jaki łańcuch do mtb po mieście

Data: 2014-06-23 14:21:12
Autor: Gregoriusx
jaki łańcuch do mtb po mieście
W dniu 2014-06-22 14:57, depros pisze:
Jaki łańcuch do mtb 7 speed po mieście. HG40 UG51 wytrzymują u mnie nie
więcej niż 600 km i się wyciągają tak że miernik pokazuje że jest
ostatni moment na ich wymianę. Nie musi być Shimano.

SRAM PC-830 - pojeździł mi do tej pory najdłużej bo dobija do 1000 km i jeszcze trochę polata. Shimano padały w okolicach 700-900 km.

--
Gregorius

Data: 2014-06-26 23:26:05
Autor: depros
[...]

No i dupa. Łańcuch przeskakuje na tylnej zembatce;/ Poprzedni nie przeskakiwał. Co teraz wymienić? Czy powrócić do poprzedniego łańcucha? Czy stary łańcuch będzie tyrał koronki korby przez swoje wyciągniecie?

Data: 2014-06-27 00:08:56
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Wez zrob zdjecie tej kasety i wrzuc do sieci.

Data: 2014-07-04 10:36:20
Autor: depros
W dniu 2014-06-27 00:08, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Przesyłam zdjęcia kasety

http://postimg.org/gallery/erqhjmn4/

Na starym łańcuchu nie przeskakuje. Na nowym łańcuchu nie da się jeździć, przelatuje jak szalony szczególnie na najmniejszej zębatce z tyłu. Czy do łańcucha powinienem dokupić jak najszybciej nową kasetę? Pan z serwisu tłumaczył mi że tak zużyty łańcuch teraz będzie mi tyrał blaty korby? Patrzyłem i nie opłaca się zmieniać blatów, lepiej zmienić całą korbę.

Data: 2014-07-04 11:36:48
Autor: cytawa
depros pisze:

[...]

Wszystko to prawda. Ale jak sie jezdzi na srodkowej tarczy caly czas  i nie wymienia lancucha w miarę szybko to trzeba wymieniac wszystko. Ja nie widze szansy by uratowac cos z tego napedu. Wracac do poprzedniego lancucha nie ma sensu, bo to zlom. Jeszcze sie moze i kreci ale z pewnoscia trzeszczy i dosyc szybko padnie ostatecznie.

Jan Cytawa

Data: 2014-07-04 12:04:07
Autor: depros
W dniu 2014-07-04 11:36, cytawa pisze:
depros pisze:

[...]

Czyli mam kupić kasetę na tył i sprawa załatwiona? Mam już nowy łańcuch Sram 830 jaka kasetę dokupić? Co dalej po kupieniu kasety, jak się zachowywać, czy zmieniać łańcuchy tak jak robiłem to do teraz kiedy na miernik zużycia wpadnie na 0,75?

Data: 2014-07-04 13:26:18
Autor: cytawa
  depros pisze:

[...]

Kasete trzeba kupic. Kasety Shimano nie sa zle. Nie jestem pewny czy nie bedzie ci sie lancuch slizgal na srodkowej tarczy z przodu. Jesli tak, to wymiana tarczy bedzie nieodzowna i na dobra sprawe lepiej by bylo od razu kupic.

Na przyszlosc. Lepiej zmienic lancuch za szybko niz zapozno. Ja lancuch mierze na 10 ogniwach. Jesli zuzycie przekracza 1mm (od nominalnego) to wymieniam lancuch. W turystyku, w ktorym uzywam glownie przelozenia 50x24 , to spokojnie na rok lancuch typu UG (3 tys.km) wystarcza. SRAM 830 wydaje sie byc lepszy ale czy 2 razy lepszy od UG, to watpie. Ostatnio uzywam KMC Z72 i ten wystarczyl mi na 2 lata. Ale to byl niklowany lancuch, Teraz Z72 sa nieniklowane.

Jan Cytawa

Data: 2014-07-04 14:22:44
Autor: depros
W dniu 2014-07-04 13:26, cytawa pisze:
  depros pisze:

[...]

Po czym ty wiesz ze jeżdżę najczęściej na środkowej z przodu?
Ten gówniany łańcuch ig 51 skończył się bardzo szybko, wydaje mi się że 600 km, zaskoczyło mnie jak próbnik 1.0 wpadł z wielkim luzem w łańcuch.

Data: 2014-07-04 23:00:55
Autor: Prot Ogenes
On 2014-07-04 14:22, depros wrote:

> Po czym ty wiesz ze jeżdżę najczęściej na środkowej z przodu?

Po tym, że ma zęby jak rekin. Przedni blat jest zajechany i do niczego się nie nadaje.

Koronki z tyłu są tak zajebane syfem, że nie bardzo coś widać.
Pisałeś jednak, że na nowym łańcuchu przeskakuje ci tył, więc masz w zasadzie przód i tył do wymiany.

Ty smarujesz te koronki czy co, że tak się do nich wszystko lepi? :-)

pozdr
PRot

Data: 2014-07-04 23:10:55
Autor: depros
W dniu 2014-07-04 23:00, Prot Ogenes pisze:
On 2014-07-04 14:22, depros wrote:

> [...]

zasadzie przód i tył do wymiany.

Ty smarujesz te koronki czy co, że tak się do nich wszystko lepi? :-)

Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.
Łańcuch się smaruje, tak?

Data: 2014-07-05 03:21:19
Autor: Prot Ogenes
On 2014-07-04 23:10, depros wrote:
> Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.

Bo mimo to tego, że blat jest wyjebany, pracuje na nim stosunkowo dużo zębów w porównaniu do tylnich koronek.

> Łańcuch się smaruje, tak?

:-D

pozdr
Prot

Data: 2014-07-05 10:03:08
Autor: depros
On 2014-07-04 23:10, depros wrote:
 > Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.

Bo mimo to tego, że blat jest wyjebany, pracuje na nim stosunkowo dużo
zębów w porównaniu do tylnich koronek.

 > Łańcuch się smaruje, tak?

:-D

pozdr
Prot
Demoluje to nowy łańcuch?;]

Data: 2014-07-05 10:03:30
Autor: depros
On 2014-07-04 23:10, depros wrote:
 > Nowy łańcuch nie przelatywał na przednim blacie.

Bo mimo to tego, że blat jest wyjebany, pracuje na nim stosunkowo dużo
zębów w porównaniu do tylnich koronek.

 > Łańcuch się smaruje, tak?

:-D

Złe smarowidło?

pozdr
Prot

Data: 2014-07-05 14:36:15
Autor: Prot Ogenes
On 2014-07-05 10:03, depros wrote:

Złe smarowidło?

E tam, móje łańcuchy w życiu nie widziały jakichś Finsh coś tam albo innych Rochlofów. Zwykły olej maszynowy albo grafitowy w spraju (ten ostatni się chujowo aplikuje)

Napęd i łańcuch czyszczę raz na jakiś czas ze śmiecia "do sucha". Potem kilkadziesiąt kropel od wewnętrznej strony na kręcący sie łańcuch i tak zostawiam.

Po jakimś czasie, zwykle przed nastepną jazdą wycieram nadmiar z łańcucha i tyle.

pozdr
Prot

Data: 2014-07-07 22:02:49
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Hej
Jesli na starym lancuchu nie przeskakuje to jezdzisz az zacznie i wtedy w twoim przypadku wymieniasz caly naped. Korba, kaseta, lancuch i raz na jakis czas wszystko czyscisz. Lancuch koniecznie i najlepiej zdejmujac go calkowicie. Uzywaj suchych smarow na teflonie.

Data: 2014-06-27 00:13:57
Autor: JDX
On 2014-06-26 23:26, depros wrote:
[...]
No i dupa. Łańcuch przeskakuje na tylnej zembatce;/ Poprzedni nie
przeskakiwał. Co teraz wymienić?
Kasetę.

Czy powrócić do poprzedniego łańcucha?
Nie wiem. Ja ostatnio na wszelki wypadek nie wracałem. Raz, aby mi korby nie zeżarło, a dwa, że mi stary łańcuch na starej kasecie zaczął już sporadycznie przeskakiwać.

jaki łańcuch do mtb po mieście