[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?

Data: 2010-03-03 19:43:42
Autor: Artur Maśląg
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
WMP pisze:
Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania?

Pewnie zależy od obciążenia i naładowania akumulatora.

Zmierzyłem, i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość?

Ekhem - zmierzyłeś napięcie, a nie prąd ładowania. To dwie różne rzeczy.
Zasadniczo za mało, jeżeli nie ma obciążenia. Pytanie jeszcze, gdzie
zrobiłeś ten pomiar (tylko nie pisz, że w garażu). Powinno być nieco
powyżej 14V.

Od czasu do czasu, zapala mi się czerwona lampka ładowania, i ewidentnie nie ładuje (jak włączę kierunkowskaz to wariuje obrotościomierz), jak przygazuję, objaw znika. Bywa że przejeżdżę cały dzień i nie ma takich objawów, a nieraz jest to dość częste. Co się sypie? Alternator, czy cóś innego?

Wszystko wskazuje na alternator - przyczyn może być wiele. Począwszy
od uszkodzonego regulatora, po uszkodzenie któregoś z uzwojeń. Mogą być
szczotki, uszkodzona któraś z diód itd. W pierwszej kolejności
sprawdziłbym połączenia/szczotki/regulator, później pojechał do
elektryka :)

Jeśli to alternator, to czy mogę kupić alternator 55 bądź 70A?

Kupić możesz dowolny, ale lepiej 70A. (te 55A to w ogóle w Polonezów
wkładali?)

Czy jednak muszę dokładnie wiedzieć jaki mam włożony alternator i kupić taki sam?

Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,
elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory
montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi
do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były
różne.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-03 20:16:00
Autor: Michał Gut
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.
nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".

oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:)

to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza akumulatora i zlote dzielo:)

sir

Data: 2010-03-03 21:03:29
Autor: Krzysztof 45
Michał Gut napisał(a):
[...]
Dokładnie.
Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z klemy na silnik i budę. Na bank sie polepszy.
Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-03 21:27:53
Autor: Artur Maśląg
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Krzysztof 45 pisze:
(...)
Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z klemy na silnik i budę. Na bank sie polepszy.

W jakim celu? To co jest fabrycznie w zupełności wystarczy.

Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty.

10 lat to dużo? Straty na przewodzie masowym?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-04 08:17:29
Autor: Krzysztof 45
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Artur Maśląg napisał(a):
Krzysztof 45 pisze:
(...)
[...]
Pomierz wartości na alternatorze, potem sprawdz co jest na masie silnika i budy. Przekonasz sie.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-04 10:33:45
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Krzysztof 45 pisze:
(...)
Dokładnie.
Pomierz wartości na alternatorze, potem sprawdz co jest na masie silnika i budy. Przekonasz sie.

Mierzyłem - nie ma takiej potrzeby.

Data: 2010-03-03 21:25:34
Autor: Artur Maśląg
Michał Gut pisze:
ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.

Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym
połączenia..."

nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".

Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"?

oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:)

Można, ale w Poldku problem w z tym połączeniem to rzadkość.

to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza akumulatora i zlote dzielo:)

Nie zaszkodzi, ale szczerze wątpię by miało jakiś większy wpływ
na opisywane objawy.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-04 10:27:33
Autor: Michał Gut
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.
Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym
połączenia..."

ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka na desce rozdzielczej  bo sam takie cos zaliczylem.

nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".
Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"?

odpowiedz powinna byc na jego post nie twoj bo nie pilem do twojej odpowiedzi tylko akurat tutaj nieodparta sila nakazala mi nacisnac przycisk odpowiedz.
czepiasz sie:) to tez wskazalem precyzyjnie na bazie swoich doswiadczen

sir

Data: 2010-03-04 10:52:32
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Michał Gut pisze:
(...)
ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka na desce rozdzielczej  bo sam takie cos zaliczylem.

Niczego się nie czepiam - obrotomierz może wariować z wielu przyczyn.

Data: 2010-03-04 20:43:52
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze:
[...]

XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16). Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i silnikami FSO 1,5 i 1,6.
Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie regenreuje. W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko ok weryfikowac instalacje.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-03-04 21:00:48
Autor: Artur Maśląg
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
(...)
XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16).

Coś Ci się pomyliło - K16 był jak najbardziej montowany w Polonezie.
Tu masz na szybko typoszereg http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine. Nic nie pisałem o tych
1.6, które również były z rodziny K16, ale nigdy w serii.

Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i silnikami FSO 1,5 i 1,6.

A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P

Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie regenreuje.

Dlatego też wysłałem kolegę do elektryka :)

[...]

Wszytko się zgadza - jak ktoś się na tym w zasadzie prawie nie zna, to
niech pojedzie do elektryka, który to dość sprawnie naprawi.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-03-05 06:16:58
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2010-03-04 21:00, Artur Maśląg pisze:

[...]

Ok, masz racje :) Dla jasnosci: caly czas piszemy o 1.4 16V 103KM Rovera, a nie jakby sie moglo wydawac z oznaczenia silnika 1.6 GSi - ktore jest polskim silnikiem ze zmodyfikowana głowicą.

Data: 2010-03-05 08:11:16
Autor: kan
On 2010-03-04 20:43, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
O ile pamietam w
[...]

To źle pamiętasz, bo brany jest z kompa.

--
Pozdrawiam,
kan

Data: 2010-03-05 09:48:15
Autor: Cyneq
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
[...]

Głupoty Waść pierdzielisz.

> O ile pamietam w
silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wi

Jeszcze większe głupoty Waść pierdzielisz.
Kończ Waść, wstydu oszczędź

--
Cyneq

[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?