Data: 2012-01-03 21:42:33 | |
Autor: Agent | |
jaki olej? | |
Użytkownik "MŁ" <krog_007@go2.pl> napisał w wiadomości news:jdvng6$c37$1inews.gazeta.pl... witam,taki jak w instrukcji |
|
Data: 2012-01-03 22:32:27 | |
Autor: PavveL | |
jaki olej? | |
O właśnie!
I na pewno w instrukcji nie znajdziesz zalecanej lepkości 0W30. To jakieś dziwadło, jak 10W60. A co do Castrola - warsztatowa opinia jest nie najlepsza. Silniki smarowane olejami tej firmy są brudne w środku. Castrol kiepsko myje. |
|
Data: 2012-01-03 15:48:35 | |
Autor: Pete | |
jaki olej? | |
On 1/3/2012 3:32 PM, PavveL wrote:
O wĹaĹnie! A co instrukcja zaleca? FYI, strona Castrola zaleca Edge 5w-40 do tego silnika. Pozdr. Pete |
|
Data: 2012-01-04 12:14:27 | |
Autor: PaweL | |
jaki olej? | |
Instrukcja samochodu! Nie producenta oleju! |
|
Data: 2012-01-04 05:49:52 | |
Autor: Pete | |
jaki olej? | |
On 1/4/2012 5:14 AM, PaweL wrote:
Tak, wiem. Dlatego pytalem, co instrukcja (samochodu) zaleca. A rekomendacje Castrol'a podalem FYI. Pete |
|
Data: 2012-01-04 01:08:51 | |
Autor: Lewis | |
jaki olej? | |
W dniu 2012-01-03 22:32, PavveL pisze:
O wĹaĹnie! A jakie to niby dziwadĹa? 0w30 to coraz czÄĹciej zalecany przez producenta do nowych silnikĂłw "wodo-olej" a 10w60 to syntetyczny olej do ekstremalnych zastosowaĹ. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-01-04 01:26:58 | |
Autor: szufla | |
jaki olej? | |
A jakie to niby dziwadła? 0w30 to coraz częściej zalecany przez producenta Ta , wiekszosc tych syntetykow to tylko z nazwy :P sz. |
|
Data: 2012-01-04 07:06:41 | |
Autor: Agent | |
jaki olej? | |
Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomości news:je06c9$r00$1inews.gazeta.pl... Co nie znaczy że są wyraźnie gorsze od pełnych syntetyków (czasem ciężko wykazać przewage Fulla) i że nie są lepsze od półsentykówA jakie to niby dziwadła? 0w30 to coraz częściej zalecany przez producenta |
|
Data: 2012-01-04 10:44:42 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jaki olej? | |
On 2012-01-04 01:08, Lewis wrote:
W dniu 2012-01-03 22:32, PavveL pisze: Porównaj krzywą lepkości tego oleju np jakimś z rodziny 5W40 - możesz się zdziwić :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-04 10:59:42 | |
Autor: Lewis | |
jaki olej? | |
W dniu 2012-01-04 10:44, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-01-04 01:08, Lewis wrote: Nie musisz mi tĹumaczyÄ, 0Wxx to jest praktycznie woda, powiedz to tym co w instrukcji majÄ zalecany taki olej. Ja u siebie stosujÄ 5W50 lub 10W60 w zaleĹźnoĹci od temperatur i sezonu. Ale silnik to nie jest 4litrowe wolnossÄ ce "bachaĹo". -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-01-04 10:59:29 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jaki olej? | |
On 2012-01-04 10:59, Lewis wrote:
W dniu 2012-01-04 10:44, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Gdybyś sprawdził, to przekonałbyś się, że lepkośc przy 100C ma praktycznię taką samą jak 5W40 (~11 cSt@100C), natomiast w niższych temperaturach znacznie niższą niż 5W40. Wnioski są chyba jasne. Ja u siebie stosuję 5W50 lub 10W60 w zależności od temperatur i sezonu. 5W50 idzie zachowawczo do rajdówki jak jest upalne lato - choć i tak temperatura oleju rzadko oscyluje wokół 110-120C. W cywilnym samochodzie bardzo lepki olej ? Po co ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-04 13:06:53 | |
Autor: J.F | |
jaki olej? | |
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:je18h8$flh$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-01-04 10:59, Lewis wrote: Nie musisz mi tłumaczyć, 0Wxx to jest praktycznie woda, powiedz to tymA jakie to niby dziwadła? 0w30 to coraz częściej zalecany przez Gdybyś sprawdził, to przekonałbyś się, że lepkośc przy 100C ma praktycznię taką samą jak 5W40 (~11 cSt@100C), natomiast w niższych temperaturach znacznie niższą niż 5W40. Wnioski są chyba jasne. Zaraz zaraz. numerek przed W to faktycznie lepkosc na zimno i przy 100C nie ma znaczenia, ale ten drugi to lepkosc wlasnie w temperaturze 100C. I klasa "30" to nie jest "40". Choc widelki sa tam szerokie, i moze sie okazac ze konkretny olej 30 jest niewiele rzadszy niz inny 40 - ale moze tez byc sporo rzadszy :-) Ja u siebie stosuję 5W50 lub 10W60 w zależności od temperatur i sezonu.5W50 idzie zachowawczo do rajdówki jak jest upalne lato - choć i tak temperatura oleju rzadko oscyluje wokół 110-120C. W cywilnym samochodzie bardzo lepki olej ? Po co ? Bo silnik ma juz 250kkm i chcialoby sie zeby przejechal jeszcze 100 ? :-) J. |
|
Data: 2012-01-04 12:12:06 | |
Autor: AZ | |
jaki olej? | |
On 2012-01-04, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale w czym tu pomoze bardziej lepki olej? No chyba, ze silnik jest w stanie agonalnym i oleju dolewa sie 2 litry co tankowanie ale wtedy to nie jest walka o 100 kkm tylko co najwyzej kilkanascie kkm ;-) Nigdy nie zrozumiem jednego - zuzycie silnika nie postepuje liniowo, najwolniej zuzywa sie na poczatku, no to czemu jak jest juz sporo zuzyty zalewac go gorszym olejem przyspieszajac zuzycie? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-04 13:59:26 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jaki olej? | |
On 2012-01-04 13:06, J.F wrote:
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości grup Dlatego spojrz na konkretne wartosci podane w cSt a nie na same klasy oraz na indeks lepkości. Sama informacja 0W30 lub 5W40, 5W50 nie jest wiele warta. Ja u siebie stosuję 5W50 lub 10W60 w zależności od temperatur i sezonu.5W50 idzie zachowawczo do rajdówki jak jest upalne lato - choć i tak To teraz _uzasadnij_ w jaki sposób bardziej lepki olej ma w tym pomóc ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-04 17:38:13 | |
Autor: Lewis | |
jaki olej? | |
W dniu 2012-01-04 13:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
Bo silnik ma juz 250kkm i chcialoby sie zeby przejechal jeszcze 100 ? :-) Mi nie chodzi o podtrzymanie na duchu skatowanego silnika tylko utrzymanie lepkoĹci oleju na przyzwoitym poziomie przy wysokich temperaturach, uturbiony i mocno wysilony silnik, ktĂłry doĹÄ czÄsto wydaje z siebie wszystko co moĹźe. A zuĹźywa oleju 1l od wymiany do wymiany (10-12kkm) -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-01-05 10:13:30 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jaki olej? | |
On 2012-01-04 17:38, Lewis wrote:
W dniu 2012-01-04 13:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: I to jest sensowna odpowiedź i rozwiązanie w tym wypadku. BTW, robiłeś pomiary temperatury oleju u siebie ? :-) Natomiast nadal mnie zastanawia zmiana oleju na bardziej lepki w sprawnym silniku tylko z tego powodu, że stukneło mu XXX kkm. (U mnie 230kkm i nadal 0W30 :-) A zużywa oleju 1l od wymiany do wymiany (10-12kkm) U mnie w cywilnej turbomaszynie zużycie oscyluje wokół 0.25-0.5 na ~15kkm. Olej zmieniany wg. zaleceń producenta (obliczany dynamicznie) - przeważnie około 20kkm. A nie jest ona jeżdzona non-stop na 2krpm :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-05 16:15:12 | |
Autor: Lewis | |
jaki olej? | |
W dniu 2012-01-05 10:13, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
I to jest sensowna odpowiedĹş i rozwiÄ zanie w tym wypadku. BTW, robiĹeĹ Tak, w skrajnych przypadkach dobija do 140-150C normalnie ma okoĹo 90-100C U mnie w cywilnej turbomaszynie zuĹźycie oscyluje wokóŠ0.25-0.5 na No to "spoĹźycie" oleju praktycznie nie wystÄpuje:P -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-01-06 13:49:29 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
jaki olej? | |
On 2012-01-05 16:15, Lewis wrote:
W dniu 2012-01-05 10:13, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Dla Ciebie zatem bardzo istotny jest parametr HTHS :-) Podają w niektórych TDS'ach :-) U mnie w cywilnej turbomaszynie zużycie oscyluje wokół 0.25-0.5 na Też się dziwię. Silnik ma już przejechane 240kkm i nadal ma się świetnie. Choć jedno turbo już zjadł (wadliwa seria garretów) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|