jaki bagażnik na hak?

Data: 2013-09-14 22:04:15
Autor: ToMasz
jaki bagażnik na hak?
witam
jaki sposób przewożenia 3 rowerów w Xsarze Picasso zaproponowalibyście? Po wyjęciu jednego tylnego fotela mieszczą się 2 rowery. Niestety mam 2 dzieci i żonę wiec więcej foteli nie wyjmę. W zwykłej Xsarze woziłem na dachu, ale picasso ma kijowo blisko belki dachowe(punkty mocowania), tak że boję się że przy hamowaniu tylna odpadnie. Auto ma hak. Jakoś nie mogę uwierzyć że przy ostrych skrętach 60 kg zamocowane na kuli haka nie obróci się! Może są w tych bagażnikach na kule jakieś dodatkowe zabezpieczenia?
Polećcie proszę jakiś bagażnik.
ToMasz

Data: 2013-09-14 23:56:16
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-14 22:04, ToMasz pisze:
[...]

W Xsarze Picasso (a poprzednio w poprzedniej Xsarze i obecnym C-Croserze) tysiace kilometrow zrobilismy z rowerami przypietymi na platformie na haku.

Platforma na 3 rowery.  Zabieramy 2x treckingi + gorski od syna.
Nie wystaja poza obrys X.Picasso, latwo sie zdejmuja. Mimo, ze platforma odhylana, to jednak dostep do bagaznika przy zapietym bagazniku jedynie poprzez kabine - ale akurat w X.Picasso to nie problem ze wzgledu na niezalezne siedzenia w tylnym rzedzie.

Dodatkowa zaleta bagaznika-platformy na hak: szybko sie montuje/demontuje - nie trzeba sie naciagac by wrzucic rower na dach, nie wplywa na spalanie (nie zauwazylem zwiekszonego zuzycia), nie trzeba sie obawiac zahaczenia rowerem o galaz i mozna wjechac nawet na parking podziemny :)

Data: 2013-09-15 00:16:35
Autor: ToMasz
jaki bagażnik na hak?

[...]
Daj jakiegoś linka do takiego bagażnika proszę
ToMasz

Data: 2013-09-15 18:28:24
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 00:16, ToMasz pisze:

[...]

teraz mam taki (lub bardzo podobny):
http://www.e-bagazniki.pl/na-3-rowery/ride-on-9503,999.html

poprzednio mialem taki:
http://www.e-bagazniki.pl/na-dwa-rowery/apollo-2,8746.html
i gdybym mial kupowac ponownie to moze bym doplacil do takiego rozwiazania ale na 3 rowery (sposob mocowania rowerow).

Data: 2013-09-15 18:42:26
Autor: biodarek
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-14 23:56, AL pisze:

Platforma na 3 rowery.  Zabieramy 2x treckingi + gorski od syna.
Nie wystaja poza obrys X.Picasso

Rzeczywiście nie wystają? Kolega wiózł kiedyś na haku w C8 4 rowery, z których najdłuższy był Unibike Zethos 21". Ja jechałem za nim i widziałem dokładnie, jak na wąskiej kaszubskiej drodze jadący z przeciwka samochód ciął zakręt i zahaczył o przednią oponę roweru wiezionego na haku. Nic się nie stało - przednie koło lekko się bujnęło w rynience, ale rowery na pewno wystawały poza obrys samochodu.

--
biodarek

Data: 2013-09-15 18:56:51
Autor: ToMasz
jaki bagażnik na hak?
W dniu 15.09.2013 18:42, biodarek pisze:
[...]

sprawdzałem, nie będzie wystawał, a napewno nie bardziej niz lusterka.
ToMasz

Data: 2013-09-15 21:30:13
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 18:56, ToMasz pisze:
[...]

dokladnie - w lusterkach widac jedynie czubki opon trekingow (ja mam 19", zona 17" - moze 21" jest dluzszy - ale bez przesady),
wiec z zalozenia: tam gdzie wjedziesz autem (szerokosc lusterek) tam i rowery nie zahacza.

Data: 2013-09-16 20:14:58
Autor: biodarek
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 21:30, AL pisze:
[...]

Sprawdziłem jakby to było z moim rowerem w Picassie, która ma (bez lusterek) 1751 mm. Mój góral na oponach 2,1" ma 1870 mm. Rama 18".

No dobra. Wiem, że sprawa rozbija się o ten pomiar szerokości wraz z lusterkami. Chociaż po tym co widziałem, to samochód z przeciwka nie dotknął o lusterko tylko o same wystające koło. BTW w Picassie nie składają się same po zamknięciu samochodu?

Chociaż od zawsze byłem zwolennikiem dachowożenia rowerów, a ostatnio wewnątrz samochodu, więc zamilknę w temacie haków :)

--
biodarek

Data: 2013-09-16 23:49:52
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-16 20:14, biodarek pisze:
[...]

znajde fotke rowerow na bagazniku w Pikassie i wstawie (z,ierzyc juz nie zmierze - bo Pikus juz nie w moich rekach)

BTW w Picassie nie
składają się same po zamknięciu samochodu?

same nie, ale masz pstryczek elektryczek wewnatrz auta (galka regulacji lusterek) i lusterka sie skladaja na żadanie (ale nie we wszystkich wersjach wyposażeniowych).

Chociaż od zawsze byłem zwolennikiem dachowożenia rowerów, a ostatnio
wewnątrz samochodu, więc zamilknę w temacie haków :)

no ja zawsze haki - wygodnie brak kompleksow, ze wjezdzajac do lasu zostawisz rower na galezi ;)

Data: 2013-09-16 08:24:37
Autor: cytawa
jaki bagażnik na hak?
AL pisze:

[...]

Powtarzam to com slyszal od znajomego, ktory mial podobny bagaznik i samochod dosyc niewyszukany.

Niestety bylo takie obciazenie na tylny hak i zawieszenie, ze praktycznie nie dalo sie samochodem jechac.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-16 01:10:40
Autor: Iguan_007
jaki bagażnik na hak?
On Monday, September 16, 2013 4:24:37 PM UTC+10, cytawa wrote:
Niestety bylo takie obciazenie na tylny hak i zawieszenie, ze praktycznie nie dalo sie samochodem jechac.

Jakos w to nie wierze. Nigdy nie mialem problemow ze sterownoscia samochodu po przyczepieniu bagaznika. A przypinalem go nawet to malych miejskich samochodow. Ilez te rowery znajomego waza? Do czego ma ten hak skoro rowery mu przeszkadzaja? To przyczepa chyba mu przod przy hamowaniu podnosci. Albo po prostu ma ma zepsute zawieszenie albo zapomnial te kilka workow z cementem z bagaznika wyciagnac ;)

Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-09-16 20:19:49
Autor: biodarek
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-16 08:24, cytawa pisze:
AL pisze:

[...]

Na pewno na policjantów trzeba uważać ;)
http://www.youtube.com/watch?v=AvZ8bC3bQj0&feature=youtu.be&t=1m3s

--
biodarek

Data: 2013-09-17 07:41:52
Autor: cytawa
jaki bagażnik na hak?
biodarek pisze:

[...]

No wlasnie cos z tych rzeczy. Samochod byl obciazony bagazami, osobami i rowerami. I na kazdej wiekszej nierownosci zawieszenie mu dobijalo. Moze rzeczywiscie mial miekkie i niskie zawieszenie.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-17 08:08:15
Autor: PeJot
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-17 07:41, cytawa pisze:

No wlasnie cos z tych rzeczy. Samochod byl obciazony bagazami, osobami i
rowerami. I na kazdej wiekszej nierownosci zawieszenie mu dobijalo. Moze
rzeczywiscie mial miekkie i niskie zawieszenie.

To jest cecha i główna wada bagażników na hak, że potrafią posadzić tył samochodu na asfalcie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-09-17 13:11:26
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-17 08:08, PeJot pisze:
[...]

wszystko zalezy wlasnie od tego... samochodu :)

Data: 2013-09-16 08:29:50
Autor: rmikke
jaki bagażnik na hak?
W dniu sobota, 14 września 2013 23:56:16 UTC+2 użytkownik AL napisał:

[...]

Wszystko się zgadza poza tym spalaniem. Mam rozwiązanie o podobnej charakterystyce (uchwyt na klapę w Sceniku) i o ile przy "normalnych" prędkościach wzrost spalania nie rzuca się w oczy, to na drodze szybkiego ruchu wskaźnik pokazywał 15 litrów na setkę (bez roweru - 10-11).

Data: 2013-09-16 23:04:43
Autor: ToMasz
jaki bagażnik na hak?
W dniu 16.09.2013 17:29, rmikke pisze:
[...]

wow! moja picasso łyknęła w drodze nad morze 5.1 Na baku zrobiłem spoko ponad 1000km.

kupiłem super okazyjnie belki na dach, ale bez mocowań do dachu. Albo spróbuje u producenta, albo sam coś wykonam. ale docelowo bez bagażnika na hak typu platforma się nie obejdę. Wolałbym jakiś tańszy niż thule...
Dzięki wszystkim

ToMasz

Data: 2013-09-16 23:54:26
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-16 23:04, ToMasz pisze:
[...]

no to bez sensu kupiles - trzeba bylo kupic dedykowane - nawet uzywane. Przynajmniej jakos normalnie wowczas wygladaja.

Albo
spróbuje u producenta, albo sam coś wykonam. ale docelowo bez bagażnika
na hak typu platforma się nie obejdę. Wolałbym jakiś tańszy niż thule...
Dzięki wszystkim

w PL tez takie bagazniki produkuja - z wygladu podobne do Thule a cena 3x mniejsza (no dobra - 2x mniejsza, jeśli bagażnik trzyma jakie standard)

Data: 2013-09-17 08:16:09
Autor: ToMasz
jaki bagażnik na hak?

kupiłem super okazyjnie belki na dach, ale bez mocowań do dachu.

no to bez sensu kupiles - trzeba bylo kupic dedykowane - nawet uzywane.
Przynajmniej jakos normalnie wowczas wygladaja.
wydałem na nie 7zł. używane alu kosztują 200 nowe stalowe (3 lata i rdza) 170zł. Będę potrzebował przewieść narty 3x w roku.

ToMasz

Data: 2013-09-17 13:11:06
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-17 08:16, ToMasz pisze:

[...]

na a ile teraz wydasz na mocowania do dachu?
Picasso ma takie specjalne uchwyty-uszy.
No i jak to bedzie wygladalo?
(nie wspominam o odglosach akustycznych - gwizdaniu podczas jazdy)

Data: 2013-09-15 02:54:58
Autor: Iguan_007
jaki bagażnik na hak?
On Sunday, September 15, 2013 6:04:15 AM UTC+10, ToMasz wrote:
[...]

Polecam Thule Euroway. Co prawda mam model na 2 rowery ale nie musisz sie martwic o zadne dodatkowe zabezpieczenia. Mocowanie na hak jest tak stabilne ze nie ma szans zeby sie obracalo. Dwa minusy modelu ktory mam:
1. Nie ma zamykania obejmy na rame na klucz. 2. Czasami trzeba pokombinowac przy zapinaniu bardziej wymyslnych ram enduro/DH(jakies Yeti czy Norco)

Moj bagaznik juz kilka lat ma wiec mozliwe ze powyzsze juz nie sa problemem w nowszych modelach.

Data: 2013-09-15 13:30:24
Autor: ToMasz
jaki bagażnik na hak?

[...]
3. CENA!!!! 1500zł!!!!
sory, ale za tą cenę to warto się zastanowić czy nie taniej będzie kurierem wysyłać - zależy jak kto często jeździ. ale dziękuję za poradę. Spróbuje jakoś żonie wytłumaczyć że potrzebujemy takie coś, to będzie dla mnie wyzwanie :)
ToMasz

Data: 2013-09-15 15:16:48
Autor: Liwiusz
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 13:30, ToMasz pisze:

[...]

Czy nie lepiej kupić 2 budżetowe rowery "tam na miejscu"? :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-15 08:31:30
Autor: PeJot
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-14 22:04, ToMasz pisze:

> Auto ma hak. Jakoś nie
> mogę uwierzyć że przy ostrych skrętach 60 kg zamocowane na kuli haka nie
> obróci się!

Uwierz. Bagażnik nie trzyma się *tylko* na kuli. Jak zobaczysz to będziesz wiedział o co chodzi.

> Może są w tych bagażnikach na kule jakieś dodatkowe
> zabezpieczenia?

Mam taniego Thule hang-on i ten lubi się "gibać" pod 3 rowerami. Wystarczy końce rur nośnych przywiązać do zawiasów klapy paskiem parcianym. Ale to mój patent, nie fabryczny.

--
P. Jankisz

Data: 2013-09-15 02:29:27
Autor: Iguan_007
jaki bagażnik na hak?
On Sunday, September 15, 2013 4:31:30 PM UTC+10, PeJot wrote:
> [...]

 > obróci się!

Uwierz. Bagażnik nie trzyma się *tylko* na kuli. Jak zobaczysz to będziesz wiedział o co chodzi.

Chyba zalezy od modelu. Moj Thule Euroway jednak trzyma sie tylko kuli i jest bardzo stabilny. Nic sie nie obraca, nawet pod 2 fullami.

Data: 2013-09-15 18:30:03
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 08:31, PeJot pisze:
> [...]

 > obróci się!

Uwierz. Bagażnik nie trzyma się *tylko* na kuli. Jak zobaczysz to

a jednak tylko na kuli (przynajmniej u mnie w dwoch posiadanych modelach).  I dziala, nie giba sie, nie skreca... przy 3 rowerach.

Data: 2013-09-15 19:25:32
Autor: PeJot
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 18:30, AL pisze:

[...]

Thule HangOn trzyma się na kuli, a dodatkowo opiera się o trzpień poniżej.

--
P.Jankisz

Data: 2013-09-15 21:31:14
Autor: AL
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 19:25, PeJot pisze:
[...]

przypina sie wylacznie do haka (zadnych innych uchwytow) - to mialem na mysli.

Data: 2013-09-16 06:31:18
Autor: PeJot
jaki bagażnik na hak?
W dniu 2013-09-15 21:31, AL pisze:

przypina sie wylacznie do haka (zadnych innych uchwytow) - to mialem na
mysli.

W Hangon nie ma *dodatkowych* uchwytów. Zamykając uchwyt na kuli jednocześnie ustrojstwo wspiera się na jej trzpieniu. Nawet regulacja kąta jest - jeżeli ten trzpień nie jest pionowy tylko skośny, to Hangon przechyla się mocno do tyłu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-09-16 09:47:06
Autor: omega_fan
jaki bagażnik na hak?
Polećcie proszę jakiś bagażnik.
ToMasz

Atera Strada.
Mam (w wersji na 3+1 rowerów), używam, polecam!

jaki bagażnik na hak?