jaki laptop z wbudowanym modemem hspa

Data: 2011-12-14 06:59:55
Autor: Lukasz
jaki laptop z wbudowanym modemem hspa
Witam,
Szukam dla siebie laptopa i potrzebuję w tym pomocy, a moje wymagania to:
- ma być mobilny, przy czym dla mnie oznacza to że nie jest bardzo ciężki, ma matrycę max 14" i wbudowany (nie wystający poza obudowę) modem HSDPA. Czas pracy na baterii nie jest aż tak istotny - zwykle i tak do dłuższej
pracy podłączam do zasilacza bo nie wiem czy w następnym miejscu będę miał
dostęp do gniazdka, albo czy będzie mi się chciało wyciągać zasilacz na 5
minut...
- może być netbook (dla mnie oznacza to cenę do 2000zł)
- jeśli notebook (dla mnie oznacza to cenę do 4000zł) to z w miarę dobrą
kartę graficzną (bo jak płacić to za coś...) i procesorem i5 (bo tak sobie wymyśliłem choć na tych nowych procesorach to ja się nie znam...)
- fajnie jakby miał odporną na kurz klawiaturę (ale nie koniecznie)

Jakby co to w tej chwili mam netbooka 10" i do pracy (serwis systemów
alarmowych) jest idealny, a po pracy (tworzenie ofert, schematów) troszkę za
mały. Latem do pracy jeżdżę z laptopem w plecaku więc nie może być za ciężki
:), a przy uruchamianiu systemu na budowie czasem jest sporo kurzu więc
fajnie jakby się klawiatura przez to nie psuła (w swoim wymieniłem raz w
ciągu 3 lat więc źle nie jest, ale czasem mogą się trafić gorsze warunki)

Łukasz

Łukasz

Data: 2011-12-14 07:09:08
Autor: Lukasz
Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:jc9e16$69l$1inews.gazeta.pl...
Witam,
Szukam dla siebie laptopa i potrzebuję w tym pomocy, a moje wymagania to:

dodam, że z tego co przeglądałem to spodobał mi się ASUS 1215B - ale nie ma wbudowanego modemu, parametrami (i wielkością matrycy bo 13,3" wydaje mi się idealne) wygrywa u mnie Sony VAIO VPC_SB3S9E-B - ale mam wrażenie że muszę przepłacić za znaczek sony (kosztuje 4250zł, a mam zamiar jeszcze dokupić 120GB SSD więc łącznie wyjdzie prawie 5000zł)
w zasadzie 10" które mam jest idealne do pracy w terenie, gdyby nie to że muszę jeszcze w domu posiedzieć nad papierami to bym nie szukał nic większego...

Łukasz

Data: 2011-12-14 07:13:30
Autor: Piotr M
Dnia 14-12-2011 o 07:09:08 Lukasz <lukasz@bojusunduzeliteryczuk.net.pl>  napisał(a):

w zasadzie 10" które mam jest idealne do pracy w terenie, gdyby nie to  że muszę jeszcze w domu posiedzieć nad papierami to bym nie szukał nic  większego...

A może do domu drugi komp? I jak dokumenty nie ważą bardzo dużo to, stała  synchronizacja i cześć.

--
Pozdrawiam, Piotr M

"Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
Aleksander Dumas

Data: 2011-12-14 20:35:24
Autor: Lukasz
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v6gt8ss613q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

to raczej odpada, czasem jestem w zasięgu samego gprs'u więc odczyt dokumentów byłby udręką...

Łukasz

Data: 2011-12-15 08:39:49
Autor: G Nowak
jaki laptop z wbudowanym modemem hspa
dodam, że z tego co przeglądałem to spodobał mi się ASUS 1215B - ale nie ma wbudowanego modemu, parametrami (i wielkością matrycy bo 13,3" wydaje mi się

Nie wiem, na czym polega Twoja praca z dokumentami i co to za dokumenty ale do moich dokumentow rzeczony wynalazek sie nie nadaje. Oczywiscie uzywam go jak musze, ale w domu ma sie nijak do matowego monitora ips i prawdziej karty grafizcnej. Moze potrzebujesz normalnego komputera zamiast kalkulatorka rownie niewygodnego i powolnego jak juz posiadany? Dokumenty mozna synchronizowac w domu przez wifi albo udostepniac z netbooka i pracowac z nim na normalnym komputerze.

--
Pozdr

Data: 2011-12-18 14:34:08
Autor: Michal Lukasik
Dnia 14.12.2011, Lukasz napisał(a):

w zasadzie 10" które mam jest idealne do pracy w terenie, gdyby nie to że muszę jeszcze w domu posiedzieć nad papierami to bym nie szukał nic większego...

IMO potrzebujesz monitora, myszki albo lepiej trackball i ewentualnie
klawiatury (z wiadomych względów stacja dokująca odpada (netbook), a
byłaby idealnym rozwiązaniem) a nie nowego laptopa.

A żeby nie było, że nie na temat to polecam przejrzeć ofertę DELL.
Ogólnie DELL oferuje karty (5530) mini PCI Express według opisu z "GSM,
GPRS, EDGE, HSDPA, WCDMA, HSUPA" pasujące do "Precision M4400 / M2400,
Latitude D430 / E6500 / E6400 / E6400 ATG / E5400 / E4300 / E4200". IMO
pewnie nie będzie problemu użyć tego z laptopami innych producentów.
Na pewno da się też znaleźć taki modem na mini PCI Express od innego
producenta - jeśli laptop nie będzie miał wbudowanego.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2011-12-18 16:28:58
Autor: Rafal Lukawski
On 2011-12-18 15:34, Michal Lukasik wrote:
Dnia 14.12.2011, Lukasz napisał(a):

w zasadzie 10" ktĂłre mam jest idealne do pracy w terenie, gdyby nie to Ĺźe
[...]

Z mini PCI Express generalnie nie ma problemu w innych lapkach, ale jezeli lapek nie ma wbudowajen anteny to dupa zbita. Chyba ze po gwarancji i sprzet jest juz dostepny na rynku wtornym, wtedy mozna sie pobawic

Data: 2011-12-14 10:14:56
Autor: ToMasz
W dniu 14.12.2011 06:59, Lukasz pisze:
[...]
Czy ten modem będzie zawsze pracował w dobrym zasięgu? Bo jeśli nie, to modem na 3m przedłużaczu będzie pracował znośnie, a wbudowany w laptopa 3m dalej - wcale. Nie wspominając już o cenie samego sprzętu. Może 15cm kabelka i trochę taśmy klejącej wystarczy aby "nie wystawał po za obudowę"
ToMasz

Data: 2011-12-14 20:34:24
Autor: Lukasz
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jc9pc0$9sc$1inews.gazeta.pl...
[...]

ten który mam w tej chwili (a jest wbudowany) mi wystarcza więc i w nowym ma być ok

Łukasz

jaki laptop z wbudowanym modemem hspa