jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???

Data: 2014-02-19 20:55:22
Autor: RB
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
witam

Temat wałkowany co jakiś czas ale może z innej strony dziś.

właśnie dziś pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej myśli technicznej pod nazwą MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. - sprzedawca nie zmieścił się w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.

Potrzebuje akumulator ktĂłry wytrzyma:
- codzienne jeĹĽdĹĽenie
- długie trasy
- rocznie 100 000 km - na miesiÄ…c od 8000 do 10 000 km.

Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, Ĺ‚adowanie OK

A co ciekawe na tymczasowy aku ładowanie mam 14V a na tym nieszczęsnym Moll-u ostatnio było tylko 13,6 - gdzieś 0,4 V znikało.

Moje typy:
- Moll - juĹĽ nie chcÄ™
- Yuasa 75AH YBX 5100 - 3 lata gw. - 360 zł
- Centra plus - mam teraz tymczasowo - odłożyłem do garażu ponieważ pod koniec 2 letniej gwarancji zaczął rzygać wodą a producent oczywiście gwarancji nie uznał - raczej odpada
- Centra Futura
- Varta - Bosch to ta sama wydra tylko nalepka inna - cena teĹĽ ok. 350
- Zap sznajder - 350 zł
- Banner - 350 zł
- coĹ› innego???

Pozdrawiam

Robert
Opel Omega 2,2 benz, gaz, 563 000 km, 2002 r

Data: 2014-02-19 12:11:57
Autor: kogutek444
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
W dniu ¶roda, 19 lutego 2014 20:55:22 UTC+1 użytkownik RB napisał:
witam

Temat wałkowany co jaki¶ czas ale może z innej strony dzi¶.

wła¶nie dzi¶ pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej my¶li technicznej pod nazw± MOLL 74Ah - padł po 15 miesi±cach i 140 000 km. - sprzedawca nie zmie¶cił się w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.

Potrzebuje akumulator który wytrzyma:

- codzienne jeżdżenie

- długie trasy

- rocznie 100 000 km - na miesi±c od 8000 do 10 000 km.

Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, ładowanie OK

A co ciekawe na tymczasowy aku ładowanie mam 14V a na tym nieszczęsnym Moll-u ostatnio było tylko 13,6 - gdzie¶ 0,4 V znikało.

Moje typy:

- Moll - już nie chcę

- Yuasa 75AH YBX 5100 - 3 lata gw. - 360 zł

- Centra plus - mam teraz tymczasowo - odłożyłem do garażu ponieważ pod koniec 2 letniej gwarancji zacz±ł rzygać wod± a producent oczywi¶cie gwarancji nie uznał - raczej odpada

- Centra Futura

- Varta - Bosch to ta sama wydra tylko nalepka inna - cena też ok. 350

- Zap sznajder - 350 zł

- Banner - 350 zł

- co¶ innego???

Pozdrawiam

Robert

Opel Omega 2,2 benz, gaz, 563 000 km, 2002 r

Najlepszy stosunek ceny do jako¶ci jest w akumulatorach gombao z marketu.

Data: 2014-02-19 21:20:36
Autor: jerzu
On Wed, 19 Feb 2014 12:11:57 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

Najlepszy stosunek ceny do jako¶ci jest w akumulatorach gombao z marketu.

Ostatnio patrzyłem w marketach. Najtańszy noname 72Ah, 700A kosztuje w
markecie tyle, co w necie Bosch czy Centra z trzyletni± gwarancj± i
assisatnce. Słaby interes.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-19 22:27:32
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  jerzu pisze tak:

Ostatnio patrzyłem w marketach. Najtańszy noname 72Ah, 700A
kosztuje w markecie tyle, co w necie Bosch czy Centra z trzyletni±
gwarancj± i assisatnce. Słaby interes.

Też to zauważyłem. Widziałem np w stacjonarnym Bosch S4 60Ah za 299zł ale i też Jenox 36Ah za 80zł w kerfurze. Jednak nie kupiłem bo klemy miały odwrotnie no i mam w tej chwili cztery akku więc koniec kupowania na zapas. Ogłaszam w PL dobrobyt a handlowcy maj± buul głowy ;)

http://www.ceneo.pl/10450219

--
    Piter

Data: 2014-02-19 13:45:19
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 19 lutego 2014 22:27:32 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
na  ** p.m.s **  jerzu pisze tak:

> [...]

Też to zauważyłem. Widziałem np w stacjonarnym Bosch S4 60Ah za 299zł ale i też Jenox 36Ah za 80zł w kerfurze. Jednak nie kupiłem bo klemy miały odwrotnie no i mam w tej chwili cztery akku więc koniec kupowania na zapas. Ogłaszam w PL dobrobyt a handlowcy maj± buul głowy ;)

Co zauważyłe¶? w pierwszym 5 zł za 1Ah w drugim 2,20 za 1 Ah.

Data: 2014-02-19 23:38:09
Autor: PiteR
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
na  ** p.m.s **   pisze tak:

w drugim 2,20 za 1 Ah.

To była krótkotrwała promocja Watsonie.

--
    Piter

Data: 2014-02-19 22:31:10
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

http://www.ceneo.pl/10450219

a tu następny  http://www.motohurt.com/51017,s.html

--
    Piter

Data: 2014-02-20 22:07:51
Autor: Jacek
W dniu 2014-02-19 21:20, jerzu pisze:
Najlepszy stosunek ceny do jako¶ci jest w akumulatorach gombao z marketu.
No tak, gdy jako¶c zmierza do zera to ten stosunek do nieskończono¶ci ;-)
Jacek

Data: 2014-02-19 23:02:15
Autor: Adam
W dniu 2014-02-19 21:11, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

(...)

Najlepszy stosunek ceny do jako¶ci jest w akumulatorach gombao z marketu.

Natomiast na przeciwnym krańcu (dobre, niezawodne, odporne) - to co¶ z żółtej Optimy.

Były jeszcze zasadówki.
Niestety, nie można już normalnie kupić zasadowych trakcyjnych akumulatorów. Ich żywotno¶ć jest praktycznie nieograniczona, mog± dowolnie długi czas stać całkowicie rozładowane. Jednak maj± mniejszy pr±d - st±d słabo nadaj± się na rozruchowe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-19 23:54:49
Autor: p0li
T->Dnia 2014-02-19 23:02:15 niejaki Adam napisał:
Niestety, nie można już normalnie kupić zasadowych trakcyjnych akumulatorów.

a można nienormalnie?
(nie nabijam się - może byłbym zainteresowany)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-02-20 00:03:50
Autor: Adam
W dniu 2014-02-19 23:54, p0li pisze:
[...]

My¶lałem kupić do Pajero do wyci±garki, ale to na razie "pie¶ń przyszło¶ci" ;)

Patrz tu:
http://www.almides.pl/

oraz:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=15274&sid=0b03036ebbb4acf3d007513e21a3b8fe&start=0
lub krócej:
http://tnij.org/zasadowe

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-19 21:25:48
Autor: K
W dniu 19-02-2014 20:55, RB pisze:
[...]

mam od paru lat centre future (tez w oplu) i jest ok.

Data: 2014-02-19 21:40:55
Autor: Czesław Wiśniak
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
A co ciekawe na tymczasowy aku ładowanie mam 14V a na tym nieszczęsnym Moll-u ostatnio było tylko 13,6 - gdzieś 0,4 V znikało.

Trzeba bylo sobie klemy wyczyscic :)

Data: 2014-02-20 00:41:43
Autor: J.F
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
UĹĽytkownik "RB"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Ale wiesz - to sa zasadniczo swietne warunki i kazdy akumulator powinien to wytrzymac.
Moze tylko bym popatrzyl na korki ... dolewanie wody moze byc potrzebne.
Jesli czegos sie bac, to wstrzasow, ale nawet jak nie nie wytrzyma ... 250zl/100kkm to jest nieistotny skladnik kosztow eksploatacji.

Moze nawet znow ten Moll ... padnie i oddadza pieniadze :-)

Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, Ĺ‚adowanie OK
- Yuasa 75AH YBX 5100 - 3 lata gw. - 360 zł

I myslisz ze omega przezyje kolejne 3 lata i 300 kkm ?

J.

Data: 2014-02-20 00:47:11
Autor: X-Man
"RB" <robajorek@poczta.onet.pl> wrote in message news:53050c24$0$2212$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ja bym brał Vartę silver z 5 letnią gwarancją tylko lepiej 85Ah

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-02-19 17:18:03
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 20 lutego 2014 01:47:11 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:
> [...]

> wła¶nie dzi¶ pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej my¶li technicznej pod nazw± > MOLL 74Ah - padł po 15 miesi±cach i 140 000 km. - sprzedawca nie zmie¶cił się > w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.

ja bym brał Vartę silver z 5 letni± gwarancj± tylko lepiej 85Ah

Pzdr

Piotrek

A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca producent akumulatora. Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijaj± akumulatory rozruchowe. Kiedy¶ z ciekawo¶ci przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V. To jak miał 13,5 to niewykluczone że sam zabił akumulator. Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jaki¶ sze¶ćdziesięciu procentach jak jest 14,5V. Takie naładowanie zapewnia mu duż± trwało¶ć. Nie wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to co¶ się na płytach dzieje że zdycha.

Data: 2014-02-20 09:50:52
Autor: Czesław Wi¶niak
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca producent akumulatora.

Wiekszosc aku jest robiona w takiej technologii, zeby uklad ladowania wspolczesnego samochodu bez problemu poradzil sobie z tym zadaniem. Ja bym raczej sprawdzil przed kupnem date produkcji akumulatora i napiecie na zaciskach.

Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijaj± akumulatory rozruchowe.

Nie da sie ukryc. Bardzo szybko zostanie tez zabity akumulator, ktory rano mial np. 8V i nagle dostanie kilkadziesiat amper, z czego ludzie nie zdaja sobie sprawy.

Kiedy¶ z ciekawo¶ci przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V.

Ja mam u siebie w starym malym aucie 13,85 na wolnych obrotach przy zapalonych swiatlach. To jest na granicy a auto ujezdzane tylko w miescie. Centra futura ma 4 lata i 2 x byla calkowicie rozladowana przez zostawione wlaczone radio. Na szczescie aku jest zadbany bo kiedys dostalem w prezencie ladowarke podobno z tzw"odsiarczaniem" i co kilka miesiecy dla swietego spokoju podnosze maske i zawsze przy tej operacji widze, ze byl niedoladowany.

Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jaki¶ sze¶ćdziesięciu procentach jak jest 14,5V.

Nie bardzo wiem co masz na mysli.

>wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to co¶ się na płytach dzieje że zdycha.

To jest pewne, ze jest zasiarczony. Dlugo nie pozyje.

Data: 2014-02-22 19:52:13
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:aa64f5df-7510-4080-9c70-1365ce9c9cabgooglegroups.com...
A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji
zaleca producent akumulatora. Z tego co mi wiadomo [...]

A ja mam do Ciebie pro¶bę - przestań doradzać w temacie
w którym nie masz bladofiołkowego pojęcia bo gadasz bzdury.
Podobne bzdury jakie niedawno nam serwowałe¶ o SEM.

Wszystkie akumulatory samochodowe to technologia kwasowo
ołowiowa i maj± TE SAME NAPIĘCIA PRACY I ŁADOWANIA
niezależnie od tego czy to Centra czy Varta czy inny Bosch.
To ta sama chemia, to samo ogniwo więc te same napięcia pracy...

To jak miał 13,5 to niewykluczone że sam zabił akumulator.

Stare samochody nie maj± inteligencji w sterowaniu ładowaniem
akumulatora - alternator zawsze ładuje przez ogranicznik napięcia.
Nowe samochody potrafi± sensownie sterować ładowaniem aby
naładowany aku niepotrzebnie nie gazował marnuj±c energię.

Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany
w jaki¶ sze¶ćdziesięciu procentach jak jest 14,5V.
Takie naładowanie zapewnia mu duż± trwało¶ć.

Znowu bzdury gadasz - 14.4V dla akumulatora kwasowego daje
pełne naładowanie (100%). Te 60% to Ci się pomyliło
z samochodami typu hybryd które pracuja w widełkach 20-80%
wła¶nie aby zapewnić długowieczno¶ć akumulatorów litowych.

Nie wykluczone że [...]

Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz
chrzanił od rzeczy... :-(

Data: 2014-02-22 18:16:07
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 02:52:13 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

> Nie wykluczone że [...]

Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz

Doucz się Pszemol. Ale nie z grup dyskusyjnych od takich samych m±drych inaczej jak Ty, tylko z ksi±żek. Ksi±żka to dużo zadrukowanych kartek razem poł±czonych. Może dasz radę przeczytać, ze zrozumieniem może być gorzej. Jak widzę Twoje odpisywanie w którym nie ogarniasz całego tekstu. I żeby się nie pogubić musisz go dzielić co dwa zdania to mam w±tpliwo¶ci co do Twoich możliwo¶ci zrozumienia tekstów dłuższych niż s± w popularnych mózgojebowych czasopismach. A co do SEM. Żaden z was grupowych mundrusi nie wiedział że tam zachodz± zjawiska jakie opisał ten jeden jedyny m±dry co wiedział. Ja wiedziałem połowę tego co on. A wy nic. Czyli drog± selekcji chemik co wiedział o tych dwóch zwi±zkach chemicznych i SEM zmieniaj±cym się w zależno¶ci od proporcji w jakich się znajduj± jest wielki. Za nim jestem ja a potem długo, długo nikt i dopiero eksperci od gumowych dzwonków i giętkich parasoli.

Data: 2014-02-23 10:28:38
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:9ce2863f-cea2-48bb-88ef-4c138b28c1d0googlegroups.com...
> [...]

> Nie wykluczone że [...]

Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz

Ty się doucz jak ustawić sobie komputer do pisania w usenecie
a wtedy radĽ innym aby się douczali. Na razie wstyd tylko jak cytujesz.

A co do SEM. Żaden z was grupowych mundrusi nie wiedział że tam
zachodz± zjawiska jakie opisał ten jeden jedyny m±dry co wiedział.

Inni wiedzieli ale nie opisali bo widz± co z Ciebie za jeden, i tak nie zrozumiesz.

Ja wiedziałem połowę tego co on. A wy nic.

Wła¶nie dlatego że wiedziałe¶ tylko połowę wyci±gałe¶ kompletnie
niewła¶ciwe wnioski przy tym doradzaj±c innym ¬LE. Ale fakt, że
wiedziałe¶ tylko połowę nie przeszkadzał Ci w tym aby kłócić się
zajadle z tymi, którzy Ci tłumaczyli że napięcie NIE JEST STAŁE.

[...]

Trzymaj się z daleka od tematów dotycz±cych elektryczno¶ci
bo nie maj±c o tych zagadnieniach zielonego pojęcia tylko
robisz ludziom wodę z mózgów tak jak z t± "dobr± rad±" aby
przed zakupem akumulatora kwasowo-ołowiowego sprawdzać
jakie jego producent zaleca napięcie w samochodzie...
Puknij się w czoło.

Data: 2014-02-23 13:06:12
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 17:28:38 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

przed zakupem akumulatora kwasowo-ołowiowego sprawdzać

jakie jego producent zaleca napięcie w samochodzie...

Tak jak Ty wiedzieli. Chuja że¶cie wiedzieli. Po fakcie to byle głupek stwierdza ze wiedział ale nie powiedział.

Data: 2014-02-23 17:15:34
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:06caba73-ca1e-418c-9d1b-9ef39fae0e63googlegroups.com...
Tak jak Ty wiedzieli. Chuja że¶cie wiedzieli.
Po fakcie to byle głupek stwierdza ze wiedział ale nie powiedział.

Wiedzieli¶my więcej od Ciebie i nie wprowadzali¶my nikogo w bł±d
że SEM jest stałe i zmienia się w akumulatorze tylko R-wew....

Jakie IQ trzeba mieć aby nauczyć się pisać w usenecie i ci±ć cytaty?
Ty musisz mieć niższe...

Data: 2014-02-23 15:32:40
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 00:15:34 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

że SEM jest stałe i zmienia się w akumulatorze tylko R-wew....

Jakie IQ trzeba mieć aby nauczyć się pisać w usenecie i ci±ć cytaty?

Nie wiedziałe¶ i tamci mundrusie też nie wiedzieli. A nawet jak zmienia się stosunek dwóch zwi±zków chemicznych to i tak pozostaje jakie¶ SEM a niemożliwo¶ć oddania dużego pr±du wynika z rezystancji wewnętrznej. Ty weĽ się doucz. Jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za rzadka. Jak półmózg z grup dyskusyjnych zostanie przyłapany na tym ze kłamie i jest głupi to zawsze ma asa w rękawie. Tym asem jest że co¶ Ľle ustawione w czytniku. Tak że nie pierdol że bystry jeste¶, no chyba że tak bystry jak woda w rynsztoku.

Data: 2014-02-23 11:14:02
Autor: J.F.
Dnia Sat, 22 Feb 2014 19:52:13 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Uwazaj Pszemolu - jakies wymysly zelowe.
"zwykly" akumulator niewielkie gazowanie znosi, a wiec i ponad 14V,
zelowe nie. Nie jestem pewien tych innych pomyslow, AGM chocby.

J.

Data: 2014-02-23 10:29:26
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1vmto76xjg6j.cd0xh4vufrov$.dlg40tude.net...
[...]

Je¶li jaki¶ akumulator nie toleruje 14.4V to nie nadaje się jako
typowy zamiennik akumulatora rozruchowego w samochodzie
bo taki jest jak na razie standard w samochodach... więc nie
będzie leżał na półce w sklepie z takimi akumulatorami.

Data: 2014-02-20 07:27:24
Autor: megrimsES
W dniu 2014-02-19 20:55, RB pisze:
[...]

kumpel ma taki:
http://tnij.org/clfxyis
jest zachwycony.

Data: 2014-02-20 10:04:13
Autor: yabba
Użytkownik "RB" <robajorek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:53050c24$0$2212$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To sÄ… idealne warunki pracy dla akumulatora.

Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, Ĺ‚adowanie OK

A co ciekawe na tymczasowy aku ładowanie mam 14V a na tym nieszczęsnym Moll-u ostatnio było tylko 13,6 - gdzieś 0,4 V znikało.

Pojedź do elektryka, poniewaz powinno byc w okolicach 14,4V Za niskim (i zbyt wysokim) napięciem w instalacji załatwisz każdy akumulator.

[...]

Wybierz taki z najdłuższą gwarancją.
Wiem, że Yuasa robi najlepsze akumulatory AGM. Wytrzymują do 10 lat podczas, gdy innych producentów 5-6 lat. Ale są zwykle dwa razy droższe, więc koszt eksploatacji jest prawie taki sam.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-20 10:11:25
Autor: Czesław Wiśniak
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
właśnie dziś pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej myśli technicznej pod nazwą MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. - sprzedawca nie

MOLL to bardzo dobra marka, albo miales pecha lub akumulator byl stary i dlugo niedoladowany albo masz problem zinstalacja.

Data: 2014-02-20 10:18:17
Autor: Tomasz Gorbaczuk
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
W dniu 19.02.2014 o 20:55 RB <robajorek@poczta.onet.pl> pisze:

wĹ‚aĹ›nie dziĹ› poĹĽegnaĹ‚em cudowny wytwĂłr niemieckiej myĹ›li technicznej pod  nazwÄ… MOLL 74Ah - padĹ‚ po 15 miesiÄ…cach i 140 000 km. - sprzedawca nie  zmieĹ›ciĹ‚ siÄ™ w 14 dniach reklamacji wiÄ™c kasa na stół.

Potrzebuje akumulator ktĂłry wytrzyma:
- codzienne jeĹĽdĹĽenie
- długie trasy
- rocznie 100 000 km - na miesiÄ…c od 8000 do 10 000 km.

Z tym MOOL'em miałeś pecha że padł i farta że kasa s powrotem.
To sÄ… idealne warunki dla akumulatora. Ja bym kupowaĹ‚ najtaĹ„szy jaki jest  w Internecie. Jest duĹĽe prawdopodobieĹ„stwo, ĹĽe przy takich przebiegach  przeĹĽyje  OmegÄ™.

TG

Data: 2014-02-20 10:52:20
Autor: RB
W dniu 2014-02-20 10:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

To są idealne warunki dla akumulatora. Ja bym kupował najtańszy jaki
jest w Internecie. Jest duże prawdopodobieństwo, że przy takich
przebiegach przeĹĽyje  OmegÄ™.

TG
witam

szczęście to miałem że złapałem 14 dni na reklamacje a sprzedawca nie miał aku z notatką producenta że jest OK.

Instalacja jest Ok, sprawdzana, jedynie we wrześniu walczyłem z problemem uciekającego prądu- winny przekaźnik zwłoczny został wymieniony.
(ale przy tej okazji trafiłem na "świetnego fachowca" w Katowicach od elektroniki - potrafił tylko ciąć, diodować , i mostkować zamiast powiedzieć co wymienić - sam doszedłem do problemu ).

W Omegach ładowanie zawsze jest dość niskie.

Autko właśnie po remoncie silnika i jeszcze trochę pożyje mam nadzieje że ze 100 - 150 000 km.

Jak ją kupowałem 6 lat temu w Niemczech to dostałem przy zakupie nowy aku oryginał MERCEDESA (auto stało 9 miesięcy w salonie Mercedesa w Neustadt) - przeżył 2,5 roku.

Tak się skłaniam do Yuasy .

Dzięki

Robert
Opel Omega

Data: 2014-02-20 11:00:28
Autor: yabba
Użytkownik "RB" <robajorek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5305d04c$0$2152$65785112news.neostrada.pl...
[...]

U Ciebie jest dolna granica stanĂłw niskich.

[...]

Dwa akumulatory uszkodzone - naprawdÄ™ sprawdĹş alternator.

Tak się skłaniam do Yuasy .

Każdy akumulator krótko pożyje przy złym ładowaniu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-20 17:55:34
Autor: Yogi\(n\)
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
Użytkownik "RB" <robajorek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5305d04c$0$2152$65785112news.neostrada.pl...

Tak się skłaniam do Yuasy .

Zajrzyj do tego wÄ…tku (ostatnie dwie strony):
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75846&postdays=0&postorder=asc&start=0
--
Yogi(n)

Data: 2014-02-20 19:39:12
Autor: RB
W dniu 2014-02-20 17:55, Yogi(n) pisze:
[...]

hej

to wynika z tego ze Yuasa też może nie być najlepszym wyborem.

Ale co teraz kupić ??

Pewnie wszystko sprowadza się do planowego postarzania produktu - ma działać tylko np. rok lub 2 i zdechnąć po gwarancji.

Na przykład opony
- Michelin Primacy HP 225/55/R16 za 1 szt. ok. 550 zł - zrobiłem na nich 70 000 km i do śmietnika - przebieg do przyjęcia
- nowszy model Michelin Primacy 3 - cena identyczna - na tych tylko 40 000 km - to już przegięcie

Auto te samo styl jazdy ten sam a przebieg o 50 % niĹĽszy.

Teraz amortyzatory  Bilstein - tylne - zawsze wymieniam w kompletach 4 sztuki przĂłd i tyĹ‚ po 120 000 km - odkÄ…d mam OmegÄ™ .

Teraz tylne zdechły po 40 000 km - 28% tłumienia.

Pozdrawiam
Robert

Data: 2014-02-20 20:24:40
Autor: Czesław Wiśniak
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
hej

to wynika z tego ze Yuasa też może nie być najlepszym wyborem.

Ale co teraz kupić ??

Kup najtanszy akumulator nielezakowany zbyt dlugo i wez ze soba miernik.

Data: 2014-02-20 21:58:08
Autor: PiteR
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
na  ** p.m.s **  RB pisze tak:

Ale co teraz kupić ??

Kup sobie w jasnej obudowie, obsługowy z korkami ;)

Jakbym miał kupować teraz (po Topli i S3) to wziałbym Bosch S4.
i napięcia pilnuj ma być od 14.1v do 14.4v

Uważaj na tanie mierniki z marketu bo kłami±.

--
    Piter

Data: 2014-02-21 01:21:15
Autor: X-Man
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA2DADF7B436B7elektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  RB pisze tak:
Ale co teraz kupić ??
Kup sobie w jasnej obudowie, obsługowy z korkami ;)
Jakbym miał kupować teraz (po Topli i S3) to wziałbym Bosch S4.

Bosch to Varta szkoda przepłacać...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-02-21 15:30:47
Autor: jerzu
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
On Fri, 21 Feb 2014 01:21:15 -0000, "X-Man" <kawasaki750@wytnijo2.pl>
wrote:

Bosch to Varta szkoda przepłacać...

A Kager to Bosch. Już się pogubiłem w tym wszystkim :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???