jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm

Data: 2009-06-21 12:14:06
Autor: Hautameki
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
Nie wiem na jaką średnicę mocowania kiery się zdecydować, czy ktoś
może mi pomóc czy jest jakaś różnica?
Jaki wymiar jest najczęściej spotykany 25,4mm czy 31,8mm ? Co będzie
lepsze :))

Jeśli chodzi o kierę to lepsze będzie 560mm czy 580mm? ;-))

Data: 2009-06-21 22:09:15
Autor: Wooyek
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
Nie wiem na jaką średnicę mocowania kiery się zdecydować, czy ktoś
może mi pomóc czy jest jakaś różnica?
Jaki wymiar jest najczęściej spotykany 25,4mm czy 31,8mm ? Co będzie
lepsze :))

31,8 są sztywniejsze - w zależności od kierownicy jest to efekt psychologiczny lub faktycznie większa sztywność ;) Przyda się na trudnych, technicznych, kamienistych trasach, np. w DH (przednie koło mniej "wędruje", lepiej czuć przyczepność). W każdej innej jeździe IMO lepsza będzie mniej sztywna 25,4 - lepiej pochłania drgania, trochę amortyzuje (zwłaszcza dobre kierownice, choć nie tylko). Jest po prostu wygodniejsza. Natomiast różnice w masie i wytrzymałości są raczej symboliczne i pomijalne.

Jeśli chodzi o kierę to lepsze będzie 560mm czy 580mm? ;-))

580 z dwóch powodów:
- szersza kiera daje większą pewność na zjazdach i więcej miejsca do oddychania na podjazdach;
- z 580 zawsze możesz łatwo zrobić 560, na odwrót już trudniej ;)

Data: 2009-06-21 13:20:11
Autor: Rowerex
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
On 21 Cze, 21:09, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

- szersza kiera daje (...) więcej miejsca do
oddychania na podjazdach;

Szosowcy jeżdżą na 400-440mm i się jakoś nie duszą :)

Dodam jeszcze, że przy 31,8 bywają problemy z montażem lampek i
różnych akcesoriów typu liczniki, pulsometry - ale wszystko zależy od
danego uchwytu i dotyczy raczej starszych lub jakiś najtańszych.

No i jeśli ktoś będzie chciał wcisnąć manetki i klamki bardziej do
środka kierownicy 31,8, to niestety będzie problem - natomiast przy
25,4 to manetki można praktycznie przy mostku zamontować.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-21 14:44:31
Autor: Hautameki
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
On 21 Cze, 22:20, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
> [...]

różnych akcesoriów typu liczniki, pulsometry - ale wszystko zależy od
danego uchwytu i dotyczy raczej starszych lub jakiś najtańszych.

To bardzo istotne

No i jeśli ktoś będzie chciał wcisnąć manetki i klamki bardziej do
środka kierownicy 31,8, to niestety będzie problem - natomiast przy
25,4 to manetki można praktycznie przy mostku zamontować.

I to kolejny powód by zdecydować się na 24,5 ;-)

Data: 2009-06-21 23:24:36
Autor: amrac
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
Rowerex pisze:
On 21 Cze, 21:09, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

- szersza kiera daje (...) więcej miejsca do
oddychania na podjazdach;

Szosowcy jeżdżą na 400-440mm i się jakoś nie duszą :)

Mówi się, że kiera powinna mieć szerokość ramion. Oczywiście "na zjazdach" może mieć więcej. Góral to zawsze kompromis.

Dodam jeszcze, że przy 31,8 bywają problemy z montażem lampek i
różnych akcesoriów typu liczniki, pulsometry - ale wszystko zależy od
danego uchwytu i dotyczy raczej starszych lub jakiś najtańszych.

RS Pushlock:P

No i jeśli ktoś będzie chciał wcisnąć manetki i klamki bardziej do
środka kierownicy 31,8, to niestety będzie problem

Problem dotyczy zwłaszcza kombinacji gripy+manetka blokady widelca.

Data: 2009-06-21 14:42:58
Autor: Hautameki
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
On 21 Cze, 22:09, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> [...]

kierownice, choć nie tylko). Jest po prostu wygodniejsza. Natomiast różnice
w masie i wytrzymałości są raczej symboliczne i pomijalne.

W takim razie  do MTB lepiej się sprawdzi 25,4, taaak? :)

Data: 2009-06-21 23:50:09
Autor: Wooyek
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm

> [...]
> wytrzymałości są raczej symboliczne i pomijalne.

W takim razie  do MTB lepiej się sprawdzi 25,4, taaak? :)

To zależy co rozumiesz przez MTB ;) MTB = Mountain Biking, a więc XC, enduro, freeride, downhill, maratony i w zasadzie wszystko, co ma koła 26/29" i terenowe opony ;)

Ale po szerokości kierownicy domyślam się, że chodzi Ci o jakąś odmianę XC. W takim wypadku tak, uważam, że 25,4mm będzie lepsze. Choć jak ostatnio szukałem dla siebie kierownicy, to doszedłem do wniosku, że wybór na 25,4 jest coraz mniejszy, a na 31,8 coraz większy - trudno obecnie kupić np. jakąś podstawową carbonową kierę na 25,4. Może to mieć dla Ciebie znaczenie w świetle ew. przyszłych upgrade'ów, ale jeśli nie zamierzasz zbytnio wydziwiać, to IMO bierz 25,4mm.

Data: 2009-06-22 00:44:49
Autor: Hautameki
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
On 21 Cze, 23:50, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

> [...]

jakąś podstawową carbonową kierę na 25,4. Może to mieć dla Ciebie znaczenie
w świetle ew. przyszłych upgrade'ów, ale jeśli nie zamierzasz zbytnio

Chodzi mi o typową jazdę XC. Z tym, że obecnie większość nowych
rowerów wychodzi z kierą 31,8mm. Widać, że przyszly trend idzie w
rubsze kierownice, więc może i lepiej się tego trzymać?

Data: 2009-06-22 12:01:59
Autor: Wooyek
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
Chodzi mi o typową jazdę XC. Z tym, że obecnie większość nowych
rowerów wychodzi z kierą 31,8mm. Widać, że przyszly trend idzie w
rubsze kierownice, więc może i lepiej się tego trzymać?

Z punktu widzenia trendów i dostępności części - tak.
Z punktu widzenia walorów użytkowych - niekoniecznie.

Data: 2009-06-22 12:02:47
Autor: Wooyek
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
> [...]

Z punktu widzenia trendów i dostępności części - tak.
Z punktu widzenia walorów użytkowych - niekoniecznie.

Dodam, że ja trzymam się 25,4mm - również w zjazdówce.

Data: 2009-06-22 12:27:41
Autor: Hautameki
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
On 22 Cze, 12:02, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

> Z punktu widzenia trendów i dostępności części - tak.
> Z punktu widzenia walorów użytkowych - niekoniecznie.

Dodam, że ja trzymam się 25,4mm - również w zjazdówce.

Prawie wszystkie dostępne kierownice w internetowym sklepie bikestacji
z wyjątkiem 2-3 sztuk to wymiar 31,8mm. Trend idzie wyraźnie na
grubsze, stąd trzeba iść z duchem czasu i się dostosować :-)

Data: 2009-06-21 22:33:17
Autor: Adrian S.
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
Hautameki wrote:

Nie wiem na jaką średnicę mocowania kiery się zdecydować, czy ktoś
może mi pomóc czy jest jakaś różnica?
Jaki wymiar jest najczęściej spotykany 25,4mm czy 31,8mm ? Co będzie
lepsze :))

 jeszcze znacznie popularniejszy jest 25,4mm. Jakoś nie wykazano dobitnie,
że 31,8 jest lepszy. Za to wybór jest troszke bardziej ograniczony.

Jeśli chodzi o kierę to lepsze będzie 560mm czy 580mm? ;-))

 zależy do czego. Ja w rowerze do maratonów mam kierownicę prostą dużo
węższą niż 560mm, natomiast w rowerze enduro jest 690mm. Obie są właściwej
szerokości.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-23 11:00:29
Autor: mmateusz
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
 jeszcze znacznie popularniejszy jest 25,4mm. Jakoś nie wykazano dobitnie,
że 31,8 jest lepszy. Za to wybór jest troszke bardziej ograniczony.

to też zależy do czego. wśród prostych i wąskich kierownic wiecej jest 25,4mm.
a przy giętych i szerszych już zaczyna się problem przy 25,4mm.
obecnie mam problem ze znalezieniem giętej, lekko szerszej niż 62cm na 25,4mm.

--
mk

Data: 2010-01-27 12:26:16
Autor: Michał
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
Jaki wymiar jest najczęściej spotykany 25,4mm czy 31,8mm ? Co będzie
lepsze :))

Mostek 31,8mm + adapter pod kiere 25,4mm. Odczujesz kiedyś potrzebę zmiany kierownicy na 31,8mm to już mostek będziesz mieć kompatybilny.

--
Michał

Data: 2010-01-27 11:38:15
Autor: Jan Srzednicki
jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm
On 2010-01-27, Michał wrote:
[...]

O nie! Przecież to będzie o 50g cięższe!

jaki mostek 25,4mm czy 31,8mm