jaki dysk do starutkiego thinkpada ?

Data: 2010-08-27 11:55:19
Autor: Maciek
jaki dysk do starutkiego thinkpada ?
W dniu 2010-08-27 11:20, Miecio pisze:
jest sobie taki bardzo stary lapek:
IBM Thinkpad iSeries type 2621
podobny do tego :
http://allegro.pl/ibm-2621-faktura-gwarancja-raty-i1193380457.html
wysiadł w nim dysk twardy.
wygląda na zwyczajny 2,5'' z taką małą odłączaną przejściówką na piny.
Pewnie w dzisiejszych czasach już nie taki zwyczajny, bo zdaje się ATA,
czyli trudniejszy do kupienia.

Do wielu czynności lapek nie posłuży ale do przeglądania sieci da radę myślę.
Jaki można dokupić do niego najtańszy dysk aby bez problemu działał.
Myślę, że da radę i w wielu innych zastosowaniach.

I choć to nie temat grupy to jaki system na nim zainstalować żeby się nie dławił.
Zależy ile masz pamięci. Jeśli potrzebujesz Windows to bym testował 2000
lub XP. Jeśli w powyższych po wyłączeniu bajerów będzie ślamazarnie to w
ostateczności 98, a może wystarczy jakaś prosta dystrybucja Linuksa
dostosowana do starszych maszyn?

Maciek

jaki dysk do starutkiego thinkpada ?