Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto

jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto

Data: 2010-04-08 12:30:06
Autor: krzysiek82
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
Michał Gut pisze:
1.2l, 75km

dokrecalem 30Nm, 90st 90st
a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge maksymalnie:)


dlaczego chcesz mocniej? Ja bym się trzymał zaleceń producenta.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-08 12:36:49
Autor: Michał Gut
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
dokrecalem 30Nm, 90st 90st
a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge maksymalnie:)


dlaczego chcesz mocniej? Ja bym się trzymał zaleceń producenta.

bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral) i prawdopodobnie tamtedy delikatnie mi wyciekaja spaliny do ukladu chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy - zanim wypale uszczelke.

na opakowaniu uszczelki i srub nie bylo napisane jakie ma maksymalne momenty dokrecania

Data: 2010-04-08 11:02:40
Autor: to
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
Michał Gut wrote:

bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice
wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral) i
prawdopodobnie tamtedy delikatnie mi wyciekaja spaliny do ukladu
chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i
uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy
- zanim wypale uszczelke.

Dokręcanie większym momentem niż zaleca producent to nie jest dobry pomysł.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-08 13:08:05
Autor: Michał Gut
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto

Dokręcanie większym momentem niż zaleca producent to nie jest dobry
pomysł.

tyle ze wg manuala mam dociagnac 30Nm 90st 90st a nie wg momentu - katomierza nie mam w reku - a jak dociagnalem za slabo ktores sruby?

Data: 2010-04-08 11:08:37
Autor: to
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
Michał Gut wrote:

a jak dociagnalem za slabo ktores sruby?

To teĹĽ niedobrze. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-08 13:12:21
Autor: Michał Gut
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
a jak dociagnalem za slabo ktores sruby?

To teĹĽ niedobrze. ;-)

to wiem ale najprostsza metoda na sprawdzenie tego to klucz dynamometryczny ale nie wiem na jaki moment go ustawic zeby nie spaprac. na jakichs forach wyczytalem  (ale to inne silniki) ze ok 100Nm ale nie mam pojecia czy to nie przegiecie

Data: 2010-04-08 13:34:55
Autor: Hinek
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
Głowica dokręcona zbyt dużym momentem odksztalci sie. Jest tez duza szansa ze "przeciagniesz"
szpilki.  Innym efektem bedzie poluzowanie sie glowicy na skutek  relaksacji materialu srub.
Jesli uszkodzona jest powierzchnia bloku - nic nie da mocniejsze dokrecenie.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2010-04-08 15:10:12
Autor: Michał Gut
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto

Użytkownik "Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> napisał w wiadomości news:4bbdbf64news.home.net.pl...
Głowica dokręcona zbyt dużym momentem odksztalci sie. Jest tez duza szansa ze "przeciagniesz"
szpilki.  Innym efektem bedzie poluzowanie sie glowicy na skutek relaksacji materialu srub.
Jesli uszkodzona jest powierzchnia bloku - nic nie da mocniejsze dokrecenie.
Pozdr

no wlasnie chce poznac jakiego momentu lepiej nie przekraczac i jakim normalnie sie dokreca momentem (momentem a nie liczba obrotow czy stopni) normalnie.

powierzchnia bloku musialabyc wczesniej uszkodzona i wytrzymala poprzednia uszczelke a to oznacza ze jakos ona sie musiala tam ulozyc, ze nie puszczala spalin. najprostszy wniosek to mocniej docisnieta glowica. istnieje tez prawdopodobienstwo ze moglem jej niedociagnac - stad pytanie o moment

Data: 2010-04-08 12:45:55
Autor: krzysiek82
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
Michał Gut pisze:
  > bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice

moim zdaniem mocniejsze dokręcenie nie daje Ci żadnej gwarancji a może uszkodzić uszczelkę która  przewidziana jest do dokręcania odpowiednim momentem.

wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral)

szkoda bo to nie powinien być teraz twój problem


  i
prawdopodobnie tamtedy delikatnie mi wyciekaja spaliny do ukladu chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy - zanim wypale uszczelke.

trzeba by zrównać blok.



na opakowaniu uszczelki i srub nie bylo napisane jakie ma maksymalne momenty dokrecania

nie będzie tam takich informacji, znajdziesz je w instrukcji serwisowej,   ja już nie pamiętam jak w palio 1.2 8v doci±gałem, ale korzystałem z info jakie dostałem od pracownika w ASO.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-08 18:32:26
Autor: Tomasz Pyra
jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto
Michał Gut pisze:
dokrecalem 30Nm, 90st 90st
a chce ja docisnac mocniej, tylko nie wiem do jakiego momentu moge maksymalnie:)


dlaczego chcesz mocniej? Ja bym się trzymał zaleceń producenta.

bo na bloku mialem wglebienia lekkie po paprakach co mi robili glowice wczesniej (jako ze to bylo kilka razy - nie wiem ktory spapral) i prawdopodobnie tamtedy delikatnie mi wyciekaja spaliny do ukladu chlodzenia (nowa uszczelka, planowana glowica nowsza(inna), nowe sruby i uszczelka). Chce ja dociagnac zeby miec pewnosc ze wszystko bedzie cacy - zanim wypale uszczelke.

na opakowaniu uszczelki i srub nie bylo napisane jakie ma maksymalne momenty dokrecania

Na pewno nie dokręcaj bardziej niż zaleca producent, bo co¶ popsujesz.
Zwłaszcza że w tych silnikach, gwinty s± bardzo delikatne i skoro już kilka razy było robione, bo niewykluczone że który¶ z gwintów już popłyn±ł - przy dokręcaniu poczujesz że która¶ ¶ruba dokręca się lżej niż pozostałe.

Naprawa gwintów w tych silnikach to akurat standard, więc jak dokręcisz mocniej to raczej co¶ urwiesz.

Krzywizna powierzchni bloku zdarza się jak najbardziej i dokładnie w ten sam sposób się to planuje jak głowicę.
Bo raczej cienko to widzę żeby udało Ci się dogi±ć głowicę do krzywego silnika - szybciej ta głowica albo blok Ci pęknie.

A jeżeli chcesz zmierzyć moment dokręcania, to dokręć tak jak mówi producent (30Nm+90st+90st) i wtedy kluczem dynamometrycznym przy coraz większych nastawach zobacz kiedy będziesz w stanie ruszyć ¶rubę bez cykania klucza i to będzie wła¶nie ten moment.

Z partyzanckich metod jakie stosuje się w takim przypadku jak Twój, to np. założenie dwóch uszczelek niemetalowych, tylko tych takich elastycznych - wtedy skręcasz to na "mniej więcej 2x mocniej", czyli w tym przypadku 30Nm+90st+90st+90st+90st - chodzi o to żeby uszczelki zgniotły się tyle ile maj± się zgnie¶ć. Grub± uszczelk± łatwiej zapchać krzyw± szczelinę.
Ale to s± metody które stosuje się po godzinie 22, jak następnego dnia nie ma że boli, trzeba jechać.
W pozostałych przypadkach należy to zrobić jak należy :)

jaki maksymalny moment dokrecania glowycy punto

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona