jaki czas na decyzję o przyjęciu bądź ni e mandatu?

Data: 2010-04-29 14:27:32
Autor: komar
jaki czas na decyzję o przyjęciu bądź ni e mandatu?
Witam,
załóżmy taka sytuację:

zatrzymuje mnie policja i chce wystawić mandat za popełnione wykroczenie. Mogę mandat przyjąć lub nie - wówczas sprawa idzie do sądu.

Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od zatrzymania? Czy mogę się zastanawiać godzinę, tydzień, miesiąc? I czy w czasie gdy się zastanawiam mogę kontynuować podroż samochodem (czy są jakieś podstawy do zatrzymania i uniemożliwienia dalszej jazdy)?

pozdrawiam

k.

Data: 2010-04-29 09:19:01
Autor: witek
komar wrote:

Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od zatrzymania?

Od momentu, w ktorym policjant pyta sie czy przyjmujesz mandat czy kieruje sprawe do sÄ…du grodzkiego do;

a) złożenia podpisu na mandacie
b) rezygnacji policjanta z wystawienia ci mandatu i zdecydowania przez niego, ze sprawa zostanie skierowana do sÄ…du grodzkiego.

cokolwiek jest pierwsze.

> Czy mogę się zastanawiać godzinę, tydzień, miesiąc?

Cierpliwy policjant da ci kilka minut przy wersji b).

I czy w czasie gdy się zastanawiam mogę kontynuować podroż samochodem (czy są jakieś podstawy do zatrzymania i uniemożliwienia dalszej jazdy)?

jak sie zastanawiasz, to zwykle jeszcze nie jedziesz.
Jak juz jesziesz to znaczy ze zaszla wersja a) lub b).
Nie widze przeciwskazań do kontynuowania jazdy, no chyba, że jest to coś co taką jazdę uniemożliwia, np. samochod nie ma badan.

Data: 2010-04-29 15:03:27
Autor: Piotr [trzykoty]
jaki czas na decyzję o przyj ęciu bądź nie mandatu?
Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał
Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od zatrzymania?

Podejmujesz decyzje na miejscu. Czas nie jest sprecyzowany.
Weź pod uwagę, że policjant nie ma obowiązku karania Cię mandatem, może od razu skierować do sądu. Mandat to jest w zasadzie procedura uproszczona, fakultatywna.
Tak więc, jak policjant uzna, że podejmujesz decyzje za długo i się z nim bawisz to skieruje do sądu.

Data: 2010-04-29 18:09:55
Autor: Icek
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie mandatu?
zatrzymuje mnie policja i chce wystawić mandat za popełnione wykroczenie.
Mogę mandat
przyj±ć lub nie - wówczas sprawa idzie do s±du.

Moje pytanie: ile mam czasu na podjęcie decyzji czy przyjmuję mandat od
zatrzymania? Czy
mogę się zastanawiać godzinę, tydzień, miesi±c? I czy w czasie gdy się
zastanawiam mogę
kontynuować podroż samochodem (czy s± jakie¶ podstawy do zatrzymania i
uniemożliwienia
dalszej jazdy)?

kolega raz mial taka sytuacje, ze odmowil przyjecia. Wpadl do mnie na browar
i mu wytlumaczylem, ze zle robi (byl  przekonany, ze byl niewinny).
Podjechalismy na komisariat tego samego dnia i zlapal policjanta, ktory
proponowal mu mandat. Zapytal sie czy sprawa jest aktualna i czy moze
zmienic zdanie. Policjant dal mu mandat.

Icek

Data: 2010-04-29 11:30:50
Autor: witek
Icek wrote:

[...]

bo jeszcze nie sporzadzil papierkow do s±du.
Wolno mu. Mógł, ale nie musiał.

Data: 2010-04-29 18:10:32
Autor: Icek
[...]

jak trafisz na pizde formaliste to mozesz nie miec szansy na decyzje ;)

Icek

Data: 2010-04-29 18:26:53
Autor: Nostradamus
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie ma ndatu?

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hrcc4g$5e9$1node2.news.atman.pl...

jak trafisz na pizde

To po czasie i namy¶le wypisze ci mandat  łami±c prawo.

a jak na  formaliste to mozesz nie miec szansy na decyzje ;)

To nie ma prawa ci go wypisać po twojej zmianie decyzji.
Tak oznajmia pismo ;)

Data: 2010-04-29 11:33:49
Autor: witek
Nostradamus wrote:

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hrcc4g$5e9$1node2.news.atman.pl...

jak trafisz na pizde

To po czasie i namy¶le wypisze ci mandat  łami±c prawo.

to by było dopiero po 30 dniach od popełnienia wykroczenia.
Do 30 dni ma prawo załatwić sprawe w formie uproszczonej w postaci wypisania mandatu.
Z tym, ze wymaga to obecnosci obu stron.
Jak to było gdzies tam "na drodze", to taka okazja moze sie nie trafic wiecej niz raz.
Przy sprawach osiedlowych jak najbardziej przez 30 dni mozna sie z policjantem dogadac. O ile on chce sie dogdac.

a jak na  formaliste to mozesz nie miec szansy na decyzje ;)

To nie ma prawa ci go wypisać po twojej zmianie decyzji.
Tak oznajmia pismo ;)

czemu?

Data: 2010-04-29 18:42:50
Autor: Nostradamus
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie ma ndatu?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hrccc3$qfp$11inews.gazeta.pl...

to by było dopiero po 30 dniach od popełnienia wykroczenia.
Do 30 dni ma prawo załatwić sprawe w formie uproszczonej w postaci wypisania mandatu.

Po odmowie nie ma mowy o ponownym wypisywaniu.

To nie ma prawa ci go wypisać po twojej zmianie decyzji.
Tak oznajmia pismo ;)

czemu?

j.w

Data: 2010-04-29 11:53:07
Autor: witek
Nostradamus wrote:

[...]

mozliwe.
jest to gdzies napisane?

Data: 2010-04-29 19:00:03
Autor: Nostradamus
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie ma ndatu?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hrcdg9$qfp$12inews.gazeta.pl...
Nostradamus wrote:

[...]

Jasne. W okolicy art.95 KPoW.
 W razie odmowy policja sporz±dzi wniosek. Nie ma mowy o ponownym nakładaniu mandatu.

Data: 2010-04-29 12:22:51
Autor: witek

Nostradamus wrote:

[...]

ale ja w tym przepisie nie widze zakazu zmiany zdania.
policja sporzadza wniosek do sadu jesli sprawdza odmawia przyjecia mandatu.
Jesli wniosek do sadu zostal sporzadzony, to oczywiscie nie ma mowy o wystawieniu mandatu.

Ale tam nic nie ma o sytuacji, kiedy wniosek do sadu jeszcze sporzadzony nie został. Cały czas az do sporzadzenia wniosku mandat mozna wystawic (o ile nie ma innych przeciwskazan).
Tylko,
a) sprawca musi chciec go przyjac,
b) policjant musi chciec go wystawic.

Nie widze zakazu wystawienia mandatu jesli sprawca chce go przyjac, mimo, ze wczesniej go nie chcial.
Z tym, że policjant nie ma tez obowiazku go wystawic jak sprawca zmienil zdanie. W ogole nie ma obowiazku.

Data: 2010-04-29 19:35:40
Autor: Nostradamus
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie ma ndatu?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hrcf82$qfp$13inews.gazeta.pl...

ale ja w tym przepisie nie widze zakazu zmiany zdania.

Bo¶ ¶lepy ;)

policja sporzadza wniosek do sadu jesli sprawdza odmawia przyjecia mandatu.

Ooo.  Odmawia w tym przypadku jest w liczbie pojedyńczej. Raz odmawia i ...."po ptokach". Nic nie ma o odmowie i następnie zgodzie sprawcy.

Data: 2010-04-29 12:56:00
Autor: witek
Nostradamus wrote:

[...]

nie przekonałe¶ mnie.

Data: 2010-04-29 21:21:57
Autor: Nostradamus
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie ma ndatu?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:hrch66$qfp$14inews.gazeta.pl...

Ooo.  Odmawia w tym przypadku jest w liczbie pojedyńczej. Raz odmawia i ..."po ptokach". Nic nie ma o odmowie i następnie zgodzie sprawcy.

nie przekonałe¶ mnie.

Nie miałem odpowiedniej motywacji ;) Wypróbuj w praktyce.

Data: 2010-04-29 20:03:24
Autor: Icek
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie mandatu?
> ale ja w tym przepisie nie widze zakazu zmiany zdania.

Bo¶ ¶lepy ;)

ale to nie jest zmiana zdania.

Pacjent mowi "daj mi sie zastanowi, wpadne za tydzien".

Prawo nie zakazuje zastanawiac sie nawet 29 dni

Icek

Data: 2010-04-29 13:13:11
Autor: witek
Icek wrote:
[...]

ale my nie o o tym.

on sie juz zastanowil, ale potem zmienil zdanie.

Ja nie widze przeszkod w wypisaniu mandatu jesli tylko delikwent chce go przyjadz nawet jesli wczesniej odmawial. Pod warunkiem, ze nie ma innych "przeciwskazan lekarskich" do wypisania mandatu.

z drugiej strony prawo nie nakazuje czekac policjantowi, az sprawca sie zastanowi. Policjant sam ma prawo rozmyslic sie z wystawieniem mandatu.
Dlatego czas na podjecie decyzji czy sie mandat przyjmuje jest zwykle od momentu wystapienia z taka propozycje przez policjanta, do momentu zmiany zdania przez policjanta.

Data: 2010-04-29 21:19:59
Autor: Nostradamus
jaki czas na decyzję o przyjęciu b±dĽ nie ma ndatu?

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hrch1k$889$1node1.news.atman.pl...

Pacjent mowi "daj mi sie zastanowi, wpadne za tydzien".

Po tydzień to na przesłuchanie w charakterze osoby podejrzanej co najwyżej.

Prawo nie zakazuje zastanawiac sie nawet 29 dni

Taaaa.

Data: 2010-04-29 14:28:46
Autor: witek
Nostradamus wrote:

[...]

????

Prawo nie zakazuje zastanawiac sie nawet 29 dni

Taaaa.

No nie zakazuje.
Jak dostaniesz zaproszenie ze zdjeciem z fotoradaru, to sie mozesz i 29 dni zastanawiac, o ile dostaniesz go tego samego dnia co wykroczenie.
Gwarantuje ci, ze poczekaja an twoje przemyslenia.

jaki czas na decyzję o przyjęciu bądź ni e mandatu?