jaki pc dla mnie

Data: 2011-03-24 13:03:48
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik aga napisał:
Jestem Aga, jestem tu pierwszy raz. Muszę kupić nowy komputer ale nie
mam wystarczającej wiedzy o nowym sprzęcie. Proszę Was o pomoc w
złożeniu konfiguracji możliwie najbardziej optymalnej ( cena ,
jakość).
Założenia mam takie:
Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)
Windows 7 64 bity
Procesor tylko i wyłącznie Intel
Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)

Przeznaczenie komputera:
Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
materiału
Mała, ale jednak obróbka dźwięku.
Używa sporadycznie ale też ważne OpenOffica ( arkusz kalkulacyjny ,
prezentacja, pisma)
Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier
Oczywiście do obsługi internetu :)

Najbardziej lepiej iść do sklepu gdzie skladaja, i warto zwrócić uwagę na:
- dobrą płytę główną obsługująca grafike w procesorach i5/i7 (odpowiedni chipset), z USB 3.0
- procesor i5 z grafiką w sobie
- 4 GB ramu (2 x 2 GB)
- 2 dyski HDD - np. 320-500 GB na system, np. Samsung F4 - szybki, drugi na przechowywanie danych, np. 1TB tez Samsung F4
- obudowa kwestia gustu
- ale markowy zasilacz np. Corsair :) się nada

Monitor nie musi być EIZO, może wystarczy 24" DEll za ok. 2200 pln, ma dobra matryce, a jest panoramiczny i do fimów HD się nada

DVD lub Blu-Ray w zaleznosci od zasobnosci portfela (mowie o nagrywarce)

Win 7 i od razu Antywirus jakis np. NOD32 Internet Security :)

Data: 2011-03-26 22:59:54
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
Użytkownik Mateusz mateusznospam@vp.pl ...

Monitor nie musi być EIZO, może wystarczy 24" DEll za ok. 2200 pln, ma dobra matryce, a jest panoramiczny i do fimów HD się nada

po co monitor za 2200 skoro np. TV 32 cale samsung kosztuje z dobrym wyposażeniem 1700?
Czym sie rozni monitor LCD od TV LCD?

Data: 2011-03-27 00:40:32
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Budzik napisał:
[...]

Posiedz przed TV LCD pracujac w czymkolwiek godzinke i potem pozbieraj wyplywajace oczy.

Roznice sa takie, ze TV jest lepszy do filmow i gier, a monitor, zwlaszcza na S-IPS do pracy z grafiką.

Data: 2011-03-27 09:59:45
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
Osobnik posiadający mail mateusznospam@vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

mozesz podać jakieś szczegóły, z których wynikają te róznice?

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2011-03-27 12:47:25
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:27032011.1FB4D662budzik61.poznan.pl...
[...]

Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

Data: 2011-03-27 12:59:43
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
Osobnik posiadający mail m5c@go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

skoro monitory i telewizory mają taka sama matrycę, to gdzie tu róznica?
Mam rozumiec, ze 80% monitorów = telewizorom = shit, a te pozostałe, zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?
Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy? Chyba, ze czegoś nie rozumiem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2011-03-27 15:43:37
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:27032011.78FCAFBEbudzik61.poznan.pl...

[...]

Nie napisałem, że mają taką samą, tylko że ma większość. Rozumiesz znaczenie tego słowa? A poza tym matryca to nie wszystko.

Mam rozumiec, ze 80% monitorów = telewizorom = shit, a te pozostałe,
zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?

Masz skłoność do nadmiernego upraszczania. Chodzi nam o konkretne zastosowanie. Bo np. do gier matryce IPS są gorsze od TN.

Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy?

Przypuszczam, bo to nie są moje słowa, że ich autorowi nie chodziło o jakiś szczególny rodzaj telewizora, a raczej o brzydki zwyczaj podkręcania ich w sklepie na maksymalną jasność. Wtedy rzeczywiście są kłopoty jak ktoś blisko siedzi. Wiele osób już nie zmienia tych ustawień chociaż to nie jest takie trudne.

Chyba, ze czegoś nie rozumiem.

Data: 2011-03-27 20:44:57
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:

[...]

Trudno siedzieć blisko TV full HD i nie dostać bolu szyi  od ogarniania obrazu ;) Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc, ale 25000 z kawalkiem. A i tak majac go na biurku ciezko ogarnac calosc wzrokiem :)

Data: 2011-03-27 21:04:37
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:imo0jb$7s2$3news.onet.pl...

Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc, ale 25000 z kawalkiem.

Proszę? Te 1920 to liczba pikseli na całej szerokości ekranu. Obojętnie czy na monitorze czy na TV.

Data: 2011-03-27 22:29:30
Autor: Andrzej Lawa
jaki pc dla mnie
W dniu 27.03.2011 21:04, MC pisze:

Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc, ale
25000 z kawalkiem.

Proszę? Te 1920 to liczba pikseli na całej szerokości ekranu. Obojętnie
czy na monitorze czy na TV.

A w jakiej przeciętnie odległości siedzi się od TV a w jakiej od monitora?

I jaki jest przeciętny kąt widzenia dla przeciętnego człowieka, hmm?

Data: 2011-03-27 23:00:14
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4d8f9e2bnews.home.net.pl...
[...]

To są pytania do mnie? Mają coś zasugerować? Co mają wspólnego z liczbą pikseli i generalnie z rozdzielczością?

Data: 2011-03-27 23:58:39
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:
[...]

Moze to, ze monitor Full HD o tej rozdzielczosci ma 22-24 cale i siedzi sie od niego ponad pol metra zeby ogarnac, a TV mialby 32 cale i trzebaby siedziec od niego 1,5 metra zeby wzrokiem ogarnac.... Malo kto ma takie glebokie biurka ;)

Data: 2011-03-28 00:32:06
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:imobuf$m0f$1news.onet.pl...
Użytkownik MC napisał:
[...]

Może to, a może tamto. Czy nikt nie potrafi napisać jasno co was boli? A co do ogarniania - do gniazdka DVI możesz podpiąć drugi monitor więc skoro powstało takie rozwiązanie to ogarniecie dwóch monitorów nie może być rzeczą niemożliwą dla człowieka. Ludzie spokojnie siedzą przed trzema monitorami i jakoś dają radę. Podpowiem jedną z możliwości - okno nie musi być na całą szerokość monitora

Data: 2011-03-28 14:20:36
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:

[...]

Dwa monitory dziela obszar roboczy na 2 czesci, albo na 3 jak sa trzy monitory. Mozna blisko nich siedziec, i ogarniac co akurat potrzeba. Plamka (piksel) jest niewielki. Do tego mozna je ustawić "w półokregu" czego nei mzona zrobić z TV.

Data: 2011-04-01 01:04:32
Autor: KRZYZAK
jaki pc dla mnie
Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:29:30 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

I jaki jest przeciętny kąt widzenia dla przeciętnego człowieka, hmm?

A jest jakas potrzeba, zeby ogarniac na raz caly ekran?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-03-28 07:59:40
Autor: Budzik
jaki pc dla mnie
[...]

pisałem niżej o przykładowym stosunku 80-20% - jak sądzisz - rozumiem znaczenie słowa "wiekszosc"?

[...]

Pytam o róznie, dostaje odpoiwiedz o matrycy.
Dopytuję - okazuje się, że nie tylko o matryce.
No wiec o co chodzi? Jakieśenigmatyczne ustawienia, ktore sprawiaja ze Tv nie nadaje się jako monitor?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2011-03-28 14:21:16
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Budzik napisał:

No wiec o co chodzi? Jakieśenigmatyczne ustawienia, ktore sprawiaja ze Tv nie nadaje się jako monitor?

Nadaje sie. Ale nie do wszystkiego i nie zawsze. Raczej - czasem nadaje sie. A nie - zawsze nadaje sie.

Data: 2011-03-27 20:43:07
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik Budzik napisał:
[...]

W kontekscie tego watku. gdzie Aga prosi o porade "Przeznaczenie komputera: Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości materiału"

a te pozostałe, zrobione na matrycy IPS sa dobrej jakosci?

Duzo lepszej. Choc docenia to tylko ci, którzy wiedza czego szukaja.

Jezeli taka jest teza, to o jakich wyplywajacych oczach mówimy?

O swieceniu i o kolorach. Ja w mojego (akurat na PVA) moge sie patrzyc 8 godzin non stop. A na taki na TN po pol godziny oczy sa do bani.

Data: 2011-03-27 13:04:07
Autor: Q
jaki pc dla mnie
Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

monitorow tak, ale nie telewizorow -
- oczywiscie nie mowie o telewizorach sprzed 10 lat...

Data: 2011-03-27 13:49:22
Autor: MC
jaki pc dla mnie
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:imn5gu$t2r$1news.task.gda.pl...
[...]

To podaj parę przykładów. Razem z ceną.

Data: 2011-03-27 20:40:45
Autor: Mateusz
jaki pc dla mnie
Użytkownik MC napisał:
[...]

A do tego kontrast - jakby nie regulowac, to w TV jest dostosowany do TV. Do tego niech ktoś obczai gradienty na TV a potem na S-IPS to obaczy dlaczeto TV _nie nadaje sie_ do grafiki, i obróbki zdjęc.

Data: 2011-03-28 12:50:34
Autor: Mirek Ptak
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-27 12:47,  *MC* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Przecież napisał. IPS to jest rodzaj matrycy. Większość telewizorów oraz
większość monitorów ma najtańszą w produkcji matrycę TN.

Podaj ze swej łaski choć jeden model TV poważnego producenta z matrycą TN.

Według mojej wiedzy w TV LCD nie ma chyba ani jednego modelu z matrycą TN (wystarczy sobie posortować w jakiejś wyszukiwarce po kątach widzenia).
Sharp stosuje ASV - ostatnio w lepszych modelach z dodanym żółtym pixelem
Sony/Samsung - S-PVA (i odmiany)
LG/Philips - S-IPS (i odmiany)
Panasonic/Toshiba - IPS-Pro

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-29 01:43:53
Autor: Przemysław Ryk
jaki pc dla mnie
Dnia Mon, 28 Mar 2011 12:50:34 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

Bardzo jestem ciekaw, co by się dało po podłączeniu ich do komputera i -
mierząc kalibratorem - ustawieniu:
- jasność np. 100 cd/m2
- temperatura bieli: 6500K
- gamma: 2,2
a potem machnięciu gradientu od pełnej czerni, do pełnej bieli. Oj bardzo
jestem ciekaw, co by się wyprawiało...

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]

Data: 2011-03-30 15:23:41
Autor: Mirek Ptak
jaki pc dla mnie
Dnia 2011-03-29 01:43,  *Przemysław Ryk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Zależy przez jakie złącze :)
Problem w tym, że TV są z reguły przeznaczone do oglądania TV/Filmów, a nie obrazu z kompa. Różne "wspomagacze" mogą popsuć obraz z komputera i mam jedynie nadzieję, że wejście VGA (analogowe niestety) jest puszczane na ekran bezpośrednio.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-30 19:48:22
Autor: Przemysław Ryk
jaki pc dla mnie
Dnia Wed, 30 Mar 2011 15:23:41 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

To w ogóle nie mamy o czym rozmawiać. Mam się jeszcze pitolić z ustawianiem
położenia, rozmiaru czy synchronizacji sygnału tak, żeby zakłóceń nie mieć?
:)

[ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach      ]
[ możesz śmiało zapomnieć.      (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2011-04-01 01:07:56
Autor: KRZYZAK
jaki pc dla mnie
Dnia Wed, 30 Mar 2011 15:23:41 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Problem w tym, że TV są z reguły przeznaczone do oglądania TV/Filmów, a nie obrazu z kompa. Różne "wspomagacze" mogą popsuć obraz z komputera

I psuja. Przynajmniej w moim sharpie. Obraz "monitorowy" uzyskalem po
ustawieniu wszystkiego na 0. Ale ogolnie fajnie - mam 42'' monitor:)
Acha - HDMI

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)