jaki bagaznik do turystyki rowerowej?

Data: 2011-03-31 23:07:16
Autor: jojo
jaki bagaznik do turystyki rowerowej?
Witam. Czy mozecie polecic jakis dobry bagaznik do sakw, turystyki rowerowej - na gorala.

Dzieki pozdr.
J.

Data: 2011-03-31 23:20:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki bagaznik do turystyki rowerowej?
jojo, Thu, 31 Mar 2011 23:07:16 +0200, pl.rec.rowery:
Witam. Czy mozecie polecic jakis dobry bagaznik do sakw, turystyki rowerowej - na gorala.

Na bogato: Tubus. Ekonomicznie: Crosso.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-04-01 04:45:43
Autor: pimpf 101
jaki bagaznik do turystyki rowerowej?
faktycznie Crosso się sprawdza
lekki (alu), poprawnie sztywny (nie bujał mi nawet przy 2 ciężkich sakwach),
bez zbędnych bajerów.

Data: 2011-04-01 09:28:49
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 31 Mar 2011 23:07:16 +0200, jojo napisał(a):

Witam. Czy mozecie polecic jakis dobry bagaznik do sakw, turystyki rowerowej - na gorala.

Jak inni - crosso przód i tył :)

Przy kupowaniu zwróć uwagę na pewien detal. Sakwy crosso (nie wiem jak inni
producenci) mają system mocowania z hakiem na dole i spora część tańszych
bagażników go nie obsługuje.
Ponadto Jeśli bagażnik ma nazwijmy to "oczko" do takiego haka, czy
ekspandera, to też nie jest to wygodne w użyciu - ciężko z niego się
wypiąć.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-04-01 19:40:24
Autor: tms
On 2011-04-01 09:28, Marek 'Qrczak' Potocki wrote:
[...]

Dokładnie, w Crosso oczka do zaczepienia dolnego haka są jakby wygięte na boki - łatwo się zaczepia i praktycznie samoczynnie się wyjmuje jak wyczepisz z góry. Wcześniej miałem inny bagażnik i dało się wozić sakwy ale miały cieńsze rurki i jeszcze haki woziły się od przodu do tyłu - musiałem kombinować ograniczniki z trytytek.

Data: 2011-04-01 23:13:59
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
W dniu 2011-03-31 23:07, jojo pisze:
jakis dobry bagaznik do sakw, turystyki
rowerowej - na gorala.

tubus

Data: 2011-04-02 10:52:37
Autor: Logan
jojo <jackkkk@www.pl> napisał(a):
Witam. Czy mozecie polecic jakis dobry bagaznik do sakw, turystyki rowerowej - na gorala.

Ważny jest sposób łączenia rurek u dołu bagażnika, szukaj czegoś takiego jak
na aukcji nr 1523792431.

Data: 2011-04-02 14:32:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
jaki bagaznik do turystyki rowerowej?
Logan, Sat, 2 Apr 2011 10:52:37 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
[...]

No tak. Szukaj, szukaj i obserwuj dokładnie czego kupować nie należy. --
Pozdrowienia,

Data: 2011-04-02 14:50:47
Autor: Marcin Hyła
On 2011-04-02 14:32, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Ważny jest sposób łączenia rurek u dołu bagażnika, szukaj czegoś takiego jak
na aukcji nr 1523792431.

No tak. Szukaj, szukaj i obserwuj dokładnie czego kupować nie należy.

He he he. Właśnie. Miałem taki/podobny w miejskim rowerze, pękł od wożenia za przeproszeniem zakupów i laptopa. Unikać należy bagażników w których platforma jest łączona śrubami z podpórkami - tak jak w przykładzie na zdjęciach w tej aukcji.

Ucho do dolnego zaczepu sakwy na zdjęciu http://allegro.pl/show_item.php?item=1523792431#gallery jest ukośnie do platformy bagażnika - nie wiem, jak do tego da się zaczepić crosso. Chyba się _nie_ da i jest to rozwiązanie dedykowane czemuś czego nie znam :-)

Polecam tubusa i generalnie bagażniki stalowe (bo połamałem więcej niż ten jeden o którym pisałem powyżej, wszystkie alu). Ach, właśnie znalazłem w domu stary, nieużywany od lat stalowy - przyda się do mieszczucha, jak mi padnie obecny, niewłaściwy bagażnik :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-04-02 15:59:22
Autor: Logan
On 2011-04-02 14:32, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

> No tak. Szukaj, szukaj i obserwuj dokładnie czego kupować nie należy.

He he he. Właśnie. Miałem taki/podobny w miejskim rowerze, pękł od wożenia za przeproszeniem zakupów i laptopa.

No to taki, czy podobny? Bo to różnica.

Unikać należy bagażników w których platforma jest łączona śrubami z podpórkami - tak jak w przykładzie na zdjęciach w tej aukcji.

Ponieważ... ?

[...]

Dolny zaczep w crosso jest na gumie, nie ma żadnego problemu z montażem.

[...]

400 zł za kilka rurek ? podziękuje :) --
Logan

Data: 2011-04-02 11:29:15
Autor: Michał Wolff
On 2 Kwi, 17:59, "Logan" <logan...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

> Unikać należy bagażników w
> których platforma jest łączona śrubami z podpórkami - tak jak w
> przykładzie na zdjęciach w tej aukcji.

Ponieważ... ?

Ponieważ osłabia to konstrukcję, nie bez powodu najdroższe bagażniki
nie są tak konstruowane

> [...]

> znalazłem w domu stary, nieużywany od lat stalowy - przyda się do
> mieszczucha, jak mi padnie obecny, niewłaściwy bagażnik :-)

Nie 400zł, bo mniej; poza tym to jest inwestycja na lata, w czasie gdy
używałem bagażników aluminiowych - po sezonie kończyło się wymianą,
jeden pękł mi nawet na wyprawie do Norwegii (a wcześniej przez pół
wyprawy powoli się rozpadał), powodując wielkie komplikacje i stratę
sporej kasy. A odkąd kupiłem Tubusa w 2007 przed wyjazdem na Islandię
- wszelkie problemy się skończyły jak ręką odjął, mimo że jeździłem z
wielkim obciążeniem; tak więc po paru latach taki zakup sie zwyczajnie
opłaca; bagażnik pod sakwy to w żadnym razie nie jest miejsce na
którym warto oszczędzać.

Jesli kupować tani bagażnik - to w żadnym razie nie taki jak
zalinkowałeś - czyli aluminiowy. Przygody z takimi bagażnikami kończą
się w ten sposób:
http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/nordkapp/galeria/zdjecie148.html
Jeśli kupować tanio - to pancerny stalowy bagażnik, który słabą jakość
wykonania (bo nie ma mowy o dobrej w produkcie za 40zł) nadrabia
wytrzymałością topornych stalowych rurek
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-04-02 19:53:21
Autor: Panek

On 2011-04-02 14:32, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

Do turystyki rowerowej ten bagażnik (i mu podobne) się nie nadaje.
Dowód:
https://picasaweb.google.com/sinior00/Turcja2008#5393194373814514706

Pozdravqvam!
Panek