jaki lekarz może wbić badania?

Data: 2010-07-29 14:00:46
Autor: Michał
jaki lekarz może wbić badania?
Witam,
czy ktoś może napisać czy są jakieś przepisy itp. które regulują jaki lekarz może stwierdzić coroczną zdolność do nurkowania. nie mówię o pierwszych badaniach typu wogóle zdolności, ale już kolejnych.
Wiem, że najlepszy nurkowy itp, bo zna sprawę itp.... chodzi mi o to ,czy zwykły lekarz może wbić coś takiego - kolejna sprawa - wiem, wbijając stwierdza coś za co odpowiada itp.
pozdrawiam
Michał

Data: 2010-07-29 08:17:27
Autor: Pszemol
"Michal" <niku@df.pl> wrote in message news:i2rqhk$lft$1news.onet.pl...
[...]

Gdzie Ci tą zdolność "wbija"? I kto to sprawdza i kiedy?
Pytam bo nie mieszkam w PL, nie wiem jak to wygląda dokładnie...

Data: 2010-07-29 13:44:21
Autor: jacekplacek
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Gdzie Ci tą zdolność "wbija"? I kto to sprawdza i kiedy?
Pytam bo nie mieszkam w PL, nie wiem jak to wygląda dokładnie...

W książeczce płetwonurka KDP CMAS jest taka rubryka - ja z tej książeczki korzystam. Ale może być na oddzielnym formularzu - są takie z wpisami w kilku językach. Sprawdza to instruktor przed przyjęciem na kurs/zajęcia a reguluje to ustawa. Koleżanka chcąc nurkować we Francji z tamtejszymi klubami CMAS(a innych tam praktycznie nie ma) musiała mieć aktualne badania - wymagają tego rygorystycznie. Jeszcze nie tak dawno w Polsce było podobnie.

Data: 2010-07-29 09:57:13
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:i2s0jl$64j$1inews.gazeta.pl...
[...]

To co robią z turystami którzy przylatują nurkować z krajów, w których
nie ma takich reguł? Nie sądzę aby nie chcieli ich kasy i odmówili usług... :-)

Data: 2010-07-29 17:00:36
Autor: jacekplacek
> [...]

nie ma takich reguł? Nie sądzę aby nie chcieli ich kasy i odmówili usług... :-)
Nie masz badań, nie nurkujesz - proste. Kasa nie ma tu nic do rzeczy, szczególnie jak jesteś z PADI. --

Data: 2010-07-29 12:26:14
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:i2sc3k$dct$1inews.gazeta.pl...
> [...]

nie ma takich reguł? Nie sądzę aby nie chcieli ich kasy i odmówili usług...
:-)
Nie masz badań, nie nurkujesz - proste. Kasa nie ma tu nic do rzeczy,
szczególnie jak jesteś z PADI.

Ale gdzie te badania masz jako nurek PADI? Logbook nie ma na to miejsca.

Data: 2010-07-29 18:03:30
Autor: jacekplacek
> [...]
> szczególnie jak jesteś z PADI.

Ale gdzie te badania masz jako nurek PADI? Logbook nie ma na to miejsca.
Nie jestem nurkiem PADI. Badania, jak już napisałem, nie muszą być wbite w książeczkę - mogą być na osobnym druku, o ile są wymagane.

Data: 2010-07-29 18:08:36
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
jaki lekarz może wbić badania?
To co robią z turystami którzy przylatują nurkować z krajów, w których
nie ma takich reguł? Nie sądzę aby nie chcieli ich kasy i odmówili usług... :-)

No niestety , kierują klientów do lekarza , są kraje gdzie wymogi formalne są wypełniane w 100% , nie ma odstępst, nie ma możliwości że przed nurkowaniem coś zostanie niedopełnione. To jest z porzytkiem dla obu stron.

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

Data: 2010-07-29 12:02:52
Autor: Pszemol
"CTP VENTURI  venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> wrote in message news:47f6.00000c5e.4c51a784newsgate.onet.pl...
[...]

Czy mam rozumieć że w Egipcie takie są wymagania?
Skąd zdobyć taką "książeczkę" do wbicia zgody od lekarza?

Data: 2010-07-29 21:04:57
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
jaki lekarz może wbić badania?

Czy mam rozumieć że w Egipcie takie są wymagania?
Skąd zdobyć taką "książeczkę" do wbicia zgody od lekarza?

W Egipcie w trakcie rejestracji w bazie nurkowej składasz oświadczenie w formie "medical statment" gdzie oświadczasz że nie masz żadnej z wymienionych na formularzu chorób - typowy druk jak w PADI, jezeli zakreślisz jakąś odpowiedź na TAK to wtedy musisz przedstawić zaświadczenie od lekarza że to schorznie nie bedzie Cię dyskfalifikować w nurkowaniu rekreacyjnym.
Jedynie jak na całym świecie w trakcie kursów PADI na stopnie profesjonalne musisz przedstawić zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do nurkowania rekreacyjnego.

Poza tym nic nie zaszkodzi się przebadać i mieć ze sobą zaświadczenie , czasami lekarze wydają je na rok a czasami na dwa lata.

Pozdrawiam

Adam

Data: 2010-07-29 15:30:57
Autor: Pszemol

"CTP VENTURI venturi@o2.pl" <adambigboss@poczta.onet.pl> wrote in message news:47f6.00000c78.4c51d0d9newsgate.onet.pl...

[...]

Dokładnie tak samo jest w USA. Druczki są po angielsku czy arabsku?
Podesłałbyś mi taki formularz do zaniesienia lekarzowi w formie elektronicznej?

Data: 2010-07-29 13:34:28
Autor: jacekplacek
Michał <niku@df.pl> napisał(a):
[...]
http://www.nurkomania.pl/nurkowanie_badania%20_lekarskie.htm
problem w tym, że przeciętny lekarz rodzinny, widząc książeczkę nurka - albo odskakuje jak oparzony, albo odsyła do sportowego(kiedyś tylko badania sportowe kwalifikowały). Osobiście badam się u nurkowych, tym bardziej, że jest to doskonała okazja do zrobienia tych badań wogóle.

--

jaki lekarz może wbić badania?