jaki procesor - montaz filmu hd

Data: 2014-12-09 19:41:32
Autor: adam
jaki procesor - montaz filmu hd
Witam
Chce kupic nowego laptopa, obecny nie za bardzo umozliwia mi montaz prostych filmow hd.
Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD Writer 4.0.
Dzieki, pozdrawiam
Adam

Data: 2014-12-09 19:23:19
Autor: 2late
On 09/12/2014 18:41, adam wrote:
[...]

Zainteresuj sie moze karta graficzna. Zaleznie od producenta Intel Quick Sync Video, Nvidia Cuda lub odpowiednik tego w AMD / ATI.

W moim przypadku, procesor przy kompresji, zuzywa kilka procent procesora tylko.

Data: 2014-12-09 22:31:08
Autor: qwerty
jaki procesor - montaz filmu hd
UĹĽytkownik "2late"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:m67io4$se4$1@adenine.netfront.net...
W moim przypadku, procesor przy kompresji, zuzywa kilka procent procesora tylko.

Pytanie, czy program wspiera akceleracje przy pomocy GPU. W moich programach niewiele przyśpiesza.

Data: 2014-12-10 01:01:46
Autor: 2late
On 09/12/2014 21:31, qwerty wrote:

W moim przypadku, procesor przy kompresji, zuzywa kilka procent procesora
tylko.

Pytanie, czy program wspiera akceleracje przy pomocy GPU. W moich
programach niewiele przyśpiesza.

Oprogramowanie trzeba  kupic, w zeszlym roko w okolicach czarnego piatku byly promocje i za (w przeliczniu) 150PLN kupilem 'Arcsoft MediaConverter 8'.

Data: 2014-12-10 08:40:34
Autor: 2late
On 10/12/2014 01:01, 2late wrote:

[...]

Poprawka. Oprogramowanie juz nie jest dostepne, przynajmniej oficjalnie na stronie producenta a kosztowalo mnie ok. 75PLN. Mozna to jeszcze sciagnac z sieci (wersje demonstracyjna) ale czy da sie to jakos aktywowac i czy sa jakies ograniczenia to nie wiem.

Data: 2014-12-10 11:24:04
Autor: Poldek
adam wrote:

Chce kupic nowego laptopa, obecny nie za bardzo umozliwia mi montaz
prostych filmow hd.
Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD
Writer 4.0.

Jaki masz obecnie komputer i co konkretnie jest niemoĹĽliwe?

W każdym razie do prostego montażu filmów HD bez efektów "specjalnych" typu półprzezroczyste animowane czołówki, warstwy, przejścia itd. wystarczy jakiekolwiek współczesne Core i5 + 4 GB RAM, dysk 7200 obr.
Wygodniej będzie na Core i7 + 8 GB RAM + grafika jakakolwiek z CUDA + RAID0.
Jak będziesz miał osiem rdzeni + mocarną grafikę z CUDA + 16GB RAM + SSD + RAID0 to i efekty pociągnie i bardziej złożone projekty.

A tak w ogóle, to najlepiej popytaj na forum tego programu, którego używasz. Na tej grupie na ogół padają porady sporo na wyrost, w rodzaju, że na komp do edytora tekstu i przeglądania stron internetowych, to nic poniżej i5 z 8 GB RAM się nie nadaje.

Data: 2014-12-10 15:37:31
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 10 Dec 2014 11:24:04 +0100, Poldek napisał(a):

adam wrote:

Chce kupic nowego laptopa, obecny nie za bardzo umozliwia mi montaz
prostych filmow hd.
Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD
Writer 4.0.

Jaki masz obecnie komputer i co konkretnie jest niemożliwe?

W każdym razie do prostego montażu filmów HD bez efektów "specjalnych" typu półprzezroczyste animowane czołówki, warstwy, przej¶cia itd. wystarczy jakiekolwiek współczesne Core i5 + 4 GB RAM, dysk 7200 obr.
Wygodniej będzie na Core i7 + 8 GB RAM + grafika jakakolwiek z CUDA + RAID0.
Jak będziesz miał osiem rdzeni + mocarn± grafikę z CUDA + 16GB RAM + SSD + RAID0 to i efekty poci±gnie i bardziej złożone projekty.

Odno¶nie CUDA - zależy czy soft to obsługuje - nie zapominajmy o tym. Wideo
przy 4GB ram wolałbym raczej nie robić, choć to oczywi¶cie też zależy od
rozdzielczo¶ci, ilo¶ci ¶cieżek, używanych przej¶ć.

A tak w ogóle, to najlepiej popytaj na forum tego programu, którego używasz. Na tej grupie na ogół padaj± porady sporo na wyrost, w rodzaju, że na komp do edytora tekstu i przegl±dania stron internetowych, to nic poniżej i5 z 8 GB RAM się nie nadaje.

Mówienie o 8 rdzeniach w kontek¶cie Core i7 to raczej trochę też nie na
miejscu. ;D

[ Kobiety przywi±zuj± się przez względy.                        (Stendhal) ]

Data: 2014-12-10 21:37:25
Autor: Poldek

adam wrote:

[...]

Człowiek napisał jasno: do prostego wideo HD.
Robiłem proste wideo HD na 2 GB RAM i dało radę, więc nie róbmy scen typowych dla tej grupy, że do wysłania e-maila trzeba RAID0, a najlepiej jeszcze SSD.

Kto mówi?

Data: 2014-12-10 23:09:24
Autor: Poldek
Poldek wrote:

Mówienie o 8 rdzeniach w kontek¶cie Core i7 to raczej trochę też nie na
miejscu. ;D

Kto mówi?

Nie wspominaj±c już o tym, że o¶miordzeniowe Core i7 jest do kupienia w sklepie za rogiem
http://www.morele.net/procesor-intel-core-i7-5960x-lga2011-64bit-3ghz-140w-20mb-box-bx80648i75960x-660964/

Data: 2014-12-10 23:32:07
Autor: miab
W dniu 2014-12-10 o 23:09, Poldek pisze:
Poldek wrote:

[...]

I nawet kręcić się daje :)
http://www.hardocp.com/article/2014/09/25/core_i75960x_5930k_5820k_overclocking_performance/2

miab

Data: 2014-12-11 01:39:54
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 10 Dec 2014 23:09:24 +0100, Poldek napisał(a):

Poldek wrote:

[...]

OK - my fault - nie wzi±łem pod uwagę podstawek wyżej, niż LGA 1155.

Natomiast - jeżeli mowa o prostych filmach - serio bierzecie pod uwagę
procesor, za cenę którego całkiem sympatyczn± _skrzynkę_ do pracy da się
złożyć? :-O

[ Lepiej raz na pół roku my¶leć o ¶lubie, niż raz w tygodniu o rozwodzie.  ]
[                                                         (JoeMonster.org) ]

Data: 2014-12-14 23:48:52
Autor: Poldek
Przemysław Ryk wrote:

Natomiast - jeżeli mowa o prostych filmach - serio bierzecie pod uwagę
procesor, za cenę którego całkiem sympatyczn± _skrzynkę_ do pracy da się
złożyć? :-O

Nie no bez jaj.
Ale wczoraj robiłem banalny filmik składaj±cy się z trzech ujęć HDV.
Zachciało mi się dać na pocz±tek i na koniec napisy (nazwijmy to czołówk± i tyłówk±) podbite półprzezroczystym cieniem. O ile cały kilkuminutowy film liczył się sprawnie, to na tych cieniach Core i7 spędził długie minuty, a wentylatorek chodził jak w¶ciekły.

Data: 2014-12-15 03:25:16
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 14 Dec 2014 23:48:52 +0100, Poldek napisał(a):

Przemysław Ryk wrote:

[...]

Znowu - w jakim sofcie? Mam pod ręk± Camtasia Studio, FTPa swojego zaraz też
podniosę. Można popróbować, jak w różnych programach to działa. Do testów
mam i5-4690K kręcony do 4,6 GHz.

[ Jak to mówi± daltoni¶ci: życie jest jak tęcza - raz białe, raz czarne... ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2014-12-17 17:21:08
Autor: qwerty
jaki procesor - montaz filmu hd
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m6ribk$iq7$1@node2.news.atman.pl...
Vegas

Wrzuć cały projekt to zobaczę.

Data: 2014-12-11 01:39:55
Autor: Przemysław Ryk
jaki procesor - montaz filmu hd
Dnia Wed, 10 Dec 2014 21:37:25 +0100, Poldek napisał(a):

Odnośnie CUDA - zależy czy soft to obsługuje - nie zapominajmy o tym. Wideo
przy 4GB ram wolałbym raczej nie robić, choć to oczywiście też zależy od
rozdzielczości, ilości ścieżek, używanych przejść.

Człowiek napisał jasno: do prostego wideo HD.
Robiłem proste wideo HD na 2 GB RAM i dało radę, więc nie róbmy scen typowych dla tej grupy, że do wysłania e-maila trzeba RAID0, a najlepiej jeszcze SSD.

1. Proste wideo HD może oznaczać montaż półgodzinnego materiału, w którym
użyto trzech czy czterech przejść. Proste wideo może też oznaczać, że
przejść jest 20, ścieżki cztery, choć materiał ma 10 minut. :)
2. Nie twierdzÄ™, ĹĽe na danej konfiguracji _siÄ™ nie da_. Da siÄ™. Do obrĂłbki
wideo jednak wolałbym mieć spoooro ramu i szybki dysk. Niekoniecznie muszą
to być 4 SSD rzędu Samsunga 840 Pro po 256 GB każdy spięte w RAID0. :)
3. Sporo zależy od samego oprogramowania i kodeka - czy potrafią korzystać
ze sprzętowego wspomagania obróbki przez GPU. Porównywanie metodą „ja taki
materiał robię w xx sekund”, bez doprecyzowania na jakim sofcie, z jakiego
źródła, z jakimi ustawieniami, to sorry ale średnio daje pojęcie. Robić test
z użyciem tego samego softu, tego samego materiału źródłowego, z tymi samymi
ustawieniami eksportu - wtedy można porównywać konfiguracje.

A tak w ogĂłle, to najlepiej popytaj na forum tego programu, ktĂłrego
używasz. Na tej grupie na ogół padają porady sporo na wyrost, w rodzaju,
ĹĽe na komp do edytora tekstu i przeglÄ…dania stron internetowych, to nic
poniĹĽej i5 z 8 GB RAM siÄ™ nie nadaje.

Mówienie o 8 rdzeniach w kontekście Core i7 to raczej trochę też nie na
miejscu. ;D

Kto mĂłwi?

Ty. Przynajmniej ja tak zrozumiałem Twój tekst: „Wygodniej będzie na Core i7
+ 8 GB RAM + grafika jakakolwiek z CUDA + RAID0. Jak będziesz miał osiem
rdzeni + mocarnÄ… grafikÄ™ z CUDA + 16GB RAM + SSD + RAID0 to i efekty
pociągnie i bardziej złożone projekty.”

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ zawsze taka byĹ‚a.                                           (Sean Combs) ]

Data: 2014-12-10 16:07:48
Autor: Marcin N
jaki procesor - montaz filmu hd
W dniu 2014-12-10 11:24, Poldek pisze:

W kaĹĽdym razie do prostego montaĹĽu filmĂłw HD bez efektĂłw "specjalnych"
[...]

Używam i3 3400 MHz z kart RADEON 5750 i nie narzekam. Mogłoby być szybciej, ale jest ok i skomplikowany 5 minutowy film HD liczy mi się około 15-25 minut. Nieskomplikowane liczą się poniżej czasu rzeczywistego (znaczy szybciej).

--
MN

Data: 2014-12-10 20:45:12
Autor: adam
adam wrote:

[...]

Witaj,
Obecnie mam:
i5 M430 @ 2.27Ghz + 4GB RAM, dysk 7200.
Problem obecnie jest taki, ze przy tworzeniu filmu w rozdzielczosci 1080p trwa to wieki (film 3 minuty kompiluje sie 1,5h). Film podczas odtwarzania sie zacina, ale te zaciecia sa juz zakodowane w filmie.

Korzystam z trybu automatycznych filmow w HD Writer 4.0.

Dzieki z gory za pomoc.
Pozdrawiam
Adam

Data: 2014-12-10 21:13:06
Autor: qwerty
jaki procesor - montaz filmu hd
UĹĽytkownik "adam"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:m6a7so$qoe$1@node2.news.atman.pl...
[...]

To coĹ› masz nie tak z procesorem.
Na i7 2630QM 3 minuty kompresuje jakieś 20 min (bitrate 28 Mbps, peak: 50 Mbps, 2 przebiegi (ostatnio nie kompresowałem, więc czas może być mniejszy).
Osobiście wolę prodesory Intela (i7 jest szybszy, niż pseudo 8 rdzeniowy FX

Data: 2014-12-10 21:17:31
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 10 Dec 2014 21:13:06 +0100, qwerty napisał(a):

Użytkownik "adam"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m6a7so$qoe$1@node2.news.atman.pl...
[...]

To co¶ masz nie tak z procesorem.
Na i7 2630QM 3 minuty kompresuje jakie¶ 20 min (bitrate 28 Mbps, peak: 50 Mbps, 2 przebiegi (ostatnio nie kompresowałem, więc czas może być mniejszy).
Osobi¶cie wolę prodesory Intela (i7 jest szybszy, niż pseudo 8 rdzeniowy FX

W tym samym programie kodujesz? Z tym samym kodekiem na wyj¶cie?

[ Did not know who he was fuckin' with.                                    ]
[                                      (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2014-12-11 17:01:06
Autor: qwerty
jaki procesor - montaz filmu hd
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1d67kg13w30x9.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
W tym samym programie kodujesz? Z tym samym kodekiem na wyj¶cie?

Nie, Sony Vegas studio. Podobn± wydajno¶ć przy użyciu tylko CPU osi±gam na megui.

Data: 2014-12-10 21:39:31
Autor: Poldek
qwerty wrote:
[...]

Na i7 2630QM 3 minuty kompresuje jakieĹ› 20 min (bitrate 28 Mbps, peak:
50 Mbps, 2 przebiegi (ostatnio nie kompresowałem, więc czas może być
mniejszy).
Osobiście wolę prodesory Intela (i7 jest szybszy, niż pseudo 8 rdzeniowy FX

Nie ma nic z procesorem, tylko oprogramowanie jest do dupy.
Na tym sprzęcie powinno się kodować kilkanaście minut. Jeszcze zależy oczywiście co z czego, ale tak circa.

Data: 2014-12-11 00:19:28
Autor: 2late
On 10/12/2014 19:45, adam wrote:

[...]

Cos masz z ustawieniami nie tak. Predefiniowane sa z reguly dobre dopoki sa dobre. ;) W kazdym razie poszukaj innych. Na odleglosc nic cie nie poradze bo zalezy od zbyt wielu rzeczy, material wejsciowy, wyjsciowy, rozdzielczosc, rozmiar, to sa wszystko kompromisy.
Kiedys bawilem sie w kompresje kiedy to jeszcze xvida ustawialo sie recznie, zeby zmiescic film na 700MB CD to troche mi teraz latwiej.
Hardware na pewno masz w porzadku.

Data: 2014-12-11 08:40:23
Autor: ToMasz
jaki procesor - montaz filmu hd
Chce kupic nowego laptopa, obecny nie za bardzo umozliwia mi montaz
prostych filmow hd.
nie wiem co maż na myśli mówiąc "montaż". Za moich dawnych czasów kiedy to królowały jeszcze odtwarzacze wideo z płyt, przerabiałem filmy, ale zawsze tak:
najpierw ustalałem zadania, przesuwałem materiał do odpowiednich miejsc, żeby pociąć, coś sprawdzić, ale wtedy najbardziej raid0 pomagał. Potem uruchamiałem wszystkie programy (serwer-klient) i szedłem spać. komputer liczył i wyłączał się o 5 rano.
Potem kupiłem nowego kompa za 4 tyś i wiesz co? wyłączał się o 2 rano! Był ponad dwa razy szybszy! Tylko co z tego ja spałem?
Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD
Writer 4.0.

Ponawiam  pytanie. czy program przelicza kaĹĽdÄ… klatkÄ™ na... jpeg, robi zmiany i przelicza na avi? JeĹ›li tak, to zauwaĹĽ ĹĽe _zakodowanie_ materiaĹ‚u hd w czasie rzeczywistym to jest taki podstawowy minimalny pozytywny wynik.....

i5 M430 @ 2.27Ghz + 4GB RAM, dysk 7200.
Problem obecnie jest taki, ze przy tworzeniu filmu w rozdzielczosci
1080p trwa to wieki (film 3 minuty kompiluje sie 1,5h).

a Tobie się 90 minut filmu liczy w 3 minuty? JAk kupisz laptopa za 7 tyś będzie się liczyło w 2 minuty!

Korzystam z trybu automatycznych filmow w HD Writer 4.0.

Albo masz nierealne oczekiwania albo coś jest nie tak w ustawieniach, albo nie umiesz wytłumaczyć o co Ci chodzi i wtedy wymagania są nierealne :)

do _odtwarzania_ hd musisz mieć nie byle jaki procesor (albo wspomaganie sprzętowe). A wtedy 1 minuta filmu obrabiana jest przez 1 minute czasu. Do zakodowania potrzebujesz o wiele więcej mocy obliczeniowej procesora, lub czasu....

Pozdrawiam
ToMasz

(... lub programu który liczy tylko potrzebne klatki resztę potrafi skopiować, ale to zależy od wielu czynników o których Ty decydujesz)

Data: 2014-12-13 15:28:45
Autor: adam
W dniu 2014-12-11 08:40, ToMasz pisze:
Ponawiam  pytanie. czy program przelicza kaĹĽdÄ… klatkÄ™ na... jpeg, robi
zmiany i przelicza na avi? Jeśli tak, to zauważ że _zakodowanie_
materiału hd w czasie rzeczywistym to jest taki podstawowy minimalny
pozytywny wynik.....

Nie wiem jak dziala ten program, byl dolaczony do kamery Panasonic.

i5 M430 @ 2.27Ghz + 4GB RAM, dysk 7200.
Problem obecnie jest taki, ze przy tworzeniu filmu w rozdzielczosci
1080p trwa to wieki (film 3 minuty kompiluje sie 1,5h).

a Tobie siÄ™ 90 minut filmu liczy w 3 minuty? JAk kupisz laptopa za 7 tyĹ›
będzie się liczyło w 2 minuty!

Nie. Film 3 minuty liczy sie 90 minut!

Korzystam z trybu automatycznych filmow w HD Writer 4.0.

Albo masz nierealne oczekiwania albo coĹ› jest nie tak w ustawieniach,
albo nie umiesz wytłumaczyć o co Ci chodzi i wtedy wymagania są
nierealne :)

Wytlumaczylem powyzej, mam nadzieje ze jasniej:)

[...]

No i wlasnie stad pytanie jaki komputer kupic:)

pozdrawiam
Adam

Data: 2014-12-13 18:40:54
Autor: 2late
On 13/12/2014 14:28, adam wrote:

stad pytanie jaki komputer kupic:)

Zacznij od poczytania troche o kompresji i zmiany oprogramowania.

Data: 2014-12-14 23:51:38
Autor: Poldek
adam wrote:

No i wlasnie stad pytanie jaki komputer kupic:)

Nie kupuj nowego komputera, bo to co masz nie jest wcale złe.
Spróbuj użyć innego programu do montażu, renderowania.
Spróbuj innych ustawień renderowania.

Data: 2014-12-10 20:18:23
Autor: Gilboa
Dnia Tue, 09 Dec 2014 19:41:32 +0100, adam napisał(a):

[...]

Stary Core 4 Q6600 nie ma żadnych problemów. Plus pamięć 8MB. Wszystkie nowsze 4 rdzeniowe radza sabie bez problemów. Oprócz tego to min 8GB RAM i system operacyjny 64 bit. Na 32 tez bez problemów, tylko trochę wolniej.

Data: 2014-12-10 21:44:18
Autor: Poldek
Gilboa wrote:
[...]

nowsze 4 rdzeniowe radza sabie bez problemĂłw. OprĂłcz tego to min 8GB RAM i
system operacyjny 64 bit. Na 32 tez bez problemĂłw, tylko trochÄ™ wolniej.

Przez lata całe robiłem montaż prostego w porywach do średniego HD na 6 GB RAM i zawsze było sporo wolnego, więc nie gadajcie, że MINIMUM 8 GB RAM. MINIMUM to 2 GB RAM (system 32 bit) i też wyjdzie film w dokładnie takiej samej jakości co z 16 GB RAM, tylko troszkę dłużej wszystko potrwa.

Data: 2014-12-11 01:39:55
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 10 Dec 2014 21:44:18 +0100, Poldek napisał(a):

Gilboa wrote:
[...]

Przez lata całe robiłem montaż prostego w porywach do ¶redniego HD na 6 GB RAM i zawsze było sporo wolnego, więc nie gadajcie, że MINIMUM 8 GB RAM. MINIMUM to 2 GB RAM (system 32 bit) i też wyjdzie film w dokładnie takiej samej jako¶ci co z 16 GB RAM, tylko troszkę dłużej wszystko potrwa.

Co¶ jeszcze miałe¶ w tym ramie? Bo ja ostatnio odczułem naprawdę duż± ulgę
po przesiadce na nowy sprzęt. Ja wprawdzie w DTP, ale odpalone narzędzia do
pracy + przegl±darka + program pocztowy i na 8GB ciasno było makabrycznie.
Choć to w sumie mało dziwne, skoro Thunderbird po kilku godzinach pracy
wpieprzał 600 MB pamięci, a Firefox - 1,5 GB. :-/

[ Saying things doesn't make them true.                                    ]
[                                                           ("House M.D.") ]

Data: 2014-12-11 15:03:44
Autor: Gotfryd Smolik news
jaki procesor - montaz filmu hd
On Wed, 10 Dec 2014, Poldek wrote:

[...o filmie...]

Przez lata całe robiłem montaż prostego w porywach do ¶redniego HD na 6 GB
RAM i zawsze było sporo wolnego, więc nie gadajcie, że MINIMUM 8 GB RAM.

  Bo tak jest.
  Obróbka filmu nie zajmuje aż *tak* wiele RAM, bo odbywa się
w większo¶ci na skompresowanej tre¶ci, a rozkompresowanych
ramek jest kilka, w rzadkich przypadkach, dajmy na to przy
"wtyczkach" które wykorzystuj± bufory w przód i w tył
kilkadziesi±t.
  100 klatek 2Mpix x 4 bajty to mniej niż jeden giga. Piku¶.

  To czym można "zabić" RAM to obróbka *grafiki* - szczególnie
je¶li program umie "cofać" operacje i jest ustawiona większa
"głęboko¶ć cofania".
  Plus warstwy oczywi¶cie razy fakt znacznie większej rozdzielczo¶ci
(niż przy filmie).
  Jedyny raz, kiedy z "oczywi¶cie wiadomego powodu" braku
RAM (a nie bugów w programie, podejrzeń błędów sprzętowych
lub "nieznanej przyczyny") musiałem resetn±ć komputer
przyciskiem, był pomysł złożenia taaaaaakiej panoramy :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-12-11 17:06:22
Autor: qwerty
jaki procesor - montaz filmu hd
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1412111453010.1788@quad...
 To czym można "zabić" RAM to obróbka *grafiki* - szczególnie
je¶li program umie "cofać" operacje i jest ustawiona większa
"głęboko¶ć cofania".

Tutaj akurat ram nie ma dużego wpływu do ilo¶ci cofnięć.
Im więcej ramu tym bardziej komfortowo się pracuje, gdy koduje film (ale jak ma być to główne zajęcie to 4 GiB wystarczy z nawi±zk±).

Data: 2014-12-13 01:08:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 11 Dec 2014, qwerty wrote:

[...]

  Hm... to jak program cofa tak prost± operację jak blur?
  Cofanie operacji wektorowych jest proste, ale "filtrów" już nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-12-13 21:42:56
Autor: qwerty
jaki procesor - montaz filmu hd
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1412130107420.2436@quad...
  Hm... to jak program cofa tak prost± operację jak blur?
  Cofanie operacji wektorowych jest proste, ale "filtrów" już nie.

Ale wszystkie efekty s± tworzone podczas renderowania filmu (podgl±d jest generowany w locie). Tak więc ilo¶ć operacji zajmuj± tyle samo ile w innych programach.

Data: 2014-12-12 08:39:24
Autor: Chris
[...]

Wszystko zależy co obrabiasz, czym, ile efektów, jakie to efekty bo montaż też potrafi zapchać ram. Ale to s± raczej rzadkie przypadki i w 99% nie amatorskie.
Z dobrych programów do montażu (nie wiem czy nie najlepszy) polecam Fusion który obecnie do celów domowych można mieć za darmo.

https://www.blackmagicdesign.com/

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-12-12 21:27:46
Autor: adam
[...]

To jakies proste i banalne filmy (wakacje itd.) Jaki to konkretnie program bo cos nie moge go na stronie zlokalizowac?
Pzdr
Adam

Data: 2014-12-12 22:55:00
Autor: Krystek
jaki procesor - montaz filmu hd
W dniu 2014-12-12 21:27, adam pisze:
Wszystko zaleĹĽy co obrabiasz, czym, ile efektĂłw, jakie to efekty bo
montaż też potrafi zapchać ram. Ale to są raczej rzadkie przypadki i w
99% nie amatorskie.
Z dobrych programĂłw do montaĹĽu (nie wiem czy nie najlepszy) polecam

Fusion - <https://www.blackmagicdesign.com/products/fusion/compare>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/