jaki laptop dla dewelopera?

Data: 2011-11-15 11:20:56
Autor: Wojtek
jaki laptop dla dewelopera?
Laptop ma być uzupełnieniem stacjonarnego stanowiska pracy. Nie jest kluczowe, aby wyposażony był w najnowsze wodotryski: USB3, szybk± kartę graficzn± itp., w sumie nawet interfejs dysku twardego jest spraw± drugorzędn±. Istotna jest możliwo¶ć wyposażenia w dużo pamięci, posiadanie interfejsu Wi-Fi, USB v.2 wystarczy. Zainstalowany będzie "odchudzony" windows xp oraz linux. Sprzęt powinien umożliwić m.in. swobodn± pracę z jedn± (w porywach z dwiema) maszynami wirtualnymi virtualbox (niezbyt zasobożerne, oparte na linux/windows xp) i pracę zdaln±. Nie jest zbytnio istotne czy co¶ będzie się kompilowało 5 sekund czy 7. Ogólnie wiadomo, że komfort to pojęcie względne, ale chodzi powiedzmy o pracę w miarę płynn±, wspieraj±c± pracę dewelopera a nie mu przeszkadzaj±c± ;)

Uwagę swoj± kieruję w segment sprzętu używanego, nie najnowsze modele gdyż nie chcę wydawać dużo pieniędzy. Mam wrażenie, że powyższe wymagania mog± być zaspokojone sprzętem starszej generacji. Rozważę zakup jakiego¶ nowszego sprzętu o ile faktycznie dojdę do wniosku, że ma to sens.

Proszę o poradę które modele rozważać. Będę wdzięczny za przemy¶lenia osób o podobnych wymaganiach sprzętowych.

Wojtek

Data: 2011-11-15 03:26:14
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki laptop dla dewelopera?
sugeruje zakup jakiegos (uzywanego) Della Latitude badz IBM thinkpad
T- obydwa laptopy sa dobrze wykonane, co oznacza /w wiekszosci
przypadkow/ ze nawet kupujac uzywke ma sie spora szanse ze bedzie ona
bezawaryjnie dzialala.
tak jak juz Piotr Razmer napisal- moze sie przydaloby wziac cos co ma
mozliwosc dokowania- nawet gdyby byl to jakis mocniejszy sprzet /i5
etc/ - moze toto wyjsc taniej niz kupno osobno stacjonarnego +
laptopa /chociaz oczywiscie monitor, myszke, klawiature i jakiestam
biurko i krzeslo tez trza bedzie kupic/.

pozdrawiam
(szczesliwy posiadacz t61p)
szymon

Data: 2011-11-15 11:38:12
Autor: Piotr Rezmer
jaki laptop dla dewelopera?
Wojtek pisze:
[...]

Ja mam podobne potrzeby i przy wyborze laptopa zadecydowało:

-możliwo¶ć dokowania
-rozdzielczo¶ć matrycy
-ilo¶ć RAM
-system Windows 7 Prof 64b

Większo¶ć pracy na komputerze robię gdy jest on zadokowany, wtedy korzystam z dużego monitora 24" 1920x1200, zewnętrznej klawiatury i myszy. Oprócz tego dane przechowuję na NAS. Testy przeprowadzam na VMs na ESXi.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-15 22:16:55
Autor: Wojtek
jaki laptop dla dewelopera?
Piotr Rezmer wrote:
[...]

I na jakim modelu stanęło?

Wojtek

Data: 2011-11-16 19:42:47
Autor: Piotr Rezmer
jaki laptop dla dewelopera?
Wojtek pisze:

I na jakim modelu stanęło?

Zdecydowałem się na Toshiba Tecra S11. Miała być wstępnie wersja z core i7 ale musiałbym na ni± długo czekać (3-4 tygodnie). Ponieważ potrzebowałem komputera na wczoraj (poprzedni padł) zdecydowałem się na wersję S11 z core i5. Komputer miał 4GB RAM  (teraz 8GB), W7 Pro 64b, ma port szeregowy, matryca 1600x900 matowa.
Do tego dokupiłem stację dokuj±c±, posiada ona wyj¶cie DVI-D udostępniaj±ce rozdzielczo¶ć 1900x1200 (może też wyższ± ale nie mam takiego monitora).

Do istotnych wad zaliczyłbym pisk pochodz±cy ze ¶rodka komputera. Problem występuje we wszystkich egzemplarzach, jest ponoć powi±zany z trybem oszczędzania energii przez CPU.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-18 00:28:28
Autor: Feromon
jaki laptop dla dewelopera?

Użytkownik "Wojtek" <NRD@email.ukryty.com> napisał w wiadomo¶ci news:4ec23d0f$0$27978$c3e8da3$38634283news.astraweb.com...
Proszę o poradę które modele rozważać. Będę wdzięczny za przemy¶lenia osób o podobnych wymaganiach sprzętowych.

Najtańsze zapewniajace realizację istotnie żywotnych potrzeb.
Z pewno¶ci± I7 do wymagań nie należy...
A, za przeproszeniem, kto to jest "deweloper"?

Feromon

Data: 2011-11-18 06:23:51
Autor: Piotr Rezmer
jaki laptop dla dewelopera?
Feromon pisze:

A, za przeproszeniem, kto to jest "deweloper"?

Moim zdaniem kto¶ kto potrzebuje głównie dużego obszaru roboczego, tak aby zmie¶ciło się na nim:
IDE
kod Ľródłowy
widok tworzonej aplikacji
logi z innych systemów

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-18 22:00:42
Autor: Przemysław Ryk
jaki laptop dla dewelopera?
Dnia Fri, 18 Nov 2011 06:23:51 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

Feromon pisze:

A, za przeproszeniem, kto to jest "deweloper"?

Moim zdaniem ktoś kto potrzebuje głównie dużego obszaru roboczego, tak aby zmieściło się na nim:
IDE
kod źródłowy
widok tworzonej aplikacji
logi z innych systemĂłw

I to ma laptop zapewnić? To ja się faktycznie, jako DTPowiec rozbestwiłem
ponad miarÄ™, bo dla mnie 1920Ă—1200 + 1280Ă—1024 (tak - na stacjonarnym
sprzęcie) już od jakiegoś czasu ciasne jakieś takie… ;D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ niewykluczone, ĹĽe to prokurator.                                         ]

Data: 2011-11-19 10:31:35
Autor: Piotr Rezmer
jaki laptop dla dewelopera?
Przemysław Ryk pisze:

I to ma laptop zapewnić? To ja się faktycznie, jako DTPowiec rozbestwiłem
ponad miarÄ™, bo dla mnie 1920Ă—1200 + 1280Ă—1024 (tak - na stacjonarnym
sprzęcie) już od jakiegoś czasu ciasne jakieś takie… ;D

Oczywiście, że nie matryca w laptopie ale monitor(y) zewnętrzn(y/e). Zgadzam się że nawet 1920x1200 potrafi być za mało. Dlatego idealnie byłoby gdyby stacja dokująca do laptopa miała 2 porty DVI/HDMI.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-19 11:15:44
Autor: Sergiusz Rozanski
jaki laptop dla dewelopera?
Dnia 19.11.2011 Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał/a:
Przemysław Ryk pisze:

[...]

Więc coś z np 1440x900.

Też programuję i właśnie szukałem coś co w mobile mi też zapewni jak
najwięcej linii kodu na raz. Padło na Air-a - bo miałem dodatkowe
wymagania: waga <1.5kG, format ~A4, ulv, ssd, >6h acu.

Data: 2011-11-19 10:32:56
Autor: Piotr Rezmer
jaki laptop dla dewelopera?
Przemysław Ryk pisze:

I to ma laptop zapewnić? To ja się faktycznie, jako DTPowiec rozbestwiłem
ponad miarÄ™, bo dla mnie 1920Ă—1200 + 1280Ă—1024 (tak - na stacjonarnym
sprzęcie) już od jakiegoś czasu ciasne jakieś takie… ;D

Uzupełniając poprzedni post: Czasami zdarza się nawet laptopowi pracować w terenie :). Wtedy dobrze żeby matryca potrafiła więcej niż 1280 x 800 :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-11-21 21:28:54
Autor: Przemysław Ryk
jaki laptop dla dewelopera?
Dnia Sat, 19 Nov 2011 10:32:56 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

[...]

Ale co by nie mówić - i tak się wściec idzie. ;D

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Serce jest zakĹ‚adnikiem, powiada stara mÄ…drość. Lepiej go nie oddawać.   ]

jaki laptop dla dewelopera?