jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???

Data: 2014-02-19 12:11:57
Autor: kogutek444
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
W dniu środa, 19 lutego 2014 20:55:22 UTC+1 użytkownik RB napisał:
witam

Temat wałkowany co jakiś czas ale może z innej strony dziś.

właśnie dziś pożegnałem cudowny wytwór niemieckiej myśli technicznej pod nazwą MOLL 74Ah - padł po 15 miesiącach i 140 000 km. - sprzedawca nie zmieścił się w 14 dniach reklamacji więc kasa na stół.

Potrzebuje akumulator który wytrzyma:

- codzienne jeżdżenie

- długie trasy

- rocznie 100 000 km - na miesiąc od 8000 do 10 000 km.

Auto - Opel omega 2.2 benzyna zgazowana, elektryka OK, ładowanie OK

A co ciekawe na tymczasowy aku ładowanie mam 14V a na tym nieszczęsnym Moll-u ostatnio było tylko 13,6 - gdzieś 0,4 V znikało.

Moje typy:

- Moll - już nie chcę

- Yuasa 75AH YBX 5100 - 3 lata gw. - 360 zł

- Centra plus - mam teraz tymczasowo - odłożyłem do garażu ponieważ pod koniec 2 letniej gwarancji zaczął rzygać wodą a producent oczywiście gwarancji nie uznał - raczej odpada

- Centra Futura

- Varta - Bosch to ta sama wydra tylko nalepka inna - cena też ok. 350

- Zap sznajder - 350 zł

- Banner - 350 zł

- coś innego???

Pozdrawiam

Robert

Opel Omega 2,2 benz, gaz, 563 000 km, 2002 r

Najlepszy stosunek ceny do jakości jest w akumulatorach gombao z marketu.

Data: 2014-02-19 21:20:36
Autor: jerzu
On Wed, 19 Feb 2014 12:11:57 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

Najlepszy stosunek ceny do jakości jest w akumulatorach gombao z marketu.

Ostatnio patrzyłem w marketach. Najtańszy noname 72Ah, 700A kosztuje w
markecie tyle, co w necie Bosch czy Centra z trzyletnią gwarancją i
assisatnce. Słaby interes.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-19 22:27:32
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  jerzu pisze tak:

Ostatnio patrzyłem w marketach. Najtańszy noname 72Ah, 700A
kosztuje w markecie tyle, co w necie Bosch czy Centra z trzyletnią
gwarancją i assisatnce. Słaby interes.

Też to zauważyłem. Widziałem np w stacjonarnym Bosch S4 60Ah za 299zł ale i też Jenox 36Ah za 80zł w kerfurze. Jednak nie kupiłem bo klemy miały odwrotnie no i mam w tej chwili cztery akku więc koniec kupowania na zapas. Ogłaszam w PL dobrobyt a handlowcy mają buul głowy ;)

http://www.ceneo.pl/10450219

--
    Piter

Data: 2014-02-19 13:45:19
Autor: kogutek444
W dniu środa, 19 lutego 2014 22:27:32 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
na  ** p.m.s **  jerzu pisze tak:

> [...]

Też to zauważyłem. Widziałem np w stacjonarnym Bosch S4 60Ah za 299zł ale i też Jenox 36Ah za 80zł w kerfurze. Jednak nie kupiłem bo klemy miały odwrotnie no i mam w tej chwili cztery akku więc koniec kupowania na zapas. Ogłaszam w PL dobrobyt a handlowcy mają buul głowy ;)

Co zauważyłeś? w pierwszym 5 zł za 1Ah w drugim 2,20 za 1 Ah.

Data: 2014-02-19 23:38:09
Autor: PiteR
jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???
na  ** p.m.s **   pisze tak:

w drugim 2,20 za 1 Ah.

To była krótkotrwała promocja Watsonie.

--
    Piter

Data: 2014-02-19 22:31:10
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

http://www.ceneo.pl/10450219

a tu następny  http://www.motohurt.com/51017,s.html

--
    Piter

Data: 2014-02-20 22:07:51
Autor: Jacek
W dniu 2014-02-19 21:20, jerzu pisze:
Najlepszy stosunek ceny do jakości jest w akumulatorach gombao z marketu.
No tak, gdy jakośc zmierza do zera to ten stosunek do nieskończoności ;-)
Jacek

Data: 2014-02-19 23:02:15
Autor: Adam
W dniu 2014-02-19 21:11, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

(...)

Najlepszy stosunek ceny do jakości jest w akumulatorach gombao z marketu.

Natomiast na przeciwnym krańcu (dobre, niezawodne, odporne) - to coś z żółtej Optimy.

Były jeszcze zasadówki.
Niestety, nie można już normalnie kupić zasadowych trakcyjnych akumulatorów. Ich żywotność jest praktycznie nieograniczona, mogą dowolnie długi czas stać całkowicie rozładowane. Jednak mają mniejszy prąd - stąd słabo nadają się na rozruchowe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-19 23:54:49
Autor: p0li
T->Dnia 2014-02-19 23:02:15 niejaki Adam napisał:
Niestety, nie można już normalnie kupić zasadowych trakcyjnych akumulatorów.

a można nienormalnie?
(nie nabijam się - może byłbym zainteresowany)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-02-20 00:03:50
Autor: Adam
W dniu 2014-02-19 23:54, p0li pisze:
[...]

Myślałem kupić do Pajero do wyciągarki, ale to na razie "pieśń przyszłości" ;)

Patrz tu:
http://www.almides.pl/

oraz:
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=15274&sid=0b03036ebbb4acf3d007513e21a3b8fe&start=0
lub krócej:
http://tnij.org/zasadowe

--
Pozdrawiam.

Adam

jaki akumulator - do du?ych przebiegów ???