jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)

Data: 2016-12-15 14:52:53
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Bede zgadywal, jak oryginalny to wystarczajacy. Informacja o pradzie rozruchowym nikomu korzystajacemu z samochodu nie jest specjalnie do niczego potrzebna. Ot taki chwyt reklamowy marketoidow. Nasz jest lepszy bo ma wiecej. I ludzie to kupuja.

Data: 2016-12-16 00:51:17
Autor: Adam
[...]

A tak naprawdę (ale Ty o tym wiesz) im mniej tym lepiej, bo teoretycznie akumulator powinien dłużej pożyć.
Akumulatory trakcyjne nie bez powodu mają małe prądy, a żyją wielokrotnie dłużej od rozruchowych.

@yapann - zobacz może, jakiej mocy masz rozrusznik - stąd będzie wiadomo, jaki prąd pobiera.
Chyba, że fabrycznie masz zamontowaną mocną wyciągarkę ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-15 16:19:37
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)
Prad rozruchu nie wynika z nalepki na obudowie akumulatora. Wynika z tego ile pobiera rozrusznik + inne odbiorniki jakie sa wlaczone w chwili odpalania i rezystancji wewnetrznej akumultora. O tym ze nadrukowany prad rozruchu o niczym nie decyduje swiadczy fakt ze zuzyty akumulator majacy 10% pojemnosci znamionowej pozwala na uruchomienie silnika.

Data: 2016-12-16 01:43:39
Autor: Janeczko
jaki prąd rozruchu.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

Prad rozruchu nie wynika z nalepki na obudowie akumulatora.

Zenek - nie przemyślałeś tego.
Oczywiście, że wynika.
Weź dwa nowe, w pełni naładowane akumulatory,
ale z znacznie różniącymi się prądami rozruchu
na nalepkach i zrób test.
Przekonasz się, że "prąd rozruchu wynika z nalepki".

Data: 2016-12-15 19:04:12
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prąd rozruchu.
Nowy akumulator to taki co nigdy nie byl podlaczony. Po zinstalowniu w czasie eksplotacji robi sie stary. Do uzytku przestaje sie nadawac jak ma z 10% pojemnosci latem i z 15% pojemnosci zima. To taki stary akumulator jak ma zamiast 60Ah 6Ah tez bedzie mial prad rozruchowy jak na nalepce czy mniejszy?

Data: 2016-12-16 06:09:12
Autor: Janeczko
jaki prąd rozruchu.

[...]

Zenek
 Ty zapytałeś o następne zagadnienie.

Zakończmy najpierw pierwszą sprawę, czyli, jak niżej :

[...]

Jak coś nie rozumiesz, to śmiało pytaj się.

Data: 2016-12-16 12:01:14
Autor: Wiesiaczek
jaki prąd rozruchu.
W dniu 16.12.2016 o 06:09, Janeczko pisze:
[...]

To może ja się zapytam: Jeśli rozrusznik w moim samochodzie pobiera prąd 150A a mam akumulator o prądzie rozruchowym 500A to jeśli zamienię go na akumulator o prądzie rozruchowym 800A co ja na tym zyskam i czy zauważę różnicę?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2016-12-16 12:10:46
Autor: J.F.
jaki prąd rozruchu.
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o30hhq$skb$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Pewnie nie.

Ale pojedziesz do Suwalk, jak w nocy spadnie temperatura do -35, to juz mozesz zauwazyc :-)

P.S. To nie jest tak, ze "rozrusznik pobiera 150A".
Pobor rozrusznika jest bardzo zmienny, zalezy od obrotow i napiecia, a obroty od oporow, no i startujemy od zera ...

J.

Data: 2016-12-16 04:47:42
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prąd rozruchu.
Od zera ale z bardzo duzym przelozeniem i bez cisnienia w cylindrach. Po pierwszym obrocie kolo zamachowe doklada to co w nie wlozono jak cisnienia w cylindrze nie bylo. Taki sam wplyw na krecenie ma rozrusznik co akumulator. Zuzyte tulejki podnosza opory rozrusznika pod obciazeniem o 100%. A bardzo zuzyte uniemozliwiaja obrot wirnika w rozruszniku.

Data: 2016-12-16 14:44:54
Autor: Wiesiaczek
jaki prąd rozruchu.
W dniu 16.12.2016 o 12:10, J.F. pisze:
[...]

A co ma temperatura do tego?

P.S. To nie jest tak, ze "rozrusznik pobiera 150A".
Pobor rozrusznika jest bardzo zmienny, zalezy od obrotow i napiecia, a
obroty od oporow, no i startujemy od zera ...

Aleś Ty q... dokładny!

No to przyjmijmy, że mój rozrusznik pobiera od 150 do 180A

Teraz będziesz mógł odpowiedzieć konkretnie?

Data: 2016-12-16 07:13:16
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prąd rozruchu.
Temperatura troche ma. Jony w niskich temperaturach jakby bardziej ospale byly. Rosnie rezystancja wewnetrzna. Tylko czy czasami jakis cudowny prad drukowany na akumulatorze nie jest przy innej informacji ze taki prad jest w jakiejs niskiej temperaturze? Olej tez jest bardziej gesty jak jest zimno. Chociaz zauwazylem ze jak mi zalali polsyntetyk to zima  rozrusznik jakby lzej mial.

Data: 2016-12-16 17:52:36
Autor: J.F.
jaki prąd rozruchu.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
[...]

Na to normy sa (w drugiej polowie)
http://www.akumar.pl/ciekawostki/188-kodowanie-akumulatorow-din-en-cca

Jak widac - mierzone przy -18C ( 0F zapewne).

Olej tez jest bardziej gesty jak jest zimno. Chociaz zauwazylem ze jak mi zalali polsyntetyk to zima  rozrusznik jakby lzej mial.

ale na -18 sie pogoda nie konczy.

J.

Data: 2016-12-16 15:20:50
Autor: J.F.
jaki prąd rozruchu.
Użytkownik "Wiesiaczek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o30r4n$n9f$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Pojedziesz, zobaczysz :-)

[...]

Ale to nie jest miedzy 150 a 180, tylko miedzy 100A a tyle, ile akumulator i kable wydola :-)
A i tych 100A nie gwarantuje - moze i rozrusznik potrafi mniej, jak juz sie silnik rozkreci.

Teraz będziesz mógł odpowiedzieć konkretnie?

Nie. Za duzo zmiennych.

Tym niemniej jak sie kiedys znajdziesz w warunkach ze akumulator ledwo daje rade, to wtedy mozesz zamienic na taki, co ma 800A, i zobaczysz czy nie ma roznicy :-)

J.

Data: 2016-12-16 10:29:07
Autor: J.F.
jaki prąd rozruchu.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości
Nowy akumulator to taki co nigdy nie byl podlaczony.
Po zinstalowniu w czasie eksplotacji robi sie stary.

Uzywany, bo starosc to z uplywem lat :-)

Do uzytku przestaje sie nadawac jak ma z 10% pojemnosci latem i z 15% pojemnosci zima.

Chyba, ze ktos zapomina swiatla wylaczyc :-)

To taki stary akumulator jak ma zamiast 60Ah 6Ah tez bedzie mial prad rozruchowy jak na nalepce czy mniejszy?

Pewnie mniejszy ... ale tylko troche.
10 krotny spadek wydajnosci bys pewnie zauwazyl, a tymczasem rozrusznik kreci normalnie.

Fachowcy z "miernikiem akumulatorow" potrafia go obciazyc i przytrzymac kilkanascie s - i wtedy potrafi sie taki starosc objawic.
Ale sprawne auto zapala szybciej :-)

Za to ciekawi mnie chemia ... w takim starym akumulatorze to na plytach czy pod nimi powinno byc pelno PbSO4.
Czyli kwas siarkowy z elektrolitu zwiazany ... woda zostaje, stezenie spada - nie powinno sie to objawic i na aerometrze i np zamarzaniem w zimie ?

Na aerometrze raczej nie widac, choc prawde mowiac to dawno nie mialem okazji tak zmierzyc akumulatora - swiezo ze sklepu i po paru latach uzywania.
Korki teraz zaklejone ...

J.

Data: 2016-12-16 10:38:53
Autor: J.F.
[...]

Ale rozrusznik potrafi bardzo duzo pobrac.
Za to te inne odbiorniki moga nie chciec dzialac, jak napiecie spadnie do 8V.
A do ilu spadnie, to juz nalepka ma duzy wplyw.

O tym ze nadrukowany prad rozruchu o niczym nie decyduje swiadczy fakt ze zuzyty akumulator majacy 10% pojemnosci znamionowej pozwala na uruchomienie silnika.

Jak bedziesz mial taki akumulator, do podjedz do elektryka czy sklepu z akumulatorami i zmierz go odpowiednim miernikiem.
To sie zdziwisz ile jeszcze amperow potrafi dac ...

J.

Data: 2016-12-16 22:28:09
Autor: yapann

"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:o2va9m$4go$1usenet.news.interia.pl...
zobacz może, jakiej mocy masz rozrusznik - stąd będzie wiadomo, jaki prąd pobiera.

dzięki,
a tego należałoby szukać na rozruszniku fizycznie? czy w manualu auta..?

Data: 2016-12-16 10:32:29
Autor: J.F.
[...]

No, jak przyjdzie -30, to juz nie tylko chwyt reklamowy.

Ale ogolnie masz racje - zapewne kazdy podobnej wielkosci i pojemnosci wystarczy.
Szczegolnie ze to benzyna.

A diesel przy -30 i tak nie pojedzie, bo mu paliwo zamarznie :-)

J.

jaki prąd rozruchu (aku, civic ufo)