jaki pc dla mnie

Data: 2011-03-24 12:18:46
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 09:44, aga pisze:

Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)

W dużej mierze to kwestia gustu... Ja np. lubię Chieftec, takie jak ta:
Chieftec BH-01B-B-B

Windows 7 64 bity

Dlaczego akurat ten system? Skoro nie grasz - dużo taniej skompletujesz
sobie system i oprogramowanie idąc w OpenSource. Aczkolwiek jeśli chodzi
o pytania sprzętowe - nie ma to najmniejszego znaczenia.

Procesor tylko i wyłącznie Intel

Dlaczego?

Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

Prywatnie polecam takie wielofunkcyjne montowane w kieszeni na napęd.
Ewentualnie są obudowy z wbudowanymi takimi czytnikami.

Do opisanych zastosowań polecam dużo pamięci RAM (obecnie jest tania i
nawet 4GB to nie jest duży wydatek) i jakiś porządny monitor (osobiście
mam b.dobre doświadczenia z EIZO).

Data: 2011-03-24 12:58:34
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Andrzej Ława napisał:

Windows 7 64 bity

Dlaczego akurat ten system?

Bo obsłuży wiecej niz 2GB ramu :) No i to Windows, wiec beda dzialac na nim programy :)

Procesor tylko i wyłącznie Intel

Dlaczego?

Wydajność plus niskoprądożernośc :)

Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

Prywatnie polecam takie wielofunkcyjne montowane w kieszeni na napęd.
Ewentualnie są obudowy z wbudowanymi takimi czytnikami.

JA wole na kabelku :)

Data: 2011-03-24 14:32:39
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 12:58, Mateusz pisze:

Windows 7 64 bity

Dlaczego akurat ten system?

Bo obsłuży wiecej niz 2GB ramu :)

Mój susełek też obsługuje.

No i to Windows, wiec beda dzialac na
nim programy :)

No bo pod innymi systemami żadne programy nie działają, taak?

Ha! A ludzie się obruszają jak mówię, że mikrosoft od lat robi ludziom
wodę z mózgów swoją propagandą.

Procesor tylko i wyłącznie Intel

Dlaczego?

Wydajność plus niskoprądożernośc :)

To bardzie zależy od konkretnego modelu, a nie producenta.

Będzie się plątać, ale co kto lubi.

Data: 2011-03-24 13:36:39
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 13:32, Andrzej Ława wrote:
[...]

No i przeciez zamiast Lightrooma mozna Gimpa używać, a video obrabiać w jakimś darmowym wynalazku, który zaoferuje połówę funkcjonalności i "support techniczny" na jakimś forum.

Znów zaczynasz pryszczerskie krucjaty na grupie SPRZĘTOWEJ?

Kamil

Data: 2011-03-24 14:49:02
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 14:36, Kamil pisze:

No i przeciez zamiast Lightrooma mozna Gimpa używać, a video obrabiać w
jakimś darmowym wynalazku, który zaoferuje połówę funkcjonalności i
"support techniczny" na jakimś forum.

Stąd pytania, co inicjatorka wątku konkretnie chce użytkować i jakie
funkcje, bo kupę forsy na komercyjny program to każdy kamil-debil może
wydać, a potem i tak będzie 10% możliwości wykorzystywał.

A im mniej się wyda na niepotrzebne rzeczy, tym więcej można wydać na
rzeczy potrzebne (zakładam, że inicjatorka wątku ma jakoś ograniczony
budżet).

Np. pieniądze zaoszczędzone na fotoszopie czy innym przereklamowanym
produkcie można wydać na drugi dysk i zrobienie mirroringu albo
zewnętrznej kopii zapasowej.

Znów zaczynasz pryszczerskie krucjaty na grupie SPRZĘTOWEJ?

Wytłumacz mi - skąd się u takich kretynków jak ty bierze to obsesyjne
powiązanie oprogramowania innego niż windows z pryszczami?? Urazy z
dzieciństwa? Kompleksy? Generalne nasranie w mózgu? Trwałe
zaprogramowanie przy przyjmowaniu do pracy w microsofcie lub podmiocie
zależnym?

Data: 2011-03-24 13:52:48
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 13:49, Andrzej Ława wrote:
[...]

Może wykorzysta wszystkie?

A im mniej się wyda na niepotrzebne rzeczy, tym więcej można wydać na
rzeczy potrzebne (zakładam, że inicjatorka wątku ma jakoś ograniczony
budżet).

Może już ma oprogramowanie?

Np. pieniądze zaoszczędzone na fotoszopie czy innym przereklamowanym
produkcie można wydać na drugi dysk i zrobienie mirroringu albo
zewnętrznej kopii zapasowej.

Może już ma siedem dysków?

[...]

Stąd, że tylko pryszczaci buntownicy pytani o SPRZĘT na grupie SPRZĘTOWEJ wyskakują z oprogramowaniem, korporacjami i wodą w głowie, która sami tym prezentują.

Jeśli ktoś na grupie samochodowej pyta o samochód rodzinny, zaproponujesz komplet biletów miesięcznych i wakacje za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze?

Kamil

Data: 2011-03-24 14:56:58
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 14:52, Kamil pisze:

[...]

Może. Ale na razie tylko padło pytanie w tym kierunku, więc się łaskawie
odpierdol.

A im mniej się wyda na niepotrzebne rzeczy, tym więcej można wydać na
rzeczy potrzebne (zakładam, że inicjatorka wątku ma jakoś ograniczony
budżet).

Może już ma oprogramowanie?

Patrz wyżej.

Np. pieniądze zaoszczędzone na fotoszopie czy innym przereklamowanym
produkcie można wydać na drugi dysk i zrobienie mirroringu albo
zewnętrznej kopii zapasowej.

Może już ma siedem dysków?

Na razie chce kupić cały komputer, więc logiczne można założyć, że ma zero.

[...]

Z nagłą krucjatą wyskoczyłeś ty. I odpowiednio do skomentowałem.

A ja się tylko pytałem, dlaczego konkretnie takie rozwiązanie i tyle. Ta
samo jak w przypadku procesora.

Jeśli ktoś na grupie samochodowej pyta o samochód rodzinny,
zaproponujesz komplet biletów miesięcznych i wakacje za zaoszczędzone w
ten sposób pieniądze?

Twoja analogia jest do dupy.

Data: 2011-03-24 14:01:39
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 13:56, Andrzej Ława wrote:
[...]

Padło pytanie w konkretnym kierunku, o sprzęt, więc parafrazując - nie pierdol.

[...]

Mhm, tak. :)

[...]

Do dupy jest twoje smęcenie o korporacjach na grupie sprzętowej.

Kamil

Data: 2011-03-24 15:21:08
Autor: RadoslawF
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-24 15:01, Użytkownik Kamil napisał:

[...]

W sytuacji ograniczonego budżetu (a tak ma większość) warto
zastanowić się czy nie da sie zaoszczędzić zastępując soft
komercyjny darmowym. Nie dotyczy to oczywiście pryszczatych
bojowników o używanie softu komercyjnego bo im i tak finansują
to rodzice lub kopiują za friko od kolegów czy z sieci.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-24 14:43:52
Autor: Kamil
jaki pc dla mnie
On 24/03/2011 14:21, RadoslawF wrote:
[...]

Akurat na swoim komputerze mam wszystko legalne, łącznie z total commanderem, więc kulą w płot.

Kamil

Data: 2011-03-24 15:22:22
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 24.03.2011 15:01, Kamil pisze:

Może. Ale na razie tylko padło pytanie w tym kierunku, więc się łaskawie
odpierdol.

Padło pytanie w konkretnym kierunku, o sprzęt, więc parafrazując - nie
pierdol.

Kwestia oprogramowania też była poruszona i jest istotna z uwagi na budżet.

I w ogóle co się wpieprzasz między wódkę a zakąskę? Inicjatorka wątku
odpowie na pytania i będzie dokładniej wiadomo, czego potrzebuje.

Data: 2011-03-24 15:59:28
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imfijb$nlj$1@inews.gazeta.pl...
Na razie chce kupić cały komputer, więc logiczne można założyć, że ma zero.

To jest nielogiczne założenie. Może ma oprogramowanie i komputer, który jest dla niej za wolny.

Data: 2011-03-24 21:53:21
Autor: Smok Eustachy
jaki pc dla mnie
Dnia Thu, 24 Mar 2011 15:59:28 +0100, qwerty napisał(a):

UĹźytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup
Na razie chce kupić cały komputer, więc logiczne można założyć, że ma
zero.

To jest nielogiczne założenie. Może ma oprogramowanie i komputer, który
jest dla niej za wolny.

Nielogiczne założenie to: musi być Intel

Data: 2011-03-25 08:42:37
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
UĹźytkownik "Smok Eustachy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imgegh$bku$1@news.net.icm.edu.pl...
Nielogiczne założenie to: musi być Intel

Skąd możesz to wiedzieć? Może w używanych przez nią programach większą wydajność ma Intel? Może potrzebne jest jej sprzętowa obsługa AES? Nie wiesz, a od razu wciskasz amd.

Data: 2011-03-25 09:27:05
Autor: Andrzej Ława
jaki pc dla mnie
W dniu 25.03.2011 08:42, qwerty pisze:

Skąd możesz to wiedzieć? Może w używanych przez nią programach większą
wydajność ma Intel? Może potrzebne jest jej sprzętowa obsługa AES? Nie
wiesz, a od razu wciskasz amd.

BTW: w drugim kwartale mają wejść Bulldozery, a one mają już mieć
instrukcje AES zaimplementowane.

Data: 2011-03-25 10:18:15
Autor: Smok Eustachy
jaki pc dla mnie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 08:42:37 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

Morze jest szerokie i głębokie. Wątpię.

Data: 2011-03-25 12:00:54
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
UĹźytkownik "Smok Eustachy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imhq57$8se$1@news.net.icm.edu.pl...
Morze jest szerokie i głębokie. Wątpię.

Zachowujesz się jak niektórzy na grupie. Ktoś prosi o komputer z 8 GiB ram - piszecie od razu: po co ci tyle. Ktoś pyta o kartę amd, wy wciskacie nv. Prosi o procesor intela, wciskacie amd. Nie możecie uszanować czyjejś woli.

Data: 2011-03-25 12:54:02
Autor: RadoslawF
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-25 12:00, Użytkownik qwerty napisał:

[...]

Za dużo wymagasz od człowieka dla którego "może" i "morze" to to samo.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-25 14:01:55
Autor: Smok Eustachy
jaki pc dla mnie
Dnia Fri, 25 Mar 2011 12:00:54 +0100, qwerty napisał(a):
/../
Zachowujesz się jak niektórzy na grupie. Ktoś prosi o komputer z 8 GiB
ram - piszecie od razu: po co ci tyle. Ktoś pyta o kartę amd, wy
wciskacie nv. Prosi o procesor intela, wciskacie amd. Nie moĹźecie
uszanować czyjejś woli.

Jak ktoś chce klakę to niech se własną grupę/forum założy.

Data: 2011-03-26 20:19:49
Autor: Jamnior
jaki pc dla mnie
W dniu 2011-03-25 12:00, qwerty pisze:
Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
[...]

Bardzo rzadko odzywam się na grupie, choć czytam ją od wielu lat i niestety muszę się z Tobą zgodzić.

Jamnior

Data: 2011-03-27 14:25:47
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:imhskh$7u9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Raczej starają się upewnić, że ktoś kto prosi wie czego chce
czy tylko mu się wydaje... Jest to dla mnie bardzo zrozumiałe.

Data: 2011-03-27 20:33:56
Autor: Andrzej Lawa
jaki pc dla mnie
W dniu 25.03.2011 12:00, qwerty pisze:
[...]

Jeśli przypadkiem mu się wymsknie, że pracuje i będzie pracował na 32-bitowym windows, to będzie to pytanie więcej jak uzasadnione ;->

Data: 2011-03-27 20:48:27
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d8f8314$1news.home.net.pl...
[...]

Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię, że ten RAM wykorzystuję.

Data: 2011-03-27 20:51:20
Autor: RadoslawF
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-27 20:48, Użytkownik MC napisał:

[...]

Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

Pozdrawiam

Data: 2011-03-27 21:01:21
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomości news:imo0vb$9ik$1news.onet.pl...
[...]

Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

Data: 2011-03-27 22:43:25
Autor: Andrzej Lawa
jaki pc dla mnie
W dniu 27.03.2011 21:01, MC pisze:

Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię,
że ten RAM wykorzystuję.

Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

Obecnie jest to dość, hmm, niszowe zastosowanie pamięci.

Data: 2011-03-27 22:54:57
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d8fa16d$1news.home.net.pl...
[...]

Zgadza się. Ale jest to najszybszy dysk jaki istnieje a mnie akurat taki jest potrzebny.

Data: 2011-03-27 16:23:10
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:imo872$qah$1node2.news.atman.pl...
[...]

Do trzymania swapfile? :-))))

Data: 2011-03-28 00:20:32
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:imno9e.d30.0poczta.onet.pl...
[...]

Mając coś takiego trudno było trzymać plik wymiany na kręciołku, ale to nie było najważniejszym celem jego założenia. Tak jak napisałem, jest mi potrzebny bardzo szybki napęd żeby nie hamował transmisji do i z innych dysków.

Data: 2011-03-27 22:38:48
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:imod7g$voe$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tak myślałem... masz swapfile na ramdysku :-) Paranoja.

Data: 2011-03-28 09:04:21
Autor: qwerty
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:imoe9o.9j4.0@poczta.onet.pl...
Tak myślałem... masz swapfile na ramdysku :-) Paranoja.

Niekoniecznie. Może trzymać tam jakąś bazę danych (która jest kopiowana co pewien czas z ramdysku), może trzymać pamięć podręczną przeglądarki itp.

Data: 2011-03-28 01:51:00
Autor: Daniel Jaworski
jaki pc dla mnie
W dniu 27-03-2011 21:01, MC pisze:
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię,
że ten RAM wykorzystuję.

Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

To pewnie lekkie NTG, ale czy możesz podpowiedzieć jaki to system i jakie narzędzie do obsługi dysku wirtualnego. W jednej lokalizacji chciałbym coś takiego wypróbować.

Pozdrawiam.

--
Daniel

Data: 2011-03-28 14:13:10
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Daniel Jaworski napisał:
[...]

A ja sie podepne z pytaniem - jak sie liczy ile ramu wykorzysta XP? Net podaje ze 3,25GB jest w stanie obsluzyc, ale czy to jest z pamiecia na grafice czy bez? :) Bo jak mam grafike 1GB DDR, to znaczy ze wkaldajac wiecej niz 2GB ramu - ramu obsluzy 2,25GB. Czyli dokladajac 4GB ramu mozna stworzyc sobie 3,75GB ramdysk, tak?
I czy ten soft jest czegos wart, czy inaczej to zrobić? Jak?
http://precyl.pl/tutorials/2500522-jak-zagospodarowaae-nadmiar-pamieci-ram.html

Data: 2011-03-28 07:27:44
Autor: Pszemol
jaki pc dla mnie
"Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> wrote in message news:impu0k$6a4$1news.onet.pl...
[...]

Najlepiej go zagospodarować tak, ze zainstalujesz 64-bitowy system
operacyjny który cały ten ram wykorzysta na pamięć aplikacji i ten
Twój swapfile nie będzie musiał być tak często używany...

Data: 2011-03-28 14:33:14
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
[...]

Ale to drożesze rozwiązanie, bo za 200 zł kupie 4GB ramu, albo pół systemu 64-bit, przy czym
a) dojdzi emi reinstalka
b) okaze sie, cze czesc mouich programow nie dziala lub dziala zle
bede w plecy 2-3 dni robocze

To wole dokupic ramu, duzo taniej, doraznie, jak bede kupowal nowy komp to bede mial 7 64-bit.

Data: 2011-03-28 14:26:31
Autor: Leszek K.
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 14:13:10 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Pamięć grafiki nie jest bezpośrednio adresowana z systemu. U mnie mimo
grafiki 2 GB XP pokazuje, że ma 3,5 GB.

Data: 2011-03-28 14:28:23
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Leszek K. napisał:
[...]

Ale XP 32 czy 64 bitowy? Mam 32 bitowy (pro PL SP3) - to moze dokupie 4GB ramu i wrzuce na niego SWAPa ;) Brakuje mi ostatnio szybkiego swapa ;)

Data: 2011-03-28 21:16:29
Autor: Leszek K.
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 14:28:23 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

xp32. Na 64 to w ogóle problemu nie ma.

Data: 2011-03-28 21:21:17
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
[...]

To czemu moj nie chce mimo PAE pokazac wiecej niz 2gb?

Data: 2011-03-29 05:18:26
Autor: Leszek K.
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 21:21:17 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

PAE od sp2 już nie działa więc nie ma co włączać, a wcześniej płyta musi
wykryć cały RAM, co ma miejsce dopiero w nowszych chipsetach. U mnie to
chodzi na P35.

Data: 2011-03-28 15:22:14
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
[...]

grafiki 2 GB XP pokazuje, Ĺźe ma 3,5 GB.

Znalazelm coś takiego:

-- -- --
2) W Windows XP i ViÂście opcja /PAE jest *celowo zablokowana*.
Po prostu dany fragment kodu nie jest wkompilowywany w
jÂądro.

|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" """""""""|
| Rados³aw Sokó³ | [url]http://www.grush.one.pl/[/url] |
| | Politechnika ÂŚlÂąska |

http://www.foonews.info/pl-comp-os-ms-windows-winnt/8500798-32-bitowy-windows-i-4-gb-ram-2.html

No to wyglada, ze ma racje moj system pokazując 2GB choc testowo wlozylem dodatkowy 1GB.

CPU-Z pokazuje 3GB.

Plyta obsluguje do 8GB

Ech :)

Wiec wiecej ramu nie zobacze, tylko 2GB, a wiec caly dodatkowy moze isc na RAMDYSK

jaki pc dla mnie