jaki PC do 2,5k PLN

Data: 2009-11-30 00:52:11
Autor: Michał
jaki PC do 2,5k PLN
Określiłem sobie z grubsza na kartce konfig w cenie 2,5k PLN ale może mnie Grupa zaskoczy czymś ciekawym, więc nie zdradzę tajemnicy :)

Priorytety: cena (nieprzekraczalne 2,5 tys. za jednostkę centralną), jak największa cisza w Idle, przyzwoita wydajność w 3d. Fanboye Intela pewnie polecą i5 a przeciwnicy - Phenoma II, więc jest dowolność ws CPU :)

Co złożylibyście za taką cenę?

Data: 2009-11-30 07:37:56
Autor: Jacek Kalinski
jaki PC do 2,5k PLN
W artykule <hev1k7$on0$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Michał napisał(a):

Określiłem sobie z grubsza na kartce konfig w cenie 2,5k PLN ale może mnie Grupa zaskoczy czymś ciekawym, więc nie zdradzę tajemnicy :)

Co złożylibyście za taką cenę?

Mi wyszło 2347zł. Ale też nie zdradzę tajemnicy co tam umieściłem.
Ale maszynę do pisania możesz kupić i za cenę <100zł. Przecież do tego
celu szukasz komputera, nieprawdaż?

Jacek

Data: 2009-11-30 07:44:59
Autor: januszek
jaki PC do 2,5k PLN
Jacek Kalinski napisał(a):

Mi wyszło 2347zł. Ale też nie zdradzę tajemnicy co tam umieściłem.

Ja dojechałem w okolice 2800,- oczywiście licząc to co zawsze proponuję ;P

j.

Data: 2009-11-30 08:54:22
Autor: Michał
jaki PC do 2,5k PLN
Mi wyszło 2347zł. Ale też nie zdradzę tajemnicy co tam umieściłem.
Ale maszynę do pisania możesz kupić i za cenę <100zł. Przecież do tego
celu szukasz komputera, nieprawdaż?

Faktycznie. A zastosowania typowo domowe, więc można strzelać w ciemno, że jeśli posadzi się tam system Windows, to najbardziej wymagającymi "zadaniami" będą gry, a jeśli Linux, to kompilacja jądra :)

Data: 2009-12-01 09:56:57
Autor: Jacek Kalinski
jaki PC do 2,5k PLN
W artykule <hevtsc$n4b$1@atlantis.news.neostrada.pl>, Michał napisał(a):

[...]

W domu (zadania typowo domowe) to używam komputera tylko w trybie
tekstowym (ostatecznie czasami zajrzę do poczty - również w trybie
tekstowym).

że jeśli posadzi się tam system Windows, to najbardziej wymagającymi "zadaniami" będą gry, a jeśli Linux, to kompilacja jądra :)

Kompilację jądra linuksowego wykonasz również na Pentium 166MHz,
ale gra pod Windowsem nie pójdzie Ci na procku <2GHz (chyba, że jest
to systemowy pasjans). Pomijam już kwestię ilości pamięci
i karty graficznej (choć są wcale nie mniej ważne przy grach).

Z Twoich opisów nie da się niczego dopasować. Kup cokolwiek.
Najlepiej w jakimś sklepie gotowy (złożony) komputer - jeśli coś
zacznie się z nim dziać, to nie będziesz miał problemów z diagnozowaniem
sprzętu. Oddajesz do reklamacji i masz z głowy.
W zastosowaniu "domowym" nie są krytyczna jakość podzespołów. Jeśli coś
padnie, to można wymienić. Jeśli padnie dysk, to zainstalujesz sobie
od nowa system.

Zdecydowanie odradzam Ci składanie komputera z podzespołów.

Jacek

Data: 2009-12-01 11:51:05
Autor: Michał
jaki PC do 2,5k PLN
Z Twoich opisów nie da się niczego dopasować. Kup cokolwiek.

Niepotrzebnie zostawiłem zbyt szerokie pole manewru. Wybrałem zatem coś takiego:

i5-750 s1156
Gigabyte GA-P55-UD3 P55
A-Data XPG X-Series DDR3 Dual Chanel 4GB 2000 9-9-9-24
Gigabyte HD5750 1GB 128 PCI-E GDDR5
Seagate ST31000528AS 1000GB sATA II 32MB
Be quiet! Pure Power L7-530W

obudowa karta dźwiękowa i napęd optyczny ze starego komputera, system operacyjny również.

Najlepiej w jakimś sklepie gotowy (złożony) komputer - jeśli coś
zacznie się z nim dziać, to nie będziesz miał problemów z diagnozowaniem
sprzętu. Oddajesz do reklamacji i masz z głowy.

Mam z głowy komputer na średnio 3 tygodnie. Wolę więc samemu wyjąć moduł pamięci czy kartę i się przespacerować do znajomych, żeby sprawdzić czy są sprawne. A ze składaniem faktycznie intensywnego doświadczenia nie mam (jakiś zestaw raz na parę miesięcy), aczkolwiek sięga ono czasów 486DX

W zastosowaniu "domowym" nie są krytyczna jakość podzespołów.

Wiem. Priorytety określiłem w głównym wątku, więc wdzięczny będę za rady typu: jakie kupić ciche chłodzenie na podstawkę 1156, oraz sugestie odnośnie wyżej wymienionych podzespołów. Zostawiłem szerokie pole manewru, nie określając nawet producenta CPU, poprosiłem o przykładowy konfig w podanej cenie, ale jednocześnie zaznaczyłem, że komputer będzie miał szeroko pojęte zastosowanie domowe, z grami włącznie. Ktoś usilnie zaczął to interpretować, że komputera używa jedynie w trybie tekstowym - OK. Dla reszty userów domowych jest jeszcze flash na www zabijający nawet Venice 3200+ (stare) czy nowsze Atomy 1,6GHz, są filmy 1080p i są gry.

Zdecydowanie odradzam Ci składanie komputera z podzespołów.

Dziękuję za wszystkie rady, aczkolwiek zastosuję się do wybranych. Wiem też, że do domu można złożyć/kupić komputer za 500 zł, lub za 7k zł i będzie OK. W tym przypadku chodzi o najlepszy wybór za 2,5k zł.

Data: 2009-12-04 01:50:09
Autor: Q
jaki PC do 2,5k PLN
[...]

proponuje dorzucic drugiego L7-530W
i odpalic je w dualu.

Data: 2009-12-04 09:07:21
Autor: qwerty
jaki PC do 2,5k PLN
Użytkownik "Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hf2t3h$kdo$1@nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Osobiście zmieniłbym dysk twardy na Samsung EcoGreen lub WD Caviar Green. Wszystkie Seagate, z którymi miałem kontakt nie dało się zmienić AAM (już pomijam bug w firmware).
Do reszty nie mogę się przyczepić.

Data: 2009-12-04 19:45:35
Autor: Jacek Kalinski
jaki PC do 2,5k PLN
W artykule <hfagk9$mbv$1@achot.icm.edu.pl>, qwerty napisał(a):

Osobiście zmieniłbym dysk twardy na Samsung EcoGreen lub WD Caviar Green. Wszystkie Seagate, z którymi miałem kontakt nie dało się zmienić AAM

Ja pod linuksem bez problemu modyfikuję dla Seagate (Barracuda 12)
poleceniem hdparm.
I działa. Dlatego na Twoim miejscu szukałbym przyczyny w wadliwym programie do modyfykacji AAM lub niedokładnym jego używaniu.

Inna sprawa, że barracude 11 odradzam za wadliwy firmware. 12 działa
poprawnie.

Jacek

Data: 2009-12-05 12:29:14
Autor: identifikator: 20040501
jaki PC do 2,5k PLN
ja zauważyłem, że słabe kompy są fatalne na maszyny do pisania, typowy użytkownik czeka pół sekundy na wykonanie jakiejś operacji po czym zaczyna klikać w różne przyciski... zwykle udaje mu się wyklikać od 20 do 30 operacji, a później wzwywa administratora bo "coś się popsuło i żeby naprawić"... ;o)

Data: 2009-11-30 20:19:20
Autor: Wiesław
jaki PC do 2,5k PLN
Dnia 30-11-2009 o 00:52 Michał napisał na pl.comp.pecet:

Fanboye Intela pewnie polecą i5 a przeciwnicy - Phenoma II

Nieźle pojechałeś ... Zostali Ci jeszcze fanboye VIA.

--
Wiesław
Opera Mail

jaki PC do 2,5k PLN