jaka wiara taka ofiara ...

Data: 2009-06-30 18:34:36
Autor: mirror
jaka wiara taka ofiara ...
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1371,title,Ksiadz-do-parafian-waszymi-datkami-mozna-sie-podetrzec...,wid,11271027,wiadomosc.html

grosze na tace to z wyjatkiem wdowich groszy chyba jednak
najczesciej slaba wiara. Ofiara 18 lat pracy to co by nie mowic
o dyplomacji jakas wiara jest ... tylko czy taki, za przeproszeniem,
dziennikarz jeden z drugim potrafi to zrozumiec ?

Data: 2009-06-30 18:40:21
Autor: Piotr
jaka wiara taka ofiara ...
Dnia Tue, 30 Jun 2009 18:34:36 +0200, mirror napisał(a):

[...]

Cóż ludziska rzucają resztki z kapsy, a później się obrażają gdy
usłyszą prawdę. Piotr

Data: 2009-06-30 18:47:58
Autor: Tzva Adonai
jaka wiara taka ofiara ...
Cóż ludziska rzucają resztki z kapsy, a później się obrażają gdy
usłyszą prawdę.

Podczas pierwszego okresu mojego buntu wobec chrześcijaństwa chadzałem do
kościoła tylko po to, by ostentacyjnie wrzucić do koszyczka jeden grosz i
czerpać satysfakcję z pogardliwego i chciwego spojrzenia kleszego datkobiorcy,
który miał mi za złe, że nie wrzuciłem więcej... Wtedy napawałem się
sztucznością tego całego przedstawienia w którym uczestniczyli tępi ludzie
powtarzający jak małpy te same zwroty i sentencje pod dyktando kleszego
wodzireja... Paradoksalnie czerpałem radość z pustki katolicyzmu, bo zyskiwałem
pewność co do słuszności swoich życiowych wyborów... Kiedyś było mi po prostu
przykro... Gdy wydoroślałem to ból i pragnienie autentyczności sprawiły, że
stałem się twardy jak kamień i bezlitosny wobec zakłamania jakim mnie karmiono...

Data: 2009-06-30 19:54:50
Autor: mirror
jaka wiara taka ofiara ...
Tzva Adonai wrote:
[...]

godzien jest robotnik swojej zaplaty ale i ty kiedys odbierzesz
swoja nagrode w wiecznosci od Pana Żniwa ...

Data: 2009-06-30 20:09:30
Autor: Tzva Adonai
jaka wiara taka ofiara ...
godzien jest robotnik swojej zaplaty ale i ty kiedys odbierzesz
swoja nagrode w wiecznosci od Pana Żniwa ...

Jestem częścią 'tzva adonai'... Moim przeznaczeniem jest Szeol...

Data: 2009-06-30 21:24:49
Autor: Jakub A. Krzewicki
jaka wiara taka ofiara ...
wtorek, 30 czerwca 2009 20:09. carbon entity 'Tzva Adonai'
<tzva_adonai@op.pl> contaminated pl.soc.polityka with the following letter:

Jestem częścią 'tzva adonai'... Moim przeznaczeniem jest Szeol...

Nie chcesz zamienić na jakieś wygodniejsze kwatery? W buddyzmie jest mnóstwo
"zachodnich rajów" i "czystych krain" i nie tak jak w chrześcijaństwie, że
się śmondaki boją, że ktoś je zaparchaci. Smutne coś to twoje żydostwo...

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-06-30 21:22:43
Autor: Tzva Adonai
jaka wiara taka ofiara ...
Nie chcesz zamienić na jakieś wygodniejsze kwatery? W buddyzmie jest mnóstwo
"zachodnich rajów" i "czystych krain"

Judaizm nie łudzi i tym różni się od innych religii.. Jest ludzki aż do
literalnego bólu...

Data: 2009-07-01 00:13:59
Autor: mirror
jaka wiara taka ofiara ...
Tzva Adonai wrote:
[...]

judaizm jaki jest kazdy widzi ...

http://info.wiara.pl/doc/262182.Ks-WekslerWaszkinel-jedzie-do-Izraela

Data: 2009-07-01 11:24:21
Autor: boukun
jaka wiara taka ofiara ...

Użytkownik "mirror" <lipif@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2djh9$gos$1achot.icm.edu.pl...
Tzva Adonai wrote:
[...]

Bo nie rzucił ostatniego grosza na tacę?

boukun

Data: 2009-07-01 11:01:48
Autor: Vic
jaka wiara taka ofiara ...
Piotr wrote:
Cóż ludziska rzucają resztki z kapsy, a później się obrażają gdy
usłyszą prawdę.

Ech, bo powinno byc tak jak z tym 1% podatku obecnie. Przy rozliczeniu podatkow masz wskazac organizacje religijna (lub swiecka o podobnym profilu), a US kieruje tam okreslona czesc sciagnietego przez ciebie podatku.
Oczywiscie, wtedy zadnych oplat za miejsca na cmentarzach, intencje mszalne, sluby, chrzty i pogrzeby.
I oczywiscie zadnych nieudokumentowanych darowizn - jak w przypadku fundacji.

Dobre?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-07-01 11:28:56
Autor: boukun
jaka wiara taka ofiara ...

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2f9af$6vs$1mx1.internetia.pl...
Piotr wrote:
[...]

Po co? Głupi Piotruś ma tu "rację", ludzie powinni oddawać ostatni grosz na tacę. Za wiarę powinni ludzie zdychać...

boukun

Data: 2009-07-01 11:53:26
Autor: Vic
jaka wiara taka ofiara ...
boukun wrote:
Po co? Głupi Piotruś ma tu "rację", ludzie powinni oddawać ostatni grosz na tacę. Za wiarę powinni ludzie zdychać...

Ja mysle, ze moja propozycja niektorym srodowiskom w KRK sie nie spodoba. Za bardzo to przejrzyste, jak sie to teraz mowi - transparentne :)
Dla tych srodowisk tradycyjne "dawanie na tace" moze byc zdecydowanie bardziej atrakcyjne, bo nikt nie wie co, gdzie, ile i od kogo :) A ze czasem sie ponarzeka...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-07-01 13:29:14
Autor: CYC
jaka wiara taka ofiara ...

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2fcbb$948$1mx1.internetia.pl...
boukun wrote:
[...]

"Taca" jest dzisiaj pojeciem z gumy !. Ten "wymog" ma na celu unikanie podtkow tam . gdzie kosciol powinien je placic !.
Dzisiaj "taca "nazywa sie wszystkie dochody kosciola w tym unijne dotacje za hektary , czy rozliczne dotacje panstwowe , ktore w sumie sa wielokrotnie wieksze niz  to co rzeczywiscie zbiora wierni . i ostatni nie sa juz tak skorzy do dawania widzac panoszaca sie wsrod kleru  bizantyjskosc .
Nic to odbijaja sobie na roznego rodzaju kapelanskich stanowiskach przynoszacych im gorszxace spoleczenstwo zyski i wciaz idace do goruy uslugi takie jak pogrzeb , komunia , chrzest , slub , koleda itd.
Przyjecie modelu o jakim Ty mowisz stanowiloby powazne zagrozenie dla ich finansow bo te sa dzisiaj tak niejasne i tak obciazajace skarb panstwa w tym gmin , ze oddawanie 0.5 % nie wyrownaloby "strat " jakie poniesliby ksieza w zwiazku z koniecznoscia rezygnacji z doychczasowych dochodow  !.

cyc

Data: 2009-07-01 13:47:51
Autor: Vic
jaka wiara taka ofiara ...
CYC wrote:
widzac panoszaca sie wsrod kleru  bizantyjskosc .

Ja nie widze w swoim otoczeniu jakiegos szczegolnego koscielnego przepychu.
To jakies bajki z przelomu lat 80/90, kiedy dla wychowanych przez komunizm nedzarzy (materialnych i mentalnych) 15-letnia Toyota byla szczytem luksusu i bizantyjskim przepychem :)

....Toyota sciagnieta zreszta ze szrotu w jakims Castrop-Rauxell i przywieziona bez cla, co w sumie cala impreze czynilo taniutka jak barszcz. A czemu Kosciol mial nie korzystac ze zwolnienia? Panstwo dalo przywilej to nalezy z niego korzystac. Zreszta inne koscioly tez tak mogly. I robily.

 ze oddawanie 0.5 % nie wyrownaloby "strat " jakie poniesliby ksieza w
zwiazku z koniecznoscia rezygnacji z doychczasowych dochodow  !.

Niewykluczone.
Ale jak pisalem wczesniej - ja jakiegos specjalnego przepychu w kosciele nie widze. (Oczywiscie sa pewne wyjatki). Widze natomiast ogromne gmachy i mnostwo dodatkowej infrastruktury, ktorych utrzymanie kosztuje ogromnie duzo.
Wymien sobie dachowke w nieduzym domku jednorodzinnym, a bedziesz wiedzial o czym mowie. I wyobraz sobie o ile wieksza powierzchnie dachu ma przecietny kosciol.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-07-01 17:37:06
Autor: CYC
jaka wiara taka ofiara ...

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2fj1q$ovh$1mx1.internetia.pl...
CYC wrote:
widzac panoszaca sie wsrod kleru  bizantyjskosc .

Ja nie widze w swoim otoczeniu jakiegos szczegolnego koscielnego przepychu.

Nie widzisz bo stoisz zbyt daleko !.
Gdybys mial okazje spedzic choc pare dni na plebanii , ze nie wspomne o biskupim palacu , poznalbys cala prawde o "naszych " milusinskich w sutannach 1.

Vic

? ?????? ? ?????? ??????? ;)

cyc

Data: 2009-07-01 12:38:25
Autor: Piotr
jaka wiara taka ofiara ...
Dnia Wed, 1 Jul 2009 11:28:56 +0200, boukun napisał(a):

Po co? Głupi Piotruś ma tu "rację", ludzie powinni oddawać ostatni grosz na tacę. Za wiarę powinni ludzie zdychać...

A ty się nie za bardzo rozpędzasz, z tym głupim, bezrobotny kmiocie,
bez wykształcenia, na utrzymaniu żony?
Głupi, to ty możesz sobie gadać na małżonkie, bo cię utrzymuje
trutniu, chociaż nie ma z ciebie żadnego pożytku i na progeniturę, bo
to twoje geny.  Wtedy to będzie adekwatne, he, he...
Piotr

Data: 2009-07-01 14:46:47
Autor: boukun
jaka wiara taka ofiara ...

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:bfvrjvzcq5ii.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

Głupi Piotruś chwali się swoją głupotą...

boukun

Data: 2009-07-01 12:34:23
Autor: Piotr
jaka wiara taka ofiara ...
Dnia Wed, 01 Jul 2009 11:01:48 +0200, Vic napisał(a):

Dobre?

Dobre, i słuszne... Jak dobre i słuszne jest wszystko oddac pod
kontrolę US i prawników. Tyle, że wtedy bedziemy mieli innych "kapłanów" poza kontrolą.
Zapewniam cię, że zedrą z ciebie lepiej.
Piotr

Data: 2009-07-01 12:55:33
Autor: Vic
jaka wiara taka ofiara ...
Piotr wrote:
Dobre, i słuszne... Jak dobre i słuszne jest wszystko oddac pod
kontrolę US i prawników. Tyle, że wtedy bedziemy mieli innych "kapłanów" poza kontrolą.
Zapewniam cię, że zedrą z ciebie lepiej.

Kontrola polegajaca jedynie na tym, ze US przekazuje pieniadze pobrane od podatnika, tak jak to robi teraz w przypadku organizacji pozytku publicznego. I nikt nie narzeka, ze fundacje sa sterowane przez US i prawnikow.
A jesli sie pozwala na pewne przywileje, z uwagi na szczegolna role organizacji w spoleczenstwie, to panstwo ma obowiazek skontrolowac co jakis czas czy instytucja rzeczywiscie przestrzega zasad, ktore czynia z niej instytucje o wyjatkowym znaczeniu dla spoleczenstwa. Tak jak w przypadku fundacji charytatywnych.

Ale w tym wszystkim najbardziej bolesne mogloby byc to, ze ktos bedzie wiedzial ile pieniedzy zostalo przekazanych (przynajmniej ten US), co?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-07-01 13:11:02
Autor: Piotr
jaka wiara taka ofiara ...
Dnia Wed, 01 Jul 2009 12:55:33 +0200, Vic napisał(a):

Ale w tym wszystkim najbardziej bolesne mogloby byc to, ze ktos bedzie wiedzial ile pieniedzy zostalo przekazanych (przynajmniej ten US), co?

Cóż jeżeli uważasz, że panstwo winno miec nad wszystkim kontrolę... To
się o to módl. Masz szansę, że bedzie ci dane. Walka o zmianę statusu
finansowego kościoła to walka o kontrole nad nim, nie widzisz tego, bo
masz łeb zawalony politpoprawną durnotą, vicu.
Piotr

Data: 2009-07-01 13:31:57
Autor: Vic
jaka wiara taka ofiara ...
Piotr wrote:
Cóż jeżeli uważasz, że panstwo winno miec nad wszystkim kontrolę...

Przeciwnie. Jestem zwolennikiem jak najwiekszego ograniczania roli panstwa. A juz zwlaszcza w dziedzinie dzialalnosci gospodarczej.

Przywileje powinny byc absolutnym wyjatkiem, a jesli juz sie je daje to tylko cos za cos: ja ci daje przywilej, a ty oddajesz mi czesc kontroli nad niektorymi swoimi sprawami. Jesli ci nie odpowiada, to podlegaj tym samym zasadom co wszyscy inni.

Walka o zmianę statusu
finansowego kościoła to walka o kontrole nad nim,

Dlatego nie ma co klapac, ze ludzie malo na tace daja. Skoro ma byc tak jak jest, to niechaj bedzie jak jest :)

nie widzisz tego, bo
masz łeb zawalony politpoprawną durnotą, vicu.

Eeeee tam.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-07-01 13:36:02
Autor: CYC
jaka wiara taka ofiara ...

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:xg3ojgr9b8z6$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

..........sie wtrace !.
Panstwo powinno miec kontrole nad tymi wszystkimi elementami naszego zycia , ktore moga decydwac o naszej panstwowosci .
Jesli kosciol usiluje realizowac glownie potrzeby panstwa jakim jest Watykan , pomijajac te jakie dotycza Polakow ,  to nie ulega watpliwosci , ze w tym zakresie Polska powinna miec na kosciolem kontrole w tym nad jego dochodami i wydatkami !.
Nie Polacy nawolywali do powstania panstwa Watykan! ale skoro juz wola katabasow powstalo , to musza liczyc sie ze wszystkimi tego konsekwencjami a nie na szczegolna wyjatkowosc , ktora zreszta nie jest realizowana nigdzie na swiecie poza Polska !.

cyc

Data: 2009-07-01 13:47:00
Autor: googlarz
jaka wiara taka ofiara ...

"CYC" <ja@ja.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h2fhn9$a06$1news.onet.pl...

[...]

Panstwo powinno miec kontrole nad tymi wszystkimi elementami naszego zycia , ktore moga decydwac o naszej panstwowosci .

cyc

   yepp, exactly waszej panstwowosci!

   raz wasza zawsze wasza...

   kurwa mac takze wasza.

   rem

Data: 2009-07-01 13:51:10
Autor: Vic
jaka wiara taka ofiara ...
googlarz wrote:
   raz wasza zawsze wasza...

Przypomina mi sie pewna zasada polityki Cesarstwa Rosyjskiego, przejeta potem przez ZSRR: otoz, ziemia rdzennie i odwiecznie rosyjska jest tam, gdzie choc raz postala noga rosyjskiego zolnierza :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-07-01 14:12:00
Autor: Piotr
jaka wiara taka ofiara ...
Dnia Wed, 1 Jul 2009 13:47:00 +0200, googlarz napisał(a):

yepp, exactly waszej panstwowosci!

   raz wasza zawsze wasza...

   kurwa mac takze wasza.

We Kołobrzegu wisiał za komuny taki niebieski plakato/bilbord, na
którym dużymi białymi literami stało:
BAŁTYK TWOIM MORZEM!
poniżej nieco mniejszymi:
Dorsz twoją rybą!

[...]