jaka tarczówka?

Data: 2009-04-28 05:08:01
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 09:04, Zwolay <zwo...@poczta.onet.pl> wrote:
krotka pilka:za niedlugo oddaje rower na przeglad serwisowy i mam
zamiar przy okazji wymienic przedni hamulec-pytanie na jaki?na
poczatku myslalem o avidach 5 (hydraulika z tarcza 185) ale mi
odradzono i polecono shimano stx z tarcza 160...jezdze w miare
spokojnie (miasto,jakies tam podmiejskie sciezynki lesne itp) ale od
czasu do czasu wypad w gory tez mi sie zdarzy.moja waga mniej wiecej
70 kg-zadne DH itp extrema mnie nie interesuja.dzieki za pomoc-
pozdrawiam!

Jak jeździsz spokojnie to ja bym brał mechanika, odpada problem z
olejem, bolokowaniem tłoczków,
uszczelkami, zapowietrzaniem itp, a siła jest na prawde dużo większa
niż przy vkach. Mam bb5 z klamkami sd5 i tarczą 180 z przodu i hamulec
miażdży ;) - mówie o jeździe po mieście, mazowszu. Wadą bb5 jest to że
w górach szybko lecą klocki. Zresztą o wadach mnóstwo wyczytasz w
archiwum, ale ja przy moim używaniu ich uważam że są spoko. Mam
porównanie z shimano 525 ( hydro ) i uważam że siłą bb5 raczej nie
ustępują, tyle że przy 525 hamowałem 1 palcem a tu hamuje 2oma ale na
płaskim to mi nie przeszkadza, w górach na harkorowych trasach trzeba
hamować 1 palecem bo reszta musi trzymać kiere.

--
pozdro.
jay

Data: 2009-04-28 14:45:41
Autor: Wojtek Paszkowski
jaka tarczówka?
"player" <bad-biker@gazeta.pl> wrote in message news:f74974f5-9b79-4882-a5a4-59a6d888d99df1g2000prb.googlegroups.com...
[...]

tak się składa, że przez pół roku taki zestaw użytkowałem i to co piszesz wydaje mi się być trzecim typem prawdy w delimitacji ks. Tischnera!

mówie o jeździe po mieście, mazowszu.

aha. To wiele tłumaczy ;)

Przy obecnych cenach nie warto nawet zastanawiać się nad dołożeniem do BB7. BB5 przez te swoje malutkie, cieniutkie klocki - to zabawka.

pozdr

Data: 2009-04-28 06:39:23
Autor: player
jaka tarczówka?
On 28 Kwi, 14:45, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:

> [...]

tak się składa, że przez pół roku taki zestaw użytkowałem i to co piszesz
wydaje mi się być trzecim typem prawdy w delimitacji ks. Tischnera!

No właśnie :) Bo przy jeździe miejskiej + jakiś płaski lasek to sie
hamulca dużo nie używa
i problemy które spotyka się w górach tutaj jakby nie występują.
Jeżdziłem tez na tych heblach po górach na fullu enduro
i tam sie średnio sprawdzają, ale nie ze względu na siłe hamowania
tylko na siłę z jaką moja ręka musiała zaciskać klamki.

Przy obecnych cenach nie warto nawet zastanawiać się nad dołożeniem do BB7.
BB5 przez te swoje malutkie, cieniutkie klocki - to zabawka.

Jezeli cena podobna to nie mówie przecież nigdzie że nie ;)

--
jay

jaka tarczówka?