe miejskiej + jakiś płaski lasek to sie
hamulca dużo nie używa
i problemy które spotyka się w górach tutaj jakby nie występują.
Jeżdziłem tez na tych heblach po górach na fullu enduro
i tam sie średnio sprawdzają, ale nie ze względu na siłe hamowania
tylko na siłę z jaką moja ręka musiała zaciskać klamki.

Przy obecnych cenach nie warto nawet zastanawiać się nad dołożeniem do BB7.
BB5 przez te swoje malutkie, cieniutkie klocki - to zabawka.

Jezeli cena podobna to nie mówie przecież nigdzie że nie ;)

--
jay

Data: 2009-04-28 09:17:58
Autor: artek
jaka tarczówka?
Zwolay wrote:
[...]

SLX jesli juz ... czemu nie. co prawda sam uzywam XT, ale SLX to prawie to samo. i zbiera calkiem niezle recenzje.

--
artek

Data: 2009-04-28 09:49:29
Autor: Kosu
jaka tarczĂłwka?
artek wrote:
SLX jesli juz ... czemu nie. co prawda sam uzywam XT, ale SLX to prawie to samo. i zbiera calkiem niezle recenzje.

Ja właśnie stoję przed wyborem, ale kasy na SLX raczej nie wycisnę. Przyglądam się tym nowym M575. Nowa klamka - wolałbym sprawdzoną 535, ale chyba trudno już będzie dostać w lipcu, a wtedy zmieniam. Ciekaw jestem czy będą równie bezproblemowe jak poprzednik.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-04-28 09:18:30
Autor: Dominik Mirowski
jaka tarczówka?
Zwolay wyklepał(a) :
[...]

Kto odradził ? ;) Ja bym właśnie polecił Juicy 5 + tarcza 160 mm - w zuepełności wystarczy.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-04-28 09:37:00
Autor: CeZ__134
jaka tarczówka?

Zwolay wyklepał(a) :
> [...]
> odradzono i polecono shimano stx z tarcza 160...

Kto odradził ? ;) Ja bym właśnie polecił Juicy 5 + tarcza 160 mm - w

Ja bym jeszcze wymienil 160 na 185 -skoro jezdzisz czasem po gorach,lepiej
miec zapas mocy i nie przegrzewac tej 160 na maxa.185 nie wazy wiele
wiecej,a jej zachowanie na zjezdzie gorskim odczujesz diametrlanie w
porownaniu z wydajnoscia cieplna160.
Ja swojej dziewczynie-tez jezdzimy po gorach wstawilem nawet 203,ale to nie
dla tego ze potrzebuje gigantycznej sily hamowania,lecz tego aby
odprowadzalo cieplo jak najszybciej-wszak to dziewczyna i hamulcow na
zjezdzie uzywa znacznie wiecej niz facet :) a nie chce zeby ugotowala sobie
plyn w zacisku i spalila tarcze :)..wagowo odbija sie to mi nimalnie,ale ja
serce mam spokoj ne :)

CeZ__134

Data: 2009-04-28 03:14:11
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 09:37, "CeZ__134" <Nuniez_...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jeśli wolno jeździ to 160 tez by nie przegrzała

--
pozdro.
jay

Data: 2009-04-28 12:16:11
Autor: Wojtek Paszkowski
jaka tarczówka?
"player" <bad-biker@gazeta.pl> wrote in message news:85650403-ab74-4d82-859e-780c80142ad2b6g2000pre.googlegroups.com...
On 28 Kwi, 09:37, "CeZ__134" <Nuniez_...@poczta.onet.pl> wrote:

Jeśli wolno jeździ to 160 tez by nie przegrzała

przy wystarczająco stromym i długim zjeździe nie jest to raczej wielki problem.

pozdr

Data: 2009-04-28 03:29:29
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 12:16, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:

przy wystarczająco stromym i długim zjeździe nie jest to raczej wielki
problem.

Ale jak ktoś jedzie cały czas wolno np. 20-25 km/h to do wyhamowania
do 0-5 km/h potrzebuje dużo mniej siły i energii niż ktoś jadący 40km
i więcej i nagle zwalnia do 5-10 km/h. Nawet jak jest długi zjazd to
hamulec o wiele bardziej " dostaje "  w tej 2. opcji.

--
pozdro
jay

Data: 2009-04-28 13:35:01
Autor: Wojtek Paszkowski
jaka tarczówka?
wrote:

[...]

tyle tylko, że aby jechać wolno, trzeba cały czas hamować - więc hamulec i tarcza nie mają kiedy ostygnąć. Przy zjeździe 20-25kmh przy zaciśniętych hamulcach wydziala się już bardzo dużo ciepła - w ostatnią niedzielę w ten sposób przegrzałem XT przy tarczy 180mm na niepozornym, góra 30m zjeździku w dolinkach oliwskich (nno ale ja akurat opasły jestem, po wtoczeniu się na górę energię potencjalną do wytracenia mam pokaźną ;))

pozdr

Data: 2009-04-28 04:53:17
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 13:35, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:

tyle tylko, że aby jechać wolno, trzeba cały czas hamować - więc hamulec i
tarcza nie mają kiedy ostygnąć.

Tylko że jak hamujesz z mniejszej prędkości to tarcza się tak nie
grzeje, nawet jak długo hamujesz.

[...]

No to może jeszcze wolniej trzeba jechać np. 15-20 km/h. Dokładnie nie
powiem ale byliśmy kiedyś w Beskidzie
Żywieckimi, okolice Ujsołów, Wielka Racza itp., ogólnie 5 dni jazdy po
górach i dziewczyna na którą zawsze czekałem tarcz nie przegrzała..
Taracze 160/160 hayes, a hamulce hfx 9.
Ja wtedy jeszcze na v'kach śmigałem ale na innych wyjazdach już z
tarczami udało mi się nie tylko 180 ale i 203 przypalić.

--
pozdro.
jay

Data: 2009-04-28 10:54:03
Autor: dziki
jaka tarczówka?
Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gt6bkj$c0s$1news.onet.pl...

[...]

Jak dla mnie to sci-fi. Waze ~75kg. Mialem pierwsze tarczowki xt do xc i przednia tarcze 170mm tylko dlatego, ze wymagal jej adapter do manitou. Jezdzilem na tym jakies 2.5 roku. Nigdy nie spalilem tarczy ani nie zagotowalem plynu, chociaz np taki zjazd ze Skrzycznego do najkrotszych i najprostszych raczej nie nalezy.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-28 11:42:42
Autor: dobrov
jaka tarczówka?
CeZ__134 pisze:

[...]

....czyli grzeje mniej, bo swoją energię potencjalną (m*g*h) jadąc wolniej
rozprasza w dłuższym czasie. Wstaw jej przeto 160 i wystarczy z okładem.

Data: 2009-04-28 12:27:40
Autor: CeZ__134
jaka tarczówka?
:

> [...]

rozprasza w dłuższym czasie. Wstaw jej przeto 160 i wystarczy z okładem.

Ona zasowa na fulu :)wiec ma jak sie rozwinac na zjezdzie :)

CeZ__134

Data: 2009-04-28 04:55:39
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 12:27, "CeZ__134" <Nuniez_...@poczta.onet.pl> wrote:

Ona zasowa na fulu :)wiec ma jak sie rozwinac na zjezdzie :)

Chyba się czepiam, ale rower sam nie jedzie ;) i jak ktoś się boi to i
full mu nie pomoże :P

--
pozdro.
jay

Data: 2009-04-28 15:47:00
Autor: CeZ__134
jaka tarczówka?

Chyba się czepiam, ale rower sam nie jedzie ;) i jak ktoś się boi to i
full mu nie pomoże :P

Tu sie z Toba koleszko zgadzam :) z ta roznica,iz full umozliwia rozwijanie
wiekszych predkosci na zjezdzie :) a w szczegolnosci dziewczynie ktora nie
ma lap jak pudzian do trzymania kierownicy w rowerze ze sztywnym tylem :)

CeZ__134

Data: 2009-04-28 07:21:35
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 15:47, "CeZ__134" <Nuniez_...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nadal uważam że prócz sprzętu to jeszcze trzeba mieć skill, psyche i
doświadcznie. A na ht to jaki jest związek z trzymaniem kiery i
latającym na boki tyłem?

I nie jestem "koleszką " :P

--
jay

Data: 2009-04-28 18:00:31
Autor: CeZ__134
jaka tarczówka?

[...]

aj tam :) histeryzujesz z tym koleszka :P
a wracajac..wlasnie to mialem na mysli,ze dziewczyna ktora nie jest
profi,nie ma takiej techniki jazdy jak doswiadczony rider na HT,a co za tym
idzie,ful daje jej wieksza mozliwosc kontrolowania trakcji,:)

CeZ__134

--
jay

Data: 2009-04-28 10:55:14
Autor: dziki
jaka tarczówka?
Uzytkownik "Zwolay" <zwolay@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:47b53deb-ef86-4bb2-bee9-16c359f8a80ed25g2000prn.googlegroups.com...
[...]

no ja tez bym bral shimano z tej pary.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-28 11:55:11
Autor: Leszek \"Cousie\" Pasoń
jaka tarczówka?
Dnia 28-04-2009 o 09:04:52 Zwolay <zwolay@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]
a jak dla mnie tarczowki  to jakas daleka wizja.
sam waze ~90kg mieszkam i jezdze po gorach, z gorki zdecydowanie wesolo i  Vki daja rade.
od paru lat sie zastanawiam czy montowac i wciaz sie zastanawiam jedynie  wymieniajac co jakis czas klocki starych Vek

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-04-28 13:08:36
Autor: dziki
jaka tarczówka?
Użytkownik "Leszek \"Cousie\" Pasoń" <cousieNOSpam@nospam.o2.pl> napisał w wiadomości news:op.us3ch9o9oyxcx3qsi-lap.domain_not_set.invalid...

od paru lat sie zastanawiam czy montowac i wciaz sie zastanawiam jedynie wymieniajac co jakis czas klocki starych Vek

jest taka zasada, ze jak cos dziala to lepiej tego nie ruszac :)

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-28 20:01:18
Autor: Fiji
jaka tarczówka?
[28.04.2009 09:04] Zwolay wrote:
[...]

Nie wiem kto Ci to doradzil, ale na Twoim miejscy brałbym avidy 5 albo
7, z przodu 160, z tyły 160 albo 140 i będzie git. Więcej nie
potrzebujesz, na Twoje jezdzenie to az nadto.

jaka tarczówka?