jaki laptop mam kupić?

Data: 2009-05-30 12:50:47
Autor: Krzysztof Kucharski
jaki laptop mam kupić?
Witam

Użytkownik <sklepvega@gmail.com> napisał w wiadomości news:fa964819-3094-41b4-8989-2c25d8133b31r3g2000vbp.googlegroups.com...

[...]
proszę o pomoc w wyborze laptopa, do korzystania stacjonarnie - w
domu, ma być do oglądania filmów, pracy z Photoshopem, sluchania
muzyki, z tunerem tv-oby dzialal... dysponuje kwotą 3-4.000
[...]

Trzy mozliwości:

1. Rozwiązanie tradycyjne - komuter stacjonarny. Zaleta: przy cenie porównywalnej do urządzenia przenośnego - znacznie większa wydajność i komfort pracy. Przy wydajności porównywalnej - znacząco niższa cena.

2. Rozwiązanie optymalne - notebook + stacja dokująca. Zalety: mobilność przy zachowaniu możliwości błyskawicznego podłączenia na stałe do wysokiej klasy monitora / TV i pełnowymiarowej klawiatury. Wada: koszt...

3. Rozwiązanie "takie sobie": tylko notebook. Ze wszystkimi ograniczeniami z tego wynikającymi.

Ostateczny wybór nalezy do Ciebie. Ja osobiście stosuję wszystki trzy rozwiązania. Bo tak jest dla mnie najwygodniej ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2009-05-30 04:08:31
Autor: vega
jaki laptop mam kupić?
On 30 Maj, 12:50, "Krzysztof Kucharski"
<szpunk_BEZTE...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam

Ostateczny wybór nalezy do Ciebie. Ja osobiście stosuję wszystki trzy
rozwiązania. Bo tak jest dla mnie najwygodniej ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

dzięki :-)
jeśli byś się decydował na nowy komp stacjonarny,
to jaki model i jaki do tego ekran?

p.s. jak sie wynajmuje pokój i trzeba sie z tymi gratami co rusz
przenosić, to kupienie laptopa wydaje sie po prostu "lepsze"... no po
przemysleniu,  ostatecznie, może rzeczywiście lepiej kupić
stacjonarkę...

Data: 2009-05-30 14:28:01
Autor: Krzysztof Kucharski
jaki laptop mam kupić?
Witam

Użytkownik "vega" <sklepvega@gmail.com> napisał w wiadomości news:bbf8230b-c267-4ed3-aa8d-8bab58606825s28g2000vbp.googlegroups.com...

[...]
jeśli byś się decydował na nowy komp stacjonarny,
to jaki model i jaki do tego ekran?
[...]

Tu mnie masz... ;-) Poza kupnem pierwszego PC XT ponad 19 lat temu, wszystkie kolejne maszyny to były składaki. Nigdy nie byłem na bieżąco z aktualną ofertą sklepową. Sam dobierałem komponenty w miarę zmieniających się potrzeb. Jest to, nawiasem mówiąc, największa zaleta "blaszaka". Wracając do Twojego problemu - poszukałbym w elektromarketach jakiegoś modelu napędzanego niekoniecznie najszybszym procesorem z rodziny Core 2 Duo, wspomaganym 3 GiB RAM. Do tego karta graficzna wedle potrzeb (i mozliwości finansowych). To tak najogólniej, w największym uproszczeniu. Wszelkie inne zagadnienia dotyczące jednostki centralnej mają dla mnie znaczenie drugoplanowe. Kwestia monitora. No cóż, ja wybrałbym jakiś LCD, 19", o poroporcjach 4:3, z matową powierzchnią ekranu. Po prostu z takim monitorem pracuje mi się najwygodniej. Dobrze byłoby, gdyby karta graficzna mogła jednocześnie obsługiwać panoramiczny TV. Wtedy oglądanie filmów będzie przyjemnością, a nie katorgą ;-)

[...]
[...]

A to jednak wskazywałoby na sensowność zakupu laptopa. Mimo wszystkich ograniczeń (zamkniety system, brak mozliwości rozbudowy itp.), małe gabaryty i mobilność mogą być w tym przypadku zaletą, decydującą o wyborze.
Pozostawałby kwestia odpowiedzi na jedno pytanie: nowy czy używany? Moim skromnym zdanie - sensowniej jest kupić markowy sprzęt poleasingowy niż taniego "sztrucla" z dolnej półki. Podana przez Ciebie cena graniczna (3-4 kzł) skłaniałaby raczej do kupna "wypasionego" markowego sprzętu uzywanego z górnej półki, z dobrym serwisem na terenie RP.
Moje sugestie: procesor PENTIUM M (taniej) np. 1,7 GHz lub CORE 2 DUO (drożej), gniazdo do podłączenia TV, gniazdo PCMCIA (CARD BUS) dla karty tunera TV (analog + cyfra). Odnośnie samego tunera TV - można jeszcze nabyć za sumę około 250 zł karty AVERMEDIA (nazwy modelu nie pomnę). Najnowsze oprogramowanie umozliwia dekodowanie strumienia MPEG-4. Jest to istotne w perspektywnie odpalenia pierwszego multipleksu jeszcze we wrześniu tego roku. Osobiście nie polecam tunerów USB. Są tańsze, ale ich czułość pozostawia wiele do życzenia i ogranicza obszar uzytkowania do terenów wielkomiejskich. Być może, po uruchomieniu nadajników DVB-T o dużych mocach to zagadnienie przestanie być istotne.
Dalej - dobrze jest, gdy laptop ma możliwość zastąpienia napędu DVD czymś innym, na przykład drugim akumulatorem. Wtedy czas pracy na bateriach znacząco się wydłuża. Do tego - kwestia dostepności tanich, uzywanych stacji dokujących. Posiadanie stacji dokującej znacząco zmienia komfort pracy z laptopem. Zachowuje zalety mobilności przy błykawiczym przejściu do pracy z pełnowymiarowymi monitorem i klawiaturą. Bez potrzeby szukania kabelków, wpinania ich do laptopa itp. Dodatkowo - st. dokująca znacząco zmniejsza ryzyko uszkodzenia jakiegoś portu komputera - wszelkie podłączenia USB, SVGA, TV itp. wykonuje się przez stację.

Osobiście polecałbym sprzęt firmy DELL - serii LATITUDE. Mam i uzywam ;-). Rozwiązanie "low-cost" - seria D6xx. Rozwiązanie droższe - seria D8xx.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2009-05-30 15:10:52
Autor: Leszek K.
jaki laptop mam kupić?
Dnia Sat, 30 May 2009 14:28:01 +0200, Krzysztof Kucharski napisał(a):

[...]

Tańsze? Nie zauważyłem. Przy tunerach o zbliżonych parametrach ceny
urządzeń na PCI (a nawet tych na Express Card) są zazwyczaj znacząco
niższe. Sam stanąłem ostatni przed wyborem zakupu czegoś z DVB-T do
laptopa. Wybierałem między AVerMedia AverTV Hybrid Express (Express Card) a
AVerMedia Hybrid Volar HX (USB). Ta druga o 90 zet droższa przy zbliżonych
możliwościach. Droższe są te co mają wbudowany sprzętowy dekoder mpg2/mpg4.
Czułość? Dlaczego tunery na USB miałyby mieć niższą? To zazwyczaj te same
głowice. Dodatkowo przy tunerach USB dochodzi możliwość podłączenia tunera
na przedłużce i oddalenia od źródła zakłóceń jakim jest komputer.

jaki laptop mam kupić?