jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???

Data: 2014-02-20 10:04:13
Autor: yabba
jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???
Użytkownik "RB" <robajorek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:53050c24$0$2212$65785112news.neostrada.pl...
witam

Temat wałkowany co jakiś czas ale może z innej strony dziś.

właśnie dziś pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej myśli technicznej pod nazwą MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. - sprzedawca nie zmieścił się w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.

Potrzebuje akumulator który wytrzyma:
- codzienne jeżdżenie
- długie trasy
- rocznie 100 000 km - na miesiÄ…c od 8000 do 10 000 km.

To sÄ… idealne warunki pracy dla akumulatora.

Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, Å‚adowanie OK

A co ciekawe na tymczasowy aku ładowanie mam 14V a na tym nieszczęsnym Moll-u ostatnio było tylko 13,6 - gdzieś 0,4 V znikało.

Pojedź do elektryka, poniewaz powinno byc w okolicach 14,4V Za niskim (i zbyt wysokim) napięciem w instalacji załatwisz każdy akumulator.

Moje typy:
- Moll - już nie chcę
- Yuasa 75AH YBX 5100 - 3 lata gw. - 360 zł
- Centra plus - mam teraz tymczasowo - odłożyłem do garażu ponieważ pod koniec 2 letniej gwarancji zaczął rzygać wodą a producent oczywiście gwarancji nie uznał - raczej odpada
- Centra Futura
- Varta - Bosch to ta sama wydra tylko nalepka inna - cena też ok. 350
- Zap sznajder - 350 zł
- Banner - 350 zł
- coÅ› innego???

Wybierz taki z najdłuższą gwarancją.
Wiem, że Yuasa robi najlepsze akumulatory AGM. Wytrzymują do 10 lat podczas, gdy innych producentów 5-6 lat. Ale są zwykle dwa razy droższe, więc koszt eksploatacji jest prawie taki sam.

--
Pozdrawiam,

yabba

jaki akumulator - do du??ych przebieg??w ???