jaki altimetr

Data: 2009-05-10 14:09:09
Autor: Titus Atomicus
jaki altimetr
Witam,
Chcialbym - glownie do turystyki rowerowej - zakupic licznik z altimetrem. Niestety ceny takich licznikow zaczynaja sie od 400zl (400-700zl) (liczniki bez altimetra, ktore spelniaja moje wymagania to cena 80-100zl).
Pytanie - czy sa jakies sensowne nareczne altimetry, najlepiej z termometrem (czy takie termometr daje jakies sensowne wskazania, skoro jest na rece?)?
Pomyslalem, ze taki nareczny moglbym uzywac sobie w gorach, bez roweru.
Prosze o podanie modeli, ktorych uzywacie (wraz z orientacyjnymi cenami).
TA

Data: 2009-05-10 14:55:41
Autor: uriuk
jaki altimetr

Użytkownik <Titus_Atomicus napisał

[...]

http://allegro.pl/item628952615_oznacz_lowisko_gps_mainnav_mg950dl_datalogger.html

Tu masz wszystko czego szukales i jeszcze troche (np geotagowanie zdjec i tracklog z trasy) za 319 PLN

uriuk

www.uriuk.com

Data: 2009-05-10 15:33:39
Autor: Zbynek Ltd.
jaki altimetr
Witam

uriuk napisał(a) :
[...]

Wydaje się świetnym rozwiązaniem. Szkoda tylko, że wysokościomierz jest GPS-owy, nie ciśnieniowy.

    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE

Data: 2009-05-10 17:17:40
Autor: uriuk
jaki altimetr

Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał

Wydaje się świetnym rozwiązaniem. Szkoda tylko, że wysokościomierz jest GPS-owy, nie ciśnieniowy.

Cisnieniowy pokazuje glupoty kiedy sie cisnienie zmienia ;)
Mam takowy w Garminie (ten Mainnav jest rezerwowy) i mnie tylko wkurza. Codziennie pokazuje inna wysokosc w tym samym miejscu. A ten gpsowy jest zadziwiajaco dokladny. Tyle ze ja mam idealny sygnal bo szwendam sie nad lasmi i pagorami ;)

uriuk

www.uriuk.com

Data: 2009-05-10 18:12:59
Autor: Krzysztof Halasa
jaki altimetr
"uriuk" <wredna-wywal@uriuk.com> writes:

Cisnieniowy pokazuje glupoty kiedy sie cisnienie zmienia ;)

To dopiero nowina :-)

Mam takowy w Garminie (ten Mainnav jest rezerwowy) i mnie tylko wkurza. Codziennie pokazuje inna wysokosc w tym samym miejscu.

Bo altimetry cisnieniowe sie kalibruje. Taki w GPSie ma dodatkowy
mechanizm kalibracji, przy ktorym altimetr dziala jako integrator dla
danych GPS. Ale to wymaga (ciaglej) pracy GPS.

A ten gpsowy jest zadziwiajaco dokladny. Tyle ze ja mam idealny sygnal bo szwendam sie nad lasmi i pagorami ;)

Przyznaje ze zwlaszcza z EGNOSem dokladnosc w pionie jest rozsadna
w korzystnych warunkach. Altimetr w GPSie daje rozsadna dokladnosc takze
wtedy, gdy korzystne warunki GPS sa tylko wspomnieniem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-11 06:26:47
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
jaki altimetr
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Krzysztof Halasa na pl.rec.gory do nas:

> [...]
> Mam takowy w Garminie (ten Mainnav jest rezerwowy) i mnie tylko wkurza. > Codziennie pokazuje inna wysokosc w tym samym miejscu.

W takim prostym żeby znać wysokość musisz najpierw znać wysokość.
Czyli ją wpisać, np. z mapy. I tak co szczyt :o)

Przyznaje ze zwlaszcza z EGNOSem dokladnosc w pionie jest rozsadna
w korzystnych warunkach. Altimetr w GPSie daje rozsadna dokladnosc takze
wtedy, gdy korzystne warunki GPS sa tylko wspomnieniem.

Mam Canyona GPS-2 i wysokości podaje zadowalające.
Mam Timexa z barometrem i potrafi zaszaleć...

pozdrawiam
Wiki

--
wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___  And when I vest my flashing sword
                          8o ^ /   And my hand takes hold in judgement

Data: 2009-05-11 03:08:03
Autor: mihau
jaki altimetr
On May 10, 3:33 pm, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:

Wydaje się świetnym rozwiązaniem. Szkoda tylko, że
wysokościomierz jest GPS-owy, nie ciśnieniowy.

Ciśnieniowy to ciągła walka z jego kalibracją, bo nawet przy niedużych
zmianach pogody w ciągu dnia można rozminąć się z rzeczywistością o
kilkadziesiąt metrów.

GPS wbrew pozorom jest całkiem dokładny. Szczególnie na szczytach,
gdzie zazwyczaj łapie sygnał z wielu satelitów i może precyzyjnie
określić swoje położenie.

--
mihau

Data: 2009-05-10 15:38:47
Autor: Krzysztof Halasa
jaki altimetr
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world writes:

Pytanie - czy sa jakies sensowne nareczne altimetry, najlepiej z termometrem (czy takie termometr daje jakies sensowne wskazania, skoro jest na rece?)?

Nie, chyba ze chodzi o temperature reki. Im zimniej tym mniejszy zwiazek
pokazywanej temperatury z realnym swiatem.

Proponuje GPS z altimetrem barometrycznym oraz normalny "oddzielny"
termometr. Moze byc elektroniczny z czujnikiem na kablu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-11 08:41:54
Autor: Rowert
jaki altimetr

Użytkownik  napisał w wiadomości

Pytanie - czy sa jakies sensowne nareczne altimetry, najlepiej z

Tak

termometrem (czy takie termometr daje jakies sensowne wskazania, skoro
jest na rece?)?

Nie.

Zegarkow z altimetrem uzywam od kilkunastu lat. I niestety kazdy (teraz 4) kolejny model padl mechanicznie, tzn. po kilku latach uzytkowania urywaja sie uchwyty do mocowania teleskopu na ktorym osadza sie pasek, gwinty na srubke w kopercie, itp.
Najbardziej niszczaca operacja jest wymiana baterii - po pierwsze trudno znalezc zegarmistrza ktory sie tego podejmie (w celu zachowania wodoszczelnosci trzeba rowniez wymienic gumke - uszczelke).

Reasumujac:
- kupujac tani zegarek nalezy pamietac ze to "jednorazowka" i najlepiej kupic cos w miare taniego, np. zgodnie z ta teoria ja uzywam jakiejs chinszczyzny z decatlonu (geonaute). Kiedys bardzo tanie zegarki byly w lidlu (niestety od 1.5 roku nie trafilem na ta oferte - zgodnie ze statystyka juz najwyzsza pora aby powoli szukac nowego zegarka).

Mozna rowniez poszukac zegarka odpornego mechanicznie - warunek gwarancja na min. 5 lat i "bezbateryjnosc" (np. zegarek ladujacy sie pod wplywem slonca lub trzesienia). Bo w warunkach PL wymiana baterii = utrata wodoszczelnosci (no chyba ze znasz zegarmistrza firmowego lub czesto bywasz w jakims cywilizowanym miescie, np. Berlinie).
Niestety zegarek spelniajacy te warunki np. Casio kosztuje od 150 $.
Co w polskich warunkach uwzgledniajac haracz 50 % dla panstwa (clo, wat i akcyza) i 50% dla sprzedawcy oznacza cene rzedu od 1 kPLN w gore.

Pzdr
Rowert

Data: 2009-05-11 12:25:40
Autor: Titus Atomicus
jaki altimetr
In article <gu8ht9$dp8$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 "Rowert" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl> wrote:

Najbardziej niszczaca operacja jest wymiana baterii - po pierwsze trudno znalezc zegarmistrza ktory sie tego podejmie (w celu zachowania wodoszczelnosci trzeba rowniez wymienic gumke - uszczelke).

Czy to znaczy ze moj Casio G-Shock w ktorym po 10 latach wreszcie wymienilem baterie stracil tym samym wodoszczelnosc (wczesniej nawet z nim nurkowalem - tak do 10m)?

TA

Data: 2009-05-11 12:35:21
Autor: uriuk
jaki altimetr

Użytkownik Titus_Atomicus napisał:

Czy to znaczy ze moj Casio G-Shock w ktorym po 10 latach wreszcie
wymienilem baterie stracil tym samym wodoszczelnosc (wczesniej nawet z
nim nurkowalem - tak do 10m)?

Mialem Casio Pro-Trek. Przed wyjazdem do Meksyku zanioslem go na wymiene baterii i obsluge techniczna.
Pan specjalista przesmarowal wszystkie uszczelki jakims strasznie specjalnym mazidlem i poinformowal mnie, ze tak w zasadzie to po kazdym otworzeniu zegarka nalezaloby te uszczelki wymienic na nowe.
Na plazy w Veracruz wteknalem do oceanu piwa, zeby sie zbytnio nie nagrzaly. Kiedy je wycagalem to zauwazylem, ze mi slona woda wesolo chlupocze w zegarku ;(.

--
uriuk

www.uriuk.com

Data: 2009-05-11 12:56:58
Autor: Krzysztof Halasa
jaki altimetr
"uriuk" <wywal-wredna@uriuk.com> writes:

[...]

Moj Casio hmm... "WATER RESIST", w ktorym baterie wymienialem osobiscie
(juz raz w ciagu ostatnich kilkunastu lat) chyba tez ma tam jakas
uszczelke. Ale przyznaje ze nurkowalem z nim przed wymiana baterii
(i to na mniejszej glebokosci niz 10 m). Ciekawe czy teraz tez by
wytrzymal. W kazdym razie kapiel w basenie wytrzymuje.

Kosztowal chyba ok. 500 tysiecy :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-11 14:38:00
Autor: Marcin Lubojański
jaki altimetr
uriuk wrote:
[...]

Autoryzowanych serwisów Casio znowu tak mało nie ma w Polsce. One wystawiają ci certyfikat szczelności po wymianie baterii.

Ja mam Casio Forester z baro/alti-metrem. Bez termometru. Kosztował 250zł z przesyłką z USA pare lat temu :D
Znajomi polecają Suunto. Te mają niby dokładność do +-1m. Mój +-5m ale i tak zwykle myli się o +-15 :D

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2009-05-23 03:16:51
Autor: Titus Atomicus
jaki altimetr
Witam,
Qrde, naprawde nikt nic nie wie?
<http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US
:official&hs=w4f&ei=mkwXSvaZF8eT_Qb7zs3qDA&sa=X&oi=spell&resnum=1&ct=resu
lt&cd=1&q=Activejet+AEL-101&spell=1>
Bo google wyrzuca tylko linki do nokautow i innych ceno. Znaczy, generalnie sprzedawcow.
TA

jaki altimetr