jaki Eryk dla starszej osoby

Data: 2010-04-21 17:23:32
Autor: Titus Atomicus
jaki Eryk dla starszej osoby
Witam,
Temat czesto poruszany, ale...
Zainteresowana osoba uzywa Eryka R320s i w zasadzie jest zadowolona.
Niestety, zdaje sie ze telefon pada. Jest pomysl, zeby kupic kolejnego takiego samego Eryka, ale zaintersowana osoba chcialaby cos mniejszego.

Testowala SE T610, ale koncepcja interfejsu ikonkowego jest nie do zaakceptowania. Zreszta tam, jak w kazdym chyba nowszym telefonie, sa setki funkcji, calkiem niepotrzebnych dla osoby starszej.

Potrzebna jest jedynie funkcja wybierania numerow, odbierania rozmow. Plus ksiazka adresowa. Plus mozliwosc _odbierania_ SMSow.

Moze Eryk T65? Czy ktos jest przeciw?
TA

Data: 2010-04-21 18:50:31
Autor: Sagittarius
jaki Eryk dla starszej osoby

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-9F904C.17233221042010news.onet.pl...
Witam,

Potrzebna jest jedynie funkcja wybierania numerow, odbierania rozmow.
Plus ksiazka adresowa. Plus mozliwosc _odbierania_ SMSow.

Moze Eryk T65? Czy ktos jest przeciw?
TA

A może Emporia? Mój teśc, teściowa i mama mają i sobie bardzo chwalą. Solidne wykonanie, mega prosta w używaniu - właściwie ma wszystko co telefon powinien mieć i nic ponad to :)

Pzdr.
KZ

Data: 2010-04-21 19:24:40
Autor: Grzegorz Krukowski
jaki Eryk dla starszej osoby
On Wed, 21 Apr 2010 18:50:31 +0200, "Sagittarius" <zagore@op.pl>
wrote:

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-9F904C.17233221042010news.onet.pl...
Witam,

Potrzebna jest jedynie funkcja wybierania numerow, odbierania rozmow.
Plus ksiazka adresowa. Plus mozliwosc _odbierania_ SMSow.

Moze Eryk T65? Czy ktos jest przeciw?
TA

A może Emporia? Mój te¶c, te¶ciowa i mama maj± i sobie bardzo chwal±. Solidne wykonanie, mega prosta w używaniu - wła¶ciwie ma wszystko co telefon powinien mieć i nic ponad to :)
Hmm zgadzam się z kolegą. Bo jeżeli chodzi o (S)-E: wszystkie ,,nowe''
modele (tj. z kolotowym wyświetlaczem) są już ikonkowo-graficzne, choć
ten interefejs jest później dość niezmienny. Bezikonkowe są jedynie
stare Ericssony, np. T65. Choć możesz jeszcze zobaczyć ,,lowendy'' SE,
które są robione przez Sagema czy jakąś inną firmę, możliwe że mają o
wiele mniej funkcji niż pozostałe.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-04-21 20:03:18
Autor: Titus Atomicus
jaki Eryk dla starszej osoby
In article <11dus55rlusni4e5cl12g7lckbrcn0ltbp@4ax.com>,
 Grzegorz Krukowski <registered.user@op.pl> wrote:

Hmm zgadzam si z kolega. Bo jeßeli chodzi o (S)-E: wszystkie ,,nowe''
modele (tj. z kolotowym wyEwietlaczem) sa ju˝ ikonkowo-graficzne, choç
ten interefejs jest póeniej doEç niezmienny. Bezikonkowe sa jedynie
stare Ericssony, np. T65.

No wlasnie chcialbym sie o nich czegos dowiedziec. Chodzi mi opinie bylego uzywtkownika. Najlepiej jakies negatywne opinie.

Choç mo˝esz jeszcze zobaczyç ,,lowendy'' SE,
które sa robione przez Sagema czy jakaE inna firm´ mo˝liwe ˝e maja o
wiele mniej funkcji ni˝ pozosta?e.

Ale ktore na przyklad?

TA

Data: 2010-04-21 20:19:22
Autor: Grzegorz Krukowski
jaki Eryk dla starszej osoby
On Wed, 21 Apr 2010 20:03:18 +0200,

[...]

Oj one były chyba w miarę wyrównane, i tak będziesz miał już
przynajmniej second-handy.

Znalazłem, że W302, S302 i F305 .

TA
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-04-21 23:56:21
Autor: fanfaran
W dniu 2010-04-21 20:03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Jestem bylym uzytkownikiem tego telefonu. Mialem go wieki temu, bylem fanem zagorzalym ericssona ;) Telefon calkiem przyjemny, menu chyba to samo, co w r320s. Wyswietlacz byl jasny i wyrazny, dzwonki glosne. Bateria dobra. Z bajerow: solidny i mocny, obudowy sie nie otwiera, karte sim wklada sie na szufladce u gory (tak jak w iphone ;))
Z minusow: koszmarna klawiatura! Malutkie guziczki, dziwnie rozmieszczone, "gumowato chodzace". Dlatego pisanie tam smsow to byla tragedia, jak chyba w kazdym ericssonie ;)

Pozdrawiam

Data: 2010-04-22 02:11:08
Autor: Janeo
On 21 Kwi, 20:03, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> stare Ericssony, np. T65/T68

No wlasnie chcialbym sie o nich czegos dowiedziec. Chodzi mi opinie
bylego uzywtkownika. Najlepiej jakies negatywne opinie.
Miałem kiedyś taki 2 lata, niby fajny, ale nie radzę.
1. Śliski w ręku - a to ze względu na kształt, jak i z powodu
śliskiego plastiku. Jest jak piskorz, bardzo łatwo może z ręki wypaść,
trzymając go trzeba wciąż kontrolować uścisk.
2. Boczne suwaki są na elemencie bezpośrednio przylutowanym do płyty
głównej, są bez amortyzacji. Po nawet lekkim uderzeniu w suwak pęka
ścieżka, więc jak chce się np. odzyskać głośność w słuchawce cała
płyta do wymiany.

Data: 2010-04-22 02:13:32
Autor: Janeo
jaki Eryk dla starszej osoby
przepraszam zapomnialem ze sa klopoty z polskimi znakami. Powtarzam
bez znakow PL:
Mialem kiedys taki 2 lata, niby fajny, ale nie radze.
1. Sliski w reku - a to ze wzgledu na ksztalt, jak i z powodu
sliskiego plastiku. Jest jak piskorz, bardzo latwo moze z reki
wypasc,
trzymajac go trzeba wciaz kontrolowac uscisk.
2. Boczne suwaki sa na elemencie bezposrednio przylutowanym do plyty
glownej, sa bez amortyzacji. Po nawet lekkim uderzeniu w suwak peka
sciezka, wiec jak chce sie np. odzyskac glosnosc w sluchawce cala
plyta do wymiany.
Pozdrawam, Janeo

Data: 2010-04-22 02:19:34
Autor: Janeo
jaki Eryk dla starszej osoby
..... przepraszam, przepraszam, przepraszam... ale namieszalem:
powyzsza opinia dotyczy wylacznie SE T68
:-]
Pozdr. - J

Data: 2010-04-22 13:47:28
Autor: Titus Atomicus
jaki Eryk dla starszej osoby
In article <c12a82b2-b8b1-430f-b773-4cf866be12fa@i37g2000yqn.googlegroups.com>,
 Janeo <janeo100@gmail.com> wrote:

.... przepraszam, przepraszam, przepraszam... ale namieszalem:
powyzsza opinia dotyczy wylacznie SE T68
:-]
E, T68 znam... nawet mialem przez jakis czas. Ale tej wyjatkowej wrazliwosci na urazy nie stwierdzilem.

TA

Data: 2010-04-21 19:54:09
Autor: Titus Atomicus
In article <hqnacm$pib$1@news.onet.pl>, "Sagittarius" <zagore@op.pl> wrote:

> [...]

A może Emporia? Mój teśc, teściowa i mama mają i sobie bardzo chwalą. Solidne wykonanie, mega prosta w używaniu - właściwie ma wszystko co telefon powinien mieć i nic ponad to :)

<http://media2.pl/telekomunikacja/58110-test-telefonu:-emporia-talkpremiu
m.html>
No, ok. Ale...
- kiepska bateria,
- brak wyciszania, i podobno kretnkie melodyjki zamiast normalnego dzwonka
- nie jest to Eryk do ktorego rzeczona osoba jest przyzwyczajona.
- i chyba by sie troche krepowala go uzywac w miejscach publicznych, bo abawialaby sie zaszufladkowaniu do 'moherow'

TA

Data: 2010-04-21 20:45:49
Autor: brum
jaki Eryk dla starszej osoby
- i chyba by sie troche krepowala go uzywac w miejscach publicznych, bo
abawialaby sie zaszufladkowaniu do 'moherow'

to oprocz telefonu zafunduj wizyte u specjalisty, wzglednie cykl wizyt
BTW, ciekaw jestem do jakiej grupy mnie szufladkuja widzac 6310i ?

Data: 2010-04-21 20:57:11
Autor: Titus Atomicus
In article <hqnh4u$kb2$1@news.onet.pl>, "brum" <brumbrum@onet.eu> wrote:

> - i chyba by sie troche krepowala go uzywac w miejscach publicznych, bo
> abawialaby sie zaszufladkowaniu do 'moherow'

to oprocz telefonu zafunduj wizyte u specjalisty, wzglednie cykl wizyt

Od ksztaltowania wizerunku?
Ale to chyba kosztowne jest.

BTW, ciekaw jestem do jakiej grupy mnie szufladkuja widzac 6310i ?

Nokia. no to chyba do grupy dresowej.

TA

Data: 2010-04-22 12:22:57
Autor: m

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-481EAB.19540921042010news.onet.pl...
- nie jest to Eryk do ktorego rzeczona osoba jest przyzwyczajona.
- i chyba by sie troche krepowala go uzywac w miejscach publicznych, bo
abawialaby sie zaszufladkowaniu do 'moherow'

Pokaż jej reklamówki współczesnych telefonów, szczególnie tych najprostszych - najprawdopodobniej nauczy się szybko ikonkowych.
Moja teściowa 75l z nowomodnym radzi sobie bez kłopotów. Poświęciła kilka dni na testowanie, wnuki pomogły :-)

Data: 2010-04-21 20:56:04
Autor: ToMasz
[...]

t65 na  bardzo małe klawisze. ostatni normalny eryk to chyba t68, ale to
był już kolor, i niewiem jakie menu. Tydzień temu, szukałem na allegro
jakiegoś taniego telefonu, i właśnie wpadł mi w oko jakiś (chyba) eryk,
czarnobiały(albo odcienie szarości) za 79zł nieużywany. gość miał ich ze
30 i parę sprzedanych z pozytywami. za cholere nie potrafie teraz
znaleźć. Aukcja była chyba z bielska albo z okolic. U mnie telfon odpadł
za brak BT.
Szukaj.
ToMasz
ps Twoim przyjacielem gsmarana.com
PS moi teściowie, z r320/r310! przesiedli sie na motorole F3.

Data: 2010-04-21 21:20:06
Autor: Titus Atomicus
jaki Eryk dla starszej osoby
In article <hqnho9$hh$1@inews.gazeta.pl>,
 ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote:

t65 na  bardzo małe klawisze.

Ale w duzych odstepach...

ostatni normalny eryk to chyba t68, ale to
był już kolor, i niewiem jakie menu.

Juz ikonkowe...

[...]

Oj, chyba nie Eryk, bo tez nie moge znalezc.

PS moi teściowie, z r320/r310! przesiedli sie na motorole F3.

Tez bralem pod uwage, tylko ze chyba odbior smsow jest tam bardzo problematyczny?

TA

Data: 2010-04-21 23:00:02
Autor: ToMasz
[...]

poszukaj modelu t100 albo t105, te które mam na myśli to były
porównywalne telefony
PS moi teściowie, z r320/r310! przesiedli sie na motorole F3.

Tez bralem pod uwage, tylko ze chyba odbior smsow jest tam bardzo problematyczny?

TA
odbiór- nie, ale czytanie tak. tzn jak przyjdzie sms i czyta sie go
odrazu - jest OK, ale jakieś przeglądanie wiekszej ilości... odpada.
naprawdę wada smsów to brak rozróżnienia dużych/małych liter i
kropli/przecinka. ale ogólnie  telefon - pierwsza klasa.

ToMasz

jaki Eryk dla starszej osoby