Data: 2010-03-03 19:43:42 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
WMP pisze:
Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Pewnie zależy od obciążenia i naładowania akumulatora. Zmierzyłem, i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość? Ekhem - zmierzyłeś napięcie, a nie prąd ładowania. To dwie różne rzeczy. Zasadniczo za mało, jeżeli nie ma obciążenia. Pytanie jeszcze, gdzie zrobiłeś ten pomiar (tylko nie pisz, że w garażu). Powinno być nieco powyżej 14V. Od czasu do czasu, zapala mi się czerwona lampka ładowania, i ewidentnie nie ładuje (jak włączę kierunkowskaz to wariuje obrotościomierz), jak przygazuję, objaw znika. Bywa że przejeżdżę cały dzień i nie ma takich objawów, a nieraz jest to dość częste. Co się sypie? Alternator, czy cóś innego? Wszystko wskazuje na alternator - przyczyn może być wiele. Począwszy od uszkodzonego regulatora, po uszkodzenie któregoś z uzwojeń. Mogą być szczotki, uszkodzona któraś z diód itd. W pierwszej kolejności sprawdziłbym połączenia/szczotki/regulator, później pojechał do elektryka :) Jeśli to alternator, to czy mogę kupić alternator 55 bądź 70A? Kupić możesz dowolny, ale lepiej 70A. (te 55A to w ogóle w Polonezów wkładali?) Czy jednak muszę dokładnie wiedzieć jaki mam włożony alternator i kupić taki sam? Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie, elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były różne. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-03-03 20:16:00 | |
Autor: Michał Gut | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.
nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone". oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:) to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza akumulatora i zlote dzielo:) sir |
|
Data: 2010-03-03 21:03:29 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Michał Gut napisał(a):
ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.Dokładnie. Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z klemy na silnik i budę. Na bank sie polepszy. Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-03-03 21:27:53 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Krzysztof 45 pisze:
(...) Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z klemy na silnik i budę. Na bank sie polepszy. W jakim celu? To co jest fabrycznie w zupełności wystarczy. Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty. 10 lat to dużo? Straty na przewodzie masowym? -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-03-04 08:17:29 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Artur Maśląg napisał(a):
Krzysztof 45 pisze:Dokładnie. Pomierz wartości na alternatorze, potem sprawdz co jest na masie silnika i budy. Przekonasz sie. -- Krzysiek |
|
Data: 2010-03-04 10:33:45 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Krzysztof 45 pisze:
(...) Dokładnie. Mierzyłem - nie ma takiej potrzeby. |
|
Data: 2010-03-03 21:25:34 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Michał Gut pisze:
ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie. Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym połączenia..." nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone". Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"? oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:) Można, ale w Poldku problem w z tym połączeniem to rzadkość. to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza akumulatora i zlote dzielo:) Nie zaszkodzi, ale szczerze wątpię by miało jakiś większy wpływ na opisywane objawy. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-03-04 10:27:33 | |
Autor: Michał Gut | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem. nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"? odpowiedz powinna byc na jego post nie twoj bo nie pilem do twojej odpowiedzi tylko akurat tutaj nieodparta sila nakazala mi nacisnac przycisk odpowiedz. czepiasz sie:) to tez wskazalem precyzyjnie na bazie swoich doswiadczen sir |
|
Data: 2010-03-04 10:52:32 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Michał Gut pisze:
(...) ale sie czepiasz - wskazalem konkretny powod jaj z obrotomierzem i dyskoteka na desce rozdzielczej bo sam takie cos zaliczylem. Niczego się nie czepiam - obrotomierz może wariować z wielu przyczyn. |
|
Data: 2010-03-04 20:43:52 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze:
Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16). Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i silnikami FSO 1,5 i 1,6. Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie regenreuje. W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko ok weryfikowac instalacje. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-03-04 21:00:48 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
(...) XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16). Coś Ci się pomyliło - K16 był jak najbardziej montowany w Polonezie. Tu masz na szybko typoszereg http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_K_engine. Nic nie pisałem o tych 1.6, które również były z rodziny K16, ale nigdy w serii. Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i silnikami FSO 1,5 i 1,6. A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie regenreuje. Dlatego też wysłałem kolegę do elektryka :) W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko ok weryfikowac instalacje. Wszytko się zgadza - jak ktoś się na tym w zasadzie prawie nie zna, to niech pojedzie do elektryka, który to dość sprawnie naprawi. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-03-05 06:16:58 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
W dniu 2010-03-04 21:00, Artur Maśląg pisze:
> A co to jest K14? Takich silników nigdy nie było. :P Ok, masz racje :) Dla jasnosci: caly czas piszemy o 1.4 16V 103KM Rovera, a nie jakby sie moglo wydawac z oznaczenia silnika 1.6 GSi - ktore jest polskim silnikiem ze zmodyfikowana głowicą. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|
Data: 2010-03-05 08:11:16 | |
Autor: kan | |
[POLONEZ] - jaki prÄ d Ĺadowania ? | |
On 2010-03-04 20:43, "MichaĹ \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
O ile pamietam w To Ĺşle pamiÄtasz, bo brany jest z kompa. -- Pozdrawiam, kan |
|
Data: 2010-03-05 09:48:15 | |
Autor: Cyneq | |
[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? | |
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze: Głupoty Waść pierdzielisz. > O ile pamietam w silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wi Jeszcze większe głupoty Waść pierdzielisz. Kończ Waść, wstydu oszczędź -- Cyneq |