jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???

Data: 2014-02-20 00:47:11
Autor: X-Man
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
"RB" <robajorek@poczta.onet.pl> wrote in message news:53050c24$0$2212$65785112news.neostrada.pl...
witam
Temat wałkowany co jakiś czas ale może z innej strony dziś.
właśnie dziś pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej myśli technicznej pod nazwą MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. - sprzedawca nie zmieścił się w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.
Potrzebuje akumulator ktĂłry wytrzyma:
- codzienne jeĹźdĹźenie
- długie trasy
- rocznie 100 000 km -

ja bym brał Vartę silver z 5 letnią gwarancją tylko lepiej 85Ah

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-02-19 17:18:03
Autor: kogutek444
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
W dniu czwartek, 20 lutego 2014 01:47:11 UTC+1 użytkownik X-Man napisał:
> [...]

> - długie trasy

> - rocznie 100 000 km -

ja bym brał Vartę silver z 5 letnią gwarancją tylko lepiej 85Ah

A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca producent akumulatora. Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijają akumulatory rozruchowe. Kiedyś z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V. To jak miał 13,5 to niewykluczone że sam zabił akumulator. Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jakiś sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V. Takie naładowanie zapewnia mu dużą trwałość. Nie wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to coś się na płytach dzieje że zdycha.

Data: 2014-02-20 09:50:52
Autor: Czesław Wiśniak
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji zaleca producent akumulatora.

Wiekszosc aku jest robiona w takiej technologii, zeby uklad ladowania wspolczesnego samochodu bez problemu poradzil sobie z tym zadaniem. Ja bym raczej sprawdzil przed kupnem date produkcji akumulatora i napiecie na zaciskach.

Z tego co mi wiadomo zbyt niskie i zbyt wysokie bardzo szybko zabijają akumulatory rozruchowe.

Nie da sie ukryc. Bardzo szybko zostanie tez zabity akumulator, ktory rano mial np. 8V i nagle dostanie kilkadziesiat amper, z czego ludzie nie zdaja sobie sprawy.

Kiedyś z ciekawości przeczytałem instrukcję obsługi akumulatora z centry i tam jak byk było napisane że napięcie w czasie pracy silnika nie może być niższe niż 14,1 i nie wyższe niż 14,8V.

Ja mam u siebie w starym malym aucie 13,85 na wolnych obrotach przy zapalonych swiatlach. To jest na granicy a auto ujezdzane tylko w miescie. Centra futura ma 4 lata i 2 x byla calkowicie rozladowana przez zostawione wlaczone radio. Na szczescie aku jest zadbany bo kiedys dostalem w prezencie ladowarke podobno z tzw"odsiarczaniem" i co kilka miesiecy dla swietego spokoju podnosze maske i zawsze przy tej operacji widze, ze byl niedoladowany.

Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany w jakiś sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V.

Nie bardzo wiem co masz na mysli.

>wykluczone że jak jest naładowany cały czas w 25% procentach to coś się na płytach dzieje że zdycha.

To jest pewne, ze jest zasiarczony. Dlugo nie pozyje.

Data: 2014-02-22 19:52:13
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:aa64f5df-7510-4080-9c70-1365ce9c9cabgooglegroups.com...
A ja przed kupnem sprawdził bym jakie napięcie w instalacji
zaleca producent akumulatora. Z tego co mi wiadomo [...]

A ja mam do Ciebie prośbę - przestań doradzać w temacie
w którym nie masz bladofiołkowego pojęcia bo gadasz bzdury.
Podobne bzdury jakie niedawno nam serwowałeś o SEM.

Wszystkie akumulatory samochodowe to technologia kwasowo
ołowiowa i mają TE SAME NAPIĘCIA PRACY I ŁADOWANIA
niezależnie od tego czy to Centra czy Varta czy inny Bosch.
To ta sama chemia, to samo ogniwo więc te same napięcia pracy...

To jak miał 13,5 to niewykluczone że sam zabił akumulator.

Stare samochody nie mają inteligencji w sterowaniu ładowaniem
akumulatora - alternator zawsze ładuje przez ogranicznik napięcia.
Nowe samochody potrafią sensownie sterować ładowaniem aby
naładowany aku niepotrzebnie nie gazował marnując energię.

Akumulator we współczesnym samochodzie jest naładowany
w jakiś sześćdziesięciu procentach jak jest 14,5V.
Takie naładowanie zapewnia mu dużą trwałość.

Znowu bzdury gadasz - 14.4V dla akumulatora kwasowego daje
pełne naładowanie (100%). Te 60% to Ci się pomyliło
z samochodami typu hybryd które pracuja w widełkach 20-80%
właśnie aby zapewnić długowieczność akumulatorów litowych.

Nie wykluczone że [...]

Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz
chrzanił od rzeczy... :-(

Data: 2014-02-22 18:16:07
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 02:52:13 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

> Nie wykluczone że [...]

Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz

Doucz się Pszemol. Ale nie z grup dyskusyjnych od takich samych mądrych inaczej jak Ty, tylko z książek. Książka to dużo zadrukowanych kartek razem połączonych. Może dasz radę przeczytać, ze zrozumieniem może być gorzej. Jak widzę Twoje odpisywanie w którym nie ogarniasz całego tekstu. I żeby się nie pogubić musisz go dzielić co dwa zdania to mam wątpliwości co do Twoich możliwości zrozumienia tekstów dłuższych niż są w popularnych mózgojebowych czasopismach. A co do SEM. Żaden z was grupowych mundrusi nie wiedział że tam zachodzą zjawiska jakie opisał ten jeden jedyny mądry co wiedział. Ja wiedziałem połowę tego co on. A wy nic. Czyli drogą selekcji chemik co wiedział o tych dwóch związkach chemicznych i SEM zmieniającym się w zależności od proporcji w jakich się znajdują jest wielki. Za nim jestem ja a potem długo, długo nikt i dopiero eksperci od gumowych dzwonków i giętkich parasoli.

Data: 2014-02-23 10:28:38
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:9ce2863f-cea2-48bb-88ef-4c138b28c1d0googlegroups.com...
> [...]

> Nie wykluczone że [...]

Niewykluczone jest, że już się nie zmienisz i zawsze będziesz

Ty się doucz jak ustawić sobie komputer do pisania w usenecie
a wtedy radź innym aby się douczali. Na razie wstyd tylko jak cytujesz.

A co do SEM. Żaden z was grupowych mundrusi nie wiedział że tam
zachodzą zjawiska jakie opisał ten jeden jedyny mądry co wiedział.

Inni wiedzieli ale nie opisali bo widzą co z Ciebie za jeden, i tak nie zrozumiesz.

Ja wiedziałem połowę tego co on. A wy nic.

Właśnie dlatego że wiedziałeś tylko połowę wyciągałeś kompletnie
niewłaściwe wnioski przy tym doradzając innym ŹLE. Ale fakt, że
wiedziałeś tylko połowę nie przeszkadzał Ci w tym aby kłócić się
zajadle z tymi, którzy Ci tłumaczyli że napięcie NIE JEST STAŁE.

[...]

Trzymaj się z daleka od tematów dotyczących elektryczności
bo nie mając o tych zagadnieniach zielonego pojęcia tylko
robisz ludziom wodę z mózgów tak jak z tą "dobrą radą" aby
przed zakupem akumulatora kwasowo-ołowiowego sprawdzać
jakie jego producent zaleca napięcie w samochodzie...
Puknij się w czoło.

Data: 2014-02-23 13:06:12
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 17:28:38 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

przed zakupem akumulatora kwasowo-ołowiowego sprawdzać

jakie jego producent zaleca napięcie w samochodzie...

Tak jak Ty wiedzieli. Chuja żeście wiedzieli. Po fakcie to byle głupek stwierdza ze wiedział ale nie powiedział.

Data: 2014-02-23 17:15:34
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:06caba73-ca1e-418c-9d1b-9ef39fae0e63googlegroups.com...
Tak jak Ty wiedzieli. Chuja żeście wiedzieli.
Po fakcie to byle głupek stwierdza ze wiedział ale nie powiedział.

Wiedzieliśmy więcej od Ciebie i nie wprowadzaliśmy nikogo w błąd
że SEM jest stałe i zmienia się w akumulatorze tylko R-wew....

Jakie IQ trzeba mieć aby nauczyć się pisać w usenecie i ciąć cytaty?
Ty musisz mieć niższe...

Data: 2014-02-23 15:32:40
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 00:15:34 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

że SEM jest stałe i zmienia się w akumulatorze tylko R-wew....

Jakie IQ trzeba mieć aby nauczyć się pisać w usenecie i ciąć cytaty?

Nie wiedziałeś i tamci mundrusie też nie wiedzieli. A nawet jak zmienia się stosunek dwóch związków chemicznych to i tak pozostaje jakieś SEM a niemożliwość oddania dużego prądu wynika z rezystancji wewnętrznej. Ty weź się doucz. Jak gówno nie umie pływać to twierdzi że woda za rzadka. Jak półmózg z grup dyskusyjnych zostanie przyłapany na tym ze kłamie i jest głupi to zawsze ma asa w rękawie. Tym asem jest że coś źle ustawione w czytniku. Tak że nie pierdol że bystry jesteś, no chyba że tak bystry jak woda w rynsztoku.

Data: 2014-02-23 11:14:02
Autor: J.F.
Dnia Sat, 22 Feb 2014 19:52:13 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Uwazaj Pszemolu - jakies wymysly zelowe.
"zwykly" akumulator niewielkie gazowanie znosi, a wiec i ponad 14V,
zelowe nie. Nie jestem pewien tych innych pomyslow, AGM chocby.

J.

Data: 2014-02-23 10:29:26
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1vmto76xjg6j.cd0xh4vufrov$.dlg40tude.net...
[...]

Jeśli jakiś akumulator nie toleruje 14.4V to nie nadaje się jako
typowy zamiennik akumulatora rozruchowego w samochodzie
bo taki jest jak na razie standard w samochodach... więc nie
będzie leżał na półce w sklepie z takimi akumulatorami.

jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???