jaki olej do Corolli E12

Data: 2011-02-16 11:23:18
Autor: Agent
jaki olej do Corolli E12

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijfvg5$nr8$1news.onet.pl...
W rodzinie zagościła Toyota Corolla E12 1.6 z 2002 roku. Trafił się
ładny egzemplarz po prawdziwym dziadku :), serwisowany do końca w ASO.
No i tu mamy zgryz, bo:

Toyota rekomenduje olej 5W50. Jednocześnie w książce serwisowej jest
adnotacja przy przeglądzie po 1700km że "wymieniono olej na Castrol
TWS". I potem wszystkie kolejne przeglądy mają wpisany właśnie ten
Castrol. Auto ma zgodnie z licznikiem i tą książką przebieg lekko ponad
37 kkm i cały czas lany był Castrol. Doczytałem że po prostu ASO Toyoty
miało umowę z tą firma i dlatego. Olej ogólnie jest chwalony, ale to
olej 10W60, stosowany w sporcie samochodowym. Pomijając cenę to ciężko
go dostać. No i teraz pytanie czy nadal lać ten TWS (gdzieś go się
pewnie da kupić) czy można bez szkody dla silnika zacząć lać coś innego
i co. Zwłaszcza że oprócz zalet przy kręceniu na wysokich obrotach ten
olej ma podobno krótszą niż inne trwałość. Auto nie będzie eksploatowane
sportowo, planowany przebieg do 15-20kkm rocznie, dojazdy do pracy. O
Castrolu ogólnie słyszałem że ma jakieś domieszki, nie miesza się z
innymi i zmiana po dłuższym czasie (auto 9 lat na nim jeździło) źle się
kończy dla silnika. Doradźcie.

Zobacz do instrukcji albo sciagnij sobie w pdf. Samo 5W30 (5W50 to chyba błąd?)  to nie wszystko. Toyota często zaleca oleje ACEA A1/A5 o niskim HTHS.

Data: 2011-02-16 12:06:01
Autor: MZ
jaki olej do Corolli E12
W dniu 2011-02-16 11:23, Agent pisze:

Zobacz do instrukcji albo sciagnij sobie w pdf. Samo 5W30 (5W50 to chyba
błąd?)  to nie wszystko. Toyota często zaleca oleje ACEA A1/A5 o niskim
HTHS.
Oczywiście mój błąd, 5W30 powinno być. W instrukcji jest dość
enigmatycznie że olej powinien spełniać normy API SJ/SL i tyle.
Rozmawiałem z poprzednim właścicielem, ale człowiek po osiemdziesiątce i
sam mówi że nie interesowało go dlaczego akurat Castrol TWS a nie co
innego. Oddawał co rok na przegląd i płacił rachunek. Oleju w
międzyczasie nie dolewał, ale jak widać jeździł też mało intensywnie.

Na forum Toyoty piszą ogólnie pozytywnie o Castrolu TWS (i tylko o tym
konkretny, na SLX wieszają psy). Niektórzy forumowicze używają Mobila
5W30 i też chwalą, chociaż niektórzy muszą dolewać. Pogłówkuję, w ASO
zaproponowali przy pełnym przeglądzie (pewnie za konkretne pieniądze)
litr Castrol TWS za 70 zł. Drogo..ale chyba trzeba będzie przemyśleć.

--
MZ

Data: 2011-02-16 12:33:05
Autor: Agent
jaki olej do Corolli E12

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijgb2o$5je$1news.onet.pl...
[...]

Forum się nie wspieraj bo z opiniami o olejach jest jeszcze gorzej niż z opiniami o oponach. Kazdy ma swoje preferencje i swoje chwali. Wlej to co zaleca instrukcja i tego się trzymaj. Jeśli nie ma dodatkowych wymagań (tylko API SJ/SL) to tak zalej i tyle. Jeśli chodzi o markę to na forum Avensis i Corrolli zachwycają się Amsoil. Na forum Corolli jest chyba nawet koles który zbiera zamówienia i importuje go.

jaki olej do Corolli E12