jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?

Data: 2012-07-24 03:33:48
Autor: computerbookstore
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Prosze o porade przy wyborze nowego laptopa do 2000zl dostepnego na polskim rynku. Laptop bedzie glownie wykorzystywany do obrobki zdjec w Photoshop i Lightroom. Przekatna ekranu 15 cali. Wazna dla mnie tez jest solidna budowa.

Z gory dzieki za porade.

JW

Data: 2012-07-24 11:47:57
Autor: m4rkiz
<computerbookstore@hotmail.com> wrote in message news:f03b472a-e6a0-42c6-9d05-fbc30f46740fgooglegroups.com...
[...]

zaden

do obrobki zdjec trzeba przedewszystkim matrycy ktora wiernie oddaje kolory
a do tego musisz wybrac sie niemal rzad wielkosci wyzej lub pomyslec o monitorze

na przykladzie - pytasz jakiego nowego i oryginalnego photoshopa wybrac w
cenie do 150 pln

Data: 2012-07-24 07:27:07
Autor: computerbookstore
[...]

Komputer stacjonarny do obrobki obrazu mam. Potrzebuje cos w teren, co jak sie popsuje/polamie to nie strace majatku. Tak wiec cena do 2000zl.

Pozdrawiam.

JW

Data: 2012-07-24 17:18:21
Autor: Jakub Jewula
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Uzytkownik <computerbookstore@hotmail.com> napisal w wiadomosci news:f8b2ed55-1114-4e4e-8ef5-3f6fd864ed8cgooglegroups.com...

> [...]

Komputer stacjonarny do obrobki obrazu mam. Potrzebuje cos w teren, co
jak sie popsuje/polamie to nie strace majatku. Tak wiec cena do 2000zl.

IBM T42 - najlepsza matryca w laptopie jaka widzialem.

Ale o szybkim obrabianiu RAWow to zapomnij ;)

Data: 2012-07-24 17:51:38
Autor: Vituniu
[...]

Za to w tym budzecie moze sobie kupic od razu 4 szt, co zapewnia
odpowiednia redundancje, na wypadek "jak sie popsuje/polamie" ;P

pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
A tak serio - poza predkoscia, ktora przy RAWach faktycznie bedzie
doprowadzac do szewskiej pasji, to nie jest wcale taki glupi pomysl.
Tyle tylko, ze do T4x byly rozne matryce pakowane (zarowno w
kontekscie cali, rozdzielczosci jak i technologii wykonania) wiec trzeba
na to zwrocic uwage.

Data: 2012-07-25 07:56:26
Autor: Tomasz Finke
W dniu 2012-07-24 17:18, Jakub Jewula pisze:

IBM T42 - najlepsza matryca w laptopie jaka widzialem.

Ale o szybkim obrabianiu RAWow to zapomnij ;)

Można poszukać modelu T43p z matrycą IPS 1600x1200 i procesorem 2,13
albo 2,26 GHz.  Niestety CPU w technologii 90 nm przy intensywnej
pracy dość mocno się grzeje no i laptop obsługuje tylko dyski PATA.

T.

Data: 2012-07-24 15:26:57
Autor: Mr Misio
Użytkownik m4rkiz napisał:

na przykladzie - pytasz jakiego nowego i oryginalnego photoshopa wybrac w
cenie do 150 pln

do 350 to Photoshop Elements :)

Data: 2012-07-24 15:55:33
Autor: Chris
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik m4rkiz napisał:
na przykladzie - pytasz jakiego nowego i oryginalnego photoshopa wybrac w
cenie do 150 pln
do 350 to Photoshop Elements :)

ADOBE Photoshop CS6 v.13 Win PL Retail

2300 netto :)

Data: 2012-07-24 17:07:36
Autor: Mr Misio
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Użytkownik Chris napisał:
Mr Misio nabazgrał(a):

Użytkownik m4rkiz napisał:
[...]

Ale to w cenie do 2300 pln netto ;P

Data: 2012-07-24 19:25:57
Autor: Chris
W dniu 2012-07-24 12:33, computerbookstore@hotmail.com pisze:
[...]

http://allegro.pl/hp-probook-4520s-i3-380m-3gb-320gb-bt-3g-wwan-win7-i2490509694.html

Może coś takiego ?? dość solidna obudowa, dobra matowa matryca, procek pociągnie, ramu można tylko dodać więcej niż 3gb, i ma 3G więc kartę SIM np. z AERO i masz free neta zawsze pod ręką.

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-07-24 21:15:38
Autor: maX

Użytkownik "Chris" <spam@spam.de> napisał w wiadomości news:jumlr7$p7b$1inews.gazeta.pl...
i ma 3G więc kartę SIM np. z AERO i masz free neta zawsze pod ręką.

Aero ma problemy z kompatybilnością na różnych urządzeniach:
http://pclab.pl/art50015.html

Data: 2012-07-25 08:46:36
Autor: Chris
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
maX nabazgrał(a):

[...]

Nie wszystko jest idealne ale skoro jest za darmo to czemu nie brać pod uwagę :)
Zawsze można kupić jakiegoś prepaya z pakietem danych.

Data: 2012-07-25 09:48:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Dnia 2012-07-24, o godz. 21:15:38
"maX" <averwywal@interia.pl> napisał(a):

> [...]
> i ma 3G więc kartę SIM np. z AERO i masz free neta zawsze pod ręką.

Aero ma problemy z kompatybilnością na różnych urządzeniach:

Trzeba sprawdzić przed zakupem czy konkretny modem jest kompatybilny z
Aero2. I tyle.

Zdrówko

Data: 2012-07-25 10:08:02
Autor: Chris
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Tylko że ja podałem lapka z juz wbudowanym slotem 3G a nie osobny modem.

Data: 2012-07-25 10:29:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Dnia 2012-07-25, o godz. 10:08:02
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

> [...]

> kompatybilny z Aero2. I tyle.

Tylko że ja podałem lapka z juz wbudowanym slotem 3G a nie osobny

Ależ to jest osobny modem - może być albo nie. Zerknij w
dokumentację ;-) Qualccomm Gobi 2000 brandowany przez HP. I działa
fajnie z Aero2.

Zdrówko

Data: 2012-07-25 10:45:51
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Dnia 2012-07-25, o godz. 10:29:49
Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> napisał(a):

Ależ to jest osobny modem - może być albo nie. Zerknij w
dokumentację ;-) Qualccomm Gobi 2000 brandowany przez HP. I działa
fajnie z Aero2.

A dokładnie to ten moduł un2420 EV-DO-HSDP (WD301AA):
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF06c/A1-329290-64274-1130363-1130363-4128950-4128952.html

Zdrówko

Data: 2012-07-25 10:56:03
Autor: Chris
[...]

Warto wiedzieć choć nie planuję na razie netbooka :) na razie jestem na etapie tabletu ale Sony z 3G który mi się podoba kosztuje jeszcze za dużo :)

Data: 2012-07-25 11:05:08
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Dnia 2012-07-25, o godz. 10:56:03
"Chris" <spam@spam.net> napisał(a):

Warto wiedzieć choć nie planuję na razie netbooka :) na razie jestem
na etapie tabletu ale Sony z 3G który mi się podoba kosztuje jeszcze
za dużo :)

Ja korzystam zamiennie z iPad-a 2 (filmy dla dziecka i jako czytnik
e-booków głównie) i pierwszego Galaxy Tab-a (net głównie). W obu Aero2
działa bez problemu. Jedyny minus to brak wskazania mocy sygnału.

Zdrówko

Data: 2012-07-25 11:25:36
Autor: Chris
[...]

Do iPada jakoś nie mogę się przekonać :)

Ja czasami używam SONY S tylko ze bez 3G ... miałem jakiś czas Samsunga 7300 z 3G i działa to sprawnie, jedynie drażni mnie cieńka obudowa, wiem wygodne w torbie ale dużo lepiej trzyma mi się właśnie SONY.

Data: 2012-07-28 00:56:43
Autor: maX

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20120725110508.64be13bfbabcia-workstation...
> Ja korzystam zamiennie z iPad-a 2 (filmy dla dziecka i jako czytnik
e-booków głównie) i pierwszego Galaxy Tab-a (net głównie). W obu Aero2
działa bez problemu. Jedyny minus to brak wskazania mocy sygnału.

Ja ostatnio chciałem kupić dual-sima Gigabyte'a (właśnie pod kątem Aero), no i okazało się że Aero nie obsługuje.

Data: 2012-07-28 00:55:28
Autor: maX

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20120725094815.7414fa8dbabcia-workstation...
> [...]

http://pclab.pl/art50015.html

Trzeba sprawdzić przed zakupem czy konkretny modem jest kompatybilny z

Ale sugerowanie że wystarczy mieć modem 3G żeby mieć Aero to nadużycie, bo całkiem sporo urządzeń nie wspiera Aero (są testy na jdtech).

Data: 2012-07-29 18:24:33
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Dnia 2012-07-28, o godz. 00:55:28
> [...]

Ale sugerowanie że wystarczy mieć modem 3G żeby mieć Aero to
nadużycie, bo całkiem sporo urządzeń nie wspiera Aero (są testy na

Cris sugerował konkretny laptok z konkretnym modemem. Obsługującym
Aero2. ;-)

Zdrówko

Data: 2012-07-30 21:33:28
Autor: maX
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?

Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:20120729182433.6c52f995babcia-workstation...
Dnia 2012-07-28, o godz. 00:55:28
> [...]

jdtech).

Cris sugerował konkretny laptok z konkretnym modemem. Obsługującym

W tym przypadku tak, ale czasem mimo tej samej nazwy sprzęt nie obsługuje Aero:
"Niestety, podobieństwo fizyczne nie idzie w parze z funkcjonalnością, bo nasz egzemplarz w ogóle nie wykrywał sieci Aero2 - był niezgodny z UMTS 900 MHz. Posłużył on nam jako przykład swoistego chaosu na rynku telekomunikacyjnym. Otóz "brat bliźniak" tego modemu, Huawei e182e, jest urządzeniem oficjalnie uznanym przez Aero2 za w pełni zgodny sprzęt. Ale jak się okazuje (donoszą o tym liczne fora tematyczne i sami użytkownicy sieci Aero2), Huawei e1820, czyli (teoretycznie) dokładnie taki sam jak ten, którym dysponowaliśmy, ale oferowany przez operatora Play, dogaduje się z Aero2 bez większych problemów. Jak zatem dobrać właściwe urządzenie? Cóż, nie tylko trzeba wybrać sprzęt obsługujący transmisję UMTS/HSxPA 900 MHz i radzący sobie z brakiem usług TS11, bo może trafić się sprzęt, który mimo tej samej nazwy występuje w różnych wariantach, w żaden sposób nieoznaczonych przez producenta."
http://pclab.pl/art50015-9.html

Data: 2012-07-31 10:14:52
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?
Dnia 2012-07-30, o godz. 21:33:28
> [...]

> Aero2. ;-)

W tym przypadku tak, ale czasem mimo tej samej nazwy sprzęt nie

Ale tym konkretnym laptoku występuje jedna konkretna karta brandowana
przez HP i akurat z nią nikt nie zgłaszał problemów. ;-)

Zdrówko

jaki laptop do 2000zl do obrobki zdjec?