jaki łańcuch do piasty wielobiegowej

Data: 2012-03-15 14:42:55
Autor: s_13
jaki łańcuch do piasty wielobiegowej
witam
podpowiedzcie, bo już głupieję... piasta wielobiegowa Nexus 7, szeroko¶ć zębatki to 2,2 mm, jaki do tego łańcuch?

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-03-15 15:16:58
Autor: ...::QRT::...
Dnia Thu, 15 Mar 2012 14:42:55 +0100, s_13 napisał(a):

witam
podpowiedzcie, bo już głupieję... piasta wielobiegowa Nexus 7, szeroko¶ć zębatki to 2,2 mm, jaki do tego łańcuch?

zasadniczo jednobiegowy - łańcuch taki ma tuleje na sworzniu miast
kołnierzy jak łańcuchy wielobiegowe. Taki łańcuch jest sporo sztywniejszy
bocznie (co w wypadku napędu z przerzutk± zewnętrzn± jest wad±) ale przy
okazji jest trwalszy.

Data: 2012-03-15 15:42:54
Autor: s_13
jaki łańcuch do piasty wielobiegowej
zasadniczo jednobiegowy

jednobiegowy, czyli 1/8 czy 3/32 ???
bo tutaj http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php czytam, że ten pierwszy, a tutaj http://e-bmx.pl/opis/3048536/kolo-zebate-shimano-nexus-19-- 20-t.html?from=bazarek mam tak± sam± zębatkę, ale do tego drugiego łańcucha...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-03-15 17:47:03
Autor: Krzyś Cierpiętnik
....::QRT::... wrote:
Dnia Thu, 15 Mar 2012 14:42:55 +0100, s_13 napisał(a):

witam
podpowiedzcie, bo już głupieję... piasta wielobiegowa Nexus 7, szerokość zębatki to 2,2 mm, jaki do tego łańcuch?

zasadniczo jednobiegowy - łańcuch taki ma tuleje na sworzniu miast
kołnierzy jak łańcuchy wielobiegowe.

NiezupeĹ‚nie.  Kiedy ostatnio o tym pisaĹ‚eĹ›, to sprawdziĹ‚em i wyszĹ‚o na
to, że łańcuchy o takiej budowie robi teraz praktycznie tylko Connex:

http://connexchain.com/Bicycle-chains/Narrow-Hub-Gears/1_329.html (7R8)
http://connexchain.com/Bicycle-chains/Wide-Hub-Gears/1_341.html
(wszystkie)

Tulejkę widać w wewnętrznym ogniwie.

Tak w ogóle, to taka budowa nie ma wcale związku z rzędowością, a
ew. mityczna sztywność jednorzędówek nie wynika wcale z obecności
tulejek.  Wszystkie tanie "jednorzÄ™dĂłwki" typu KMC itd. jakie widziaĹ‚em
mają taką samą budowę jak 99% obecnie produkowanych łańcuchów rowerowych
- czyli "bushingless" - i jeśli są bardziej trwałe (wątpię), to z
jakiegoĹ› innego powodu.

Na razie jeĹĽdĹĽÄ™ na 7R8.  Tani nie byĹ‚, zobaczymy ile wytrzyma.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2012-03-15 15:36:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
jaki łańcuch do piasty wielobiegowej
On Thu, 15 Mar 2012 14:42:55 +0100
"s_13" <s_13@interia.pl> wrote:

witam
podpowiedzcie, bo już głupieję... piasta wielobiegowa Nexus 7, szerokość zębatki to 2,2 mm, jaki do tego łańcuch?

Każdy. Wielobiegowy da radę, ale nie ma również przeciwwskazań do użycia
singlowego.

1/8" = 3.175 mm > 3/32" = 2.38 mm > 2.2 mm

Z tym, ĹĽe ktoĹ› pewnie zaraz doradzi singlowy, bo podobno trwalsze.
Osobiście się nie wypowiem, bo nie mam doświadczeń pozwalających
to potwierdzić/zanegować.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-15 15:54:16
Autor: ...::QRT::...

"s_13" <s_13@interia.pl> wrote:

[...]

Z tym, że kto¶ pewnie zaraz doradzi singlowy, bo podobno trwalsze.
Osobi¶cie się nie wypowiem, bo nie mam do¶wiadczeń pozwalaj±cych
to potwierdzić/zanegować.

ja zasadniczo też nie mam, ale na wieksz± trwało¶ć singlowego wskazywała by
teoria :)

Data: 2012-03-15 15:59:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
jaki łańcuch do piasty wielobiegowej
On Thu, 15 Mar 2012 15:54:16 +0100
"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> wrote:

Dnia Thu, 15 Mar 2012 15:36:24 +0100, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

> singlowego.
> Osobiście się nie wypowiem, bo nie mam doświadczeń pozwalających
> to potwierdzić/zanegować.

ja zasadniczo też nie mam, ale na wiekszą trwałość singlowego wskazywała by
teoria :)

Gdybym tę grupę czytał od wczoraj, to może bym jeszcze wierzył, że da
się cokolwiek wyteoretyzować o rowerach. Ale czytam dłużej. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-03-15 16:09:42
Autor: ...::QRT::...

"s_13" <s_13@interia.pl> wrote:

[...]

ależ oczywi¶cie ze sie da. Zekłbym nawet iż bardzo skromna baza
syntetycznych testów, daje w tym wypadku wielkie pole do popisu :)

Data: 2012-03-15 16:03:04
Autor: s_13
jaki łańcuch do piasty wielobiegowej
Każdy. Wielobiegowy da radę, ale nie ma również przeciwwskazań do użycia
singlowego.

1/8" = 3.175 mm > 3/32" = 2.38 mm > 2.2 mm

rozumiem, że łańcuch szerszy od zębatki nie jest przeszkodą? czy nie będzie spadał? czy nie lepiej zamienić zębatki na 1/8 i takiż łańcuch?
BTW "usprawniam" rower żony, która (jak to prawdziwa kobieta) nie ogarnia przerzutek... stąd piasta i tylko jedna wajcha do zmiany biegów, kupiłem używkę i sam się zdziwiłem, że ten trybik raczej na wąski łańcuch...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-03-15 15:36:46
Autor: rmikke
jaki łańcuch do piasty wielobiegowej
Dnia Thu, 15 Mar 2012 14:42:55 +0100, s_13 naskrobał/a:

witam
podpowiedzcie, bo już głupieję... piasta wielobiegowa Nexus 7, szeroko¶ć zębatki to 2,2 mm, jaki do tego łańcuch?

Zasadniczo kazdy Ci wejdzie i bedzie piejnie pracowac,
ale jak masz wybor, to wez lancuch do singli.
Pewnie jeszcze nikt w watku nie napisal, ze jest podobno trwalszy ;)

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

jaki łańcuch do piasty wielobiegowej