jaki laptop kupić?

Data: 2010-02-10 18:43:15
Autor: Michał
jaki laptop kupić?
Szukam czegoś nowego do 2,5k PLN, co zastąpi HP NX7400 1,6GHz, 1GB
DDR, 80GB HDD. Przeznaczenie to "Polak jedzie za granicę" czyli filmy i
komunikacja via Skype.

ważne jest, by:
- miał lepszą matrycę, niż NX7400 (podświetlenie, kąty!!!)
- rozmiar matrycy 15,4
- rozdzielczość wyższą niż 1280x800
- wbudowane wszystkie pierdółki do komunikacji (bluetooth, kamera,
mikrofon)
- duuuuuży dysk
- był przynajmniej tak solidny, jak stary NX7400

wskazane, ale niekonieczne:
- jakieś sensowne wyjście wideo
- ciche chłodzenie
- lżejszy od poprzedniego
- recovery na płytach a nie na partycji

mało istotne:
- glare/mat - bez znaczenia
- karta graficzna (nie będzie żadnego grania)
- procesor (wystarczy taki, jaki przyzwoicie udźwignie OS i odtwarzanie
popularnych formatów wideo, niekoniecznie 1080, na dziś dzień owe 1,6GHz
w starym laptopie wystarcza w zupełności)
- napęd optyczny (wystarczy nawet zwykły DVD bez nagrywania)
- bateria (pojemność, czas pracy)
- numeryczna klawiatura

--
Pozdrawiam,
Michał

Data: 2010-02-10 18:59:21
Autor: Jacek
jaki laptop kupić?
Wszystko co sie da byleby nie HP!HP!HP.

Data: 2010-02-11 07:00:25
Autor: G Nowak
jaki laptop kupić?
On 2010-02-10 5:59 PM, Jacek wrote:
Wszystko co sie da byleby nie HP!HP!HP.

I nie Compaq bo to Hp.

--
pozdr

Data: 2010-02-11 17:23:01
Autor: Jacek
jaki laptop kupić?

On 2010-02-10 5:59 PM, Jacek wrote:
Wszystko co sie da byleby nie HP!HP!HP.

I nie Compaq bo to Hp.

Kiedys pisalem o tym.
Odpowiedz z serwisu HP: "komputer dziala prawidlowo, ale prosimy nie grac
za duzo w gry":).

Data: 2010-02-11 17:24:52
Autor: Jacek
jaki laptop kupić?
P.S. Myslalem, ze ktokolwiek z HP to czyta, ale wychodzi na to, ze albo
czytaja i ze wstydu nic nie odpisuja, albo nie maja komputera, zeby sobie
poczytac newsy.

Data: 2010-02-12 10:27:13
Autor: nom
jaki laptop kupić?

Użytkownik "Jacek" <ala@ola.pl> napisał w wiadomości news:1a7kynivl2m1u.abmvrh8wwwep.dlg40tude.net...
P.S. Myslalem, ze ktokolwiek z HP to czyta, ale wychodzi na to, ze albo
czytaja i ze wstydu nic nie odpisuja, albo nie maja komputera, zeby sobie
poczytac newsy.

Serwisanci HP są różni, nie można ich wrzucać do jednego worka.
Aczkolwiek zdarzają się "perełki", którzy nie potrafią wgrać nowego firmware do plotera i moja siostra, która nie jest nawet informatykiem musiała mu pokazać jak to się robi. :-)

Data: 2010-02-12 10:48:50
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
jaki laptop kupić?
On Fri, 12 Feb 2010 10:27:13 +0100, "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl>
wrote:

[...]

Większośc serwisów to nie serwisy HP tylko firmy które robią naprawy
na zlecenie HP na podstawie instrukcji serwisowych. Nie dziwne że nic
co nie jest standartowe nie zrobią.

Zdrówko

Data: 2010-02-14 17:45:15
Autor: Radosław Sokół
jaki laptop kupić?
W dniu 2010-02-11 17:24, Jacek pisze:
P.S. Myslalem, ze ktokolwiek z HP to czyta, ale wychodzi na to, ze albo
czytaja i ze wstydu nic nie odpisuja, albo nie maja komputera, zeby sobie
poczytac newsy.

Albo nie czytają, bo nie chcą lub nie mają czasu. A może
nawet nie wiedzą o istnieniu takiej grupy albo uważają ją
za amatorszczyznę, na którą nie ma co poświęcać roboczogo-
dzin. To, według mnie, bardziej prawdopodobne wyjaśnienia :)

PS. Ile miałeś tych komputerów HP? Pięć? Dziesięć? Dwadzie-
     ścia?

Data: 2010-02-19 10:42:40
Autor: Jacek
jaki laptop kupić?
Dnia Sun, 14 Feb 2010 17:45:15 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Nie musze posiadac osobiscie, ale sam mam i znajomi maja...
Jak ustawie na oszczedzanie energii, to sie nie wylacza. Jak ustawie wysoka
wydajnosc, to po zagrzaniu sam sie wylacza:).

Data: 2010-02-12 12:38:35
Autor: Artur\(m\)
jaki laptop kupić?

Wszystko co sie da byleby nie HP!HP!HP.

Miałeś pecha, albo ja farta mam 7400
Dwa lata z haczykiem traktowany "niezwykle brutalnie":)
(złamany zawias) poobtłukiwany, porysowany.
Bateria trzyma cały film i jeszcze można list do jakiejś firmy napisać.
Kąty o niebo lepsze od tegorocznej Toshiby (podobna półka).
W firmie piszę o HP ki i jedynym mankamentem są gniazda zasilające
i to rzeczywiście feler (w moim wtyczka zasilacza tylko poszła)

Data: 2010-02-16 13:48:52
Autor: Jacek Osiecki
jaki laptop kupić?
Dnia Fri, 12 Feb 2010 12:38:35 +0100, Artur(m) napisał(a):
[...]

Problemem jest koszmarny serwis, nie same komputery :)

Ja kupuję tylko DELLe z gwarancją NBD - każdy komputer może się zepsuć a nie
chcę zostać na lodzie ze zdechłym HP i serwisem który stroi fochy...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-17 10:42:11
Autor: Artur\(m\)
jaki laptop kupić?

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości
> Miałeś pecha, albo ja farta mam 7400
> Dwa lata z haczykiem traktowany "niezwykle brutalnie":)
> (złamany zawias) poobtłukiwany, porysowany.

Problemem jest koszmarny serwis, nie same komputery :)

Pewnie masz rację, przez trzy lata nie musiałem sprawdzać,
a w pracy, to w ogóle uszkadzalność
 laptopów (ogólnie) nie jest zauważalna zbyt mocno,
pomijając "zasilacze i ich kontakty z laptopami, (określam na 5%):("
i zdarzające się, w starszych, pękające zawiasy (jakieś3%).

Artur(m)

Data: 2010-02-10 21:16:33
Autor: Irokez
jaki laptop kupić?
Użytkownik "Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał w wiadomości news:hkurt1$duq$1nemesis.news.neostrada.pl...
Szukam czegoś nowego do 2,5k PLN, co zastąpi HP NX7400 1,6GHz, 1GB
DDR, 80GB HDD. Przeznaczenie to "Polak jedzie za granicę" czyli filmy i
komunikacja via Skype.

gwarancja, gwarancja i jeszcze raz gwarancja jak najdłuższa i jak na długo za granicę to respektowana poza krajem zakupu.
Po wpadką z padniętą zaraz po rocznej gwarancji Toshibą X205 SLI i potem znowu nigdy więcej Toshiby i zakupów za oceanem nie zrobię.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-02-10 22:08:28
Autor: Klepa
jaki laptop kupić?
W dniu 2010-02-10 18:43, Michał pisze:
Szukam czegoś nowego do 2,5k PLN, co zastąpi HP NX7400 1,6GHz, 1GB
DDR, 80GB HDD. Przeznaczenie to "Polak jedzie za granicę" czyli filmy i
komunikacja via Skype.

Zainteresuj się LENOVO Y530, ma wszystko co wymieniłeś oraz dwa lata gwarancji.

--
Pozdrawiam,
Klepa

Data: 2010-02-11 09:25:59
Autor: nom
jaki laptop kupić?

[...]

Dell ma gwarację 2 lata na drugi dzień roboczy, chyba respektowana za granicą, ale trzeba dopytać.
Ja mam Dell studio 1545 (2GB, 250GB, ATI HD4570, DVD szczelinowe, kamera, mikrofon VHB 1950zł)
Fajny też jest Dell Inspiron 4GB, 500GB, ATI 4330, bluetooth  z win7 za 2150zł, ale nie ma HDMI.
Kąty niestety nie są dobre, matryca podświatlane LED bardzo jasne, czas pracy na akumulatorze 4,5h.

Data: 2010-02-12 11:15:11
Autor: kamil
jaki laptop kupić?
"nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> wrote in message news:hl0evl$641$1inews.gazeta.pl...

[...]

Gwarancja Della jest respektowana na calym swiecie, ewentualnie trzeba sprzet zarejestrowac w swoim regionie jesli laptop pochodzi spoza UE. Sprawdzane. Poza tym warto pokusic sie o 3-letnie ubezpieczenie od wypadkow, widzialem juz pare kilkuletnich laptopow della, na ktorych ktos usiadl w samolocie rozbijajac ekran albo zalal kawa i bez problemu na drugi dzien roboczy byly naprawianie badz wymieniane.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-16 13:50:32
Autor: Jacek Osiecki
jaki laptop kupić?
Dnia Fri, 12 Feb 2010 11:15:11 -0000, kamil napisał(a):
[...]

Ale to ubezpieczenie to chyba tylko przy sprzęcie kupowanym na stronie della
niestety... Co nie zmienia faktu że nie warto rozważać innych marek notebooków ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-16 15:31:21
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
jaki laptop kupić?
On Tue, 16 Feb 2010 13:50:32 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
<joshua@ceti.pl> wrote:

Ale to ubezpieczenie to chyba tylko przy sprzęcie kupowanym na stronie della
niestety... Co nie zmienia faktu że nie warto rozważać innych marek notebooków ;)

A jakieś sensowne argumenty za tym że akurat Dell i nic innego? Bo
akurat HP ma i NBD (można wykupić na okres do 5 lat) i ubezpiecznie od
uszkodzenia. Podobnie jak np. Lenovo i wielu innych producentów.

Zdrówko

Data: 2010-02-17 19:57:53
Autor: Jacek Osiecki
jaki laptop kupić?
<joshua@ceti.pl> wrote:
[...]

Wystarczą mi doświadczenia z serwisami HP i Lenovo - szczęśliwie nie moje
tylko znajomych :) HP - miesiąc bez komputera, Lenovo - podobnie...
Gwarancję DELLa testowałem dwukrotnie - raz zasilacz, raz dysk. W obu
przypadkach wystarczyła kilkuminutowa rozmowa i kurier z nową częścią był
następnego dnia.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-17 21:44:06
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
jaki laptop kupić?
On Wed, 17 Feb 2010 19:57:53 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
<joshua@ceti.pl> wrote:

Każdy z serwisów zalicza wpadki.

Wystarczą mi doświadczenia z serwisami HP i Lenovo - szczęśliwie nie moje
tylko znajomych :) HP - miesiąc bez komputera, Lenovo - podobnie...

Ja dośc często mam do czynienia z róznymi serwisami. I np. Compaq-q
6820s z którego teraz klepię po rozbiciu matrycy naprawili mi w 2 dni
bo serwis nie miał na miejscu nowej i musiał ją sciągnąć.

Gwarancję DELLa testowałem dwukrotnie - raz zasilacz, raz dysk. W obu
przypadkach wystarczyła kilkuminutowa rozmowa i kurier z nową częścią był
następnego dnia.

Fajnie. Tylko że akurat to różnei działa. Jakoś ze 2 miesiące wstecz
miałem do czynienia z Dellem i ich NBD. W XPS 1330 koleżanki padł
dysk. Fajnie. Dostarczyli nowy. Piszę dostarczyli bo okazało się że
nie ma opcji by go wymienili. Według Dell Polska tak wygląda naprawa
NBD. Czyli jak nie masz pojęcia jak to zrobić to szukaj kogoś do
wymiany. Przy czym okazało się że nie mogę dostać nowego dysku z
systemem skonfigurowanym do danego modelu. Dell nie pisze wprost a
tylko zaleca że należy zrobić po zakupie płyty do odtworzenia systemu.
Znajoma tego nie zrobiła. W Dellu też takich płyt nie można było
kupić. Dostałem czysty dysk - mimo że rozmawiałem z nimi i wyjaśniałem
sytuację. Okazało że "niedasię". Na szczęście widziałem kto ma
identycznego Della i poprosiłem o kopie płyt instalacyjnych. Okazalo
się że możesz sobie u nich kupić laptok za 6k PLN, możesz mieć
gwarancję NBD a z kompa nei skorzytasz bez własnego rzeźbienia.

Z serwisem Lenovo mam akurat bardzo pozytywne doświadczenia. Łącznei z
tym że w kilka bezproblemowo sprowadzili mi do T61 kumpla dedykowane
płyty do niego do downgrade z Visty. Komplet za 60PLN brutto.

Natomiast nie mam dobrych opinii o paru firmach (np. CSS)
realuzujących serwis na zlecenie producentów. Zmuszony korzystać z
napraw za ich pośrednictwem właściwie za każdym razem coś było nie
tak.

Zdrówko

Data: 2010-02-19 22:34:07
Autor: nom
jaki laptop kupić?

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w wiadomości news:8dkon55iduhk0s5qda5ek6fueinbi7ied84ax.com...
[...]

Przecież na stronie Dell'a masz dokładnie opisane (z obrazkami) jak wymienić każdy podzespół.
Mi pan z Della o tym powiedzial jak dzwoniiłem w sprawie wymiany dysku, powiedział mi co mam po kolei zrobić i gdzie jest to opisane. Dysk wyciągnałem po 5 minutach a nigdy nie miałem do czynienia z laptopem. Kurier który przyjeżdża nie ma pojęcia o komputerach. Płyty z systemem i sterownikami dostałem w komplecie z laptopem, ponadto miałem obraz systemu na partycji recovery i też zrobiłem sobie kopię na DVD, dużo szybciej się wtedy instaluje na nowym dysku, bo to jest obraz gotowego systemu z oprogramowaniem i sterownikami.
Napęd szczelinowy fajna sprawa, laptop jest dużo sztywniejszy niż przy napędzie z tacką. :-)

Data: 2010-02-19 22:46:41
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
jaki laptop kupić?
On Fri, 19 Feb 2010 22:34:07 +0100, "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl>
wrote:

Przecież na stronie Dell'a masz dokładnie opisane (z obrazkami) jak wymienić każdy podzespół.

Wiesz - mój pierwszy twardy dysk to był MFM 10MB - i z grzebaniem w
kompie nie mam problemów. Nawet pewne urządzanie zaprojektowane i
wykonane ma w dorobku ;-) Natomiat dla mojego Ojca - choć on jest w
wykształecnia teletechnik - taka wymian to mimo instrukcji sprwa ponad
jego siły.
[...]

Zależy który. Przyjeżdżający do serwerów mają pojećie. Tylko że to
jest technik a nei kurier.

[...]

Niestety 1330 kupiony w polkim oddziale Della nie miał płytek. Z
recovery nie zostały zrobione - pisałem o tym. Serwis nei był w stanie
pomóc. Tzn. odpowiedział że to mój problem. Od tego czasu mam alergię
na Della.

Napęd szczelinowy fajna sprawa, laptop jest dużo sztywniejszy niż przy napędzie z tacką. :-)

A bez CD/DVD/BR jest jeszcze sztywniejszy :-P

Zdrówko

Data: 2010-02-25 11:39:30
Autor: Jacek Osiecki
jaki laptop kupić?
Dnia Fri, 19 Feb 2010 22:46:41 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):
[...]

W HP miałbyś podobnie, tylko po miesięcznych przepychankach ;)
Już pomijając fakt że w 1330 płytki recovery byłyby bezużyteczne - bo
zawierały Vistę ;)

Napęd szczelinowy fajna sprawa, laptop jest dużo sztywniejszy niż przy napędzie z tacką. :-)
A bez CD/DVD/BR jest jeszcze sztywniejszy :-P

No z tym napędem szczelinowym jedyną wadą jest głośność przy insert/eject ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-25 14:54:27
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
jaki laptop kupić?
On Thu, 25 Feb 2010 11:39:30 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
<joshua@ceti.pl> wrote:

W HP miałbyś podobnie, tylko po miesięcznych przepychankach ;)

Dziwne - do swojego 6820 dostałem na drugi dzień :-P

Zdrówko

Data: 2010-02-13 10:51:30
Autor: Chrispl27
jaki laptop kupić?

"Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> wrote in message news:hkurt1$duq$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Dell M4400 Precision , po outletowy, po wymianie chłodzenia. Z biosem A19. Procesor od P8600-do P9500 (nie serie T). Matryca LED 1440x900, 4GB ram. FX770 (nie 1700). 9-cell bateryjka ... .ogólnie fajne maszyny jak się wie jak z nimi pracować. Na długo i wszystko na "pchlim targu" (Allegro) za rok się do tych maszyn kupi za grosze.... ogólnie jak ktoś nie jest idiotą to ma sprzęt łatwy do serwisowania/naprawy i dość szybki na jakieś 5 lat :D

jaki laptop kupić?