jaki nastepca IPAQ 614c

Data: 2011-05-14 22:28:15
Autor: Marek Dyjor
jaki nastepca IPAQ 614c
Czas idzie na wymianę ipka 614c na co¶ nowszego

WM lub pełna synchronizacja telefonu z Outlookiem (z automatu i pełna, także notatki)

wskazana klawiatur sprzętowa (dostępna od ręki, bez przesuwania itp)

długi czas pracy dwa dni byłby miłe (z BF)

je¶li nie WM to funkcjonalno¶ć czę¶ci telefonicznej co najmniej taka jak w WM, tam jest naprawdę super.

cena w sumie nie gra roli

Acha spora wydajno¶ć mechaniczna i nie chce aby mnie telefon gdzie¶ szpiegował do sieci.

Data: 2011-05-14 22:59:30
Autor: Mikołaj Jopczyński
jaki nastepca IPAQ 614c
W dniu 2011-05-14 22:28, Marek Dyjor pisze:
[...]

htc dezajer z

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

Data: 2011-05-14 22:23:59
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Sat, 14 May 2011 22:59:30 +0200, Mikołaj Jopczyński napisał(a):

Acha spora wydajno¶ć mechaniczna i nie chce aby mnie telefon gdzie¶
szpiegował do sieci.

htc dezajer z

taaa... Android i nieszpiegowanie to prawie tak jak ja i jazda figurowa na
lodzie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

Data: 2011-05-15 14:24:37
Autor: J.F.
jaki nastepca IPAQ 614c
On Sat, 14 May 2011 22:23:59 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Przyznaj sie - ile ci placa ? http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,9584517,Niewiarygodne__Facebook_placil_za_oczernianie_Google.html

:-)

J.

Data: 2011-05-15 14:45:21
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Sun, 15 May 2011 14:24:37 +0200, J.F. napisał(a):

Przyznaj sie - ile ci placa ?

Ciężko powiedzieć, ale owszem, płaca. Dokładnie to popłaca. Używanie
zdrowej logiki zdecydowanie popłaca.
Google żyje z grzebania w cudzych danych - wyszukiwaniach, mailach,
plikach, dokumentach, zdjęciach, danych lokalizacyjnych telefonu itp.
Każdorazowe uruchomienie Google Maps na Androidzie skutkuje szpiegowaniem
danych użytkownika oraz tych, które widzi telefon (np. nazwy sieci WLAN
widziane przez telefon) oraz wielu innych.

Nikt, dokładnie NIKT, żadna firma, żaden biznesmen nie włoży miliardów w
stworzenie i promocję darmowego systemu operacyjnego. Dlatego też ani
Android, ani ŻADEN produkt Google nie s± darmowe. Za niektóre można
zapłacić pieniędzmi. Za pozostałe płacisz prywatno¶ci±.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

Data: 2011-05-15 21:17:55
Autor: ToMasz
jaki nastepca IPAQ 614c
Waldek Godel pisze:
Za niektóre można
zapłacić pieniędzmi. Za pozostałe płacisz prywatno¶ci±.

tylko ze cena tej prywatno¶ci jest różna. im Twoje życie jest bardziej
prawe i unormowane, tym prywatno¶ć kosztuje mniej. co z tego czy kupuje
masło czy margaryne, czy w tesco czy w carrefourze. jak często jadę
taksówk±, do jakiego lekarza chodzę, jakie lubie filmy w  kine? Reklama
skeirowana domnie będize trafniejsza?
Gorzej jak tankujesz paliwo pozwalaj±ce przejechać 40 tys rocznie ( i
odliczasz vat), a robisz 10 ty¶. idziesz na mecz z pał± i kominiark±.
wydajesz 3 razy tyle ile zarabiasz. Dla takich "cwaniaków" prywatno¶ć ma
wyyyysooook± cenę a wiec wmawiaj± reszcie społeczeństwa ze ich też jest
cenna.
mówiłem i powtarzam: kiedy¶ będzie lepiej. nie dla tego ze ludzie będ±
bardziej kulturalni, ale dla tego ze kamer będzie więcej. czyżby teraz
do kamer należało dodać "dziekujemy Ci google"? Zobaczymy jak te dane
wykorzystaj±. mam nadzieje ze zrobi± to rozs±dnie.

ToMasz

Data: 2011-05-15 21:07:30
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Sun, 15 May 2011 21:17:55 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

(Disclaimer: wiem, że porównanie ekstremalnie przerysowane i nie na miejscu, mimo to, ¶wiadomie)
Tak, przez wiele lat wiele osób nie widziało nic złego w działalno¶ci Hitlera.

Nie mam ochoty, żeby korporacje miały pełny wgl±d w moje dane, w znacznie większym stopniu niż powszechnie się przypuszcza. Polecam film dokumentalny "The Corporation"
http://www.amazon.com/Corporation-Mikela-J-Mikael/dp/B0007DBJM8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1305487384&sr=8-1
odno¶nie tego czym s± korporacje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"I po co znów robisz z siebie idiote anonimowy trolu" - Paweł "robbo" Kamiński ukrywaj±cy się pod nickiem Jan Strybyszewski

Data: 2011-05-16 19:19:11
Autor: Marek Dyjor
jaki nastepca IPAQ 614c poszlo w krzaki :)

i dalej nic nie wiem...  ;-)

Data: 2011-05-16 18:24:25
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c poszlo w krzaki :)
Dnia Mon, 16 May 2011 19:19:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

i dalej nic nie wiem...  ;-)

A czego się spodziewałe¶? Że kto¶ Cię za r±czkę poprowadzi i wybierze za
Ciebie? Zwłaszcza, że masz wymagania z poprzedniej epoki, teraz jest inne podej¶cie
- telefon ma być ograniczony, ma wiedzieć lepiej od użytkownika i go
szpiegować. Bo tak, trynd taki, wicie rozumicie.
Bo wszystkich to wali, ma mieć fejsbuka i być prestiżowy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

Data: 2011-05-16 20:18:50
Autor: Marek Dyjor
Waldek Godel wrote:
[...]

no widzisz a ja bym chciał co¶ biznesowego jak IPAQ 614c tylko z większym lepszym ekrane, bateri± trzymaj±c dłużej i większ± pamięc± :)

wcze¶niej miałem jakie¶ HTC potem cholernego etena (porażka kompletna) i wtedy kupiłem tego HP to jest doskonały sprzęt tylko że ekran jest troszkę słaby i za ciemny.

Data: 2011-05-16 19:38:12
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 16 May 2011 20:18:50 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

no widzisz a ja bym chciał co¶ biznesowego jak IPAQ 614c tylko z większym lepszym ekrane, bateri± trzymaj±c dłużej i większ± pamięc± :)

tego typu były jeszcze Samsungi z Windows Mobile. No chyba, żeby co¶
innego, ale to nie jest takie łatwe.
Co ty masz do tego Outlooka podpięte, tzn jaka poczta? Exchange, POP3/SMTP,
jaki¶ IMAP?
Bo moze w sumie Blackberry?
Synchronizuje się ładnie po kabelku, jak odpalisz Blackberry Desktop
Redirector to ci l±duje w telefonie wszystko co jest w Outlooku, tyle, że
musisz mieć komputer cały czas wł±czony.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-05-17 10:19:43
Autor: Jeremiasz
jaki nastepca IPAQ 614c
[...]

Z drugiej strony... Pan Waldek do¶c obficie zdradza nam swoje pogl±dy, opinie, znamy jego imię i nazwisko, a Google siedzi i zawija w te dyskietki;-)

Tak na poważnie - większo¶ć ludzi reaguje pukaniem w głowę, głupim usmieszkiem, albo agrumentem o zacofaniu, paranoi i innych teoriach spiskowych kiedy im się mówi, że s± małym trybikiem w maszynie Korporacji/Rz±dów. My¶lałem, że trochę to zmieni ruch WikiLeakowców, ale po pierwszych zachwytach zaufanie 'ludu' przechyla się w strone urzedników, polityków - pojawiaj± się teorie, że WikiLeaks zmy¶la i takie tam:-)
Moim zdaniem brakuje zdolno¶ci samodzielnego my¶lenia, co jest konsekwencj± upadaj±cej edukacji, czytelnictwa. Ale co się dziwić, skoro testy maturalne osi±gneły już taki poziom, że zdaje je byle matoł. Ale jak mówił Lenin - głupim ludem łatwiej rz±dzić więc wszystko ma jaki¶ sens;-) Tylko sk±d dzisiejsza młodzież ma wiedzieć kto to Lenin - no chyba, że jest na Fejsie;-)

Sorki za Off!

JA

Data: 2011-05-17 12:59:11
Autor: kakmar
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia 15.05.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Nie mam ochoty, żeby korporacje miały pełny wgląd w moje dane, w znacznie większym stopniu niż powszechnie się przypuszcza. Polecam film dokumentalny "The Corporation"
http://www.amazon.com/Corporation-Mikela-J-Mikael/dp/B0007DBJM8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1305487384&sr=8-1
odnośnie tego czym są korporacje.

Dramatyzujesz, operator sieci GSM z ktĂłrej korzystasz zna twojÄ… pozycjÄ™
i nic na to nie poradzisz. Zawsze gdy łączysz się z jakimkolwiek serwerem, ten poznaje sieć z której się łączysz. Tu można trochę zaradzić używając VPN i wtedy można utrudnić wykrycie swojej lokalizacji.
Tyle że akurat wskazywanie Androida jako źródła całego zła wydaje mi się
dość nie trafione. Możesz wyłączyć śledzenie, nie korzystać z usług lokalizacyjnych, dla pewności wgrać na telefon alternatywny ROM, i korzystać z VPN.
Same usługi lokalizacyjne działają niezależnie od systemu i urządzenia.
Kilka lat temu Google Maps zlokalizowało mnie dość dobrze w "dzikim kraju" na Motoroli v3xx, bez systemu, WiFi i GPS. Tak to działa, łączysz się z serwerem i już. A jak się zalogujesz, to już na pewno. I nie ważne czy to Google, FB, bank/bankomat, czy strona linii lotniczej z promocją.

Jak Ci zależy to śledzenie można trochę ograniczyć, tyle że aby zupełnie się odłączyć to należało by z żadnych zdalnych usług nie korzystać z telefonią na czele. Podróżować pieszo po nieuczęszczanych szlakach, a płacić tylko w naturze ;)

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-17 14:12:23
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Tue, 17 May 2011 12:59:11 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Dramatyzujesz, operator sieci GSM z której korzystasz zna twoj± pozycję
i nic na to nie poradzisz. Zawsze gdy ł±czysz się z jakimkolwiek serwerem, ten poznaje sieć z której się ł±czysz. Tu można trochę zaradzić używaj±c VPN i wtedy można utrudnić wykrycie swojej lokalizacji.
Tyle że akurat wskazywanie Androida jako Ľródła całego zła wydaje mi się
do¶ć nie trafione. Możesz wył±czyć ¶ledzenie, nie korzystać z usług lokalizacyjnych, dla pewno¶ci wgrać na telefon alternatywny ROM, i korzystać z VPN.

Operator podlega prawu telekomunikacyjnemu i paru jeszcze innym ustawom.
Jest urz±d który go nadzoruje a nawet dwa. W tym przypadku nawet trzy.
Kto nadzoruje Google?

Same usługi lokalizacyjne działaj± niezależnie od systemu i urz±dzenia.
Kilka lat temu Google Maps zlokalizowało mnie do¶ć dobrze w "dzikim kraju" na Motoroli v3xx, bez systemu, WiFi i GPS. Tak to działa, ł±czysz się z serwerem i już. A jak się zalogujesz, to już na pewno. I nie ważne czy to Google, FB, bank/bankomat, czy strona linii lotniczej z promocj±.

Ale tu jest większy problem. Google, na podstawie warunków licencji któr±
musisz zaakceptować, ma wgl±d we wszystkie twoje dane, twoje maile, twój
kalendarz, twoje kontakty, miejsca w których sie poruszasz, kiedy i jakiej
godzinie. Przegl±da strony które ty przegl±dasz.

Prosty przykład czego¶ kosmicznie bardziej prostego: nie zastanawiałe¶ się
kiedy¶, dlaczego w wynikach wyszukiwania Google i web cache można zobaczyć
zawarto¶ć stron które s± normalnie niewidoczne bez zalogowania się? To s±
efekty szpiegowania milionów użytkowników przez pozornie nieszkodliwy
Google Toolbar, który - co już udowodniono - szpiegował nawet wtedy, jak
miał explicite wył±czone raportowanie w opcjach. A to był tylko toolbar.

Jak Ci zależy to ¶ledzenie można trochę ograniczyć, tyle że aby zupełnie się odł±czyć to należało by z żadnych zdalnych usług nie korzystać z telefoni± na czele. Podróżować pieszo po nieuczęszczanych szlakach, a płacić tylko w naturze ;)

Nie, można wył±czyć konto google, tylko, że wtedy funkcjonalno¶ć telefonu
spada do poziomu dumbphone, więc jego posiadanie nie ma sensu. CBDU.

Data: 2011-05-17 14:30:22
Autor: kakmar
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia 17.05.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Operator podlega prawu telekomunikacyjnemu i paru jeszcze innym ustawom.
Jest urzÄ…d ktĂłry go nadzoruje a nawet dwa. W tym przypadku nawet trzy.
Kto nadzoruje Google?

Inne urzędy w innym kraju, tu akurat nie doszukiwałbym się lepszości tych naszych urzędników i funkcjonariuszy.

Ale tu jest większy problem. Google, na podstawie warunków licencji którą
musisz zaakceptować, ma wgląd we wszystkie twoje dane, twoje maile, twój
kalendarz, twoje kontakty, miejsca w ktĂłrych sie poruszasz, kiedy i jakiej
godzinie. PrzeglÄ…da strony ktĂłre ty przeglÄ…dasz.

Dopóki Android jest OS, to będą "wolne porty" i nie musisz korzystać z usług dostępnych na serwerach Google. Masz dobre alternatywy dla większości aplikacji od Google. No może poza SkyMap ;)

Prosty przykład czegoś kosmicznie bardziej prostego: nie zastanawiałeś się
kiedyś, dlaczego w wynikach wyszukiwania Google i web cache można zobaczyć
zawartość stron które są normalnie niewidoczne bez zalogowania się? To są
efekty szpiegowania milionĂłw uĹĽytkownikĂłw przez pozornie nieszkodliwy
Google Toolbar, który - co już udowodniono - szpiegował nawet wtedy, jak
miał explicite wyłączone raportowanie w opcjach. A to był tylko toolbar.

Ależ wiem o tym. Też jestem walnięty i z usług "potwora" korzystam na PC
za pomocą VPC, podobnie zresztą jak z wszystkich innych dostępnych w sieci
"darmowych" serwisów ;) Tak czy inaczej oferta Google jest czytelna i nie pozostawia złudzeń, co za co. Reszta nie jest tak wylewna.

Nie, można wyłączyć konto google, tylko, że wtedy funkcjonalność telefonu
spada do poziomu dumbphone, więc jego posiadanie nie ma sensu. CBDU.

Eeetam, jakiś czas na 2 telefonie używałem portu CM bez Gapsów, da się normalnie korzystać z tego jak ze smartfona, nie tykając Google.
Poczta, przeglądarka, mapy, kalendarz, dokumenty, multimedia, inne jakiekolwiek pierdoły/aplikacje, wgrywasz co chcesz, wyłączając te googlowe i masz co chcesz. Tu akurat jest wybór niezłych zamienników, i jak chcesz to łatwo zastąpisz prawie wszystko co sprzedaje Google.

Odcinasz się tylko od usług jednej firmy, możesz korzystać z innych,
abo wystawić sobie własny serwer z usługami. Na pewno nie będzie to dumbphone. Nadal też o ile chcesz, możesz korzystać z części usług Google nie logując się.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-17 15:36:26
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Tue, 17 May 2011 14:30:22 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Inne urzędy w innym kraju, tu akurat nie doszukiwałbym się lepszo¶ci tych naszych urzędników i funkcjonariuszy.

Ale oni Sˇ lepsi - masz szansę, że zajm± się twoim problemem. Szansa może
niezbyt wysoka, ale i tak wielokrotnie wyższa niż w przypadku tych drugich.

Dopóki Android jest OS, to będ± "wolne porty" i nie musisz korzystać z usług dostępnych na serwerach Google. Masz dobre alternatywy dla większo¶ci aplikacji od Google. No może poza SkyMap ;)

Ale po co szukać piętnastu alternatyw, jak można jednej? Wybrać
alternatywny system, w dodatku z aplikacjami natywnie kompilowanymi, a nie
odpalanymi w javie jak na jakiej¶ starej Nokii...
Fakt, nie jest tych systemów za wiele, niestety, ale jednak s±.

Odcinasz się tylko od usług jednej firmy, możesz korzystać z innych,
abo wystawić sobie własny serwer z usługami.

Otóż to. S± telefony które sporo możliwo¶ci uzyskuj± bez centralnego
serwera, można z własnym. I da się.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiem zapytaj tych co kupuja Androidy oni powinni wiedziec" - Paweł

Data: 2011-05-18 08:36:08
Autor: Jeremiasz
jaki nastepca IPAQ 614c
[...]

Oj chyba już coraz mniej, we współczesnych telefonach. Nawet MS w swoim nowym WM7 poszedł w Silverlight, czyli tez natywno¶ć aplikacji poszł± w k±t.
Ech, stary dobry WM6.5, kilka natywnych aplikacji ¶migaj±cych w tle...

JA

Data: 2011-05-18 09:47:24
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Wed, 18 May 2011 08:36:08 +0200, Jeremiasz napisał(a):

[...]

Póki co - WM6.5, MeeGo, Maemo (w zasadzie już ¶.p.) i - aż głupio przyznać
- iOS.

Data: 2011-05-18 09:12:36
Autor: kakmar
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia 18.05.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Póki co - WM6.5, MeeGo, Maemo (w zasadzie już ś.p.) i - aż głupio przyznać
- iOS.

Popraw mnie proszę jeśli się mylę ale:
WM6.5 - system bez perspektyw, za 2 lata dalej będzie działał kalkulator
ale przeglądarka już będzie bardzo odstawała. 1 dobry telefon, DHD tyle
że to klocek i nie każdemu pasuje. Stockowy system z Sense nie każdemu pasuje. Trzeba się urobić, żeby mieć dobry wygodny telefon.

MeeGo - czy toto to nie jest czasem dalej Engineering sample co najwyĹĽej? Maemo - jeden telefon, dobry ale klocek i nie kaĹĽdemu pasuje.

iOS - no cóż, jak komuś się bardzo chce to podobno się da, ale urobić się trzeba wiele bardziej niż z Androidem, absurdalna cena jak za półprodukt,
albo pół smartphone. No i 1 telefon do wyboru.

Coś przekręciłem?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-18 10:25:16
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Wed, 18 May 2011 09:12:36 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Popraw mnie proszę je¶li się mylę ale:
WM6.5 - system bez perspektyw, za 2 lata dalej będzie działał kalkulator
ale przegl±darka już będzie bardzo odstawała. 1 dobry telefon, DHD tyle
że to klocek i nie każdemu pasuje. Stockowy system z Sense nie każdemu pasuje. Trzeba się urobić, żeby mieć dobry wygodny telefon.

Z przegl±dark± to kwestia kiedy Opera się podda. W sumie nie wiem, czy
obecna wersja Opery za 2 lata będzie taka straszna :-)
Telefonów jest więcej, oczywi¶cie w kategorii "telefon" a nie "modny gadżet
do zabły¶nięcia w towarzystwie". Np. taki Kaiser wci±ż jest dobrym
urz±dzeniem z dosyć bogatym zestawem funkcji, przy okazji żywotno¶ci±
baterii bij±c nowsze telefony na głowę.
W dodatku zmiana wygl±du systemu nie wymaga ¶ci±gnięcia 666 megabajtów od
producenta, można zainstalować po prostu program, np. Wisbar Advance
Desktop i w kilkana¶cie minut wyrzeĽbić sobie nowy wygl±d, co ciężko nazwac
urobieniem się. Wada - na skutek takiej a nie innej propagandy i masowego pędu developerów
brakuje nowych programów.

MeeGo - czy toto to nie jest czasem dalej Engineering sample co najwyżej?

TO jest system. A do czego zostanie zainstalowany to już inna broszka. Np.
na HTC HD2 można bez problemu.

iOS - no cóż, jak komu¶ się bardzo chce to podobno się da, ale urobić się trzeba wiele bardziej niż z Androidem, absurdalna cena jak za półprodukt,
albo pół smartphone. No i 1 telefon do wyboru.

urabiania w zasadzie tyle samo, trudno powiedzieć zreszt±.
Z zalet - masy oprogramowania. Fakt, 90% z tego to tylko chłam, szum
informacyjny przez który trzeba się przebić zanim się znajdzie cokolwiek
warto¶ciowego itp. Za to jest sporo akcesoriów - znajdĽ np. uchwyt do
samochodu który pozwala na użycie telefonu z Androidem jako Ľródła muzyki,
ł±cznie z kontrol± utworów z kierownicy samochodu...

Z ideałów - wci±ż mam nadzieję, że chłopaki z xda-dev którego¶ dnia dostan±
się do Windows CE pod WP7 i będzie można mieć telefon dualny, odpalaj±cy
zarówno stare jak i nowe programy. Technicznie jest to mozliwe.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Zrozum ze brandzlowanie sie "pseduo funkcjami multitaskingu" dla

Data: 2011-05-18 10:27:43
Autor: kakmar
jaki nastepca IPAQ 614c
[...]

Z przeglÄ…darkÄ… to kwestia kiedy Opera siÄ™ podda. W sumie nie wiem, czy
obecna wersja Opery za 2 lata będzie taka straszna :-)

Kwestia gustu, ale teraz nie jest najlepsza w stawce, jak dla mnie.

Telefonów jest więcej, oczywiście w kategorii "telefon" a nie "modny gadżet
do zabłyśnięcia w towarzystwie". Np. taki Kaiser wciąż jest dobrym
urządzeniem z dosyć bogatym zestawem funkcji, przy okazji żywotnością
baterii bijąc nowsze telefony na głowę.

Ale to jest sprzęt z 2007, WM6.0, i XDA Dev. wita żeby cokolwiek z sensem
(nie mylić z senseUI) otrzymać. 320x240 2,8" no nie jest to sprzęt na dzisiejsze wygodne czasy. Zestaw to z najtańszym na allegro LG GT-540.

W dodatku zmiana wyglądu systemu nie wymaga ściągnięcia 666 megabajtów od
producenta, można zainstalować po prostu program, np. Wisbar Advance
Desktop i w kilkanaście minut wyrzeźbić sobie nowy wygląd, co ciężko nazwac
urobieniem siÄ™.

Ale w androidzie jest tak samo, wybierasz z marketu launcher, motyw do niego i już. A to 666 to iOS miałeś na myśli, nie wiem nie znam się.
Wada - na skutek takiej a nie innej propagandy i masowego pędu developerów
brakuje nowych programĂłw.

Deweloperzy idą tam gdzie mają nadzieję zarobić.

TO jest system. A do czego zostanie zainstalowany to juĹĽ inna broszka. Np.
na HTC HD2 moĹĽna bez problemu.

Tak pokręciłem z tym wolnym telefonem. OK, jest i co z tego, do samodzielnego wgrania i napisania sobie softu na niego.

iOS - no cóż, jak komuś się bardzo chce to podobno się da, ale urobić się trzeba wiele bardziej niż z Androidem, absurdalna cena jak za półprodukt,
albo pół smartphone. No i 1 telefon do wyboru.

urabiania w zasadzie tyle samo, trudno powiedzieć zresztą.
Z zalet - masy oprogramowania. Fakt, 90% z tego to tylko chłam, szum
informacyjny przez który trzeba się przebić zanim się znajdzie cokolwiek
wartościowego itp. Za to jest sporo akcesoriów - znajdź np. uchwyt do
samochodu który pozwala na użycie telefonu z Androidem jako źródła muzyki,
Ĺ‚Ä…cznie z kontrolÄ… utworĂłw z kierownicy samochodu...

No ale co mi po akcesoriach skoro nie udostępnia mi podstawowej dla mnie funkcjonalności, razi też bardzo moje niezbyt wyszukane poczucie estetyki.
iOS jest OTB dla mnie nie do użycia zupełnie. A dalej coraz bardziej pod górę.
BTW, czy da się już ten telefon wyjąć z pudełka włożyć kartę i zadzwonić? Czy nadal nie.

Z ideałów - wciąż mam nadzieję, że chłopaki z xda-dev któregoś dnia dostaną
się do Windows CE pod WP7 i będzie można mieć telefon dualny, odpalający
zarĂłwno stare jak i nowe programy. Technicznie jest to mozliwe.

A to to już obsługuje copy paste, czy nadal jest na wishlist.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-18 11:50:52
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Wed, 18 May 2011 10:27:43 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

Wada - na skutek takiej a nie innej propagandy i masowego pędu developerów
brakuje nowych programów.

Deweloperzy id± tam gdzie maj± nadzieję zarobić.

W Android Markecie za dużo nie zarobi± - zdecydowana większo¶ć programów
jest darmowa, bardzo mało jest programów które nie miałyby swojego
darmowego odpowiednika.

Tak pokręciłem z tym wolnym telefonem. OK, jest i co z tego, do samodzielnego wgrania i napisania sobie softu na niego.

Nokia wła¶nie zaczyna reklamować N9 z MeeGo, podobno przeniesienie
oprogramowania z Maemo do MeeGo nie jest skomplikowane, a Maemo wbrew
pozorom miało sporo dobrych programów.

BTW, czy da się już ten telefon wyj±ć z pudełka włożyć kartę i zadzwonić? Czy nadal nie.

Nie. Z drugiej strony standardowego Androida wci±ż nie da się
zsynchronizować z pecetem na odległo¶ć mniejsz± niż kilkaset kilometrów.
Tzn na 8 tysięcy się da. Na 80 centymetrów się nie da. Bo tak.

A to to już obsługuje copy paste, czy nadal jest na wishlist.

Windows CE? Zawsze :-)
A WP7 od paru tygodni również.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-05-18 12:30:24
Autor: kakmar
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia 18.05.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

W Android Markecie za dużo nie zarobią - zdecydowana większość programów
jest darmowa, bardzo mało jest programów które nie miałyby swojego
darmowego odpowiednika.

Ale piszą, są aplikacje, powstają nowe, kilka kupiłem, więc raczej nie ma tragedii. Są też niezależne od Google sklepy z oprogramowaniem.

Nokia właśnie zaczyna reklamować N9 z MeeGo, podobno przeniesienie
oprogramowania z Maemo do MeeGo nie jest skomplikowane, a Maemo wbrew
pozorom miało sporo dobrych programów.

Ale z reklamy nie zadzwonię, zobaczymy co im wyszło jak wejdzie na rynek.
Jak zobaczyłem N900 to chciałem ją kupić, pooglądałem jakieś dane, prezentacje, to świetny telefon, bdb system. Tyle że jak wziąłem do ręki to zrezygnowałem. Tak samo jak z HD2.

Nie. Z drugiej strony standardowego Androida wciÄ…ĹĽ nie da siÄ™
zsynchronizować z pecetem na odległość mniejszą niż kilkaset kilometrów.
Tzn na 8 tysięcy się da. Na 80 centymetrów się nie da. Bo tak.

Niby taka jest koncepcja, ale to trochę wydumana wada, bo jak ktoś chce to się da, bez specjalnego napinania. Część producentów daje tę funkcjonalność OTB.

Windows CE? Zawsze :-)
A WP7 od paru tygodni rĂłwnieĹĽ.

I bardzo dobrze, ĹĽe idzie ku lepszemu ;)

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-19 08:27:47
Autor: Jeremiasz
jaki nastepca IPAQ 614c
do zabły¶nięcia w towarzystwie". Np. taki Kaiser wci±ż jest dobrym
urz±dzeniem z dosyć bogatym zestawem funkcji, przy okazji żywotno¶ci±
baterii bij±c nowsze telefony na głowę.

Dodam od siebie Samsung Omnia Lite, z wymienionym ROMem (na tym od Samsunga nie da sie pracować).
telefon tani, ma 3G, GPS, chodz± mapy różnych dostawców, sensor ruchu, wideorozmowy, WiFi, chodzi udostępnianie netu po BT, WiFi.
Żeby jeszcze miał klawiatutę numeryczn± (nie qwerty)...

Z ideałów - wci±ż mam nadzieję, że chłopaki z xda-dev którego¶ dnia dostan±
się do Windows CE pod WP7 i będzie można mieć telefon dualny, odpalaj±cy
zarówno stare jak i nowe programy. Technicznie jest to mozliwe.

Ale CE to chyba nie do końca to samo co WM, wiele instalek ma w cab-ie warunek, że jak CE to nie zainstaluje aplikacji przeznaczonej dla WM. No ale może dłubanina tu i ówdzie by to obeszła.

JA

Data: 2011-05-19 10:56:49
Autor: Waldek Godel
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia Thu, 19 May 2011 08:27:47 +0200, Jeremiasz napisał(a):

Ale CE to chyba nie do końca to samo co WM, wiele instalek ma w cab-ie warunek, że jak CE to nie zainstaluje aplikacji przeznaczonej dla WM. No ale może dłubanina tu i ówdzie by to obeszła.

co nie znaczy, że pod Windows Mobile czy Windows Phone nie ma Windows CE.
Jest. Programy pod CE zadziałaj± teoretycznie pod WM, tyle, że mog± mieć
problemy z ekranem (większo¶ć modeli z CE ma ekran w poziomie i inne
proporcje) Da się nawet dosyć prosto wył±czyć cał± nakładkę WM i zostać z czystym CE.
Trochę grzebania, ale żadne rocket science. Co innego WP7 - tu to już jest masakra, a w WinCE jest schowane baaaaardzo
głęboko.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-05-19 08:21:54
Autor: Jeremiasz
jaki nastepca IPAQ 614c
Póki co - WM6.5, MeeGo, Maemo (w zasadzie już ¶.p.) i - aż głupio przyznać
- iOS.

Problem w tym, że praktycznie nie powstaj± już nowe aplikacje na WM6.5, gdzie się nie wejdzie, to developerzy id± tylko w Androida albo w iOS.

Data: 2011-05-19 23:50:48
Autor: Marek Dyjor
jaki nastepca IPAQ 614c
Jeremiasz wrote:
[...]

ciach

a co kolega doradzi w temacie?

Data: 2011-05-18 09:38:35
Autor: kakmar
jaki nastepca IPAQ 614c
Dnia 17.05.2011 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Ale oni SÄ„ lepsi - masz szansÄ™, ĹĽe zajmÄ… siÄ™ twoim problemem. Szansa moĹĽe
niezbyt wysoka, ale i tak wielokrotnie wyĹĽsza niĹĽ w przypadku tych drugich.

Ja tam się nie znam, ale to podobno nasi biją jakieś rekordy w ilości podsłuchów i elektronicznej inwigilacji obywateli w skali światowej.
Tam zdaje się ciągle można publicznie głosić że prezydent czy jakikolwiek
polityk jest debilem u nas niestety nie.

Tak naprawdę to jedyne czego się obawiam to to że Google swoimi mackami wywlecze jakiś projekt w stadium develop. Po za tym uważam że udostępniają
świetne narzędzia, i dane, nic tylko brać i korzystać. A że sam przy okazji
stajesz się źródłem informacji, no cóż coś za coś, i tak więcej biorę niż oddaję.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-19 23:50:34
Autor: Marek Dyjor
jaki nastepca IPAQ 614c
kakmar wrote:
[...]

pozycjÄ™ i nic na to nie poradzisz. Zawsze gdy Ĺ‚Ä…czysz siÄ™ z