jaki pc dla mnie

Data: 2011-03-24 01:44:34
Autor: aga
jaki pc dla mnie
Jestem Aga, jestem tu pierwszy raz. Muszę kupić nowy komputer ale nie
mam wystarczającej wiedzy o nowym sprzęcie. Proszę Was o pomoc w
złożeniu konfiguracji możliwie najbardziej optymalnej ( cena ,
jakość).
Założenia mam takie:
Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)
Windows 7 64 bity
Procesor tylko i wyłącznie Intel
Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

Przeznaczenie komputera:
Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
materiału
Mała, ale jednak obróbka dźwięku.
Używa sporadycznie ale też ważne OpenOffica ( arkusz kalkulacyjny ,
prezentacja, pisma)
Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier
Oczywiście do obsługi internetu :)
NIE GRAM W GRY :)

Dziękuję wszystkim z góry, bardzo liczę na pomoc
Aga

Data: 2011-03-24 05:29:24
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
On Mar 24, 8:44 am, aga <agata3...@gmail.com> wrote:
[...]

nie chcialbym brzmiec bucowato, ale moze lepiej spytac sie kogos
zaufanego "w realu" (ze sie tak wyraze)?

[...]

mozesz wziac cokolwiek opartego na czipsecie h67 - w odroznieniu od
bardziej "wypasionego" p67, bedziesz mogla uzyc grafiki zintegrowanej
na procku. mam dobre doswiadczenie z plytami gigabyte, wiec moglbym je
polecic. co do procka- generalnie, moglbym polecic jakiegos i3 - bo do
tych zastosowan bylby ok. mozesz oczywiscie wziac np i5-2600k - w
odroznieniu od i3, ten ma 4 rdzenie /ten slabszy 2 rdzenie + ht/ oraz
lepsza "karte graficzna" /w sensie: nadal zintegrowana, ale
wydajniejsza od tej na i3.
co do ramu- 2x2 gb powinny wystarczyc.
obydwa wspomniane przezciebie programy dzialaja pod linuksem; jakich
jeszcze programow uzywasz? bo moze sie okazac, ze np nie potrzebujesz
zakupic windy; zaoszczedzone pieniadze mozesz wydac na np lepszy dysk
badz wiecej pamieci badz przepic ;)

szymon

Data: 2011-03-24 14:23:02
Autor: Piotr Rezmer
jaki pc dla mnie
Szymon von Ulezalka pisze:

polecic. co do procka- generalnie, moglbym polecic jakiegos i3 - bo do
tych zastosowan bylby ok. mozesz oczywiscie wziac np i5-2600k - w
odroznieniu od i3, ten ma 4 rdzenie /ten slabszy 2 rdzenie + ht/ oraz

A nie jest tak, że i5 różni się od i3 tylko technologią turbo boost czyli podwyższaniem częstotliwości dla obciążonego rdzenia?
IMO zarówno i3 jak i i5 mają 2 rdzenie + HT. Dopiero i7 ma fizyczne 4 rdzenie.
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-03-24 06:31:02
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
A nie jest tak, e i5 r ni si od i3 tylko technologi turbo boost
czyli podwy szaniem cz stotliwo ci dla obci onego rdzenia?
IMO zar wno i3 jak i i5 maj 2 rdzenie + HT. Dopiero i7 ma fizyczne 4
rdzenie.

co do desktopowych prockow:
i3 - 2 rdzenie + ht, brak trybu turbo. grafika to intel hd 2000
i5 - 4 rdzenie, brak ht. jest tryb turbo. wiekszosc ma igp 2000,
wersja "K" ma igp 3000
i7 - 4 rdzenie, + ht + turbo. grafika - tak jak w i5

Data: 2011-03-24 13:37:59
Autor: januszek
jaki pc dla mnie
Szymon von Ulezalka napisa?(a):

i5 - 4 rdzenie, brak ht. jest tryb turbo. wiekszosc ma igp 2000,
wersja "K" ma igp 3000

Hmm, więc taki np i5-661 to ile ma rdzeni? ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-03-24 15:05:23
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
chodzilo mi o Sandy Bridge, socket 1155. co prawda wspomnialem o SB
chipsetach /p67,h67/, ale widocznie nie wyrazilem sie dosyc jasno o
jakie procki mi chodzi.

Data: 2011-03-24 16:02:47
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
UĹźytkownik "januszek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrniomiad.9lt.januszek@gimli.mierzwiak.com...
i5 - 4 rdzenie, brak ht. jest tryb turbo. wiekszosc ma igp 2000,
wersja "K" ma igp 3000

Hmm, więc taki np i5-661 to ile ma rdzeni? ;)

Wystarczy wejść na stronę intela i wszystko jest jasne:
http://www.intel.com/consumer/products/processors/corei5-specs.htm

Data: 2011-03-24 10:23:50
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:imfme3$6e8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Szczerze mówiąc nie jest to dla mnie wszystko jasne... Cytuję:
"Cores and threads go hand in hand. Multi-core processors are single chips that contain two or more distinct processors or execution cores in the same integrated circuit. Multi-threading allows each core to work on two tasks at once, thereby letting you do more things simultaneously, producing faster, more efficient results. Now your computer can keep up with even your heaviest multitasking."

Jeśli z tego co piszą, każdy rdzeń może wykonywać dwa wątki jednocześnie, to
dla dwurdzeniowych procesorów powinno być 4 wątki, ale dla 4 rdzeniowych
wątków powinno być 8. Tymczasem i5-670 ma w tabelce 2 cores/ 4 threads
a i5-750S ma 4 cores/ 4 threads. Innymi słowy - dlaczego 4 rdzeniowy procek
ma tylko 4 wątki? Każdy rdzeń robi tylko 1? Czy możesz mi to wyjaśnić?

Data: 2011-03-24 17:09:42
Autor: BUNIEK
jaki pc dla mnie
[...]

2 cores 4 threads = 2 jadra + HT
4 cores 4 threads = 4 jadra bez HT

Data: 2011-03-24 11:51:56
Autor: aga
jaki pc dla mnie
Panowie bardzo jestem zbudowana zainteresowaniem moim tematem
może najpierw odpowiem na pytani, które zadaliście
- monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3
- mam antivira symanteca 2011 licencja do końca roku
- programy używam w zasadzie darmowe
- dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy  nowy  500Gb
( na ta chwilę jeden)
-temat procesora nie chciałabym rozwijać więc tylko powiem
zdecydowanie INTEL
( bardzo mi sie spodobało co mówił Szymon )
sadzę że dam radę między 2000 -2500 zł

-wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
turbo
-myślę że pasowałby mi ten układ zintegrowanej grafiki na procesorze
i5 tylko teraz który ( żeby miał jakoś przyszłość )  :)
wybaczcie jak coś pochrzaniłam
Aga

Data: 2011-03-24 16:53:08
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
- monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3

mozna wiedziec jaka rozdzielczosc? tak na wszelki przypadek pytam,
zasadniczo- i ile nie jest to jakichs super-hiper-wypasiona
rozdzialka, to nie bedzie problemow ze zintegrowana grafika

- mam antivira symanteca 2011 licencja do końca roku

osobiscie- uzywam microsoft security essentials. nie zamula, darmowy /
nawet w niewielkiej firmie/, nie moge na niego narzekac. z
zabezpieczen to stosuje jeszcze EMET 2.0; ale o tym dosyc- to jest
grupa sprzetowa jakby nie patrzec

- dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy  nowy  500Gb
( na ta chwilę jeden)

jak juz ktos zasugerowal- spinpoint F4, szybki i w dobrej cenie.
chociaz, z drugiej strony, moglbym zasugerowac kupno 2 dyskow- jeden
na system, programy etc, drugi to taki "backup". licho nie spi, lepiej
miec jakies wazne dane na 2 dyskach niz na jednym /chociaz,
oczywiscie, drugi dysk na stale podlaczony do kompa, nieprzenosny, nie
jest w zaden sposob jakims zaawansowanym backupem- gdy np zasilacz
zwariuje, to moze spalic obydwa dyski/. ewentualnie- mozesz zakupic 2
takie same /w sensie: pojemnosc, predkosc obrotu talerzy, wielkosc
bufora/ i zrobic sobie macierz, ktora moglaby przyspieczyc czesc
zadan; jak rowniez stanowilaby swego rodzaju "backup" /z ta sama
jednak wada co poprzedni opisany przezemnie/. z tym, ze to wymagaloby
juz albo zewnetrznego, drogiego kontrolera /tzw. raid sprzetowy/ albo
systemu /o windowsach mowimy/ z obsluga tzw Dynamic Disks- czyli,
ztcw, od proffesionala w gore. jest to softraid. mozesz rowniez miec
plyte glowna z obsluga tzw fakeraida- czyli cos pomiedzy opisanymi
przezemnie powyzej wersjami. moze ktos inny sie wypowie i dolozy swoje
3 grosze, ale ja osobiscie takiego 'raida' kijem przez szmate bym nie
bral- ma wady obydwu, bez zalet zadnego. ale, jak juz wspomnialem,
niech sie inni, bardziej doswiadczeni uzerzy wypowiedza.

-wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
turbo

HT = hyperthreating http://pl.wikipedia.org/wiki/Hyper-Threading
ogolnie rzecz ujmujac- kazdy fizyczny rdzen jest widziany przez system
jako 2; wydajnosciowo to moze dac do 30-40% "kopa" w porownaniu do
takiego samego procka baz HT- z tym, ze to zalezy od aplikacji- bo w
niektorych przypadkach nie odczujesz zadnej roznicy.
oczywiscie, 4 fizyczne rdzenie beda wydajniejsze niz 2 fizyczne + HT /
zakladajac, ze maja zblizone taktowanie/.
tryb turbo - najogolniej mowiac: jezeli robisz cos, co mocno obciaza
jeden rdzen /np jakas aplikacja jednowatkowa/, to ow rdzen dostanie
kopa, i bedzie dzialal szybciej- kosztem pozostalych, mniej
obciazonych, ktorych predkosc spadnie. dzieki temu, owa aplikacja
bedzie dzialala szybciej niz na procesorze bez tego trybu. to samo
dotyczy sie owej zintegrowanej karty graficznej- jezeli zrobisz cos,
co ja mocniej obciazy, to predkosc rdzeni procka sie zmniejszy, za to
karta nieco przyspieszy.
IGP - integrated graphic processor- karta graficzna, zintegrowana albo
na procku /tak jest w opisywanym przypadku/ albo na chipsecie.

-myślę że pasowałby mi ten układ zintegrowanej grafiki na procesorze
i5 tylko teraz który ( żeby miał jakoś przyszłość )  :)

coz- nie bede ukrywal. grafika zintegrowana nie jest w stanie, w grach
badz w aplikacjach wykorzystujacych moc karty graficznej, konkurowac z
kartami graficznymi ze sredniej polki /bo o wyzszej to nawet nie
wspomne/. jest natomiast wystarczajaca do wiekszosci rzeczy, typu
obejrzenie filmu, przegladniecie neta, obrobka grafiki /tutaj to sie
bardziej pamiec i moc procesora licza, niz grafika/. Oczywiscie, nie
zapomniej, ze jezeli bedziesz uzywala tej zintegrowanej z procesorem
karty graficznej, i jesli jej moc nie bedzie ci wystarczala, to mozesz
dokupic sobie "normalna" karte graficzna /ati, nvidia/ i ja sama
zamontowac - badz poprosic kogos o to, i pozniej uzywac tej lepszej.

wybaczcie jak coś pochrzaniłam
Aga

ok, zadam kolejne pytania: czy masz juz obudowe i zasilacz, jak
rowniez takie rzeczy jak myszon, klawiatura etc? ok, dam przykladowe
przyklady /cos jak maślane masło/. ceny z komputronika,

1. procesor i5-2600K - poniewaz- lepszy IGP co oznacza, ze byc moze
nie bedziesz potrzebowala osobnej karty graficznej, co oznacza
oszczednosc w gotowce i w uzyciu energii, oraz- pozniej, gdy komp
zacznie sie "starzec", mozesz podkrecic procesor /tj. zmusic go, by
dzialal szybciej/- z tym ze to juz moze ktos, za przeproszeniem,
bardziej kompetentny zrobi /blagam, bez urazy!/ - 1150
http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/showProducts/1/hide_boxes/1//searchString/MjYwMGs=/category/1/
2 plyta glowna: coz... ciezki wybor. ja mam ga-p67a-ud3, ale one nie
daje mozliwosci wykorzystania zintegrowanej karty graficznej. wiec w
tej sytuacji wybralbym
http://www.komputronik.pl/index.php/product/119497/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Gigabyte_GA_PH67A_UD3_B3.html
ga-ph67a-ud3-b3. 2x usb 3, 2xpci, ATX /a nie zadne micro/miniatx/.
490. zaleta ATX jest to, ze nawet jesli w przyszlosci wsadzisz karte
graficzna, to nie zajmie ona /w sensie: jej chlodzenie nie bedzie
zajmowalo przestrzeni nad/ wszystkich rozszerzen /pciex1, pci etc/.
przydatne jesli masz np karte telewizyjna w kompie. badz sieciowke
dodatkowa. badz karte dzwiekowa /bo np standardowa, zintegrowana ci
'nie pasi'/.
3. pamiec np
http://www.komputronik.pl/index.php/product/102645/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/GoodRam_DDR3_2X_2GB_1600MHz_CL8_Play.html
230 pln
4. dysk np F3 /wydajnosciowo prawie tak samo jak nowszy F4, za to
tanszy/ 220
http://www.komputronik.pl/index.php/product/84277/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Samsung_SpinPoint_F3_1_TB_SATA_II_32MB_cache_NCQ_.html
- przy czym masz 1 gb /po sformatowaniu jakies 940gb/ a wiec calkiem
sporo

a wiec jakies 2100 pln /sorry, nie chce mi sie liczyc dokladnie, pozno
jest/

obudowa- wedle gustu, jakies 200pln. osobiscie- polecam ta
http://www.komputronik.pl/index.php/product/55922/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Antec_Gamer_Three_Hundred_Case_bez_zasilacza.html
270 ( tutaj recenzja http://www.frazpc.pl/artykuly/263481,ANTEC-THREE-HUNDRED-- -Przystepna-i-solidna.html
), zasilacz (be quiet badz cheftec - jakies 300-350 pln). myszy i
klawiatury etc nie licze

wersja tansza:
1. i3 2120 http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/showProducts/1/hide_boxes/1//searchString/aTMlMjAyMTIw/category/1/
570
2. intel dh67bl 3b jakies 400

pamiec i dysk w zasadzie tak samo.

zreszta- wiem ze byc moze popelnie herezje, ale zapraszam na forum
pclab.pl /nie, nie jestem tam moderatorem, nie zarabiam na reklamie
etc etc, po prostu- sugeruje/- tam zadasz pytanie, wspomnisz rowniez o
tym ze jestes kobieta to od razu dostaniesz 10 propozycji zestawu /i
pewnie tyle samo matrymonialnych... ;p/. a tak na serio- wklej tam to
co ci napisalem, jesli tutaj nikt nie skoryguje moich wypocin, to moze
tam ktos to zrobi.

pozdrawiam,
szymon

tutaj test plyt glownych lga1155 http://pclab.pl/art45076.html

Data: 2011-03-24 16:54:51
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
ah, zapomnialem dodac: komputronik jest znany ze swoich, powiedzmy,
nienajnizszych cen. wiec pewnie taniej wyjdzie to w sklepie normalnym
kupic.

Data: 2011-03-25 18:40:55
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Szymon von Ulezalka napisał:
ah, zapomnialem dodac: komputronik jest znany ze swoich, powiedzmy,
nienajnizszych cen. wiec pewnie taniej wyjdzie to w sklepie normalnym
kupic.

To zalezy co. Jak mam szukac normalnego sklepu zeby oszczedzic 5 czy 10 zlotych to zamawiam via web do komputronika (jak nie maja na stanie w oddziale, co mozna sprawdzic via web), odbieram jak przyjdzie mail i mam. Bez tracenia czasu i szukania po "normalnych sklepach" czesto sprzedajacych towar wirtualny.

Data: 2011-03-25 21:06:34
Autor: Przemysław Ryk
jaki pc dla mnie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 18:40:55 +0100, Mateusz napisał(a):

[...]

Gdybym się ładnych "kilka" razy (kupując sprzęt dla znajomych) w
Komputroniku nie spotkał z tekstem "proszę sobie wybrać inną płytę główną /
kartę grafiki / chłodzenie / dysk / niepotrzebne skreślić, gdyż nie mamy na
magazynie i nie wiemy, kiedy dotrze", to może bym uwierzył...

[ Optymista to ktoś, kto uważa, że gorzej być nie może. Pesymista - że     ]
[ owszem - może. Realista - że będzie.                (znalezione w necie) ]

Data: 2011-03-25 21:27:30
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-25, o godz. 21:06:34
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

[...]

Przykład sprzed 2 tygodni: kumpel kupił sobie u nich netbook Asus eee
sygnowany Lamborghini (nie wnikaa w wybór  kumpla ;-) ). Po czym
okazało się że sprzęt ma dołożone 2GB pamięci (tak żeby było 4). Niby
fajnie ale pozostawiono 32-bitowy Windows, pamięć była innej firmy i
wolniejsza niż oryginała. Do tego "plomba" Komputronika na klapce od
pamięci/dysku nie dość ze nie pozwalała nic tam wymienić to jeszce była
naklejona tak że po 2 dniach była przetarta. Jedyny pozytyw taki że ich
serwis odpowiedział że gwarancję honorują po wykonaniu fotki plomby i
przesłaniu do nich. Szczerze powiem że z plombowaniem komputerów nie
spotkałem się przez 5-6 lat a i to raczej w małych sklepikach...

Zdrówko

Data: 2011-03-25 22:16:34
Autor: Przemysław Ryk
jaki pc dla mnie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 21:27:30 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Maciek - odnośnie Komputronika, to ja mogę naprawdę długo i kwieciście
pisać... :)

[...]

Z "plombą" temat zawsze załatwiałem błyskawicznie. Wersja pierwsza: nakleili
"plombę"? Ok. Otwieramy przy nich w sklepie. I się okazuje, że: nagrywarka,
dysk, płyta główna, pamięci i karta grafiki inne, niż były zamówione...

Po jednym, czy drugim występie tego typu pytanie: ja zamawiałem u państwa
usługę montażu części? Yeeee... Ale my tak w ramach... To w ramach tego
yyeeee proszę mi teraz położyć zamówione przeze mnie części, a ten zestaw
sobie panowie komu innemu sprzedacie.

[ Cameroon: Men should grow up. House: Yeah, and dogs should stop licking  ]
[ themselves. It's not gonna happen.     ("House M.D. 1x03 Occam's Razor") ]

Data: 2011-03-26 21:36:54
Autor: Gotfryd Smolik news
jaki pc dla mnie
On Fri, 25 Mar 2011, Mateusz wrote:

[...]

....widocznie jakiś drobiazg kupujesz i rzeczywiście nie warto ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-27 00:42:10
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
[...]

;) ogolnie sprawdzam to tansze, doliczam koszt wysylki, fakt, ze kurier mnie nei zastanie choc bede, ze przywioza mi cegle, albo pomyla zawartosc (tak tez juz bylo). To wole spokojnie kupic to co zamowilem ogladajac najpierw czy to co zamowilem to to co zamowilem :)

Data: 2011-03-24 17:06:34
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
PS2.
jezeli chcesz wziac jakies dyski Samsunga /jak wspomniane juz f3/f4/
to unikaj tzw ecogreen wersji- sa one pojemniejsze, ale za to
wolniejsze. no, chyba ze sluzyc ma on jako magazyn, a system masz na
innym /szybszym/ dysku
2. jesli chcesz miec te obudowe, to sie upewnij, ze kabelki zasilacza
sa odpowiednio dlugie

Data: 2011-03-25 00:27:33
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 01:06, Szymon von Ulezalka <sz.gruszczyn...@googlemail.com>
wrote:
[...]

kopię robiłam do tej pory na dysku zewnętrznym USB  (3,5cala 80 Gb )
program Paragon Backup Recowery darmowy

Data: 2011-03-25 00:24:07
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 00:53, Szymon von Ulezalka <sz.gruszczyn...@googlemail.com>
wrote:
> - monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3

rozdzielczość podstawowa 1280 x 1024

Data: 2011-03-25 09:05:44
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
wrote:
- monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3

rozdzielczość podstawowa 1280 x 1024

Przy 19" większa i tak nie miałaby sensu.

Data: 2011-03-25 03:03:18
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
> rozdzielczo podstawowa 1280 x 1024

Przy 19" wi ksza i tak nie mia aby sensu.

dlaczego by nie? moze nie fullhd, ale cos w rodzaju 1440x900 /tak
mniej wiecej, z uwzglednieniem zmian proporcji ofc/ bylaby ok

Data: 2011-03-25 04:40:22
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar,
[...]

Szymon w jakim dziale?,

Bardzo mi to pasuje ta konfiguracja przeglądałam płyty Gigabyte bo one
wydają mi się najbardziej odpowiednie.

Aga

Data: 2011-03-25 05:38:29
Autor: aga
jaki pc dla mnie
wrote:
> [...]

przydatne jesli masz np karte telewizyjna w kompie. badz sieciowke
dodatkowa. badz karte dzwiekowa /bo np standardowa, zintegrowana ci

nie wiem czemu komputronik pisze że ta płyta ma kartę grafiki
zintegrowaną ja znalazłam
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-ph67a-ud3rev_10/
opis gdzie nie ma obsługi kary zintegrowanej
dopiero płyta
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h67a-ud3h-b3rev_11/
daj mozliwość karty zintegrowanej, czy ja dobrze kombinuje?
Aga

Data: 2011-03-25 06:12:12
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
tak, owa plyta (tak jak i wiekszosc innych plyt opartych na czipsecie
h67), obsluzy grafike zintegrowana na procku

co do pclab. napisz posta w dziale http://forum.pclab.pl/forum/51-Zestawy-komputerowe/
tam ci napisza co i jak.

co do zasilacza: http://forum.pclab.pl/topic/274189-FAQ-Wyb%C3%B3r-ch%C5%82odzenia-i-obudowy/
tutaj masz rozpiske. generalnie: uzywam be quiet, nie narzekam. wiele
dobrego slyszalem rowniez o chieftecach. co do mocy- branie czegos
mocniejszego niz 450 to strata pieniedzy /biore pod uwage rowniez
zapas mocy na karte graficzna/.

pozdrawiam,
szymon

ciesze sie ze moglem pomoc btw ;)

Data: 2011-03-25 06:36:07
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 14:12, Szymon von Ulezalka <sz.gruszczyn...@googlemail.com>
wrote:
[...]

bardzo bardzo Ci Szymon dziękuję :) za wszystkie cenne uwagi
Pozdrawiam Aga

Data: 2011-03-25 15:35:47
Autor: WiesłaW
jaki pc dla mnie
Dnia 25-03-2011 o 14:12 Szymon von Ulezalka napisał na pl.comp.pecet:

tak, owa plyta (tak jak i wiekszosc innych plyt opartych na czipsecie
h67), obsluzy grafike zintegrowana na procku

Zmyłka. GA-PH67A-UD3, GA-PH67-UD3 na H67 nie obsługuje zintegrowanej  grafiki.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-03-25 07:47:11
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 15:35, WiesłaW <n...@usun.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> h67), obsluzy grafike zintegrowana na procku

Zmyłka. GA-PH67A-UD3, GA-PH67-UD3 na H67 nie obsługuje zintegrowanej

tak napisałam to wyżej , nie doczytałeś

Data: 2011-03-25 16:09:52
Autor: WiesłaW
jaki pc dla mnie
Dnia 25-03-2011 o 15:47 aga napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
> h67), obsluzy grafike zintegrowana na procku

Zmyłka. GA-PH67A-UD3, GA-PH67-UD3 na H67 nie obsługuje zintegrowanej  grafiki.

Doczytałem. Odpowiedziałem na post Szymona. Teraz doczytaj Ty :)
I jeszcze przy okazji. Kupuj wyłącznie płyty z dopiskiem "B3".
Z nowoczesnych obudów zerknij na SilentiumPC Gladius 800, 600, 400
lub z tańszych seria Cooler Master Elite.
Z zasilaczy tańszych i dobrych: OCZ StealthXStream 2, Be quiet! Pure
Power L7, Chieftec BPS. Myślę, że 400W wystarczy na wyrost.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-03-25 08:40:03
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 16:09, WiesłaW <n...@usun.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Z zasilaczy tańszych i dobrych: OCZ StealthXStream 2, Be quiet! Pure
Power L7, Chieftec BPS. Myślę, że 400W wystarczy na wyrost.

cenna uwaga, właśnie to wczoraj wyczytałam, o tym B3
przeliczyłam kalkulatorem ze strony www  wyszło mi 340 Watów, myślę że
faktycznie 400 będzie dobrze

Data: 2011-03-25 08:26:45
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
Zmyłka. GA-PH67A-UD3, GA-PH67-UD3 na H67 nie obsługuje zintegrowanej
grafiki.

a, dzieki. moj blad.

Data: 2011-03-25 17:33:02
Autor: Piotr Molski
jaki pc dla mnie
Witam,

On 25 Mar, 13:38, aga <agata3...@gmail.com> wrote:

o ile jeszcze sie nie dogrzebalas do tej informacji -

procesor i5 2500 - tanszy, nie daje sie overclockowac
i5 2500 K - drozszy, mozna go podkrecic

plyty P67 - pozwalaja na podkrecenie procesora 25000K, NIE POZWALAJA
NA UZYCIE GRAFIKI WBUDOWANEJ W POCESOR
plyty H67 - NIE POZWALAJA NA KRECENIE PROCESORA, pozwalaja na uzycie
grafiki wbudowanej w procesor

Jezeli sie myle, prosze o sprostowanie.

pozdr
Piotr
(poszukujacy kompa dla siebie)

Data: 2011-03-25 19:22:15
Autor: Piotr Molski
jaki pc dla mnie
On 26 Mar, 01:33, Piotr Molski <pmol...@ant.pl> wrote:
Witam,

Jeszcze, zeby bylo ciekawiej, uklad graficzny na 2500K jest dwukrotnie
wydajniejszy niz na 2500.

pozdr
Piotr

Data: 2011-03-26 01:03:50
Autor: aga
jaki pc dla mnie
Na podstawie Waszych wypowiedzi wybrałam:

Procesor: PROCESOR CORE I5 2500K 3.3GHZ LGA1155 BOX (BX80623I52500K
910679) 746.00
Płyta główna: GIGABYTE GA-H67A-UD3H-B3 INTEL H67 LGA 1155 (2XPCX/VGA/
DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/CROSSFIRE) 506.00
Pamięć RAM: GOODRAM DDR3 4096MB PC1333 DUAL 2 X 2048 CL9
(GR1333D364L9/4GDC) 149.00
Dysk twardy HDD: SEAGATE 500GB ST3500413AS SATA III 16MB 3 LATA 132.00
Napęd optyczny: DVD-REC LG GH22NS50 SATA BARE OEM CZARNY (GH22NS50
RBBB) 75.00
Obudowa: OBUDOWA MODECOM STEP 207 BLACK (8300) BEZ ZASILACZA (AT-
S207-10-0000000-0002-8300) 93.00
Zasilacz:  ZASILACZ CHIEFTEC APS-400S (80+) 400W 188

SUMA: 1888.00zł

Jeżeli chodzi o dysk Samsunga to obecnie w "moim" sklepie nie maja
oferty więc zaczekam
dostępne tylko takie modele
  SAMSUNG 500GB HD502HJ 7200 SATAII 16MBCACH 138.00
  SAMSUNG 1TB HD103SI 5400 SATAII 32MB 193.00
              SAMSUNG 1TB HD103SJ 7200 SATAII 32MB 197.00
 wszystkie SATA II

Jeżeli coś jeszcze macie do dodania to bardzo proszę

Bardzo wszystkim dziękuję za rzeczową pomoc
Pozdrawiam AGA

Data: 2011-03-26 14:06:19
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik aga napisał:

  SAMSUNG 1TB HD103SI 5400 SATAII 32MB 193.00

Ten nie :) Wolny, 5400 RPM (5400 obrotow). 7200 musi byc :)

Data: 2011-03-25 18:38:35
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
[...]

w 2D to 1920x1080 (full hd) smiga na integrze np. radeon 2100. (gorszego nei mam wiec sie nie wypowiem). Wiec skoro nie gra a bawi sie fotkami i filmikami, to pytanie nie ma sensu ;)

Data: 2011-03-25 18:57:06
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imijur$occ$1@news.onet.pl...
w 2D to 1920x1080 (full hd) smiga na integrze np. radeon 2100. (gorszego nei mam wiec sie nie wypowiem).

Rozdzielczość zależy od ilości pamięci i jakiego sygnału się używa.

Data: 2011-03-25 08:21:58
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 19:51, aga pisze:

- monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3
- mam antivira symanteca 2011 licencja do końca roku

Przypuszczam, że raczej z abonamentem na aktualizacje ;) ale to OT

- programy używam w zasadzie darmowe

To przypuszczam, że mogą być to programy występujące także/przede
wszystkim jako wersje na inne systemy, więc się zastanów, czy musisz
koniecznie mieć "jedynie słuszny" system - jeśli nie, odpadnie też
problem wirusów.

- dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy  nowy  500Gb
( na ta chwilę jeden)

Jeśli dane są dla Ciebie ważne a archiwizacja na płytkach zbyt
czasochłonna - bardzo zdecydowanie zalecałbym jednak zakup dwóch. W tej
chwili to jakieś 150zł więcej, może nieco ponad 200 z szufladą, a spokój
ducha - bezcenny ;)

-temat procesora nie chciałabym rozwijać więc tylko powiem
zdecydowanie INTEL

Podoba Ci się kolor logo i masz ich akcje? ;->

[ciach]

-wytłumaczcie mi jeszcze co oznaczaja te literki procesora ht, igp,
turbo

Szymon objaśnił. Ze swojej strony dodam jeszcze tylko że liczba rdzeni
będzie miała znaczenie tylko w przypadku aplikacji wykorzystujących
kilka wątków albo uruchamiania kilku aplikacji jednocześnie. Inaczej to
tylko przewaga formy nad treścią.

Data: 2011-03-25 00:34:05
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 08:21, Andrzej Ława <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> [...]

będzie miała znaczenie tylko w przypadku aplikacji wykorzystujących
kilka wątków albo uruchamiania kilku aplikacji jednocześnie. Inaczej to

tak już przeczytałam , dziękuję
widzę że lubisz linuxa, ćwiczyłam ubuntu i suse ale wolę windows

Rozumiem że chcesz mnie namówić do AMD bo tańszy, ale nie chcę tu
rozpętać niepotrzebnej dyskusji więc chcąc zamknąć temat AMD powiem,
mam przykre doświadczenia z procesorem AMD , to tyle

Data: 2011-03-25 09:19:16
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 25.03.2011 08:34, aga pisze:

[...]

Mam z nim dobre doświadczenia, ma przyjemną cenę ;) i kilka innych zalet.

ćwiczyłam ubuntu i suse ale wolę windows

Uprzedzam, że Windows 7 ma bardzo podobny do jednego z wariantów KDE,
więc jeśli póki co działaś na XP to możesz się zdziwić.

Rozumiem że chcesz mnie namówić do AMD bo tańszy, ale nie chcę tu

W sumie nawet nie wiem, czy tańszy - po prostu z ciekawości pytałem
dlaczego tak kategorycznie ten.

rozpętać niepotrzebnej dyskusji więc chcąc zamknąć temat AMD powiem,
mam przykre doświadczenia z procesorem AMD , to tyle

Hehe, to już żaden producent Ci nie zostanie, bo Intel też nie jest bez
grzechu - kiedyś miałem takie 386 Intela, które po przełączeniu w tryb
wirtualny (czyli zasadniczo ten, w jakim działają wszystkie współczesne
systemy) co któryś bajt w adresach powyżej megabajta miał tylko do odczytu.

A pamiętasz słynny błąd w koprocesorze w Pentiumach? Li ten pozwalający
na bezwzględny "twardy zwis" poza wszelką kontrolą przywilejów?

Data: 2011-03-25 04:32:20
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 09:19, Andrzej Ława <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:

> [...]

A pamiętasz słynny błąd w koprocesorze w Pentiumach? Li ten pozwalający
na bezwzględny "twardy zwis" poza wszelką kontrolą przywilejów?

Andrzej bardzo doceniam to co dla mnie robisz i szanuje Twoje zdanie,
na Windows 7 poćwiczyłam trochę jakiś tydzień, więc pojęcie ogólne
mam.
Bardzo Cię proszę uszanuj moją decyzje co to nielubianego( przez
Ciebie) Intela i Windows 7.
Widzę że chcesz mi powiedzieć, wspominając o 386 , że jestes starym
wyjadaczem znającym temat.
Szanuję to, bo widać to w Twoich  wypowiedziach. Nie ośmielam sie
równać z Wami wszystkimi bo na sprzęcie znam się ogólnie.
Powiem Ci jednak Andrzeju, że wiem z czym się je DOS- a i troche
konsoli w Linuxie też mi się obiło, widziałam windows 3,11..... do.....
Windows7 choc przyznam że najbardziej znam windows xp  i nie jestem
taka stara :)

Jeżeli dalej chcesz mi pomóc to wypowiedź się na temat zasilacza
( choć już ktoś o nim wspomniał)
-jakiej mocy optymalny, jakiej firmy  i pogódź jakość z ceną
- może jeszcze uwagi do obudowy i ktoś wspominał o jakieś szufladzie
na drugi dysk, widziałam takie coś na allegro ale opinie czytałam
różne, może jakiś konkretny model.

To co przedstawił Szymon bardzo mi pasuje, dzięki Szymon. :)

Aga

Data: 2011-03-25 14:10:46
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 25.03.2011 12:32, aga pisze:

[...]

A gdzie ja napisałem, że Intela nie lubię??

i Windows 7.

Windows jako system zasadniczo mi nie przeszkadza - przeszkadza mi
polityka producenta (aktywacje, rejestracje, monitorowanie) oraz cena "z
sufitu".

I generalnie staram się zniechęcić ludzi do podejmowania decyzji w stylu
"tak bo tak" - może jestem dziwny, ale uważam że należy rozpatrzyć
wszystkie za i przeciw. Jeśli np. masz jakąś ulubioną aplikację
graficzną "windows only", która pod WinE też nie chodzi, to jasna
sprawa, że zostaje tylko jeden producent.

W każdym innym przypadku, jeśli aplikacje istnieją w obu wersjach
systemowych, upieranie się przy systemie drogim, zamkniętym i bardziej
ryzykownym jest zupełnie nieracjonalne.

Ale jak chcesz wyrzucić niepotrzebnie pieniądze, to oczywiście twój
wybór. Jak chcesz, mogę ci nawet zamówić i sprzedać taki system ;->

Widzę że chcesz mi powiedzieć, wspominając o 386 , że jestes starym
wyjadaczem znającym temat.

Wtedy wspomniał bym o 8088 i ZX Spectrum ;->

Bądź łaskawa nie uprawiać projekcji tylko przyjmij do wiadomości, że na
przestrzeni lat każdy producent procesorów zaliczył jakieś wpadki.
Ograniczanie się do jednego konkretnego "bo tak" jest irracjonalne.

Jeżeli dalej chcesz mi pomóc to wypowiedź się na temat zasilacza
( choć już ktoś o nim wspomniał)

Hmm... Obowiązkowo coś z dużym wentylatorem - będzie cichszy. Moc - jak
nie będziesz szaleć z jakąś wypasioną grafiką (a jak widzę nie
planujesz) - 400W to będzie "świat i ludzie".

Ważna sprawa - sprawdź końcówki (tzn. czy ich "zestaw" pasuje do Twoich
potrzeb). Głupio by było kupić zasilasz z tylko jednym złączem zasilania
SATA, a mieć kilka napędów SATA, lub odwrotnie.

-jakiej mocy optymalny, jakiej firmy  i pogódź jakość z ceną

Generalnie cena i jakość są dość ściśle skorelowane w tej grupie towarowej.

Ostatnio do firmy kupowałem Corsair'a - ma podobno jakieś wbudowane
układy do dodatkowej stabilizacji, ale z drugiej strony nawet
najbardziej budżetowa "chińszczyzna" padła mi dopiero po paru latach i
to przy okazji "dyskoteki" energetycznej z okazji burzy i zrywającego
przewody wiatru. Co do tego konkretnego producenta to był o tyle miły,
że dostarczył te zaciskowe paski do umocowania przewodów (całkiem
sporo). Drobiazg, ale miły gest w kierunku klienta.

Dodatkowy "sygnał" do oceny jakości wykonania: waga. Ten był przyzwoicie
ciężki. Oczywiście prędzej czy później pojawiają się chińskie
cwaniaczki, co zaczną dokładać ołowiane płytki, ale póki co to kryterium
też mniej-więcej działa ;)

- może jeszcze uwagi do obudowy i ktoś wspominał o jakieś szufladzie
na drugi dysk, widziałam takie coś na allegro ale opinie czytałam
różne, może jakiś konkretny model.

Ostatnio kupiłem Wellanda za AFAIR 70zł - pasuje do gniazda 5,25" i
pozwala na wkładanie "gołych" dysków, bez konieczności ich "ubrania" w
zewnętrzną część szuflady.

PS: i skoro jesteś tak obeznana z komputerami, programami i systemami,
to chyba nie sprawi Ci problemu prawidłowe cytowanie? ;-> Chodzi mi o
to, że cytujesz wszystko "jak leci", a potem odnosisz się na samym
końcu... W usenecie przyjęta jest zasada minimalizacji cytatów i
odpowiadania w logicznie podzielonych segmentach.

Data: 2011-03-25 06:33:44
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 14:10, Andrzej Ława <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
W dniu 25.03.2011 12:32, aga pisze:

> Andrzej bardzo doceniam to co dla mnie robisz i szanuje Twoje zdanie,
> na Windows 7 po wiczy am troch jaki tydzie , wi c poj cie og lne
> mam.
> Bardzo Ci prosz uszanuj moj decyzje co to nielubianego( przez
> Ciebie) Intela

A gdzie ja napisa em, e Intela nie lubi ??

> i Windows 7.

Windows jako system zasadniczo mi nie przeszkadza - przeszkadza mi
polityka producenta (aktywacje, rejestracje, monitorowanie) oraz cena "z
sufitu".

I generalnie staram si zniech ci ludzi do podejmowania decyzji w stylu
"tak bo tak" - mo e jestem dziwny, ale uwa am e nale y rozpatrzy
wszystkie za i przeciw. Je li np. masz jak ulubion aplikacj
graficzn "windows only", kt ra pod WinE te nie chodzi, to jasna
sprawa, e zostaje tylko jeden producent.

W ka dym innym przypadku, je li aplikacje istniej w obu wersjach
systemowych, upieranie si przy systemie drogim, zamkni tym i bardziej
ryzykownym jest zupe nie nieracjonalne.

Ale jak chcesz wyrzuci niepotrzebnie pieni dze, to oczywi cie tw j
wyb r. Jak chcesz, mog ci nawet zam wi i sprzeda taki system ;->

> Widz e chcesz mi powiedzie , wspominaj c o 386 , e jestes starym
> wyjadaczem znaj cym temat.

Wtedy wspomnia bym o 8088 i ZX Spectrum ;->

B d askawa nie uprawia projekcji tylko przyjmij do wiadomo ci, e na
przestrzeni lat ka dy producent procesor w zaliczy jakie wpadki.
Ograniczanie si do jednego konkretnego "bo tak" jest irracjonalne.

> Je eli dalej chcesz mi pom c to wypowied si na temat zasilacza
> ( cho ju kto o nim wspomnia )

Hmm... Obowi zkowo co z du ym wentylatorem - b dzie cichszy. Moc - jak
nie b dziesz szale z jak wypasion grafik (a jak widz nie
planujesz) - 400W to b dzie " wiat i ludzie".

Wa na sprawa - sprawd ko c wki (tzn. czy ich "zestaw" pasuje do Twoich
potrzeb). G upio by by o kupi zasilasz z tylko jednym z czem zasilania
SATA, a mie kilka nap d w SATA, lub odwrotnie.

> -jakiej mocy optymalny, jakiej firmy  i pog d jako z cen

Generalnie cena i jako s do ci le skorelowane w tej grupie towarowej.

Ostatnio do firmy kupowa em Corsair'a - ma podobno jakie wbudowane
uk ady do dodatkowej stabilizacji, ale z drugiej strony nawet
najbardziej bud etowa "chi szczyzna" pad a mi dopiero po paru latach i
to przy okazji "dyskoteki" energetycznej z okazji burzy i zrywaj cego
przewody wiatru. Co do tego konkretnego producenta to by o tyle mi y,
e dostarczy te zaciskowe paski do umocowania przewod w (ca kiem
sporo). Drobiazg, ale mi y gest w kierunku klienta.

Dodatkowy "sygna " do oceny jako ci wykonania: waga. Ten by przyzwoicie
ci ki. Oczywi cie pr dzej czy p niej pojawiaj si chi skie
cwaniaczki, co zaczn dok ada o owiane p ytki, ale p ki co to kryterium
te mniej-wi cej dzia a ;)

> - mo e jeszcze uwagi do obudowy i kto wspomina o jakie szufladzie
> na drugi dysk, widzia am takie co na allegro ale opinie czyta am
> r ne, mo e jaki konkretny model.

Ostatnio kupi em Wellanda za AFAIR 70z - pasuje do gniazda 5,25" i
pozwala na wk adanie "go ych" dysk w, bez konieczno ci ich "ubrania" w
zewn trzn cz szuflady.

PS: i skoro jeste tak obeznana z komputerami, programami i systemami,
to chyba nie sprawi Ci problemu prawid owe cytowanie? ;-> Chodzi mi o
to, e cytujesz wszystko "jak leci", a potem odnosisz si na samym
ko cu... W usenecie przyj ta jest zasada minimalizacji cytat w i
odpowiadania w logicznie podzielonych segmentach.

będę się starała, człowiek uczy się do końca życia :)
pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Data: 2011-03-25 16:56:35
Autor: Przemysław Ryk
jaki pc dla mnie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 06:33:44 -0700 (PDT), aga napisał(a):

(ciach...)
będę się starała, człowiek uczy się do końca życia :)
pozdrawiam i dziękuje za pomoc

To jeszcze Cię prosić będziemy o odpowiednie przycinanie cytatów. :)

[ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę...  ]
[                                                        (demotywatory.pl) ]

Data: 2011-03-25 18:49:14
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Andrzej Ława napisał:

Ale jak chcesz wyrzucić niepotrzebnie pieniądze, to oczywiście twój
wybór. Jak chcesz, mogę ci nawet zamówić i sprzedać taki system ;->

Nie jestem lamą, znam sie na tym i owym, probowalem i ciagle probuje uzywac Linuksa i wychodzi mi na to, ze jak chce cos miec porzadnie to wybieram Windows. Konfiguracja i inne bzdety zajmuja mi ze 10 razy mniej czasu niz na linuksie. Ktory jako serwer moze byc OK, ale jako workstacja jest ciagle do dupy (chyba, ze ktos uzywa przegladarki do weba i terminala ssh).

Ograniczanie się do jednego konkretnego "bo tak" jest irracjonalne.

Ja tez przestalem lubic AMD, ale nie za wpadki tylko za to, ze ciagle jest w tyle. ot, C2D grzeje sie do 29 stopni w Idle, a taki atlon 6000 do 55 stopni. A wydajniosc ma mniejsza.

Data: 2011-03-25 19:01:11
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imikir$rit$1@news.onet.pl...
[...]

Aby używać linuxa należy mieć pojęcie o budowie komputera i budowę folderów. Sam mam problemy mimo, że wklepywanie komend to dla mnie żaden problem.

Data: 2011-03-27 20:53:44
Autor: Andrzej Lawa
jaki pc dla mnie
W dniu 25.03.2011 18:49, Mateusz pisze:

Nie jestem lamą, znam sie na tym i owym, probowalem i ciagle probuje
uzywac Linuksa i wychodzi mi na to, ze jak chce cos miec porzadnie to
wybieram Windows.

Śmierdzi mi to wypowiedzią sponsorowaną.

Konfiguracja i inne bzdety zajmuja mi ze 10 razy mniej
czasu niz na linuksie.

Brednie. No, chyba że ściągasz sobie dystrybucję typu slackware, ale tam właśnie tak ma być.

Instalacja susełka w najbardziej automatycznym wariancie sprowadza się do uruchomienia z płytki, kilku kliknięć i podaniu nazwy użytkownika i hasła. Ba! Są nawet wersje Live w ogóle nie wymagające instalacji.

A windows to tylko ciągle jakieś aktywacje, rejestracje, domaganie się płytek ze sterownikami... Potem trzeba jeszcze kupić pakiet biurowy (kolejne płytki) i znowu ten sam korowód (rejestracja, aktywacja, akceptacja licencji dla każdego użytkownika).

Odtwarzanie filmów - znowu kolejne schody i awantury o zły region.

No i jeszcze trzeba zainstalować i skonfigurować jakiegoś antywirusa.

A jak zajdzie konieczność przeniesienia systemu na inny sprzęt (awaria czy zwiększenie zapotrzebowania na moc i miejsce)... Masakra - i to pomijając nawet kwestię nowej kołomyi z aktywacjami.

Ktory jako serwer moze byc OK, ale jako
workstacja jest ciagle do dupy (chyba, ze ktos uzywa przegladarki do
weba i terminala ssh).

Pociągnij za drugą - ta aż dzwoni.

[...]

Sprawdź mocowanie radiatora. I upewnij się, że był przesmarowany na styku z procesorem.

Mój ma aktualnie 26C.

Stary Athlon 64 X2 4000+

Data: 2011-03-27 14:30:02
Autor: Szymon von Ulezalka
jaki pc dla mnie
mierdzi mi to wypowiedzi sponsorowan .

oczywiscie. zly microsoft zaplacil mu by sial propagande

Instalacja suse ka w najbardziej automatycznym wariancie sprowadza si
do uruchomienia z p ytki, kilku klikni i podaniu nazwy u ytkownika i
has a.

no, to mniej wiecej tak jak windows 7

p ytek ze sterownikami...

coz... z plytek nie instalowalem sterownikow od czasow windowsa xp.
wiekszosc dociaga WU.

Potem trzeba jeszcze kupi pakiet biurowy
(kolejne p ytki) i znowu ten sam korow d (rejestracja, aktywacja,
akceptacja licencji dla ka dego u ytkownika).

a co, darmowego wziac nie mozna? no, chyba ze sie cos robi
nietrywialnego w excelu, to wtedy wyboru nie ma. oczywiscie ms office
pod linuksem zapewne szybciej i lepiej dziala, prawda ;p?

Odtwarzanie film w - znowu kolejne schody i awantury o z y region.

gdyby mi fedorka, mimo zainstalowania wszystkich kodekow gstreamer nie
marudzila gdy chcialem odtworzyc plytke dvd to bym ci moze uwiezyl.
ale oczywiscie, pewnie to moja wina, ze linuksy maja skopana obsluge
multimediow, prawda?
a tak z drugiej strony: linux nauczyl sie juz obslugi dzwieku
przestrzennego? taka np creative x-fi gamer ma juz, zdaje sie, 5 lat
ponad- dziala bezproblemowo od xp w gore...

No i jeszcze trzeba zainstalowa i skonfigurowa jakiego antywirusa.

no, cale 3 kliki + haslo. masakra

szymon

Data: 2011-03-27 23:59:58
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

[...]

Ale przynajmniej aplikacje dzialaja i nie musze szukac dla nich protez jakichs...

Data: 2011-03-28 08:58:24
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d8f87b9$1@news.home.net.pl...
Instalacja susełka w najbardziej automatycznym wariancie sprowadza się do uruchomienia z płytki, kilku kliknięć i podaniu nazwy użytkownika i hasła.

Tak jak Windows.

Ba! Są nawet wersje Live w ogóle nie wymagające instalacji.

Instalacja bez instalacji? Cudy panie, cudy.

A windows to tylko ciągle jakieś aktywacje, rejestracje,

Żadnych rejestracji nie ma. Aktywacja to 2 kliknięcia.

domaganie się płytek ze sterownikami...

Gdzie ty się wychowałeś? Od kilku lat nie trzeba instalować.

Potem trzeba jeszcze kupić pakiet biurowy

Nie trzeba.

Odtwarzanie filmów - znowu kolejne schody i awantury o zły region.

Nigdy nie miałem takiego problemu, więc pieprzysz głupoty.

No i jeszcze trzeba zainstalować i skonfigurować jakiegoś antywirusa.

Tak, na linuxa nie ma wcale wirusów...

A jak zajdzie konieczność przeniesienia systemu na inny sprzęt (awaria czy zwiększenie zapotrzebowania na moc i miejsce)... Masakra - i to pomijając nawet kwestię nowej kołomyi z aktywacjami.

Bredzisz. Kilka razy przenosiłem archaicznego XP na nowy komputer i wystarczyło podać mu sterowniki.

Ktory jako serwer moze byc OK, ale jako
workstacja jest ciagle do dupy (chyba, ze ktos uzywa przegladarki do
weba i terminala ssh).

Pociągnij za drugą - ta aż dzwoni.

Ma rację. Linux nie jest intuicyjny. Miałem problem z automatycznym montowaniem partycji ntfs przez fstab. Mimo, że montował nie widział zawartości. Ponad połowa odpowiedzi na forum dotyczyła - przerób na ext3. Takie pomoce to można w dupę wsadzić.

Data: 2011-03-28 10:43:02
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 28.03.2011 08:58, qwerty pisze:

Instalacja susełka w najbardziej automatycznym wariancie sprowadza się
do uruchomienia z płytki, kilku kliknięć i podaniu nazwy użytkownika i
hasła.

Tak jak Windows.

LOL

Ba! Są nawet wersje Live w ogóle nie wymagające instalacji.

Instalacja bez instalacji? Cudy panie, cudy.

Microsoft dopiero niedawno coś takiego wymyślił - i to zasadniczo jako
system ratunkowy, a nie do normalnej pracy.

A windows to tylko ciągle jakieś aktywacje, rejestracje,

Żadnych rejestracji nie ma. Aktywacja to 2 kliknięcia.

Chyba że łącza akurat nie ma.

domaganie się płytek ze sterownikami...

Gdzie ty się wychowałeś? Od kilku lat nie trzeba instalować.

O'RLY?

Potem trzeba jeszcze kupić pakiet biurowy

Nie trzeba.

No tak, można ukraść ;-/

Odtwarzanie filmów - znowu kolejne schody i awantury o zły region.

Nigdy nie miałem takiego problemu, więc pieprzysz głupoty.

Widać nigdy nie miałeś filmu z innego regionu oznaczonego na płytce.

No i jeszcze trzeba zainstalować i skonfigurować jakiegoś antywirusa.

Tak, na linuxa nie ma wcale wirusów...

Słyszałem, że ponoć jakieś istnieją... Ale od 10 lat żadnego nie udało
mi się "złapać".

[...]

Albo kłamiesz, albo miałeś tylko pojedyncze przypadki _bardzo_ podobnego
sprzętu.

Normą jest zwis przy próbie startu, także w trybie awaryjnym, a po
próbie "naprawienia" z płytki, która teoretycznie powinna system po
przeniesieniu naprawić - BSOD po normalnym restarcie i odmowa współpracy
w trybie awaryjnym. W ostatnich 10 przypadkach przeniosłem bez czarów
(tylko potem musiałem podstawić sterownik czy dwa - ale to była prawie
identyczna płyta) raz, dwa razy pomogło naprawianie, a w pozostałych
przypadkach - reinstalacja.

[...]

Pamiętaj, że dystrybucji linuxa jest MNÓSTWO. Możesz sobie wybrać. W
odróżnieniu od windows - tam jest tylko jedynie słuszna linia partii.

montowaniem partycji ntfs przez fstab. Mimo, że montował nie widział
zawartości. Ponad połowa odpowiedzi na forum dotyczyła - przerób na
ext3. Takie pomoce to można w dupę wsadzić.

Po USB? Podpinam dysk. System zgłasza pojawienie się nowego urządzenia i
proponuje kilka działań, w tym otworzenie w przeglądarce plików. Klik.
Zamontowane. Wyświetla.

SuSE jakby co.

Data: 2011-03-28 12:28:35
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imphmp$iq1$1@inews.gazeta.pl...
[...]

To powiedz co trzeba jeszcze zrobić, aby zainstalować system.

A windows to tylko ciągle jakieś aktywacje, rejestracje,

Żadnych rejestracji nie ma. Aktywacja to 2 kliknięcia.

Chyba że łącza akurat nie ma.

Niby przez telefon trzeba rejestrować? Nie trzeba.

domaganie się płytek ze sterownikami...

Gdzie ty się wychowałeś? Od kilku lat nie trzeba instalować.

O'RLY?

System sam je pobiera.

Potem trzeba jeszcze kupić pakiet biurowy

Nie trzeba.

No tak, można ukraść ;-/

Nie trzeba, ale to za trudne na twoje IQ.

Odtwarzanie filmów - znowu kolejne schody i awantury o zły region.

Nigdy nie miałem takiego problemu, więc pieprzysz głupoty.

Widać nigdy nie miałeś filmu z innego regionu oznaczonego na płytce.

Wyobraź sobie, że miałem. Spytał się czy zmienić region. Żadnych błędów nie miałem.

[...]

Było wykorzystywane sata? Jak tak to tu może być problem.

Pamiętaj, że dystrybucji linuxa jest MNÓSTWO. Możesz sobie wybrać.

No tak: ubuntu, kubuntu, xubuntu, edubuntu, nubuntu, ebuntu, fluxbuntu. ;)
Co z tego, że są różne wersje linuxa, skoro "w środku" jest to samo?

montowaniem partycji ntfs przez fstab. Mimo, że montował nie widział
zawartości. Ponad połowa odpowiedzi na forum dotyczyła - przerób na
ext3. Takie pomoce to można w dupę wsadzić.

Po USB?

Tak, pod USB. Mimo instalacji block-mount block-hotplug i ntfs-3g trzeba było doinstalować mount.ntfs-3g

Data: 2011-03-27 13:34:51
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "aga" <agata3030@gmail.com> napisał w wiadomości news:74261c03-96fc-405c-a58e-4633051f6725p17g2000yql.googlegroups.com...
Panowie bardzo jestem zbudowana zainteresowaniem moim tematem
może najpierw odpowiem na pytani, które zadaliście
- monitor mam 2 letni Dell 19 cali 4:3
->
Jaki jest w tym Dellu rodzaj matrycy? Monitory LCD z matrycą typu TN nie nadają się do grafiki ani do fotek. Po prostu nie są w stanie wyswietlać wszystkich pośrednich kolorów. Niestety dobry monitor do tych celów to spory wydatek.
->
- dyski juz przestarzałe ATA, ale dla mnie wystarczy  nowy  500Gb
->
Dzisiaj dyski się kupuje na sztuki a nie na pojemność. Sugerowałbym coś większego. Niewiele dołożysz, a kilka razy większa objętość może ci się szybko przydać.

-temat procesora nie chciałabym rozwijać więc tylko powiem
zdecydowanie INTEL
->
Z najnowszej kolekcji tylko dwa modele desktopowe mają wbudowaną bardziej zaawansowaną grafikę z serii 3000. i5-2500K i i7-2600K, oba są dość drogie. Być może lepszą opcją jest wziąć tańszy procesor, np. i5-2300, a za zaoszczędzone dwie stówy kupić jakąś tanią kartę na GT240 albo Radeonie.

[...]
Procesory Intela nie będą mogły być wykorzystywane w przyszości jeżeli, tak jak dotąd, nowe modele będą wymagały nowej podstawki.

Data: 2011-03-27 04:55:36
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 27 Mar, 13:34, "MC" <m...@go2.pl> wrote:

[...]

też o tym myślałam ale różnica nie jest 200 zł tylko 100 zł ( cały
czas mówimy o core i5,  takie są założenia )
karta grafiki kosztuje w granicach 250-300 zł
więc widzisz oszczędności tu nie ma
Aga

Data: 2011-03-27 15:08:49
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "aga" <agata3030@gmail.com> napisał w wiadomości news:977b3d6f-59f5-4806-9436-bc78f7369a2c1g2000yqq.googlegroups.com...
[...]

Faktycznie, patrzyłem na ceny w dolarach. W złotówkach różnica nie przekracza 150 zł.

karta grafiki kosztuje w granicach 250-300 zł
więc widzisz oszczędności tu nie ma
->
Masz rację, jest tylko korzyść z posiadania normalnej karty graficznej z własną pamięcią.  Ale dla niegrających nie jest to takie ważne.

Data: 2011-03-27 20:46:37
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik aga napisał:
[...]

Hmmm, tez moze istotna uwaga CPU + karta grafiki beda ciagnac wiecej pradu niz samo CPU ze zintegrowana grafika. Moze to być istotne jak sie dlugo prtacuje, albo ma wlaczonego kompa non stop :) Bo to tak jakby sie dodatkowo jedna nieenergooszczedna zarowka palila niepotrzebnie ;)

Data: 2011-03-28 02:22:38
Autor: BartekK
jaki pc dla mnie
W dniu 2011-03-24 13:29, Szymon von Ulezalka pisze:
mozesz wziac cokolwiek opartego na czipsecie h67 - w odroznieniu od
bardziej "wypasionego" p67, bedziesz mogla uzyc grafiki zintegrowanej
na procku.
UWAGA może nie wszyscy o tym jeszcze wiedzą, ale grafika związana z H67 i procesorami intela ma pewne "drobne mankamenty" ! które wypłyneły razem z bugiem portów sata w H67/P67
http://www.purepc.pl/sprzet_pc/procesory/kolejne_problemy_z_procesorami_intel_sandy_bridge
W skrócie - zależnie od prędkości filmu (jeśli zdarzy się 23,976 Hz), mogą się co 30-40s pojawić przycięcia (puste klatki), bo grafika niezależnie od prędkości (ilości klatek) uparcie odtwarza z 24hz

Stąd zastosowanie grafiki H67 do spraw wideo (htpc) jest lekko "pod znakiem zapytania" (chyba że się wie o problemie i nie będzie to problemem lub nie będzie się przetwarzać filmów 23,976fps)

Data: 2011-03-28 00:14:49
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 28 Mar, 02:22, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
W dniu 2011-03-24 13:29, Szymon von Ulezalka pisze:> mozesz wziac cokolwiek opartego na czipsecie h67 - w odroznieniu od
> [...]

mogą się co 30-40s pojawić przycięcia (puste klatki), bo grafika
niezależnie od prędkości (ilości klatek) uparcie odtwarza z 24hz

No to moja konfiguracja legła w gruzach :), teraz pytanie jaka kartę
grafiki wybrać myślałam o pasywnejGainward GeForce 9500GT 512 DDR2  ,
lub tańsza GAINWARD GEFORCE 210 512MB DDR2/64BIT DVI/HDMI PCI-E
(589/800) (CHŁODZENIE PASYWNE)
co sadzicie o nich.
Aga

Data: 2011-03-28 12:53:20
Autor: BartekK
jaki pc dla mnie

razem z bugiem portĂłw sata w H67/P67http://www.purepc.pl/sprzet_pc/procesory/kolejne_problemy_z_procesora...
[...]

9500 to troszke już starość.
210 to taka mocna bieda ale z nowszych.
Karta jak karta ;) Skoro nie grasz - wydawało by się że każdy wybór bardzo dobry bo pasywna więc nie będzie hałasować.

Ale sprawdz czy używany program potrafi korzystać z technologii CUDA przy transkodowaniu wideo (albo używać zewnętrznego codeka który używa jakiś cuda/vivo/innych metod wspomagania kartą graficzną). Wtedy kodowanie wideo będzie znacznie szybsze, i tym szybsze im mocniejsza (i nowsza, bo w starych z wydajnością cuda bywało różnie) karta.

Data: 2011-03-28 04:11:45
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 28 Mar, 12:53, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
W dniu 2011-03-28 09:14, aga pisze:

szukałam karty bez wentylatora i taniej,
które obecnie są nowsze i dobre, w miarę w niskiej cenie ( oczywiście
już z wentylatorem)
Bartek co byś zaproponował, żebym wiedziała na czym ewentualnie się
wzorować, ... kierowałam się tylko chłodzeniem pasywnym :)
Aga

Data: 2011-03-28 14:35:33
Autor: BartekK
jaki pc dla mnie
W dniu 2011-03-28 13:11, aga pisze:
On 28 Mar, 12:53, BartekK<s...@NOSPAMdrut.org>  wrote:
W dniu 2011-03-28 09:14, aga pisze:

szukałam karty bez wentylatora i taniej,
które obecnie są nowsze i dobre, w miarę w niskiej cenie ( oczywiście
juĹź z wentylatorem)
Bartek co byś zaproponował, żebym wiedziała na czym ewentualnie się
wzorować, ... kierowałam się tylko chłodzeniem pasywnym :)
Z pasywnie chłodzonych kart, z przyzwoitą wydajnością do celów np kodowania wideo, to widzę obecnie w hurtowni np:
GeForce CUDA GT430 ZONE 1GB DDR3 128BIT DVI+HDMI+D-Sub (Passive) BOX, cena dla klienta około 270zł (w stosunku do ~140zł za 210)

Różnica wydajności jest znaczna, bo obsługę pamięci ma znacznie szybszą (28GB/s kontra 6.4GB/s).
W dodatku 430 obsługuje DirectX11 (i nowszy openGL 4.1) , co potencjalnie ułatwia (w windows 7) dostęp programów do wydajności karty, nie koniecznie w celu grafiki 3d w grach.

Data: 2011-03-28 13:30:24
Autor: Smok Eustachy
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 00:14:49 -0700, aga napisał(a):
/../
[...]

Jak dojrzejesz do Athlona za 200zł to daj znać.

Data: 2011-03-28 07:00:23
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 28 Mar, 15:30, Smok Eustachy <smok.eusta...@wurg.pl> wrote:
Dnia Mon, 28 Mar 2011 00:14:49 -0700, aga napisał(a):
/../

Jak dojrzejesz do Athlona za 200zł to daj znać.

Nie, już drugi raz nie dam się nabrać :)
Aga

Data: 2011-03-24 12:18:46
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 09:44, aga pisze:

Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)

W dużej mierze to kwestia gustu... Ja np. lubię Chieftec, takie jak ta:
Chieftec BH-01B-B-B

Windows 7 64 bity

Dlaczego akurat ten system? Skoro nie grasz - dużo taniej skompletujesz
sobie system i oprogramowanie idąc w OpenSource. Aczkolwiek jeśli chodzi
o pytania sprzętowe - nie ma to najmniejszego znaczenia.

Procesor tylko i wyłącznie Intel

Dlaczego?

Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

Prywatnie polecam takie wielofunkcyjne montowane w kieszeni na napęd.
Ewentualnie są obudowy z wbudowanymi takimi czytnikami.

Do opisanych zastosowań polecam dużo pamięci RAM (obecnie jest tania i
nawet 4GB to nie jest duży wydatek) i jakiś porządny monitor (osobiście
mam b.dobre doświadczenia z EIZO).

Data: 2011-03-24 12:58:34
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Andrzej Ława napisał:

Windows 7 64 bity

Dlaczego akurat ten system?

Bo obsłuży wiecej niz 2GB ramu :) No i to Windows, wiec beda dzialac na nim programy :)

Procesor tylko i wyłącznie Intel

Dlaczego?

Wydajność plus niskoprądożernośc :)

Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

Prywatnie polecam takie wielofunkcyjne montowane w kieszeni na napęd.
Ewentualnie są obudowy z wbudowanymi takimi czytnikami.

JA wole na kabelku :)

Data: 2011-03-24 14:32:39
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 12:58, Mateusz pisze:

Windows 7 64 bity

Dlaczego akurat ten system?

Bo obsłuży wiecej niz 2GB ramu :)

Mój susełek też obsługuje.

No i to Windows, wiec beda dzialac na
nim programy :)

No bo pod innymi systemami żadne programy nie działają, taak?

Ha! A ludzie się obruszają jak mówię, że mikrosoft od lat robi ludziom
wodę z mózgów swoją propagandą.

Procesor tylko i wyłącznie Intel

Dlaczego?

Wydajność plus niskoprądożernośc :)

To bardzie zależy od konkretnego modelu, a nie producenta.

Będzie się plątać, ale co kto lubi.

Data: 2011-03-24 13:36:39
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 13:32, Andrzej Ława wrote:
[...]

No i przeciez zamiast Lightrooma mozna Gimpa używać, a video obrabiać w jakimś darmowym wynalazku, który zaoferuje połówę funkcjonalności i "support techniczny" na jakimś forum.

Znów zaczynasz pryszczerskie krucjaty na grupie SPRZĘTOWEJ?

Kamil

Data: 2011-03-24 14:49:02
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 14:36, Kamil pisze:

No i przeciez zamiast Lightrooma mozna Gimpa używać, a video obrabiać w
jakimś darmowym wynalazku, który zaoferuje połówę funkcjonalności i
"support techniczny" na jakimś forum.

Stąd pytania, co inicjatorka wątku konkretnie chce użytkować i jakie
funkcje, bo kupę forsy na komercyjny program to każdy kamil-debil może
wydać, a potem i tak będzie 10% możliwości wykorzystywał.

A im mniej się wyda na niepotrzebne rzeczy, tym więcej można wydać na
rzeczy potrzebne (zakładam, że inicjatorka wątku ma jakoś ograniczony
budżet).

Np. pieniądze zaoszczędzone na fotoszopie czy innym przereklamowanym
produkcie można wydać na drugi dysk i zrobienie mirroringu albo
zewnętrznej kopii zapasowej.

Znów zaczynasz pryszczerskie krucjaty na grupie SPRZĘTOWEJ?

Wytłumacz mi - skąd się u takich kretynków jak ty bierze to obsesyjne
powiązanie oprogramowania innego niż windows z pryszczami?? Urazy z
dzieciństwa? Kompleksy? Generalne nasranie w mózgu? Trwałe
zaprogramowanie przy przyjmowaniu do pracy w microsofcie lub podmiocie
zależnym?

Data: 2011-03-24 13:52:48
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 13:49, Andrzej Ława wrote:
[...]

Może wykorzysta wszystkie?

A im mniej się wyda na niepotrzebne rzeczy, tym więcej można wydać na
rzeczy potrzebne (zakładam, że inicjatorka wątku ma jakoś ograniczony
budżet).

Może już ma oprogramowanie?

Np. pieniądze zaoszczędzone na fotoszopie czy innym przereklamowanym
produkcie można wydać na drugi dysk i zrobienie mirroringu albo
zewnętrznej kopii zapasowej.

Może już ma siedem dysków?

[...]

Stąd, że tylko pryszczaci buntownicy pytani o SPRZĘT na grupie SPRZĘTOWEJ wyskakują z oprogramowaniem, korporacjami i wodą w głowie, która sami tym prezentują.

Jeśli ktoś na grupie samochodowej pyta o samochód rodzinny, zaproponujesz komplet biletów miesięcznych i wakacje za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze?

Kamil

Data: 2011-03-24 14:56:58
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 14:52, Kamil pisze:

[...]

Może. Ale na razie tylko padło pytanie w tym kierunku, więc się łaskawie
odpierdol.

A im mniej się wyda na niepotrzebne rzeczy, tym więcej można wydać na
rzeczy potrzebne (zakładam, że inicjatorka wątku ma jakoś ograniczony
budżet).

Może już ma oprogramowanie?

Patrz wyżej.

Np. pieniądze zaoszczędzone na fotoszopie czy innym przereklamowanym
produkcie można wydać na drugi dysk i zrobienie mirroringu albo
zewnętrznej kopii zapasowej.

Może już ma siedem dysków?

Na razie chce kupić cały komputer, więc logiczne można założyć, że ma zero.

[...]

Z nagłą krucjatą wyskoczyłeś ty. I odpowiednio do skomentowałem.

A ja się tylko pytałem, dlaczego konkretnie takie rozwiązanie i tyle. Ta
samo jak w przypadku procesora.

Jeśli ktoś na grupie samochodowej pyta o samochód rodzinny,
zaproponujesz komplet biletów miesięcznych i wakacje za zaoszczędzone w
ten sposób pieniądze?

Twoja analogia jest do dupy.

Data: 2011-03-24 14:01:39
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 13:56, Andrzej Ława wrote:
[...]

Padło pytanie w konkretnym kierunku, o sprzęt, więc parafrazując - nie pierdol.

[...]

Mhm, tak. :)

[...]

Do dupy jest twoje smęcenie o korporacjach na grupie sprzętowej.

Kamil

Data: 2011-03-24 15:21:08
Autor: RadoslawF
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-24 15:01, Użytkownik Kamil napisał:

[...]

W sytuacji ograniczonego budżetu (a tak ma większość) warto
zastanowić się czy nie da sie zaoszczędzić zastępując soft
komercyjny darmowym. Nie dotyczy to oczywiście pryszczatych
bojowników o używanie softu komercyjnego bo im i tak finansują
to rodzice lub kopiują za friko od kolegów czy z sieci.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-24 14:43:52
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 14:21, RadoslawF wrote:
[...]

Akurat na swoim komputerze mam wszystko legalne, łącznie z total commanderem, więc kulą w płot.

Kamil

Data: 2011-03-24 15:22:22
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 15:01, Kamil pisze:

Może. Ale na razie tylko padło pytanie w tym kierunku, więc się łaskawie
odpierdol.

Padło pytanie w konkretnym kierunku, o sprzęt, więc parafrazując - nie
pierdol.

Kwestia oprogramowania też była poruszona i jest istotna z uwagi na budżet.

I w ogóle co się wpieprzasz między wódkę a zakąskę? Inicjatorka wątku
odpowie na pytania i będzie dokładniej wiadomo, czego potrzebuje.

Data: 2011-03-24 15:59:28
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imfijb$nlj$1@inews.gazeta.pl...
Na razie chce kupić cały komputer, więc logiczne można założyć, że ma zero.

To jest nielogiczne założenie. Może ma oprogramowanie i komputer, który jest dla niej za wolny.

Data: 2011-03-24 21:53:21
Autor: Smok Eustachy
jaki pc dla mnie
Dnia Thu, 24 Mar 2011 15:59:28 +0100, qwerty napisał(a):

UĹźytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup
Na razie chce kupić cały komputer, więc logiczne można założyć, że ma
zero.

To jest nielogiczne założenie. Może ma oprogramowanie i komputer, który
jest dla niej za wolny.

Nielogiczne założenie to: musi być Intel

Data: 2011-03-25 08:42:37
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
UĹźytkownik "Smok Eustachy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imgegh$bku$1@news.net.icm.edu.pl...
Nielogiczne założenie to: musi być Intel

Skąd możesz to wiedzieć? Może w używanych przez nią programach większą wydajność ma Intel? Może potrzebne jest jej sprzętowa obsługa AES? Nie wiesz, a od razu wciskasz amd.

Data: 2011-03-25 09:27:05
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 25.03.2011 08:42, qwerty pisze:

Skąd możesz to wiedzieć? Może w używanych przez nią programach większą
wydajność ma Intel? Może potrzebne jest jej sprzętowa obsługa AES? Nie
wiesz, a od razu wciskasz amd.

BTW: w drugim kwartale mają wejść Bulldozery, a one mają już mieć
instrukcje AES zaimplementowane.

Data: 2011-03-25 10:18:15
Autor: Smok Eustachy
jaki pc dla mnie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 08:42:37 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

Morze jest szerokie i głębokie. Wątpię.

Data: 2011-03-25 12:00:54
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
UĹźytkownik "Smok Eustachy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imhq57$8se$1@news.net.icm.edu.pl...
Morze jest szerokie i głębokie. Wątpię.

Zachowujesz się jak niektórzy na grupie. Ktoś prosi o komputer z 8 GiB ram - piszecie od razu: po co ci tyle. Ktoś pyta o kartę amd, wy wciskacie nv. Prosi o procesor intela, wciskacie amd. Nie możecie uszanować czyjejś woli.

Data: 2011-03-25 12:54:02
Autor: RadoslawF
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-25 12:00, Użytkownik qwerty napisał:

[...]

Za dużo wymagasz od człowieka dla którego "może" i "morze" to to samo.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-25 14:01:55
Autor: Smok Eustachy
jaki pc dla mnie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 12:00:54 +0100, qwerty napisał(a):
/../
Zachowujesz się jak niektórzy na grupie. Ktoś prosi o komputer z 8 GiB
ram - piszecie od razu: po co ci tyle. Ktoś pyta o kartę amd, wy
wciskacie nv. Prosi o procesor intela, wciskacie amd. Nie moĹźecie
uszanować czyjejś woli.

Jak ktoś chce klakę to niech se własną grupę/forum założy.

Data: 2011-03-26 20:19:49
Autor: Jamnior
jaki pc dla mnie
W dniu 2011-03-25 12:00, qwerty pisze:
Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
[...]

Bardzo rzadko odzywam się na grupie, choć czytam ją od wielu lat i niestety muszę się z Tobą zgodzić.

Jamnior

Data: 2011-03-27 14:25:47
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:imhskh$7u9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Raczej starają się upewnić, że ktoś kto prosi wie czego chce
czy tylko mu się wydaje... Jest to dla mnie bardzo zrozumiałe.

Data: 2011-03-27 20:33:56
Autor: Andrzej Lawa
jaki pc dla mnie
W dniu 25.03.2011 12:00, qwerty pisze:
[...]

Jeśli przypadkiem mu się wymsknie, że pracuje i będzie pracował na 32-bitowym windows, to będzie to pytanie więcej jak uzasadnione ;->

Data: 2011-03-27 20:48:27
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d8f8314$1news.home.net.pl...
[...]

Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię, że ten RAM wykorzystuję.

Data: 2011-03-27 20:51:20
Autor: RadoslawF
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-27 20:48, Użytkownik MC napisał:

[...]

Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

Pozdrawiam

Data: 2011-03-27 21:01:21
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomości news:imo0vb$9ik$1news.onet.pl...
[...]

Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

Data: 2011-03-27 22:43:25
Autor: Andrzej Lawa
jaki pc dla mnie
W dniu 27.03.2011 21:01, MC pisze:

Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię,
że ten RAM wykorzystuję.

Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

Obecnie jest to dość, hmm, niszowe zastosowanie pamięci.

Data: 2011-03-27 22:54:57
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d8fa16d$1news.home.net.pl...
[...]

Zgadza się. Ale jest to najszybszy dysk jaki istnieje a mnie akurat taki jest potrzebny.

Data: 2011-03-27 16:23:10
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:imo872$qah$1node2.news.atman.pl...
[...]

Do trzymania swapfile? :-))))

Data: 2011-03-28 00:20:32
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:imno9e.d30.0poczta.onet.pl...
[...]

Mając coś takiego trudno było trzymać plik wymiany na kręciołku, ale to nie było najważniejszym celem jego założenia. Tak jak napisałem, jest mi potrzebny bardzo szybki napęd żeby nie hamował transmisji do i z innych dysków.

Data: 2011-03-27 22:38:48
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:imod7g$voe$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tak myślałem... masz swapfile na ramdysku :-) Paranoja.

Data: 2011-03-28 09:04:21
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imoe9o.9j4.0@poczta.onet.pl...
Tak myślałem... masz swapfile na ramdysku :-) Paranoja.

Niekoniecznie. Może trzymać tam jakąś bazę danych (która jest kopiowana co pewien czas z ramdysku), może trzymać pamięć podręczną przeglądarki itp.

Data: 2011-03-28 01:51:00
Autor: Daniel Jaworski
jaki pc dla mnie
W dniu 27-03-2011 21:01, MC pisze:
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię,
że ten RAM wykorzystuję.

Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

To pewnie lekkie NTG, ale czy możesz podpowiedzieć jaki to system i jakie narzędzie do obsługi dysku wirtualnego. W jednej lokalizacji chciałbym coś takiego wypróbować.

Pozdrawiam.

--
Daniel

Data: 2011-03-28 14:13:10
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Daniel Jaworski napisał:
[...]

A ja sie podepne z pytaniem - jak sie liczy ile ramu wykorzysta XP? Net podaje ze 3,25GB jest w stanie obsluzyc, ale czy to jest z pamiecia na grafice czy bez? :) Bo jak mam grafike 1GB DDR, to znaczy ze wkaldajac wiecej niz 2GB ramu - ramu obsluzy 2,25GB. Czyli dokladajac 4GB ramu mozna stworzyc sobie 3,75GB ramdysk, tak?
I czy ten soft jest czegos wart, czy inaczej to zrobić? Jak?
http://precyl.pl/tutorials/2500522-jak-zagospodarowaae-nadmiar-pamieci-ram.html

Data: 2011-03-28 07:27:44
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> wrote in message news:impu0k$6a4$1news.onet.pl...
[...]

Najlepiej go zagospodarować tak, ze zainstalujesz 64-bitowy system
operacyjny który cały ten ram wykorzysta na pamięć aplikacji i ten
Twój swapfile nie będzie musiał być tak często używany...

Data: 2011-03-28 14:33:14
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
[...]

Ale to drożesze rozwiązanie, bo za 200 zł kupie 4GB ramu, albo pół systemu 64-bit, przy czym
a) dojdzi emi reinstalka
b) okaze sie, cze czesc mouich programow nie dziala lub dziala zle
bede w plecy 2-3 dni robocze

To wole dokupic ramu, duzo taniej, doraznie, jak bede kupowal nowy komp to bede mial 7 64-bit.

Data: 2011-03-28 14:26:31
Autor: Leszek K.
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 14:13:10 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Pamięć grafiki nie jest bezpośrednio adresowana z systemu. U mnie mimo
grafiki 2 GB XP pokazuje, że ma 3,5 GB.

Data: 2011-03-28 14:28:23
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Leszek K. napisał:
[...]

Ale XP 32 czy 64 bitowy? Mam 32 bitowy (pro PL SP3) - to moze dokupie 4GB ramu i wrzuce na niego SWAPa ;) Brakuje mi ostatnio szybkiego swapa ;)

Data: 2011-03-28 21:16:29
Autor: Leszek K.
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 14:28:23 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

xp32. Na 64 to w ogóle problemu nie ma.

Data: 2011-03-28 21:21:17
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
[...]

To czemu moj nie chce mimo PAE pokazac wiecej niz 2gb?

Data: 2011-03-29 05:18:26
Autor: Leszek K.
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 21:21:17 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

PAE od sp2 już nie działa więc nie ma co włączać, a wcześniej płyta musi
wykryć cały RAM, co ma miejsce dopiero w nowszych chipsetach. U mnie to
chodzi na P35.

Data: 2011-03-28 15:22:14
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
[...]

grafiki 2 GB XP pokazuje, Ĺźe ma 3,5 GB.

Znalazelm coś takiego:

-- -- --
2) W Windows XP i ViÂście opcja /PAE jest *celowo zablokowana*.
Po prostu dany fragment kodu nie jest wkompilowywany w
jÂądro.

|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" """""""""|
| Rados³aw Sokó³ | [url]http://www.grush.one.pl/[/url] |
| | Politechnika ÂŚlÂąska |

-- -- -- -

http://www.foonews.info/pl-comp-os-ms-windows-winnt/8500798-32-bitowy-windows-i-4-gb-ram-2.html

No to wyglada, ze ma racje moj system pokazując 2GB choc testowo wlozylem dodatkowy 1GB.

CPU-Z pokazuje 3GB.

Plyta obsluguje do 8GB

Ech :)

Wiec wiecej ramu nie zobacze, tylko 2GB, a wiec caly dodatkowy moze isc na RAMDYSK

Data: 2011-03-24 13:03:48
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik aga napisał:
[...]

Najbardziej lepiej iść do sklepu gdzie skladaja, i warto zwrócić uwagę na:
- dobrą płytę główną obsługująca grafike w procesorach i5/i7 (odpowiedni chipset), z USB 3.0
- procesor i5 z grafiką w sobie
- 4 GB ramu (2 x 2 GB)
- 2 dyski HDD - np. 320-500 GB na system, np. Samsung F4 - szybki, drugi na przechowywanie danych, np. 1TB tez Samsung F4
- obudowa kwestia gustu
- ale markowy zasilacz np. Corsair :) się nada

Monitor nie musi być EIZO, może wystarczy 24" DEll za ok. 2200 pln, ma dobra matryce, a jest panoramiczny i do fimów HD się nada

DVD lub Blu-Ray w zaleznosci od zasobnosci portfela (mowie o nagrywarce)

Win 7 i od razu Antywirus jakis np. NOD32 Internet Security :)

Data: 2011-03-26 22:59:54
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
Użytkownik Mateusz mateusznospam@vp.pl ...

Monitor nie musi być EIZO, może wystarczy 24" DEll za ok. 2200 pln, ma dobra matryce, a jest panoramiczny i do fimów HD się nada

po co monitor za 2200 skoro np. TV 32 cale samsung kosztuje z dobrym wyposażeniem 1700?
Czym sie rozni monitor LCD od TV LCD?

Data: 2011-03-27 00:40:32
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Budzik napisał:
[...]

Posiedz przed TV LCD pracujac w czymkolwiek godzinke i potem pozbieraj wyplywajace oczy.

Roznice sa takie, ze TV jest lepszy do filmow i gier, a monitor, zwlaszcza na S-IPS do pracy z grafiką.

Data: 2011-03-27 09:59:45
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
Osobnik posiadający mail mateusznospam@vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

mozesz podać jakieś szczegóły, z których wynikają te róznice?

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2011-03-27 12:47:25
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:27032011.1FB4D662budzik61.poznan.pl...
[...]

Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

Data: 2011-03-27 12:59:43
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
Osobnik posiadający mail m5c@go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

skoro monitory i telewizory mają taka sama matrycę, to gdzie tu róznica?
Mam rozumiec, ze 80% monitorów = telewizorom = shit, a te pozostałe, zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?
Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy? Chyba, ze czegoś nie rozumiem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2011-03-27 15:43:37
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:27032011.78FCAFBEbudzik61.poznan.pl...

[...]

Nie napisałem, że mają taką samą, tylko że ma większość. Rozumiesz znaczenie tego słowa? A poza tym matryca to nie wszystko.

Mam rozumiec, ze 80% monitorów = telewizorom = shit, a te pozostałe,
zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?

Masz skłoność do nadmiernego upraszczania. Chodzi nam o konkretne zastosowanie. Bo np. do gier matryce IPS są gorsze od TN.

Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy?

Przypuszczam, bo to nie są moje słowa, że ich autorowi nie chodziło o jakiś szczególny rodzaj telewizora, a raczej o brzydki zwyczaj podkręcania ich w sklepie na maksymalną jasność. Wtedy rzeczywiście są kłopoty jak ktoś blisko siedzi. Wiele osób już nie zmienia tych ustawień chociaż to nie jest takie trudne.

Chyba, ze czegoś nie rozumiem.

Data: 2011-03-27 20:44:57
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:

[...]

Trudno siedzieć blisko TV full HD i nie dostać bolu szyi  od ogarniania obrazu ;) Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc, ale 25000 z kawalkiem. A i tak majac go na biurku ciezko ogarnac calosc wzrokiem :)

Data: 2011-03-27 21:04:37
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:imo0jb$7s2$3news.onet.pl...

Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc, ale 25000 z kawalkiem.

Proszę? Te 1920 to liczba pikseli na całej szerokości ekranu. Obojętnie czy na monitorze czy na TV.

Data: 2011-03-27 22:29:30
Autor: Andrzej Lawa
jaki pc dla mnie
W dniu 27.03.2011 21:04, MC pisze:

Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc, ale
25000 z kawalkiem.

Proszę? Te 1920 to liczba pikseli na całej szerokości ekranu. Obojętnie
czy na monitorze czy na TV.

A w jakiej przeciętnie odległości siedzi się od TV a w jakiej od monitora?

I jaki jest przeciętny kąt widzenia dla przeciętnego człowieka, hmm?

Data: 2011-03-27 23:00:14
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d8f9e2bnews.home.net.pl...
[...]

To są pytania do mnie? Mają coś zasugerować? Co mają wspólnego z liczbą pikseli i generalnie z rozdzielczością?

Data: 2011-03-27 23:58:39
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:
[...]

Moze to, ze monitor Full HD o tej rozdzielczosci ma 22-24 cale i siedzi sie od niego ponad pol metra zeby ogarnac, a TV mialby 32 cale i trzebaby siedziec od niego 1,5 metra zeby wzrokiem ogarnac.... Malo kto ma takie glebokie biurka ;)

Data: 2011-03-28 00:32:06
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:imobuf$m0f$1news.onet.pl...
Użytkownik MC napisał:
[...]

Może to, a może tamto. Czy nikt nie potrafi napisać jasno co was boli? A co do ogarniania - do gniazdka DVI możesz podpiąć drugi monitor więc skoro powstało takie rozwiązanie to ogarniecie dwóch monitorów nie może być rzeczą niemożliwą dla człowieka. Ludzie spokojnie siedzą przed trzema monitorami i jakoś dają radę. Podpowiem jedną z możliwości - okno nie musi być na całą szerokość monitora

Data: 2011-03-28 14:20:36
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:

[...]

Dwa monitory dziela obszar roboczy na 2 czesci, albo na 3 jak sa trzy monitory. Mozna blisko nich siedziec, i ogarniac co akurat potrzeba. Plamka (piksel) jest niewielki. Do tego mozna je ustawić "w półokregu" czego nei mzona zrobić z TV.

Data: 2011-04-01 01:04:32
Autor: KRZYZAK
jaki pc dla mnie
Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:29:30 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

I jaki jest przeciętny kąt widzenia dla przeciętnego człowieka, hmm?

A jest jakas potrzeba, zeby ogarniac na raz caly ekran?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-03-28 07:59:40
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
[...]

pisałem niżej o przykładowym stosunku 80-20% - jak sądzisz - rozumiem znaczenie słowa "wiekszosc"?

[...]

Pytam o róznie, dostaje odpoiwiedz o matrycy.
Dopytuję - okazuje się, że nie tylko o matryce.
No wiec o co chodzi? Jakieśenigmatyczne ustawienia, ktore sprawiaja ze Tv nie nadaje się jako monitor?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2011-03-28 14:21:16
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Budzik napisał:

No wiec o co chodzi? Jakieśenigmatyczne ustawienia, ktore sprawiaja ze Tv nie nadaje się jako monitor?

Nadaje sie. Ale nie do wszystkiego i nie zawsze. Raczej - czasem nadaje sie. A nie - zawsze nadaje sie.

Data: 2011-03-27 20:43:07
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Budzik napisał:
[...]

W kontekscie tego watku. gdzie Aga prosi o porade "Przeznaczenie komputera: Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości materiału"

a te pozostałe, zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?

Duzo lepszej. Choc docenia to tylko ci, którzy wiedza czego szukaja.

Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy?

O swieceniu i o kolorach. Ja w mojego (akurat na PVA) moge sie patrzyc 8 godzin non stop. A na taki na TN po pol godziny oczy sa do bani.

Data: 2011-03-27 13:04:07
Autor: Q
jaki pc dla mnie
Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

monitorow tak, ale nie telewizorow -
- oczywiscie nie mowie o telewizorach sprzed 10 lat...

Data: 2011-03-27 13:49:22
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:imn5gu$t2r$1news.task.gda.pl...
[...]

To podaj parę przykładów. Razem z ceną.

Data: 2011-03-27 20:40:45
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:
[...]

A do tego kontrast - jakby nie regulowac, to w TV jest dostosowany do TV. Do tego niech ktoś obczai gradienty na TV a potem na S-IPS to obaczy dlaczeto TV _nie nadaje sie_ do grafiki, i obróbki zdjęc.

Data: 2011-03-28 12:50:34
Autor: Mirek Ptak
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-27 12:47,  *MC* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz
większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

Podaj ze swej łaski choć jeden model TV poważnego producenta z matrycą TN.

Według mojej wiedzy w TV LCD nie ma chyba ani jednego modelu z matrycą TN (wystarczy sobie posortować w jakiejś wyszukiwarce po kątach widzenia).
Sharp stosuje ASV - ostatnio w lepszych modelach z dodanym żółtym pixelem
Sony/Samsung - S-PVA (i odmiany)
LG/Philips - S-IPS (i odmiany)
Panasonic/Toshiba - IPS-Pro

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-29 01:43:53
Autor: Przemysław Ryk
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 12:50:34 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

Bardzo jestem ciekaw, co by się dało po podłączeniu ich do komputera i -
mierząc kalibratorem - ustawieniu:
- jasność np. 100 cd/m2
- temperatura bieli: 6500K
- gamma: 2,2
a potem machnięciu gradientu od pełnej czerni, do pełnej bieli. Oj bardzo
jestem ciekaw, co by się wyprawiało...

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]

Data: 2011-03-30 15:23:41
Autor: Mirek Ptak
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-29 01:43,  *Przemysław Ryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Zależy przez jakie złącze :)
Problem w tym, że TV są z reguły przeznaczone do oglądania TV/Filmów, a nie obrazu z kompa. Różne "wspomagacze" mogą popsuć obraz z komputera i mam jedynie nadzieję, że wejście VGA (analogowe niestety) jest puszczane na ekran bezpośrednio.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-30 19:48:22
Autor: Przemysław Ryk
jaki pc dla mnie
Dnia Wed, 30 Mar 2011 15:23:41 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

To w ogóle nie mamy o czym rozmawiać. Mam się jeszcze pitolić z ustawianiem
położenia, rozmiaru czy synchronizacji sygnału tak, żeby zakłóceń nie mieć?
:)

[ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach      ]
[ możesz śmiało zapomnieć.      (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-04-01 01:07:56
Autor: KRZYZAK
jaki pc dla mnie
Dnia Wed, 30 Mar 2011 15:23:41 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Problem w tym, że TV są z reguły przeznaczone do oglądania TV/Filmów, a nie obrazu z kompa. Różne "wspomagacze" mogą popsuć obraz z komputera

I psuja. Przynajmniej w moim sharpie. Obraz "monitorowy" uzyskalem po
ustawieniu wszystkiego na 0. Ale ogolnie fajnie - mam 42'' monitor:)
Acha - HDMI

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-03-24 13:16:45
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "aga"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01744110-e8b1-49f4-a274-3df0230d8139@h38g2000yqn.googlegroups.com...
Dziękuję wszystkim z góry, bardzo liczę na pomoc

Podstawowe pytanie - ile chcesz wydać?

Data: 2011-03-25 13:26:16
Autor: miab
jaki pc dla mnie
W dniu 2011-03-24 09:44, aga pisze:
[...]

Może coś takiego:
http://allegro.pl/intel-i5-2400-turbo-4gb-ddr3-1000gb-drw-gt430-1gb-i1526999286.html
Z Microsoft Windows 7 Home Premium OEM 64bit polski powinno się zamknąć w 2tyś.

miab

Data: 2011-03-27 16:22:14
Autor: Q
jaki pc dla mnie
Może coś takiego:

zestaw git - taniej bym se nie zlozyl (duzo drozej tez nie :),
ale nie o tym chcialem:

- jest to pierwsza plyta microATX (nawet nieco mniejsza),
ktora ma przyzwoity uklad zlacz (odstep PCI od PCI-E);

swoja droga msi pisze, ze plyta jest "mATX" jakby kazdy byl jasnowidzem :)

Z Microsoft Windows 7 Home Premium OEM 64bit polski powinno się zamknąć w 2tyś.

 340zl - da sie taniej?
(oczywiscie legalnie)

Data: 2011-03-25 13:43:10
Autor: Q
jaki pc dla mnie
Założenia mam takie:
Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)

Duza obudowa? Teraz? W dobie psotepujacej minuaturyzacji? :)
Pewnie w takiej obudowie nie bedziesz miala zbyt duzo napakowane,
wiec nawet problemow z chlodzeniem nie bedzie.

Nie podalas najwazniejszej informacji - ile kasy mozesz wydac na owego kompa :).

Moze to da Ci jakis poglad co / za ile mozna teraz dostac:

http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/zestawy_komputerowe_na_marzec_2011
http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/zestawy_komputerowe_na_marzec_2011?page=0,4

http://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-komputerowe
http://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-komputerowe/5

http://www.forum.pcforum.eu/polecane-zestawy-komputerowe-na-styczen-2011-luty-2011-t933.html

Data: 2011-03-25 05:49:20
Autor: aga
jaki pc dla mnie
On 25 Mar, 13:43, "Q" <n...@spam.pl> wrote:
> [...]

wiec nawet problemow z chlodzeniem nie bedzie.

Nie podalas najwazniejszej informacji - ile kasy mozesz wydac na owego kompa
:).

Moze to da Ci jakis poglad co / za ile mozna teraz dostac:

http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/zestawy_komputerowe_na_marze...http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/zestawy_komputerowe_na_marze...

http://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-komputerowehttp://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-komputerowe/5

http://www.forum.pcforum.eu/polecane-zestawy-komputerowe-na-styczen-2...

fajna stronka, podałam , nie czytałeś całości

Data: 2011-03-25 14:43:41
Autor: Piotr Rezmer
jaki pc dla mnie
aga pisze:

Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
materiału

Do zrzucania materiału z kamery może się przydać port FireWire. Z doświadczenia innych wiem, że transfer jest szybszy niż na USB v.2.0.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-03-25 18:50:26
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Piotr Rezmer napisał:
aga pisze:

[...]

Prosila o USB 3.0 albo zle zrozumialem

Wiekszosc plyt jak nie wszystki maja teraz fw z tylu lub na plycie.

jaki pc dla mnie