Data: 2014-02-20 00:47:11 | |
Autor: X-Man | |
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ??? | |
"RB" <robajorek@poczta.onet.pl> wrote in message news:53050c24$0$2212$65785112news.neostrada.pl...
witam ja bym braĹ VartÄ silver z 5 letniÄ gwarancjÄ tylko lepiej 85Ah Pzdr Piotrek |
|
Data: 2014-02-19 17:18:03 | |
Autor: kogutek444 | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
W dniu czwartek, 20 lutego 2014 01:47:11 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:
"RB" <robajorek@poczta.onet.pl> wrote in message news:53050c24$0$2212$65785112news.neostrada.pl... A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca producent akumulatora. Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijają akumulatory rozruchowe. Kiedyś z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V. To jak miał 13,5 to niewykluczone że sam zabił akumulator. Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jakiś sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V. Takie naładowanie zapewnia mu dużą trwałość. Nie wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to coś się na płytach dzieje że zdycha. |
|
Data: 2014-02-20 09:50:52 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca producent akumulatora. Wiekszosc aku jest robiona w takiej technologii, zeby uklad ladowania wspolczesnego samochodu bez problemu poradzil sobie z tym zadaniem. Ja bym raczej sprawdzil przed kupnem date produkcji akumulatora i napiecie na zaciskach. Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijają akumulatory rozruchowe. Nie da sie ukryc. Bardzo szybko zostanie tez zabity akumulator, ktory rano mial np. 8V i nagle dostanie kilkadziesiat amper, z czego ludzie nie zdaja sobie sprawy. Kiedyś z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V. Ja mam u siebie w starym malym aucie 13,85 na wolnych obrotach przy zapalonych swiatlach. To jest na granicy a auto ujezdzane tylko w miescie. Centra futura ma 4 lata i 2 x byla calkowicie rozladowana przez zostawione wlaczone radio. Na szczescie aku jest zadbany bo kiedys dostalem w prezencie ladowarke podobno z tzw"odsiarczaniem" i co kilka miesiecy dla swietego spokoju podnosze maske i zawsze przy tej operacji widze, ze byl niedoladowany. Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jakiś sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V. Nie bardzo wiem co masz na mysli. >wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to coś się na płytach dzieje że zdycha. To jest pewne, ze jest zasiarczony. Dlugo nie pozyje. |
|
Data: 2014-02-22 19:52:13 | |
Autor: Pszemol | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:aa64f5df-7510-4080-9c70-1365ce9c9cabgooglegroups.com...
A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji A ja mam do Ciebie prośbę - przestań doradzać w temacie w którym nie masz bladofiołkowego pojęcia bo gadasz bzdury. Podobne bzdury jakie niedawno nam serwowałeś o SEM. Wszystkie akumulatory samochodowe to technologia kwasowo ołowiowa i mają TE SAME NAPIĘCIA PRACY I ŁADOWANIA niezależnie od tego czy to Centra czy Varta czy inny Bosch. To ta sama chemia, to samo ogniwo więc te same napięcia pracy... To jak miał 13,5 to niewykluczone że sam zabił akumulator. Stare samochody nie mają inteligencji w sterowaniu ładowaniem akumulatora - alternator zawsze ładuje przez ogranicznik napięcia. Nowe samochody potrafią sensownie sterować ładowaniem aby naładowany aku niepotrzebnie nie gazował marnując energię. Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany Znowu bzdury gadasz - 14.4V dla akumulatora kwasowego daje pełne naładowanie (100%). Te 60% to Ci się pomyliło z samochodami typu hybryd które pracuja w widełkach 20-80% właśnie aby zapewnić długowieczność akumulatorów litowych. Nie wykluczone że [...] Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz chrzanił od rzeczy... :-( |
|
Data: 2014-02-22 18:16:07 | |
Autor: kogutek444 | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 02:52:13 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:aa64f5df-7510-4080-9c70-1365ce9c9cabgooglegroups.com... Doucz się Pszemol. Ale nie z grup dyskusyjnych od takich samych mądrych inaczej jak Ty, tylko z książek. Książka to dużo zadrukowanych kartek razem połączonych. Może dasz radę przeczytać, ze zrozumieniem może być gorzej. Jak widzę Twoje odpisywanie w którym nie ogarniasz całego tekstu. I żeby się nie pogubić musisz go dzielić co dwa zdania to mam wątpliwości co do Twoich możliwości zrozumienia tekstów dłuższych niż są w popularnych mózgojebowych czasopismach. A co do SEM. Żaden z was grupowych mundrusi nie wiedział że tam zachodzą zjawiska jakie opisał ten jeden jedyny mądry co wiedział. Ja wiedziałem połowę tego co on. A wy nic. Czyli drogą selekcji chemik co wiedział o tych dwóch związkach chemicznych i SEM zmieniającym się w zależności od proporcji w jakich się znajdują jest wielki. Za nim jestem ja a potem długo, długo nikt i dopiero eksperci od gumowych dzwonków i giętkich parasoli. |
|
Data: 2014-02-23 10:28:38 | |
Autor: Pszemol | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:9ce2863f-cea2-48bb-88ef-4c138b28c1d0googlegroups.com...
Znowu bzdury gadasz - 14.4V dla akumulatora kwasowego daje Ty się doucz jak ustawić sobie komputer do pisania w usenecie a wtedy radź innym aby się douczali. Na razie wstyd tylko jak cytujesz. A co do SEM. Żaden z was grupowych mundrusi nie wiedział że tam Inni wiedzieli ale nie opisali bo widzą co z Ciebie za jeden, i tak nie zrozumiesz. Ja wiedziałem połowę tego co on. A wy nic. Właśnie dlatego że wiedziałeś tylko połowę wyciągałeś kompletnie niewłaściwe wnioski przy tym doradzając innym ŹLE. Ale fakt, że wiedziałeś tylko połowę nie przeszkadzał Ci w tym aby kłócić się zajadle z tymi, którzy Ci tłumaczyli że napięcie NIE JEST STAŁE. Czyli drogą selekcji chemik co wiedział o tych dwóch związkach Trzymaj się z daleka od tematów dotyczących elektryczności bo nie mając o tych zagadnieniach zielonego pojęcia tylko robisz ludziom wodę z mózgów tak jak z tą "dobrą radą" aby przed zakupem akumulatora kwasowo-ołowiowego sprawdzać jakie jego producent zaleca napięcie w samochodzie... Puknij się w czoło. |
|
Data: 2014-02-23 13:06:12 | |
Autor: kogutek444 | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 17:28:38 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:9ce2863f-cea2-48bb-88ef-4c138b28c1d0googlegroups.com... Tak jak Ty wiedzieli. Chuja żeście wiedzieli. Po fakcie to byle głupek stwierdza ze wiedział ale nie powiedział. |
|
Data: 2014-02-23 17:15:34 | |
Autor: Pszemol | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:06caba73-ca1e-418c-9d1b-9ef39fae0e63googlegroups.com...
Tak jak Ty wiedzieli. Chuja żeście wiedzieli. Wiedzieliśmy więcej od Ciebie i nie wprowadzaliśmy nikogo w błąd że SEM jest stałe i zmienia się w akumulatorze tylko R-wew.... Jakie IQ trzeba mieć aby nauczyć się pisać w usenecie i ciąć cytaty? Ty musisz mieć niższe... |
|
Data: 2014-02-23 15:32:40 | |
Autor: kogutek444 | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 00:15:34 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:06caba73-ca1e-418c-9d1b-9ef39fae0e63googlegroups.com... Nie wiedziałeś i tamci mundrusie też nie wiedzieli. A nawet jak zmienia się stosunek dwóch związków chemicznych to i tak pozostaje jakieś SEM a niemożliwość oddania dużego prądu wynika z rezystancji wewnętrznej. Ty weź się doucz. Jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za rzadka. Jak półmózg z grup dyskusyjnych zostanie przyłapany na tym ze kłamie i jest głupi to zawsze ma asa w rękawie. Tym asem jest że coś źle ustawione w czytniku. Tak że nie pierdol że bystry jesteś, no chyba że tak bystry jak woda w rynsztoku. |
|
Data: 2014-02-23 11:14:02 | |
Autor: J.F. | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
Dnia Sat, 22 Feb 2014 19:52:13 -0600, Pszemol napisał(a):
<kogutek444@gmail.com> wrote in message Uwazaj Pszemolu - jakies wymysly zelowe. "zwykly" akumulator niewielkie gazowanie znosi, a wiec i ponad 14V, zelowe nie. Nie jestem pewien tych innych pomyslow, AGM chocby. J. |
|
Data: 2014-02-23 10:29:26 | |
Autor: Pszemol | |
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ??? | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1vmto76xjg6j.cd0xh4vufrov$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 22 Feb 2014 19:52:13 -0600, Pszemol napisał(a): Jeśli jakiś akumulator nie toleruje 14.4V to nie nadaje się jako typowy zamiennik akumulatora rozruchowego w samochodzie bo taki jest jak na razie standard w samochodach... więc nie będzie leżał na półce w sklepie z takimi akumulatorami. |
|