jaki dysk?

Data: 2016-08-03 09:09:17
Autor: ąćęłńóśźż
jaki dysk?
Są dyski 2,5'' 3TB i 4TB w gotowych obudowach zewnętrznych, niektórzy kupują i wyjmują dysk (bo luzem takich dysków nie ma w sprzedaży).

Przy okazji zapytam Cię o ten WD Black 750 GB 2,5'': mam prawdopodobnie taki sam jak Twój dysk, który tak głośno (chociaż bardzo szybko!) pracował u mnie w laptopie (praca w nocy w ciszy), że zaraz po wstawieniu niestety wyjąłem go i zmieniłem na SSD (Black leży zapomniany na półce od paru już lat).
Pytanie: jak z głośnością tego Twojego WD Blacka?
Mam też dyski sieciowe - starszawe modele - na WD Blue 1TB oraz 2 TB 2,5'' i tych dysków prawie nie słychać, podobnie jak prawie nie słyszałem Seagate'a 80 GB (IMHO 5400 rpm) oryginalnie dostarczonego z laptopem.

Tak generalnie zwracam Twoją uwagę nie na szybkość pracy, a na poziom generowanego hałasu. W laptopie praktycznie trzymasz dłoń na dysku, więc dodatkowo przenoszą się na Ciebie wibracje.

-- -- -
mam WD Black o pojemnosci 750GB
[...]
jesli macie jeszcze jakies inne propozycje to piszcie

Data: 2016-08-03 02:41:07
Autor: s.grushka83
jaki dysk?
On Wednesday, August 3, 2016 at 8:09:17 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]

> mam WD Black o pojemnosci 750GB
[...]
> jesli macie jeszcze jakies inne propozycje to piszcie

szczerze mowiac- to go prawie nie slysze, jest tylko taki cichy szum ktory w niczym mi nie przeszkadza. drgan tez nie czuje, bo szufladka w ktorym go mam ma ogumienie :)

Pozdrawiam,
SG

Data: 2016-08-03 11:44:44
Autor: Irokez
jaki dysk?
W dniu 2016-08-03 o 09:09,  ąćęłńóśźż pisze:
Są dyski 2,5'' 3TB i 4TB w gotowych obudowach zewnętrznych, niektórzy kupują i wyjmują dysk (bo luzem takich dysków nie ma w sprzedaży).

ale 4TB to są 2 dyski 2TB na kanapkę złożone w obudowie.

--
Irokez

Data: 2016-08-03 13:22:37
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
jaki dysk?
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Aug 2016 11:44:44 +0200  doszła do mnie wiadomość  <57a1bd05$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
od Irokez <no.email@wp.pl>  :
[...]

Są 4TiB 15mm, ale dość drogie.

Data: 2016-08-04 15:43:34
Autor: Adam
jaki dysk?
W dniu 2016-08-03 o 13:22, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Ale tylko stareńkie laptoki miały kieszeń 18mm - jeszcze za czasów dysków ATA o pojemności 8GB (a może 80MB?).

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-08-03 11:46:21
Autor: Irokez
jaki dysk?
W dniu 2016-08-03 o 09:09,  ąćęłńóśźż pisze:
Są dyski 2,5'' 3TB i 4TB w gotowych obudowach zewnętrznych, niektórzy kupują i wyjmują dysk (bo luzem takich dysków nie ma w sprzedaży).

A i trzeba uważać, aby nie kupić obudowy z dyskiem z interfejsem USB a nie SATA plus przejściówka. Bo nic z tym nie zrobisz.

--
Irokez

jaki dysk?