jaki łańcuch do mtb po mieście

Data: 2014-06-22 14:57:11
Autor: depros
jaki łańcuch do mtb po mieście
Jaki łańcuch do mtb 7 speed po mieście. HG40 UG51 wytrzymują u mnie nie więcej niż 600 km i się wyciągają tak że miernik pokazuje że jest ostatni moment na ich wymianę. Nie musi być Shimano.

Data: 2014-06-22 15:54:11
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Mozesz spokojnie kupic te same tylko naucz sie jezdzic. No chyba, ze te 600 km bylo po miescie w zimie to jestem sklonny uwierzyc, wtedy w takim rowerze wymiana lancucha to nie ma sensu tylko sie jezdzi, az do zuzycia kasety czy wolnobiegu i wymienia calosc.

Data: 2014-06-22 17:30:22
Autor: depros
W dniu 2014-06-22 15:54, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Jak mam się nauczyć jeździć?
W zimie śniegu może z 2 dni jechałem rowerem po 30 km.

Data: 2014-06-23 08:40:08
Autor: cytawa
jaki łańcuch do mtb po mieście
depros pisze:

Jak mam się nauczyć jeździć?

Moge sie zalozyc, ze glownie jezdzisz na srodkowej i malej tarczy z przodu. To sie nie dziw, ze ci lancuch szybko pada.

Jan Cytawa

Data: 2014-06-23 09:13:30
Autor: depros
W dniu 2014-06-23 08:40, cytawa pisze:
depros pisze:

Jak mam się nauczyć jeździć?

Moge sie zalozyc, ze glownie jezdzisz na srodkowej i malej tarczy z
przodu. To sie nie dziw, ze ci lancuch szybko pada.

Jan Cytawa

jeżdżę głownie na 2x5/6/7 oraz 3x5/6/7 pierwsza liczba to numer przedniego blatu. Przełożeń mam 21

Data: 2014-06-23 10:18:14
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

A ile zebow ma najmniejsza koronka z tylu ?

Data: 2014-06-23 12:37:44
Autor: cytawa
jaki łańcuch do mtb po mieście
depros pisze:

jeżdżę głownie na 2x5/6/7

to fatalnie.

oraz 3x5/6/7 pierwsza liczba to numer
przedniego blatu. Przełożeń mam 21

przelozenie 32x13 (2x7) to jest dla nog prawie dokladnie to samo co 42x17 (3x5) a dla lancucha przepasc.

Ja mam stare korby Sachsa 48x38x28 i najczesciej uzywanym przelozeniem jest 48x29 (3x2) czyli 32x19 (2x4)

Jan Cytawa

Data: 2014-06-23 14:23:57
Autor: depros
jaki łańcuch do mtb po mieście
W dniu 2014-06-23 12:37, cytawa pisze:
depros pisze:

jeżdżę głownie na 2x5/6/7

to fatalnie.

[...]

Ja tam czuje pomiędzy nimi znaczną różnice w obciążeniu nóg dlatego ich używam.

Data: 2014-06-23 23:27:49
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-06-23 14:23, depros wrote:
Ja tam czuje pomiędzy nimi znaczną różnice w obciążeniu nóg dlatego ich
uĹźywam.

Możesz sobie czuć, ale jej tam nie ma.

Zmuś się i zacznij "ekonomicznie" wybierać biegi. Da się to zrobić nawet
w wieku 60 lat, ale jeśli masz 20, to wydasz fortunę na napęd.

Normalny łańcuch Shimano za 50 zł (poprawnie konserwowany i nie
katowany przełożeniem i stawaniem na pedałach) wytrzymuje w mieście
kilka tysięcy kilometrów.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-06-24 06:42:17
Autor: 666
jaki łańcuch do mtb po mieście
W sensie, że się nie urwie?

-- -- -
Normalny łańcuch Shimano za 50 zł wytrzymuje w mieście kilka tysięcy kilometrów.

Data: 2014-06-24 08:08:48
Autor: MichałG
jaki łańcuch do mtb po mieście
  666 pisze:
W sensie, że się nie urwie?

w dowolnym.
Niedawno zmieniłem łancuch - wytrzymał 12000.  Fakt Ĺźe wymiana od razu razem z kasetą i srednim blatem. Pewnie wytrzymałby jeszcze bo nic nie przeskakiwało. Wypada  tak taniej niz wymiana co 500 km,jak tu czytam......

Pozdrawiam
Mich

-- -

Data: 2014-06-24 10:00:21
Autor: depros
W dniu 2014-06-24 08:08, MichałG pisze:
  666 pisze:
[...]

To nie zależy od siły kopyta?
Nie napisałeś jakiej klasy to był napęd.

Data: 2014-06-24 14:49:50
Autor: Wojciech Penar
  666 pisze:
[...]

Ważę ~120kg, do tego dwójka dzieciaków (jedno na foteliku, drugie
w przyczepce), zapas wody, żarcia itd i napęd wytrzymał około 15000km
(słownie: około piętnaście tysięcy kilometrów) (rotacja dwóch
łańcuchów, jakieś 1500km przed końcem z dwóch łańcuchów złożony jeden,
ale z prostymi ogniwkami ;) ). Napęd 3x8 grupowo Alivio: CS-HG50,
CH-HG50, grupowa korba (numeru nie pomnę). Masa służbowa zestawu
z jakim ten napęd "chodził" dochodziła do około 180-190kg

Wcześniej zajechałem napęd w niecałe 5000km (bez dzieci, fotelika
i przyczepy) - próba rotowania łańcuchów po ponad 1500km (Sheldon
pisał, czemu to nie ma prawa działać i czemu pogarsza sytuację zamiast
pomóc). Kaseta SunRace, łańcuchy nie wiem jakie (drugi jakiś SRAMowski).

Po zajechaniu napędu 8rz Alivio przyszedł czas na wymianę - miało być
to samo, z wymianą dwóch tarcz na korbie, ale cena tych tarcz była
dziwnie zbliżona do nowej korby w wydaniu 9rz. Obecnie katuję napęd
3x9, nadal w wydaniu Alivio: CS-HG50-8, CN-HG53, grupowa korba. Napęd
ma ok. 5000km przebiegu, łańcuch rotowany co mniej-więcej 500km.

Jeżdżę po terenie pofałdowanym (Wzgórza Trzebnickie, Beskid Niski,
w tym roku ostrzę sobie zęby na Izery), zatem nie tylko po płaskim.
IMHO ważne jest jak się jeździ - unikam przekaszania (gdy jadę na
skrajnej tarczy z przodu unikam trzech skrajnych koronek kasety po
przeciwnej stronie, jadąc na środkowej tarczy - nie używam dwóch
skrajnych z każdej strony kasety), staram się utrzymywać sensowną
kadencję (zwłaszcza na podjazdach). Owszem, napęd dostaje "po zębach",
widać wyraźne ślady zużycia (zęby są sklepane), ale jeszcze trochę
pochodzi.

Na pewno ważne jest czyszczenie i smarowanie - stare łańcuchy (średnio
po 7500km na łańcuch) miały wyraźnie wypracowane blaszki i sworznie.
Zielony FL + pył z drogi to pasta polerska, dodajmy błoto i piach
i mamy ścierniwo.

Sheldon Brown lata temu pisał artykuł n.t. mierników zużycia łańcucha
i dlaczego lepszą metodą oceny łańcucha jest pomiar długości 10 pełnych
ogniw linijką/suwmiarką. Analogicznie tłumaczył zawiłości współpracy
nowego/starego łańcucha z nową/starą kasetą i korbą.

Osobiście jestem zwolennikiem systemu dwułańcuchowego oraz
organoleptycznej oceny zużycia napędu - jeśli zęby na kasecie są tak
wypracowane, że po rotacji łańcuchy się nie układają przez dłuższy
czas (sporadyczne przeskakiwanie przez 50-100km są przy mocniej zużytym
napędzie nieuniknione), znaczy to, że powoli kończymy rotowanie
i przechodzimy w tryb "zajechać do końca". Jak z kasety wypadają nam
dwa przełożenia z powodu "braku przyczepności" łańcucha (w wersji solo
nie jestem w stanie ruszyć spod świateł) - napęd wędruje na złom
i wymieniam kasetę, łańcuchy i korbę/tarcze, jeśli są mocno zużyte
także kółka przerzutki tylnej.

Data: 2014-06-26 12:05:40
Autor: cytawa
Wojciech Penar pisze:

[...]

A ja jestem zwolennikiem wymiany lancucha w odpowiednim momencie i ewentualnego lekkiego dopasowania najbardziej uzywanych trybow. W ten sposob tryby wytrzymuja mi kilkanascie lancuchow, ktore wymieniam co roku (max do 2 lat) przy jezdzie 3-5 tys. rocznie. Nie mozna zajezdzac napedu, bo to nic nie daje. Lancuch sie rozciaga powoli do pewnego momentu a potem leci piorunem. I ten moment to jest okolo 1.5 mm na 10 ogniwach. Najlepiej wymieniac lancuch przy rozciagnieciu 1 mm na 10 ogniwach. Ja osobiscie wymieniam nieco pozniej bo panuje nad rozciagnieciem i nie przegapie tego krytycznego momentu.

http://serwisy.umcs.lublin.pl/cytawa/roznosci/tryby.jpg

W tym roku wymienilem aluminiowy blat w swoim turystyku po prawie 30 latach a ten mniejszy tryb (wielotryb Atom) po ponad 20 latach. Zeby zaczynaly juz sie giac i pekac. Mniejsza tarcze (40) wymienilem 3 lata temu.
Najczesciej uzywanym przeze mnie przelozeniem jest 50x24

Jan Cytawa

Data: 2014-06-26 21:33:00
Autor: Wojciech
[...]

Jestem pod wraĹźeniem

Obecnie katuję napęd
3x9, nadal w wydaniu Alivio: CS-HG50-8, CN-HG53, grupowa korba. Napęd
ma ok. 5000km przebiegu, łańcuch rotowany co mniej-więcej 500km.

Jak oceniasz żywotność w stosunku do 8-ki?

Osobiście jestem zwolennikiem systemu dwułańcuchowego oraz
organoleptycznej oceny zużycia napędu.

Mnie niestety brak serca do kontroli stanu łańcucha, czyszczenia go a już na pewno przekładania go co 1-2 tygodnie. Jeżeli ma to oznaczać wydatek rzędu 100 PLN - trudno.

Data: 2014-06-26 13:44:58
Autor: MichałG
  666 pisze:
[...]

HG91 i kaseta LX 9x, korba deore. Rower trekkingowy duzo jeżdżony w gorach - podjazdy, zjazdy, mało błota, choc też nieraz bywało.

-- -

Data: 2014-06-26 21:20:42
Autor: Wojciech
[...]

Dziwne
Jeżdżąc spokojnie po równinnym mieście jakim jest W-wa nie przekroczyłem na jednym łańcuchu 10 000 km. Łańcuchy topowe 808, wcześniej PC68. Wymiana zawsze była KONIECZNA bo łańcuch przepuszczał na kasecie (przeskakiwał nad zębami). Jedna tarcza 42 zęby wytrzymała już 3 łańcuchy i pewnie wytrzyma jeszcze kilka.
Przełożenia 42/16 do 42/18 (różne trafiały się kasety.

Jak przesiadłem się na mieszczucha do dożynałem wszystkie wcześniej wymieniane ze względu na "wyciągnięcie" łańcuchy (naprawdę niezłe)

Kaseta SACHS Neos eksploatowana niemal wyłącznie na 22 (24? nie pamiętam) z blatem 48.
Po < 10 000 km miała mniej niż połowę początkowych zębów. Część zdarła się do wysokości 2 mm, a część się połamała (zbyt cienkie już były).
Te które zostały były ostre jak igły.

Reasumując
Żywotność przyzwoitej kasety jaką jest Neos można określić na ok. 10 000 km - zależy którą zębatkę będziemy wykorzystywać. Pewnie gdyby zarzynać wszystkie po kolei to i 50 000 tylko kto będzie dobierał przełożenie do stanu napędu? ;)

Żywotność łańcucha klasy 808 (IMHO równie dobry jak PC91 czy SEDIS SCM 90 a znacznie lepszy od Shimanowskich wynalazków) na 8 000 km.

Uzyskanie 12 000 km na jednym łańcuchu przy blacie 32-38 należy uznać za potężny sukces - według moich doświadczeń ani kaseta ani łańcuch
tyle wytrzymać nie mają prawa

Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
poniewaĹź ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Jako uĹźytkownik Linuxa mam w ..... avasta i inne zamulacze.
Korzystam czasami z XP. Po odinstalowaniu karty sieciowej, wyrzuceniu antywirusĂłw, aktualizacji itp - po prostu wymiata.

Data: 2014-06-24 09:59:00
Autor: depros
W dniu 2014-06-23 23:27, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-06-23 14:23, depros wrote:
[...]

Staje na pedałach szczególnie przy podjazdach i zjazdach.

Data: 2014-06-24 13:31:22
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-24 09:59, depros wrote:

Staje na pedałach szczególnie przy podjazdach i zjazdach.

Mógłbyś to rozwinąć? Jakiego rzędu są to nachylenia, że musisz stawać na podjazdach? I to w mieście? Może od razu sprecyzuj, czy to płaski jak naleśnik Wrocław, czy jakaś miejscowośc w Alpach ;-)
Dziwną masz technikę jazdy. Podjeżdżając na Pradziada (12% nachylenia)
nie stawałem na pedałach.

Stajesz na pedałach na zjazdach? Po co? Jeśli po to, żeby ci siodełko na wertepach dupy nie obiło, to akurat nie ma to wpływu na zużycie na łańcucha.

pozdr
Prot

Data: 2014-06-24 05:22:34
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 24 czerwca 2014 13:31:22 UTC+2 użytkownik Prot Ogenes napisał:
On 2014-06-24 09:59, depros wrote:

> [...]

Dziwną masz technikę jazdy. Podjeżdżając na Pradziada (12% nachylenia)

To chyba normalne, że na długim podjeździe zrzuca się bieg
i jedzie na siedząco, a na krótkim bardziej się opłaca
na chwilę stanąć na pedałach i pocisnąć?

Data: 2014-06-24 20:10:33
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-06-24 14:22, rmikke wrote:
To chyba normalne, że na długim podjeździe zrzuca się bieg
i jedzie na siedząco, a na krótkim bardziej się opłaca
na chwilę stanąć na pedałach i pocisnąć?

To zależy o jakiej jeździe mówimy. Podobno wątek jest o jeździe
po mieście. Jak wiadomo, w mieście można i jeździć po bułki
i skakać po śmietnikach. Domyślnie jednak przyjmujemy tę pierwszą
wersję. :)

No to od razu uprzedzam, Ĺźe ani facet w garniturze ani 50-letnia
kobieta nie będą przy podjeżdżaniu stawać na pedałach i cisnąć. Już
prędzej zejdą z roweru i go wepchną na górę.
Poza tym moje niewielkie doświadczenie z mieszczuchami (głównie Kross
Stanley Park) podpowiada, że stawanie na pedałach - nawet na płaskiej
drodze - jest przynajmniej niekomfortowe (a raczej niebezpieczne). :)

Ale jadąc treningowo w lajkrze zrobiłbym dokładnie tak, jak napisałeś.:)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-06-24 22:58:26
Autor: depros
[...]

Lepiej skakać po śmietnikach niż okradać emerytki. Ciężka praca ale uczciwa.

No to od razu uprzedzam, Ĺźe ani facet w garniturze ani 50-letnia
kobieta nie będą przy podjeżdżaniu stawać na pedałach i cisnąć. Już
prędzej zejdą z roweru i go wepchną na górę.

No niektĂłre 50 latki mogły by zajechać nastoletnich DĹźentelmenĂłw więc nie oceniaj przez pryzmat swoich doświadczeń. MĂłj znajomy ma ojca 60 latka co 20 lat przesiedział w lesie, teraz jest cieciem na parkingu. KtĂłregoś dnia przyszli na Parking Panowie karatecy w ilości 5 sztuk  w przedziale 20-30 lat bić ciecia z parkingu dla zabawy. 60 letni facet rozpierdolił całą grupę w pojedynkę.
Co do Pana w gajerze to jeszcze nie widziałem we Wrocławiu GajerMana na rowerze.

Poza tym moje niewielkie doświadczenie z mieszczuchami (głównie Kross
Stanley Park) podpowiada, że stawanie na pedałach - nawet na płaskiej
drodze - jest przynajmniej niekomfortowe (a raczej niebezpieczne). :)

Miasto to też górki. Ciężko jest zjechać ze Skarbowców siedząc.

Ale jadąc treningowo w lajkrze zrobiłbym dokładnie tak, jak napisałeś.:)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Lajkry nie mam;]

Data: 2014-06-24 23:26:56
Autor: Piotr Kosewski
On 2014-06-24 22:58, depros wrote:
No niektóre 50 latki mogły by zajechać nastoletnich Dżentelmenów więc
nie oceniaj przez pryzmat swoich doświadczeń. Mój znajomy ma ojca 60
[...]

"A tata Marcina powiedział...".
Co to za argumenty...

Przeciętne 50-letnie kobiety nie biją rekordów prędkości na podjazdach.
Pasuje?

A niektórzy nastoletni dżentelmani to często z trudem dobiegają do
autobusu, więc w ogóle mnie nie dziwi, że istnieje jakaś sprawniejsza
od nich 50-tka.

I prośba: jeśli to nie problem, to może spróbuj trochę zapanować
nad językiem :/.

Lajkry nie mam;]

No to kup. +2 do szybkości, +4 do charyzmy.
(Bonus do charyzmy tylko w ciemnych gaciach)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-06-24 23:35:18
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-24 20:10, Piotr Kosewski wrote:
On 2014-06-24 14:22, rmikke wrote:
[...]

No więc własnie, proszę nie traćcie z oczu tego co autor wątku napisał.

pozdr
Prot

Data: 2014-06-25 04:05:12
Autor: rmikke
On 2014-06-24 14:22, rmikke wrote:

Poza tym moje niewielkie doświadczenie z mieszczuchami (głównie Kross
Stanley Park)

Witaj w Klubie, moje niewielkie doświadczenia z mieszczuchami to też głównie Kross Stanley Park ;)

podpowiada, że stawanie na pedałach - nawet na płaskiej
drodze - jest przynajmniej niekomfortowe (a raczej niebezpieczne). :)

Niekomfortowe - no trochę. Niebezpieczne - nie zauważyłem. Mam nawet
po drodze do roboty taki podjazd 40 stopni (w każdym razie - grubo
więcej, niż 30, z kątomierzem nie latałem), niecałe dwa metry wysoki,
trzeba podjeżdżać z rozpedu i łukiem - i tym Krossem daję radę.

Ale rozumiem, co masz na myśli, żona zrobi dokładnie tak, jak Ty piszesz...

Data: 2014-06-25 15:49:47
Autor: m
W dniu 25.06.2014 13:05, rmikke pisze:
podpowiada, że stawanie na pedałach - nawet na płaskiej
>drodze - jest przynajmniej niekomfortowe (a raczej niebezpieczne).:)
Niekomfortowe - no trochę. Niebezpieczne - nie zauważyłem.

Zawsze jak staję na pedałach zastanawiam się czy nie trzasną i czy nie walnę urologią w ramę.

p. m.

Data: 2014-06-25 07:17:30
Autor: rmikke
W dniu środa, 25 czerwca 2014 15:49:47 UTC+2 użytkownik m napisał:

> Niekomfortowe - no troch�. Niebezpieczne - nie zauwa�y�em.

Zawsze jak staj� na peda�ach zastanawiam si� czy nie trzasn� i czy nie waln� urologi� w ram�.

:D

Ładnie to ująłeś, ale...

1. Nadal mówimy o rowerze Kross Stanley Park? Dyć to damka, bardzo(*).

2. Pode mną nie trzasnęły, w szczególności na tym podjeździe,    to nie wiem, co trzeba zrobić, żeby.

(*) Mniej damka: http://goo.gl/TZ5vF7
Bardziej damka: http://goo.gl/EAf20V
Przegięta damka: http://goo.gl/DxY6XR

Data: 2014-06-25 19:16:01
Autor: Gotfryd Smolik news
jaki łańcuch do mtb po mieście
On Wed, 25 Jun 2014, rmikke wrote:

(pedały)
2. Pode mną nie trzasnęły, w szczególności na tym podjeździe,
  to nie wiem, co trzeba zrobić, żeby.

  Jeździć dłuższy czas z rozwalonym łożyskiem :>
(tak, doświadczyłem - rowek który "naciął się" na osi wystarczył)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-25 22:47:16
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Do czego, zeby oska pekla ? Dobry zart, to chyba miales te pedaly ze Znal-u :)

Data: 2014-06-25 15:54:20
Autor: Czesław Wiśniak
> [...]

Zawsze jak staję na pedałach zastanawiam się czy nie trzasną i czy nie walnę urologią w ramę.

Pedaly to nie maja szans trzasnac ale lancuch tak

Data: 2014-06-24 22:46:04
Autor: mt
On 2014-06-24 09:59, depros wrote:

[...]

Ee tam, nie trzeba od razu po Alpach szukać, w takim Trójmieście zdarzają się nachylenia w granicach 15% (może nawet trochę więcej) i to nie jakieś leśne wyrypy na terenie TPK tylko normalne utwardzone drogi.
Inna sprawa, to też nie rozumiem co ludzie robią z napędem, aby w jeździe miejskiej łańcuch się kończył po 500 km.

--
marcin

Data: 2014-06-23 20:39:15
Autor: TheGhost
jaki łańcuch do mtb po mieście
Ja mam stare korby Sachsa 48x38x28 i najczesciej uzywanym przelozeniem jest 48x29   =>(3x2)<=
Co na to łańcuch?

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-06-24 08:26:43
Autor: cytawa
TheGhost pisze:

Ja mam stare korby Sachsa 48x38x28 i najczesciej uzywanym przelozeniem
jest 48x29 =>(3x2)<=

Co na to łańcuch?

Jest bardzo zadowolony z tego. Pracuje w komfortowych warunkach.
Zapewne chodzi ci o mityczny przekos. Tak naprawde, to nie ma on wiekszego znaczenia. Duzo wieksze znaczenie maja sily, jakie przenosi lancuch i promienie jego zginania na trybach.

Jan Cytawa

Data: 2014-06-24 10:02:03
Autor: depros
W dniu 2014-06-24 08:26, cytawa pisze:
TheGhost pisze:

[...]

Dobra~! To na których przełożeniach mam jeździć według Ciebie?

Data: 2014-06-22 20:14:13
Autor: ToMasz
W dniu 22.06.2014 14:57, depros pisze:
Jaki łańcuch do mtb 7 speed po mieście. HG40 UG51 wytrzymują u mnie nie
więcej niż 600 km i
...Pękają! nie, cholera nie zgadłem...

się wyciągają tak że miernik pokazuje że jest
ostatni moment na ich wymianę.

i wymieniasz? na serio? Co potem?
Szkkoły są dwie, albo dorżniesz zębatkę i łańcuch, albo zmieniasz cyklicznie 3 łańcuchy. JEst jeszcze 3 szkoła. kręcić pedałami nieco szybciej. Niestety są tacy którzy mowią że wolą inaczej....

Nie musi być Shimano.

kmc z51, (spam) moge Ci sprzedać większą ilość za 15zł.

Możesz też kupić mocniejszy łańcuch, ale jak on będzie jeździł po zębatkach tz21, to je zniszczysz. Nie wiem czy warto inwestować.

ToMasz
PS napisz czy zmieniasz łańcuch i zębatki czy cyklicznie kilka łańcuchów

Data: 2014-06-22 21:34:59
Autor: Szuwarek
ToMasz pisze:
[...]

Jeżdżę z kadencją 60-80 i Shimano HG40 też mi wystarcza na 500-600 km (napęd 8 rzędowy). Z zasady nie wstaję na pedałach, tylko zmieniam przełożenie. Łańcuch powinien wytrzymywać więcej. Trudno przyzwyczaić mi się do szybszego kręcenia.
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

-- -

Data: 2014-06-22 22:18:58
Autor: JDX
On 2014-06-22 21:34, Szuwarek wrote:
[...]
Jeżdżę z kadencją 60-80 i Shimano HG40 też mi wystarcza na 500-600 km
(napęd 8 rzędowy).
Bo HG40 to niewątpliwie jest badziew. Aczkolwiek z drugiej strony, 600km to IMO trochę mało - tak ze dwa razy tyle powinien spokojnie  wytrzymać bez zarzynania kasety/wolnobiegu (z zarzynaniem to jakieś 3500 :-) ). Ja w każdym razie polecam Wippermann Connex 808.

Data: 2014-06-22 22:39:16
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

A czym sie rozni ten WC808 od HG40 ?:)

Data: 2014-06-23 01:45:19
Autor: JDX
On 2014-06-22 22:39, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

Tym, że zdecydowanie mniej się rozciąga. No i oczywiście ceną. :-) Poza tym jest niklowany co przydaje się w zimie.

Data: 2014-06-23 09:44:55
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
A czym sie rozni ten WC808 od HG40 ?:)
Tym, że zdecydowanie mniej się rozciąga.

Ciekawe, bo u mnie wszystkie lancuchy bez wzgledu na cene, ktore maja chromowane sworznie rozciagaly sie przy podobnym przebiegu jesli jezdzilem w podobnych warunkach.
Z innymi warstwami pokrywajacymi sworznie nie eksperymentowalem, niech sie wypowie kto inny.

No i oczywiście ceną. :-)

Bogatemu wolno :)

Poza tym jest niklowany co przydaje się w zimie.

To za ten bajer ta cena ?:)

Data: 2014-06-23 09:53:37
Autor: JDX
On 2014-06-23 09:44, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

Sądząc po tym, że ten Connex w zimie jednak *trochę* brązowieje obstawiam, że nie ma on niklowanych sworzni. :-)

Data: 2014-06-23 10:14:26
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ja bym reklamowal :)

Data: 2014-06-23 20:42:17
Autor: TheGhost

"Czesław Wiśniak" <czewi@nima.pl> wrote in message news:lo8nkv$317$1node1.news.atman.pl...
[...]

Po dwóch ostatnich wypowiedziach rozumię sens nicka :-)

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-06-23 21:34:57
Autor: Jawi
W dniu 2014-06-23 20:42, TheGhost pisze:

Po dwóch ostatnich wypowiedziach rozumię sens nicka :-)
                                    ^^^^^^^
Nie żebym się czepiał, ale dziwne słowo :)
p.s. już powiadomienia Avasta można wyłączyć, już wszyscy wiemy, że fajny ;)

Data: 2014-06-23 22:50:30
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
Po dwóch ostatnich wypowiedziach rozumię sens nicka :-)

Wystarczy zebys polska jezyk zrozumial, reszty nie oczekuje :)

Data: 2014-06-23 08:36:40
Autor: Wojciech
[...]

Kiedyś dawno temu bawiłem się z mierzeniem łańcuchów, trochę z nimi również eksperymentowałem.
Z pamięci, wymieniane ze względu na rozciągnięcie:
PC10 - 40km
Sedis 90 - 1200
PC91 - 1600
ogólnie dla przyzwoitego łańcucha te 1200 było standardem.

obecnie 804/808 z zarzynaniem kasety klasy Alivio to koło 8000 km

Ciekaw jestem kiedy wymienię korbę;)

Data: 2014-06-23 09:17:33
Autor: depros
W dniu 2014-06-22 22:18, JDX pisze:
On 2014-06-22 21:34, Szuwarek wrote:
[...]
[...]

Wippermann lepszy og HG-90?

Data: 2014-06-23 09:36:06
Autor: JDX
On 2014-06-23 09:17, depros wrote:
[...]
Wippermann lepszy og HG-90?
Nie miałem HG90 więc nie wiem. Ale sprzedawcy przechwalają się, że jest porównywalny z najwyższą półką Shimano.

Data: 2014-06-22 22:23:17
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

A co, HG40 to z aluminium sa robione ?

Data: 2014-06-22 22:26:10
Autor: JDX
On 2014-06-22 22:23, Czesław Wiśniak wrote:
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

A co, HG40 to z aluminium sa robione ?
Czasami można odnieść takie wrażenie. :-D

Data: 2014-06-22 22:41:18
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

A co, HG40 to z aluminium sa robione ?
Czasami można odnieść takie wrażenie. :-D

Troche za ciezkie :)

Data: 2014-06-23 09:15:28
Autor: depros
W dniu 2014-06-22 20:14, ToMasz pisze:
[...]

Wymienniam łancuch co 600 km i tyle. Korba i zębatka z tyłu wciąż ta sama od 3000 km korba deore kaseta hg 50

[...]

tz21 co to?
o co chodzi nie rozumiem, rozwiń Proszę

Data: 2014-06-23 14:21:12
Autor: Gregoriusx
W dniu 2014-06-22 14:57, depros pisze:
Jaki łańcuch do mtb 7 speed po mieście. HG40 UG51 wytrzymują u mnie nie
więcej niż 600 km i się wyciągają tak że miernik pokazuje że jest
ostatni moment na ich wymianę. Nie musi być Shimano.

SRAM PC-830 - pojeździł mi do tej pory najdłużej bo dobija do 1000 km i jeszcze trochę polata. Shimano padały w okolicach 700-900 km.

--
Gregorius

Data: 2014-06-26 23:26:05
Autor: depros
[...]

No i dupa. Łańcuch przeskakuje na tylnej zembatce;/ Poprzedni nie przeskakiwał. Co teraz wymienić? Czy powrócić do poprzedniego łańcucha? Czy stary łańcuch będzie tyrał koronki korby przez swoje wyciągniecie?

Data: 2014-06-27 00:08:56
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Wez zrob zdjecie tej kasety i wrzuc do sieci.

Data: 2014-07-04 10:36:20
Autor: depros
W dniu 2014-06-27 00:08, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Przesyłam zdjęcia kasety

http://postimg.org/gallery/erqhjmn4/

Na starym łańcuchu nie przeskakuje. Na nowym łańcuchu nie da się jeździć, przelatuje jak szalony szczególnie na najmniejszej zębatce z tyłu. Czy do łańcucha powinienem dokupić jak najszybciej nową kasetę? Pan z serwisu tłumaczył mi że tak zużyty łańcuch teraz będzie mi tyrał blaty korby? Patrzyłem i nie opłaca się zmieniać blatów, lepiej zmienić całą korbę.

Data: 2014-07-04 11:36:48
Autor: cytawa
depros pisze:

[...]

Wszystko to prawda. Ale jak sie jezdzi na srodkowej tarczy caly czas  i nie wymienia lancucha w miarę szybko to trzeba wymieniac wszystko. Ja nie widze szansy by uratowac cos z tego napedu. Wracac do poprzedniego lancucha nie ma sensu, bo to zlom. Jeszcze sie moze i kreci ale z pewnoscia trzeszczy i dosyc szybko padnie ostatecznie.

Jan Cytawa

Data: 2014-07-04 12:04:07
Autor: depros
W dniu 2014-07-04 11:36, cytawa pisze:
depros pisze:

[...]

Czyli mam kupić kasetę na tył i sprawa załatwiona? Mam już nowy łańcuch Sram 830 jaka kasetę dokupić? Co dalej po kupieniu kasety, jak się zachowywać, czy zmieniać łańcuchy tak jak robiłem to do teraz kiedy na miernik zużycia wpadnie na 0,75?

Data: 2014-07-04 13:26:18
Autor: cytawa
  depros pisze:

[...]

Kasete trzeba kupic. Kasety Shimano nie sa zle. Nie jestem pewny czy nie bedzie ci sie lancuch slizgal na srodkowej tarczy z przodu. Jesli tak, to wymiana tarczy bedzie nieodzowna i na dobra sprawe lepiej by bylo od razu kupic.

Na przyszlosc. Lepiej zmienic lancuch za szybko niz zapozno. Ja lancuch mierze na 10 ogniwach. Jesli zuzycie przekracza 1mm (od nominalnego) to wymieniam lancuch. W turystyku, w ktorym uzywam glownie przelozenia 50x24 , to spokojnie na rok lancuch typu UG (3 tys.km) wystarcza. SRAM 830 wydaje sie byc lepszy ale czy 2 razy lepszy od UG, to watpie. Ostatnio uzywam KMC Z72 i ten wystarczyl mi na 2 lata. Ale to byl niklowany lancuch, Teraz Z72 sa nieniklowane.

Jan Cytawa

Data: 2014-07-04 14:22:44
Autor: depros
W dniu 2014-07-04 13:26, cytawa pisze:
  depros pisze:

[...]

Po czym ty wiesz ze jeżdżę najczęściej na środkowej z przodu?
Ten gówniany łańcuch ig 51 skończył się bardzo szybko, wydaje mi się że 600 km, zaskoczyło mnie jak próbnik 1.0 wpadł z wielkim luzem w łańcuch.

Data: 2014-07-04 23:00:55
Autor: Prot Ogenes
On 2014-07-04 14:22, depros wrote:

> Po czym ty wiesz ze jeżdżę najczęściej na środkowej z przodu?

Po tym, że ma zęby jak rekin. Przedni blat jest zajechany i do niczego się nie nadaje.

Koronki z tyłu są tak zajebane syfem, że nie bardzo coś widać.
Pisałeś jednak, że na nowym łańcuchu przeskakuje ci tył, więc masz w zasadzie przód i tył do wymiany.

Ty smarujesz te koronki czy co, że tak się do nich wszystko lepi? :-)

pozdr
PRot

Data: 2014-07-04 23:10:55
Autor: depros
W dniu 2014-07-04 23:00, Prot Ogenes pisze:
On 2014-07-04 14:22, depros wrote:

> [...]

zasadzie przód i tył do wymiany.

Ty smarujesz te koronki czy co, że tak się do nich wszystko lepi? :-)

Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.
Łańcuch się smaruje, tak?

Data: 2014-07-05 03:21:19
Autor: Prot Ogenes
On 2014-07-04 23:10, depros wrote:
> Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.

Bo mimo to tego, że blat jest wyjebany, pracuje na nim stosunkowo dużo zębów w porównaniu do tylnich koronek.

> Łańcuch się smaruje, tak?

:-D

pozdr
Prot

Data: 2014-07-05 10:03:08
Autor: depros
On 2014-07-04 23:10, depros wrote:
 > Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.

Bo mimo to tego, że blat jest wyjebany, pracuje na nim stosunkowo dużo
zębów w porównaniu do tylnich koronek.

 > Łańcuch się smaruje, tak?

:-D

pozdr
Prot
Demoluje to nowy łańcuch?;]

Data: 2014-07-05 10:03:30
Autor: depros
On 2014-07-04 23:10, depros wrote:
 > Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.

Bo mimo to tego, że blat jest wyjebany, pracuje na nim stosunkowo dużo
zębów w porównaniu do tylnich koronek.

 > Łańcuch się smaruje, tak?

:-D

Złe smarowidło?

pozdr
Prot

Data: 2014-07-05 14:36:15
Autor: Prot Ogenes
On 2014-07-05 10:03, depros wrote:

Złe smarowidło?

E tam, móje łańcuchy w życiu nie widziały jakichś Finsh coś tam albo innych Rochlofów. Zwykły olej maszynowy albo grafitowy w spraju (ten ostatni się chujowo aplikuje)

Napęd i łańcuch czyszczę raz na jakiś czas ze śmiecia "do sucha". Potem kilkadziesiąt kropel od wewnętrznej strony na kręcący sie łańcuch i tak zostawiam.

Po jakimś czasie, zwykle przed nastepną jazdą wycieram nadmiar z łańcucha i tyle.

pozdr
Prot

Data: 2014-07-07 22:02:49
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Hej
Jesli na starym lancuchu nie przeskakuje to jezdzisz az zacznie i wtedy w twoim przypadku wymieniasz caly naped. Korba, kaseta, lancuch i raz na jakis czas wszystko czyscisz. Lancuch koniecznie i najlepiej zdejmujac go calkowicie. Uzywaj suchych smarow na teflonie.

Data: 2014-06-27 00:13:57
Autor: JDX
On 2014-06-26 23:26, depros wrote:
[...]
No i dupa. Łańcuch przeskakuje na tylnej zembatce;/ Poprzedni nie
przeskakiwał. Co teraz wymienić?
Kasetę.

Czy powrócić do poprzedniego łańcucha?
Nie wiem. Ja ostatnio na wszelki wypadek nie wracałem. Raz, aby mi korby nie zeżarło, a dwa, że mi stary łańcuch na starej kasecie zaczął już sporadycznie przeskakiwać.

Data: 2014-06-23 20:36:20
Autor: TheGhost
jaki łańcuch do mtb po mieście [OT]
Ostatnio zauważyłem ciekawą zalete FL-WET. Na średnio jeżdżonym rowerku (ok. 40-50 km tygodniowo, przy ładnej pogodzie, w sezonie letnim, jesienno - wiosennym) wprawdzie łańcuch jest zasyfiony, ale ta breja w sumie całkiem fajnie go smaruje i właściwie po roku użytkowania rowerka nie trzeba smarować, zaś łańcuch - choć zmazany jak cholera - jest w całkiem niezłym stanie eksploatacyjnym. Natomiast fakt faktem, że przy ostrzejszej, jednorazowej trasie rzędu 300 km niestety jest suchutki i znów go trzeba przesmarować.

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-06-24 10:04:16
Autor: depros
W dniu 2014-06-23 20:36, TheGhost pisze:
[...]

ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

300 km w  jakim czasie? Ja czyszczę łańcuch bo wydaje mi się że wtedy lżej i szybciej biegi wchodzą.

Data: 2014-06-25 07:54:22
Autor: 666
jaki łańcuch do mtb po mieście
A po co mtb do miasta?
Liczysz płytki chodnikowe i kostki bauma?

-- -- -
Jaki łańcuch do mtb 7 speed po mieście.

Data: 2014-06-25 11:21:22
Autor: depros
W dniu 2014-06-25 07:54,  666 pisze:
A po co mtb do miasta?
Liczysz płytki chodnikowe i kostki bauma?

-- -- -
Jaki łańcuch do mtb 7 speed po mieście.

Wrocław to takie piękne miasto wieś.Wszelki delikatny sprzęt kończył się zbyt szybko żeby nacieszyć się jazdą.

Data: 2014-06-25 12:10:53
Autor: 666
jaki łańcuch do mtb po mieście
Znaczy przed wojną w Breslau na mtb jeździli?
A "normalny" rower z normalną miejską pozycją, na baloniastych oponach, by nie pasował?

-- -- -
Wszelki delikatny sprzęt kończył się zbyt szybko żeby nacieszyć się jazdą.

Data: 2014-06-25 17:05:04
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-25 11:21, depros wrote:
[...]

Wiesz co, też tu mieszkam i to nie od wczoraj. Jeśli ty "zajeżdżasz" łańcuch po 600 km, to naprawdę nie dziwię się, że narzekasz na Wrocław.
Miasto płaskiego jak naleśnik, a ty narzekasz jakbyś mieszkał w Alpejskiej miejscowości :-) Do roboty pod górkę, do sklepu pod górkę,
tylko do budki z piwem z górki, to aż się lepiej jedzie ;-)

Ja mam do pracy 16 km w obie strony, to oznacza, że musiałbym wymienić wg twojej wersji łańcuch po 2 miesiącach jeżdżenia tylko do pracy.
Wolne żarty, a gdzie reszta przebiegu, weekendowe wycieczki itp?

Jakoś o dziwo dość spora rzesza moich kolegów jeździ na wszelkiej maści rowerach trekingowych czy crossowych i nie narzeka tak jak ty. Mało tego, nie wymienia łańcucha po 600 km! Może nie są świadomi, że powinni?

Sprawdziłem dokładnie i przez ostatnich 7 lat kupiłem 2 łańcuchy na których przejechałem łącznie ~13000 km. Kilka dni temu założyłem 3 łańcuch dla poprawy kultury pracy napędu (jedna koronka mi się teraz nie układa z pakietu czterech :-/)

pozdr
Prot

Data: 2014-06-26 14:44:38
Autor: depros
W dniu 2014-06-25 17:05, Prot Ogenes pisze:
On 2014-06-25 11:21, depros wrote:
[...]

Ty mieszkasz w mieście a ja pod. Ty jeździsz jedynie ulicą/chodnikiem. Ja jeżdżę sporo po łąkach i po ziemi (kurzy się), prószy, trawa się wkręca w łańcuch. Skarbowców, cmentarz na górce Grabiszyńskiej, wiadukty nad autostradą też nie omijam bokiem.
Na jakiej klasie napędzie jeździsz?
W serwisie rowerowym cały czas widzę takie okazy w których przelatuje łańcuch, nie ze wszystkich przełożeń da się korzystać, powodują duży hałas. Jeździć się da ale co to za jazda. W moim przypadku wszystkie biegi wchodzą elegancko, cicho i nic przeskakuje i tak lubię jeździć.

Data: 2014-06-27 02:13:02
Autor: Prot Ogenes
On 2014-06-26 14:44, depros wrote:

[...]

Wybrałeś z mojej wypowiedzi, tylko to co pasuje aby poprzeć twoją tezę.
Wszystko inne co jej przeczy pominąłeś.

Napisałem, że tylko do pracy mam 16 km w obie strony. Nawet nie napisałem skąd dokąd jadę :-) A ty dalej swoje.

Nie wspominam o weekendowych wycieczkach. Rajdach po Ślęży, Jesenikach czy setkach innych kilometrów przejechanych po wzgórzach Trzebnickich oraz lasach bliższych i dalszych.

Dopiero od dwóch lat jeżdżę na SLX, wcześniej jeździłem (aż do zajechania) na tym co miałem w rowerze (co tam było oryginalnie, to niestety nie pamiętam), potem był raz SRAM i teraz SLX

Co ciekawe, wcześniej pierwsze 10 tysięcy zrobiłem na mtb-like sprzęcie po terenie Zagłębia Dąbrowskiego i rejonach Beskidów. Jakoś też nie przypominam sobie abym zmienał łańcuch co 600 km :-)

Chłopie, ty piszesz o jeździe przez Wrocław, Skarbowców, wzgórzu przy Grabiszyńskiej, conajmniej tak jakby to był Dakar! :-D LOL!

pozdr
Prot

Data: 2014-06-27 10:28:28
Autor: depros
[...]

....o łąkach zapomniałeś, zaoranego pola twoje opony pewnie tez nie doświadczały, cementu z betoniarni rozsypanego po polnej drodze zachowującego się jak purchawka pewnie też nie.Powiedz mi czy dziki, sarny widujesz codziennie?. Trochę jest Dakar ten mój dojazd do miasta

Data: 2014-06-25 13:34:13
Autor: Iguan_007
jaki łańcuch do mtb po mieście
On Sunday, June 22, 2014 10:57:11 PM UTC+10, depros wrote:
Jaki �a�cuch do mtb 7 speed po mie�cie. HG40 UG51 wytrzymuj� u mnie nie wi�cej ni� 600 km i si� wyci�gaj� tak �e miernik pokazuje �e jest ostatni moment na ich wymian�.

Cos masz nie tak. Albo te lancuchy sa jakies podrabiane (sprobuj zmienic sklep?) albo rzeczywiscie cos zle robisz (moze szarpiesz lancuchem?). Naped masz w porzadku? Tarcza z przodu prosta? Niemozliwe zebys tak szybko zajezdzal lancuch po miescie. Mieszkam w dosc pagorkowatym terenie i srednio wychodzi mi ponad 1000m podjazdow co 50km. Lancuch wytrzymuje kilka tysiecy. Z ciekowsci sprawdzilem lancuch w rowerze ktorym jezdzilem tylko i wylacznie po gorach - od zimowego Szczyrku po zapiaszczone szlaki w Himalajach. Zero jazdy miejskiej. Po 500km w naprawde ciezkich warunkach miernik nie pokazuje potrzeby wymiany lancucha. Pozdrawiam,
Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

jaki łańcuch do mtb po mieście