jaki [dobry] Czujnik cofania?

Data: 2010-02-18 17:36:39
Autor: Tata
jaki [dobry] Czujnik cofania?
coś możecie polecić?

Mam Steel Mate PTS800V3, 8 czujników, 4 przód i 4 tył. Tył pokazuje po włączeniu biegu wstecznego. Na wyświetlaczu podaje odległość z dokładnością do 10 cm, ze wskazaniem na konkretny czujnik z przodu, z tyłu na konkretną strefę. Przód pokazuje poniżej 0,99 m, tył poniżej 2,59 m. Przy mniej niż 0,3 m, słychać sygnał dźwiękowy i zapala się czerwone światełko na wyświetlaczu. Podczas wycofywania tyłem ze skrętem, na parkingu, dwa przednie skrajne czujniki, ostrzegają o odległości od samochodów znajdujących się obok. Nie reaguje na hak holowniczy. Jeżeli jakiś samochód, pod naszą nieobecność na postoju, zbliży się zbytnio z tyłu (nie pamiętam odległości) do naszego pojazdu, włącza się klakson i migają awaryjnie kierunkowskazy. Jak czujnik zostanie zachlapany gęstym błotem lub pokryje się śniegiem, to system trochę wariuje i czasami pokazuje nieistniejącą przeszkodę, piszczy i zapala się czerwony kwadrat wyświetlacza. Czujniki są całkowicie odporne na wodę, śnieg, upał i mróz. Po uszkodzeniu mechanicznym czujnika, przy uruchomieniu pokazuje który jest niesprawny, pozostałe działają dalej. Nie wiem dlaczego, ale przeszkodę pokazuje po ok. 2-3 sekundach po podjechaniu na odległość wykrycia, trzeba powoli się zbliżać. Wyroby w/w firmy uznawane są za najwyższą półkę, cena mojego zakupu, okazyjnie w firmie internetowej, 660 zł, gdzie indziej wołano 880 zł. To tak tylko informacyjnie, bo komplet jest "trochę" droższy od powszechnie oferowanych, ale możliwości użytkowe są adekwatne do ceny. W 2007 roku, w Biedronce kupiłem 2 czujnikowy system Perfect PF-GCR286P za 37,86 zł (z paragonu).

Z ukłonami
MJ

jaki [dobry] Czujnik cofania?