jaki duzy dysk ATA

Data: 2009-07-23 16:32:32
Autor: PeJot
jaki duzy dysk ATA
Czołem.

Wpadła mi w ręce zewnętrzna nagrywarka DVD. W obudowie jest zasilacz sieciowy, interfejs USB 2.0/ATA no i zwyczajna nagrywarka, liteon SOHW 832s. Chciałbym zrobić z tego zewnętrzny dysk, ale nie wiem jak duża pojemność będzie obsługiwana; zależy mi na czymś powyżej 120 GB. Na próbę wsadziłem jakąś starą 30 GB ( bo była pod ręką ) i wszystko zadziałało.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-26 13:17:01
Autor: Radosław Sokół
jaki duzy dysk ATA
W dniu 23.07.2009 16:32, PeJot pisze:
[...]

1) Skoro i tak musisz kupić dysk, to czemu nie kupisz i nie
    sprawdzisz, w razie problemów po prostu kupując inną kie-
    szeń?

2) Taniej może wyjść kupno dysku SATA i kieszeni SATA/USB.

3) Kolejną granicą w ATA jest bodajże 128 GiB właśnie (czyli
    około 137 GB).

4) Po "(" i przed ")" nie daje się znaku odstępu (patrz ten
    nawias).

Data: 2009-07-28 20:13:54
Autor: PeJot
jaki duzy dysk ATA
Radosław Sokół pisze:
[...]

Nie muszę tylko chcę, a to różnica. Kupować innej kieszeni mi się finansowo nie uśmiecha. Trzeba będzie pożyczyć dysk 160 GB i sprawdzić.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-29 21:29:49
Autor: PeJot
jaki duzy dysk ATA
PeJot pisze:
Trzeba będzie pożyczyć dysk 160 GB i sprawdzić.

Udało mi się zidentyfikować chipset, odczytanie opisu wymagało mikroskopu :> Z pdf-a producenta wynika jednoznacznie, że górną granicą dla HDD IDE jest 128 GB. Najmniejszy *nowy* dysk to 160 GB, da się go spartycjonować i wykorzystać pierwsze 128 GB, czy lepiej szukać używanego 120 GB ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-29 22:06:48
Autor: JoteR
jaki duzy dysk ATA
"PeJot" napisał:

Z pdf-a producenta wynika jednoznacznie, że górną granicą dla
HDD IDE jest 128 GB. Najmniejszy *nowy* dysk to 160 GB, da się
go spartycjonować i wykorzystać pierwsze 128 GB, czy lepiej szukać używanego 120 GB ?

Używany - to znaczy z (za przeproszeniem) Allegro? Szkoda pieniędzy, lepiej już je przeznaczyć na jakiś cel charytatywny lub przepić, przynajmniej jakiś pożytek z nich będzie.
Zdecydowanie nowy, co więcej - mam dziwne podejrzenie, że ta granica 128 GiB to jakiś dupochron producenta, wszak o obsłudze 48-bitowego adresowania decyduje system operacyjny, a nie hardware czy firmware. Więc warto kupić tę 160-kę, choćby dla stestowania ;-)
Poza tym, ewentualna strata tych dwudziestu paru GiB nie będzie wcale tak bolesna.

JoteR

Data: 2009-07-30 21:02:12
Autor: PeJot
jaki duzy dysk ATA
JoteR pisze:
"PeJot" napisał:

[...]

Aż tak źle ? Może zatem coś z ogłoszenia, we własnym mieście, albo z komisu ?

Więc warto kupić tę 160-kę, choćby dla stestowania ;-)
Poza tym, ewentualna strata tych dwudziestu paru GiB nie będzie wcale tak bolesna.

Takim tokiem myślałem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-31 12:14:05
Autor: Radosław Sokół
jaki duzy dysk ATA
JoteR pisze:
Zdecydowanie nowy, co więcej - mam dziwne podejrzenie, że ta granica 128 GiB to jakiś dupochron producenta, wszak o obsłudze 48-bitowego adresowania decyduje system operacyjny, a nie hardware czy firmware.

Tylko w przypadku bezpośredniego sterowania mostkiem SATA.
I mostek *też* musi obsługiwać LBA48.

W przypadku USB to mostek ATA-USB załatwia adresowanie,
więc *jak najbardziej* może mieć ograniczenie adresowania.
Dla systemu kieszeń USB jest widziana jako urządzenie blo-
kowe o kolejnych sektorach, a nie zwykły dysk.

Data: 2009-07-31 20:29:25
Autor: PeJot
jaki duzy dysk ATA
Radosław Sokół pisze:

[...]

Czyli istnieje niebezpieczeństwo, że dysk 160 GB, nawet z partycją 128 GB nie będzie obsługiwany ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-08-01 13:17:06
Autor: Radosław Sokół
jaki duzy dysk ATA
PeJot pisze:
[...]

Teoretycznie powinno po prostu nastąpić ograniczenie pojem-
ności do 128 GiB. Ale głowy Ci nikt za to nie da, nie wiado-
mo jak zareaguje mostek w kieszeni. Mimo wszystko uważam,
że zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest "obcięcie" po-
jemności, niż problemy.

Data: 2009-08-01 14:49:14
Autor: PeJot
jaki duzy dysk ATA
Radosław Sokół pisze:
PeJot pisze:
[...]

Czyli trzeba szukać najmniejszego dostępnego nowego dysku. Gdyby nic nie zadziałało, pójdzie on do peceta, a 120 GB z peceta w kieszeń. Mam nadzieję że przeniesienie systemu z dysku na dysk jest do zrobienia.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-28 20:21:02
Autor: marfi
jaki duzy dysk ATA
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009072611170600grush.one.pl...
4) Po "(" i przed ")" nie daje się znaku odstępu (patrz ten
   nawias).

Mocne ale NTG :)

--
marfi

Data: 2009-07-29 20:17:07
Autor: Mikolaj Machowski
jaki duzy dysk ATA
PeJot napisał:
[...]

Nie wiem czy są jakieś specjalne różnice między zewnętrznym ATA
a wewnętrznym, ale używam 160GB wewnętrznego ATA z jedną partycją i nie
ma problemu (poza tym, że trochę mały ;).

m.
--
LaTeX + Vim = http://vim-latex.sourceforge.net/
Vim Universal Templates: http://vim.sf.net/script.php?script_id=1078