jaki łańcuch do mtb po mieście

Data: 2014-06-22 20:14:13
Autor: ToMasz
jaki łańcuch do mtb po mieście
W dniu 22.06.2014 14:57, depros pisze:
Jaki łańcuch do mtb 7 speed po mieście. HG40 UG51 wytrzymują u mnie nie
więcej niż 600 km i
...Pękają! nie, cholera nie zgadłem...

się wyciągają tak że miernik pokazuje że jest
ostatni moment na ich wymianę.

i wymieniasz? na serio? Co potem?
Szkkoły są dwie, albo dorżniesz zębatkę i łańcuch, albo zmieniasz cyklicznie 3 łańcuchy. JEst jeszcze 3 szkoła. kręcić pedałami nieco szybciej. Niestety są tacy którzy mowią że wolą inaczej....

Nie musi być Shimano.

kmc z51, (spam) moge Ci sprzedać większą ilość za 15zł.

Możesz też kupić mocniejszy łańcuch, ale jak on będzie jeździł po zębatkach tz21, to je zniszczysz. Nie wiem czy warto inwestować.

ToMasz
PS napisz czy zmieniasz łańcuch i zębatki czy cyklicznie kilka łańcuchów

Data: 2014-06-22 21:34:59
Autor: Szuwarek
ToMasz pisze:
[...]

Jeżdżę z kadencją 60-80 i Shimano HG40 też mi wystarcza na 500-600 km (napęd 8 rzędowy). Z zasady nie wstaję na pedałach, tylko zmieniam przełożenie. Łańcuch powinien wytrzymywać więcej. Trudno przyzwyczaić mi się do szybszego kręcenia.
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

-- -

Data: 2014-06-22 22:18:58
Autor: JDX
On 2014-06-22 21:34, Szuwarek wrote:
[...]
Jeżdżę z kadencją 60-80 i Shimano HG40 też mi wystarcza na 500-600 km
(napęd 8 rzędowy).
Bo HG40 to niewątpliwie jest badziew. Aczkolwiek z drugiej strony, 600km to IMO trochę mało - tak ze dwa razy tyle powinien spokojnie  wytrzymać bez zarzynania kasety/wolnobiegu (z zarzynaniem to jakieś 3500 :-) ). Ja w każdym razie polecam Wippermann Connex 808.

Data: 2014-06-22 22:39:16
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

A czym sie rozni ten WC808 od HG40 ?:)

Data: 2014-06-23 01:45:19
Autor: JDX
On 2014-06-22 22:39, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

Tym, że zdecydowanie mniej się rozciąga. No i oczywiście ceną. :-) Poza tym jest niklowany co przydaje się w zimie.

Data: 2014-06-23 09:44:55
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
A czym sie rozni ten WC808 od HG40 ?:)
Tym, że zdecydowanie mniej się rozciąga.

Ciekawe, bo u mnie wszystkie lancuchy bez wzgledu na cene, ktore maja chromowane sworznie rozciagaly sie przy podobnym przebiegu jesli jezdzilem w podobnych warunkach.
Z innymi warstwami pokrywajacymi sworznie nie eksperymentowalem, niech sie wypowie kto inny.

No i oczywiście ceną. :-)

Bogatemu wolno :)

Poza tym jest niklowany co przydaje się w zimie.

To za ten bajer ta cena ?:)

Data: 2014-06-23 09:53:37
Autor: JDX
On 2014-06-23 09:44, Czesław Wiśniak wrote:
[...]

Sądząc po tym, że ten Connex w zimie jednak *trochę* brązowieje obstawiam, że nie ma on niklowanych sworzni. :-)

Data: 2014-06-23 10:14:26
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Ja bym reklamowal :)

Data: 2014-06-23 20:42:17
Autor: TheGhost

"Czesław Wiśniak" <czewi@nima.pl> wrote in message news:lo8nkv$317$1node1.news.atman.pl...
[...]

Po dwóch ostatnich wypowiedziach rozumię sens nicka :-)

Pozdrawiam, M. -- -

Data: 2014-06-23 21:34:57
Autor: Jawi
W dniu 2014-06-23 20:42, TheGhost pisze:

Po dwóch ostatnich wypowiedziach rozumię sens nicka :-)
                                    ^^^^^^^
Nie żebym się czepiał, ale dziwne słowo :)
p.s. już powiadomienia Avasta można wyłączyć, już wszyscy wiemy, że fajny ;)

Data: 2014-06-23 22:50:30
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
Po dwóch ostatnich wypowiedziach rozumię sens nicka :-)

Wystarczy zebys polska jezyk zrozumial, reszty nie oczekuje :)

Data: 2014-06-23 08:36:40
Autor: Wojciech
[...]

Kiedyś dawno temu bawiłem się z mierzeniem łańcuchów, trochę z nimi również eksperymentowałem.
Z pamięci, wymieniane ze względu na rozciągnięcie:
PC10 - 40km
Sedis 90 - 1200
PC91 - 1600
ogólnie dla przyzwoitego łańcucha te 1200 było standardem.

obecnie 804/808 z zarzynaniem kasety klasy Alivio to koło 8000 km

Ciekaw jestem kiedy wymienię korbę;)

Data: 2014-06-23 09:17:33
Autor: depros
W dniu 2014-06-22 22:18, JDX pisze:
On 2014-06-22 21:34, Szuwarek wrote:
[...]
[...]

Wippermann lepszy og HG-90?

Data: 2014-06-23 09:36:06
Autor: JDX
On 2014-06-23 09:17, depros wrote:
[...]
Wippermann lepszy og HG-90?
Nie miałem HG90 więc nie wiem. Ale sprzedawcy przechwalają się, że jest porównywalny z najwyższą półką Shimano.

Data: 2014-06-22 22:23:17
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

A co, HG40 to z aluminium sa robione ?

Data: 2014-06-22 22:26:10
Autor: JDX
On 2014-06-22 22:23, Czesław Wiśniak wrote:
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

A co, HG40 to z aluminium sa robione ?
Czasami można odnieść takie wrażenie. :-D

Data: 2014-06-22 22:41:18
Autor: Czesław Wiśniak
jaki łańcuch do mtb po mieście
Dłużej wytrzymują łańcuchy KMC, ale nie pamiętam typu.
Pozdrawiam

A co, HG40 to z aluminium sa robione ?
Czasami można odnieść takie wrażenie. :-D

Troche za ciezkie :)

Data: 2014-06-23 09:15:28
Autor: depros
W dniu 2014-06-22 20:14, ToMasz pisze:
[...]

Wymienniam łancuch co 600 km i tyle. Korba i zębatka z tyłu wciąż ta sama od 3000 km korba deore kaseta hg 50

[...]

tz21 co to?
o co chodzi nie rozumiem, rozwiń Proszę