jaki dysk mogę kupić

Data: 2010-02-24 14:58:18
Autor: Piotrek
jaki dysk mogę kupić
Mam płytę asusa P5P800 SE, która ma dwa złacza SATA.

Chciałbym dokupić dysk SATA, czm muszę się kierować żeby pasował do mojej starej płyty i czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA

Dzięki za wszelkie sugestkie ( nie bardzo sie w tym orientuję )

--

Pozdrawiam Piotr

Data: 2010-02-25 09:53:53
Autor: MAR
jaki dysk mogę kupić
W dniu 2010.02.24 14:58, Piotrek pisze:
Mam płytę asusa P5P800 SE, która ma dwa złacza SATA.

Chciałbym dokupić dysk SATA,

To kupuj.

czm muszę się kierować żeby pasował do
mojej starej płytyi czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA

Skąd tu nagle wyskoczyła jakaś stara płyta i jakiś dysk ATA ?

Dzięki za wszelkie sugestkie ( nie bardzo sie w tym orientuję )

Zacznij od zrozumiałych opisów.

--
Mar

Data: 2010-02-25 11:17:17
Autor: Piotrek
jaki dysk mogę kupić
Użytkownik "MAR" <marITYLKOMARabc@spox.org> napisał w wiadomości news:hm5dqu$t68$1news.dialog.net.pl...
[...]

komputer był skadany w 2006 roku i ma zamontowany dysk 80GB,  ATA, który podłaczony jest do w/w płyty, pytanie jest takie, żeby dołożyc do tej konfiguracji drugi dysk na złącze SATA. Nie wiem czy są jakieś zależności czy będzie pasował taki dysk do troche przestarzałego sprzętu

Data: 2010-02-25 12:15:32
Autor: MAR
jaki dysk mogę kupić
W dniu 2010.02.25 11:17, Piotrek pisze:

[...]

Skoro płyta ma SATA, to kup ten dysk SATA, podłącz i używaj.
Komputer z 2006 roku to jeszcze jest całkiem nowoczesny.

--
Mar

Data: 2010-02-28 08:15:22
Autor: nom
jaki dysk mogę kupić

Użytkownik "Piotrek" <s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hm3b9l$r74$1news.onet.pl...
Mam płytę asusa P5P800 SE, która ma dwa złacza SATA.
Chciałbym dokupić dysk SATA, czm muszę się kierować żeby pasował do mojej starej płyty i czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA

Seagate z serii 11 zaliczyły w zeszłym roku "wpadkę" z firmware i czasami dyski przestawały być widoczne w systemie albo pokazywały pojemność 0B. Sam oddałem do reklamacji 500GB, bo miał kilkaset uszkodzonych sektorów, jak system próbował czytać z takiego sektora to następował samoczynny restart komputera.
Samsungi są w porządku, ale miałem jednego 160GB, który mi wibrował i wprowadzał obudowę w rezonans. :-)
Ponadto Samsungi nie są poprawnie wykrywane na mojej starej płycie Asrocka KT880, trzeba programowo przestawić je na transfer 1,5Gb/s (płyta główna Asrocka nie obsługuje transferu 3Gb/s).
WD Caviara ostatnio nie kupowałem, ale te które mam w pracy działają bezawaryjnie od 7-8 lat.
Jak będziesz kupował dysk poczytaj na forum opinię na temat danego modelu, lepiej uczyć się na cudzych niż własnych błędach. :-)

jaki dysk mogę kupić