jaki hamulec?

Data: 2009-07-20 22:46:29
Autor: gryzli13
jaki hamulec?
Chc skompletować hamulec tarczowy

mam taki amortyzator
rst gilla tnl
http://www.bikeonline.pl/amortyzatorrstgilatnl2862600mm2009,produkt,3474.html

koło złożyłem na piaście xt z tarczą 160 na center lock

Chce kupić hamulec SLX ale jaki?
na złącze IS czy PM

Czy będzie mi potrzebny jakiś adapter? Jeśli tak to jaki

Z góry dzięki bo wymiękam już przeglądając google i patrząc na standardy

Czy może ktoś w prosty sposób wyjaśnić te standardy - a może jakiś link?

Data: 2009-07-20 22:50:31
Autor: kml
jaki hamulec?

Użytkownik "gryzli13" <gryzli13@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h42l34$dto$1news.onet.pl...
[...]

Jeżeli masz miejsce na wkręcenie śrubek bezpośrednio w goleń amortyzatora to masz standard post mount. Jezeli masz dwa oczka przez które przechodzi śruba to masz IS (internationa standard)

Zanim kupisz to wyślij zdjęcie mocowania do sprzedawcy albo wrzuć tutaj na grupę to Ci powiemy co i jak bo na tym zdjęciu niby jest PM ale wolałbym to zobaczyć z drugiej strony.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-20 23:08:01
Autor: Szewc
jaki hamulec?

Zanim kupisz to wyślij zdjęcie mocowania do sprzedawcy albo wrzuć tutaj na grupę to Ci powiemy co i jak bo na tym zdjęciu niby jest PM ale wolałbym to zobaczyć z drugiej strony.

Czy aby ten widelec podoła hamulcowi tarczowemu (pewnie droższemu od samego widelca)?

pozdr.
szewc.

Data: 2009-07-20 23:12:26
Autor: kml
jaki hamulec?

Użytkownik "Szewc" <rockoon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h42mbk$4k9$1achot.icm.edu.pl...

[...]

A może to część "chitrego planu" na zmianę widelca :)

Data: 2009-07-21 08:00:59
Autor: gryzli13
jaki hamulec?
kml pisze:

[...]

dokładnie tak - wszystko w swoim czasie a głupio wymieniać coś co jest jeszcze w miare dobre :)

poniżej link do fotek
http://ujeb.pl/21017/

Data: 2009-07-21 09:39:05
Autor: reme.k
jaki hamulec?
> dokładnie tak - wszystko w swoim czasie a głupio wymieniać coś co jest > jeszcze w miare dobre :)
>
> poniżej link do fotek
> http://ujeb.pl/21017/

Mocowanie IS.

Zatem są dwie opcje.
Albo hebel z mocowaniem IS (żeby pasował to tego co jest teraz) ale potem przy
zmianie widelca trzeba by adapter PM dołożyć. Albo hamulec z mocowaniem PM +
adapter który będzie potrzebny w tej chwili a którego (adaptera) będzie można
pozbyć po zmianie widelca.
Bo chyba IS jest wymierające? Jeszcze w tylnym mocowaniu ale chyba też pomału
wchodzi PM?

Data: 2009-07-21 07:44:29
Autor: Jan Srzednicki
jaki hamulec?
On 2009-07-21, reme.k@vp.pl wrote:
> [...]

pozbyć po zmianie widelca.
Bo chyba IS jest wymierające? Jeszcze w tylnym mocowaniu ale chyba też pomału

Coś koloryzujesz. Stosuje się adaptery i nie ma co przy kupnie zacisku
sugerować się tym, że ma takie mocowanie a nie inne, dodatkowo większość
zacisków jest w komplecie z tarczami i adapterami właśnie. Dodatkowo
zacisk, który natywnie ma PM jest lepiej adapterowalny - zobacz sobie,
jak topornie wyglądają adaptery IS->IS dla większych tarcz. ;)

Zaś PM z tyłu to zupełna egzotyka.

Data: 2009-07-21 10:16:29
Autor: gryzli13
jaki hamulec?
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-21, reme.k@vp.pl wrote:
[...]

czyli co?
lepiej kupić na przód w tym momencie hamulec PM i wykorzystać adapter a po zmianie widelca pozbyć sie adaptera?

Data: 2009-07-21 10:24:36
Autor: reme.k
jaki hamulec?
> [...]
lepiej kupić na przód w tym momencie hamulec PM i wykorzystać adapter a po zmianie widelca pozbyć sie adaptera?

Weź PM. Kolega powyżej ma chyba rację.
Jak chcesz to zrobię fotkę (albo ktoś niech zrobi) jak wygląda zacisk PM na
widelcu z IS.

Data: 2009-07-21 10:21:37
Autor: reme.k
jaki hamulec?
[...]

No ale jakąś decyzję trzeba podjąć, może monetą rzucić? :)
Sprawdziłem u siebie i mam na widelcu IS a na zacisku PM (oczywiście z adapterem
który był zestawie)
I chyba bym w sytuacji omawianej kupił hamulec z zaciskiem PM.

Data: 2009-07-21 08:31:29
Autor: Jan Srzednicki
jaki hamulec?
On 2009-07-21, reme.k@vp.pl wrote:
[...]

Decyzję trzeba podjąć, ale nie sugerować się tym, jakie dany zacisk ma
mocowanie, ale tym, jaki hamulec jest najlepszy w danym zastosowaniu i
przedziale cenowym.

Data: 2009-07-21 01:49:35
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
jaki hamulec?
On Jul 21, 9:31 am, Jan Srzednicki
On 2009-07-21, rem...@vp.pl wrote:

> [...]

Decyzję trzeba podjąć, ale nie sugerować się tym, jakie dany zacisk ma
mocowanie, ale tym, jaki hamulec jest najlepszy w danym zastosowaniu i

  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Czyli kup hamulce XT

Data: 2009-07-21 10:57:18
Autor: reme.k
jaki hamulec?
> Decyzję trzeba podjąć, ale nie sugerować się tym, jakie dany zacisk ma
> mocowanie, ale tym, jaki hamulec jest najlepszy w danym zastosowaniu i
> [...]

Mi się podoba ten:
http://allegro.pl/item688671661_super_okazja_hamulec_tarczowy_shimano_slx_przod.html

ze względu na kolor przewodu :)

Data: 2009-07-21 11:43:20
Autor: kml
jaki hamulec?

Użytkownik <reme.k@vp.pl> napisał w wiadomości news:12d2.00000381.4a657a91newsgate.onet.pl...
[...]

Zawracanie dupy i tyle takie rozważania pseudonaukowe. Kupujesz taki hamulec, który posiada BOGATĄ OFERTĘ ADAPTERÓW do mocowania PM bądź IS w różnych rozmiarach i tyle w temacie.

Data: 2009-07-21 09:43:13
Autor: kml
jaki hamulec?

Użytkownik <reme.k@vp.pl> napisał w wiadomości news:12d2.00000372.4a657099newsgate.onet.pl...
> [...]

pozbyć po zmianie widelca.
Bo chyba IS jest wymierające? Jeszcze w tylnym mocowaniu ale chyba też pomału

Czy ja wiem. Ja osobiście bardzo lubie IS bo ciężko coś tam uszkodzić a w przypadku oddziaływania inwencji twórczej na PM to może być problem póżniej.

Moim zdaniem PM do tyłu raczej nie będzie dominującym rozwiązaniem chociażby ze względu na skomplikowanie elementu i jego późniejszego montażu w ramie.