jaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatku Belki?

Data: 2009-12-02 12:57:41
Autor: shaman
jaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatku Belki?
Witam...

Jaki jest uogólniony wzór obliczania odsetek z lokaty, który uwzględnia kapitalizacje w czasie trwania lokaty i od razu pomniejsza je o podatek Belki?

Zna kto¶?

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-02 05:51:18
Autor: adp
[...]

Raczej algorytm, nie wzor. Pewnie ktos zna... Moze ma implementacje w
LOGO ? ;P

Data: 2009-12-02 16:07:24
Autor: shaman
adp pisze:
[...]

Przecież pisżę że wzór - czytaj tre¶ć na któr± odpowiadasz.
Program to sam jestem sobie w stanie napisać - pytam o wzór w postaci ogólnej. Derive sobie nie radzi - ale to jeszcze nic nie znaczy.

PZDR
shaman

Data: 2009-12-02 16:46:14
Autor: XYZ
W dniu 2009-12-02 16:07, shaman pisze:
adp pisze:
[...]

W tytule napisałe¶ algorytm.

Program to sam jestem sobie w stanie napisać - pytam o wzór w postaci
ogólnej. Derive sobie nie radzi - ale to jeszcze nic nie znaczy.

Proponuję, żeby¶ użył mózgu, a nie Derive'a i odpowiedział sobie na pytanie, czy funkcja podłoga jest analityczna. Najlepiej licz sobie klaycznie i mnóż zawsze przez 81%, bo zaokr±glenia maj± znikomy wpływ dla większych kwot, czyli K1 = K0*(1+p*d*0.81)^(1/d), gdzie d to okres na jaki złożono depozyt wyrażony jako ułamek okresu kapitalizacji (np. 1/365 dla lokaty codziennej) a p to oprocentowanie.

Data: 2009-12-02 16:49:52
Autor: XYZ
adp pisze:
Jaki jest uogólniony wzór obliczania odsetek z lokaty, który uwzględnia
kapitalizacje w czasie trwania lokaty i od razu pomniejsza je o podatek
Belki?

Zna ktoĹ›?

Raczej algorytm, nie wzor. Pewnie ktos zna... Moze ma implementacje w
LOGO ? ;P

Przecież pisżę że wzór - czytaj treść na którą odpowiadasz.
W tytule napisałeś algorytm.

Program to sam jestem sobie w stanie napisać - pytam o wzór w postaci
ogĂłlnej. Derive sobie nie radzi - ale to jeszcze nic nie znaczy.

Proponuję, żebyś użył mózgu, a nie Derive'a i odpowiedział sobie na
pytanie, czy funkcja podłoga jest analityczna. Najlepiej licz sobie
klaycznie i mnóż zawsze przez 81%, bo zaokrąglenia mają znikomy wpływ
dla większych kwot, czyli K1 = K0*(1+p*d*0.81)^(1/d), gdzie d to okres
na jaki złożono depozyt wyrażony jako ułamek okresu kapitalizacji (np.
1/365 dla lokaty codziennej) a p to oprocentowanie.
Sorry, ten wzór który podałem jest dla obliczenia RRSO, i powinien brzemieć RRSO=(1+p*d*0.81)^(1/d). Musisz oczywiście policzyć procent składany, jak zauważył Paweł.

Data: 2009-12-03 08:52:59
Autor: shaman
adp pisze:
[...]

Mój aparat matematyczny mocno podupadł ostatnimi laty, ale dzięki za wiarę w mój mózg :) Podstawowe wzory znam, ale na mnożenie *0.81 nie wpadłem. Tzn. widziałem, że tak niektórzy robią ale z góry założyłem, że po odpowiednio wielu iteracjach skumulowany błąd będzie znaczący. Jeśli mówisz, że nie, to może jest to rozwiązanie. Sprawdzę - dzięki.

PZDR
Shaman

Data: 2009-12-07 00:53:13
Autor: adp
> [...]

Program to sam jestem sobie w stanie napisać - pytam o wzór w postaci
ogólnej. Derive sobie nie radzi - ale to jeszcze nic nie znaczy.

Czytam, ale tresc jest wzajemnie sprzeczna.
To ty mysl co piszesz: co innego wpisales w tytule w±tku, a co innego
w pytaniu.

Data: 2009-12-02 16:44:52
Autor: Paweł
shaman wrote:

Witam...

Jaki jest uogólniony wzór obliczania odsetek z lokaty, który uwzględnia
kapitalizacje w czasie trwania lokaty

http://pl.wikipedia.org/wiki/Procent_składany

i od razu pomniejsza je o podatek Belki?

podatek belki, to juz inny wzor opisany w stosownej ustawie :)

Data: 2009-12-02 18:55:23
Autor: Arek

shaman napisał(a) w wiadomo¶ci: ...
Witam...

Jaki jest uogólniony wzór obliczania odsetek z lokaty, który uwzględnia
kapitalizacje w czasie trwania lokaty i od razu pomniejsza je o podatek
Belki?

w Excelu jednorazowe odsetki:
osetki_brutto = długo¶ć_lokaty/365*oproc*kapitał
podatek = ZAOKR(ZAOKR(odsetki_brutto ;0)*0,19 ;0)
odsetki netto = odsetki_brutto - podatek

Z uwagi na zaokr±glenie, które może zwiększać lub zmniejszać nominaln±
wysoko¶ć opodatkowania (nawet przy stałym oprocentowaniu przy
kapitalizacji miesięcznej - miesi±ce naj± różn± długo¶ć), nie da
się podstawić do ogólnego wzoru. No chyba, ze lokata "bezbelkowa" lub
roczna.
Dla większych kwot wystarczaj±cym przybliżeniem będzie pomnożenie
odsetek brutto przez 0,81 i użycie tego we wzorze na procent składany.

Arek

Data: 2009-12-02 20:35:31
Autor: Paweł
Arek wrote:

shaman napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

osetki_brutto = długość_lokaty/365*oproc*kapitał
                                 ^^^
na pewno 365? w finansach miesiac zawsze ma 30 dni, czyli rok = 360.
no chyba, ze dany bank ma w umowie z klientem, ze rok to 365 dni.

Data: 2009-12-02 20:52:34
Autor: MarekZ
Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hf6fij$bh6$2@achot.icm.edu.pl...

na pewno 365? w finansach miesiac zawsze ma 30 dni, czyli rok = 360.
no chyba, ze dany bank ma w umowie z klientem, ze rok to 365 dni.

360 dni to chyba jest już tylko w książkach do matematyki finansowej dla studentów akademii ekonomicznych (które się pewien czas temu poprzemianowywały na uniwersytety). Ogólnie to jest jakiś relikt z epoki przedkomputerowej, bo sensu w tym nie widać.

Data: 2009-12-02 21:04:12
Autor: Sławomir Szyszło
Dnia 2009-12-02 20:35, Użytkownik Paweł napisał:

na pewno 365? w finansach miesiac zawsze ma 30 dni, czyli rok = 360.
no chyba, ze dany bank ma w umowie z klientem, ze rok to 365 dni.

360 to chyba liczyli w starożytnym Egipcie. Teraz liczy się 365 dni.

--
Sławomir Szyszło
Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

Data: 2009-12-03 08:48:47
Autor: shaman
Arek pisze:
[...]

-ciach-
Dla większych kwot wystarczaj±cym przybliżeniem będzie pomnożenie
odsetek brutto przez 0,81 i użycie tego we wzorze na procent składany.

Ludzie kochane.. bardzo Wam dziękuję ale procent składany to ja potrafię sobie obliczyć. Znam wzór i mam go odpowiednio zapisany w Excelu (a dokładniej w Google Spreadsheet'cie). Pytałem czy jest uogólniony wzór uwzględniaj±cy OD RAZU podatek Belki. Mnożenie przez 0,81 jest jakim¶ sposobem, ale muszę sprawdzić czy dokładno¶ć mnie zadowala. Je¶li nie to poczekam, aż Google udostępni dla wszystkich możliwo¶ć pisania skryptów do Spreadsheet'a.

PZDR
Shaman

jaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatku Belki?