Data: 2010-01-17 09:26:35 | |
Autor: nom | |
jaki interfejs diagnostyczny? | |
Użytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hhgrai$pht$1node2.news.atman.pl... no i jak jest z złączkami? mam vaga do VW, on ma wtyk w krztalcie trapezu, a Sam napisałeś, że masz VAGa to po co Ci przejściówka do VW? Samym interfejsem nie zdiagnozujesz sterowników w samochodzie, potrzebne jest jeszcze oprogramowanie. Niby standard OBD2 jest znany od dawna, ale producenci aut stosują w gnieździe OBD2 (w kształcie trapeza) różne rozmieszczenie linii diagnostycznych. Nie wiem jak jest w fieście, ale np. w samochodzach grupy VAG większość sterowników podpietych jest pod jedną linię diagnostyczną L. Nowe samochodzy mają magistralę CAN i poprzez tą magistralę się diagnozuje. Niektóre samochody (np. OPEL) mają sterowniki na osobnych liniach L no i wtedy potrzebny jest multiplekser (przełącznik), żeby zmieniać wejścia w interfejsie. :-) |
|