jaki prostownik

Data: 2018-11-17 13:13:39
Autor: Crimi
jaki prostownik
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Data: 2018-11-17 04:36:12
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prostownik
Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z podlaczaniem nie wspomne.

Data: 2018-11-17 18:44:28
Autor: Crimi
jaki prostownik
Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z podlaczaniem nie wspomne.

  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Data: 2018-11-17 12:53:03
Autor: Kris
jaki prostownik
W dniu sobota, 17 listopada 2018 18:44:41 UTC+1 użytkownik Crimi napisał:
> Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z podlaczaniem nie wspomne.
>   11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Najtańszy aku 3 lata wytrzyma min a na dzisiaj koszt takiego to 200zł

Data: 2018-11-18 00:14:02
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 21:53, Kris pisze:

Najtańszy aku 3 lata wytrzyma min a na dzisiaj koszt takiego to
200zł

No nie powiedziałbym. Miałem 2 nowe akumulatory Centry w 2 różnych autach. Różne modele akumulatorów i samochodów (diesel i benzyna). Oba padły po zimach, które w 3mieście oznaczają 0 stopni na termometrze. Był to rok i 1.5 roku eksploatacji. Chciałem tanio więc zapłaciłem 2x. W przypadku jednego z tych akumulatorów korzystałem z niego przez 4 lata i sprzedałem auto wraz z nim, w pełni sprawnym - była to jakaś Varta.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 01:56:39
Autor: Kris
jaki prostownik
W dniu niedziela, 18 listopada 2018 00:14:06 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]

No nie powiedziałbym. Miałem 2 nowe akumulatory Centry w 2 różnych autach. Różne modele akumulatorów i samochodów (diesel i benzyna). Oba padły po zimach, które w 3mieście oznaczają 0 stopni na termometrze. Był to rok i 1.5 roku eksploatacji. Chciałem tanio więc zapłaciłem 2x. W przypadku jednego z tych akumulatorów korzystałem z niego przez 4 lata i sprzedałem auto wraz z nim, w pełni sprawnym - była to jakaś Varta.

Nie pisałe o Centrach tylko o najtaśzych;)
Wolf z Allegro za 200zł 17 letni silnik 1,9jtd odpalał bez problemu w największe mrozu ubiegłej zimy. A auto garażu na oczy nie widziało. Fakt faktem że na Pomorzu zimy łagodniejse jak w Bieszczadach chociazby
Dwa lata chyba juz ma i dalej działa bez problemu

Data: 2018-11-18 16:48:10
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 10:56, Kris pisze:

Nie pisałe o Centrach tylko o najtaśzych;)

Jakoś jedno z drugim mi się skojarzyło. :-)
Za czasów gdy Centrę kupowałem (może z 5 lat temu) była ona na półkach sklepowych najtańszą.

[...]

I tego nie rozumiem właśnie. Jeśli jest tak jak mówisz, wynika z tego, że technologia nie musi być kosmiczna i kosmicznie droga by akumulator dał się używać więcej niż 1 sezon. Czyli co napędza ceny? Marketing? I to niezależnie od jakości akumulatora?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 22:52:33
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 18 Nov 2018 01:56:39 -0800 (PST), Kris napisał(a):
[...]

No faktycznie - dziwnie tanie te akumulatory.
A sa jeszcze tansze marki - Kozak, Spacbat, arctic - skad sie to
bierze ?

J.

Data: 2018-11-18 23:27:08
Autor: collie
jaki prostownik
W dniu 18.11.2018 22:52, J.F. pisze:

No faktycznie - dziwnie tanie te akumulatory.
A sa jeszcze tansze marki - Kozak, Spacbat, arctic - skad sie to
bierze ?

Z Ukrainy zazwyczaj, ale i z dalszych stron, np. z Azerbejdżanu.
Oglądałem nawet taki na giełdzie samochodowej (marki nie pomnę) -
74 Ah i wadze 18,5 kg, za 240 zł. Ponieważ w takim miejscu kupuje
się w zasadzie kota w worku, to waga jest zasadniczym kryterium
jakości. 18,5 kg przy 74 Ah zapowiada niezły akumulator. ;)

Data: 2018-11-18 23:40:21
Autor: losspistolss
jaki prostownik
Często na giełdzie reklamacje są załatwiane lepiej niż w sklepie. Swego czasu, gdy reklamowałem giełdowy akumulator, to dostałem zastępczy, do czasu wyjaśnienia.

Data: 2018-11-19 12:21:14
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bf1e73d$0$486$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac :-)

J.

Data: 2018-11-25 19:34:39
Autor: t-1
jaki prostownik
W dniu 2018-11-19 o 12:21, J.F. pisze:

Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac :-)

J.

Uranem?
Wszystko inne lżejsze od ołowiu.

Data: 2018-11-25 20:39:33
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 25 Nov 2018 19:34:39 +0100, t-1 napisał(a):
W dniu 2018-11-19 o 12:21, J.F. pisze:
Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac :-)

Uranem?
Wszystko inne lżejsze od ołowiu.

Szklem.

Szklo lekkie w porownanu do olowiu, ale ciezsze niz powietrze.

J.

Data: 2018-11-27 20:34:22
Autor: t-1
jaki prostownik
W dniu 2018-11-25 o 20:39, J.F. pisze:
[...]

Gdzie znajdziesz w akumulatorze powietrze?
Ew. przy wlewie w klasycznych, gdzie niczym go zastąpić nie można.
A szkło w postaci mat nasiąkniętych elektrolitem jest ponoć lepsze od technologii żelowej.
http://akumulatory-agm.net.pl/absorbujaca-mata-szklana-w-akumulatorach/

Data: 2018-11-18 17:54:04
Autor: Janusz
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 00:14, Marek S pisze:
[...]

Miałem tak samo, kupiłem centrę w sklepie, pierwszą zimę przeżyła ale w kolejną
padła całkiem, kupiłem nowy aku na alledrogo i kilka lat służył bez problemu aż do złomowania auta.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-11-19 21:43:34
Autor: Axel
jaki prostownik
"Marek S"  wrote in message news:psq7bt$8jo$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie wiem, co robisz z tymi akumulatorami, bo u mnie w 3 samochodach Centry co najmniej po 4 lata działają - najkrócej dlatego, że (jak później się okazało), padał mi powoli alternator. Poza tym - Centra ma co najmniej 2-letnią gwarancję, więc....

--
Axel

Data: 2018-11-19 22:13:08
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-19 o 21:43, Axel pisze:

Nie wiem, co robisz z tymi akumulatorami, bo u mnie w 3 samochodach Centry co najmniej po 4 lata działają - najkrócej dlatego, że (jak później się okazało), padał mi powoli alternator.

Najwyraźniej Centra ma alergię na moje auta.

Poza tym - Centra ma co najmniej 2-letnią gwarancję, więc....

Centra praktycznie nie ma żadnej gwarancji. Poczytaj w internecie. Dostałem odpowiedź taką jak wszyscy reklamujący u nich akumulatory: rozpad płyt dodatnich - wina użytkownika. Od czasu gdy Centry nie używam, to w żadnym aucie nie rozpadają się żadne płyty.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-17 20:41:18
Autor: Uncle Pete
jaki prostownik
  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Tak często Ci padają?

Data: 2018-11-18 00:06:48
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 18:44, Crimi pisze:

  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 01:20:17
Autor: Uncle Pete
jaki prostownik
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

Data: 2018-11-18 01:53:18
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 18 Nov 2018 01:20:17 +0100, Uncle Pete napisał(a):
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

Ja tam czesciej zmieniam teraz samochody.
Akumulator pada, nie wiadomo dlaczego, kupuje sie nowy ... i kupuje
nowe auto zanim nowy zdazy pasc. I nie wiadomo ile wytrzymal.

Dodaj, ze ludzie kupuja aku bez sprawdzenia instalacji, i nowy tez
dostaje po tylku, a potem zdziwienie ze tylko 3 lata ...

J.

Data: 2018-11-18 16:55:41
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 01:20, Uncle Pete pisze:
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

Nie mam bladego pojęcia dlaczego. W poprzednim aucie chyba właśnie Futurę miałem. Szybko ją zezłomowałem po zimie i nie dieslu. Akumulatory przed nim i po nim lata trzymały. Jeździłem codziennie do pracy po jakieś 2x10km więc zastoju też nie było.

Wadliwa instalacja elektryczna - jak JF sugeruje - nie ma nic do rzeczy bo wymiana akumulatora nie mogłaby jej naprawić.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 22:46:24
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 18 Nov 2018 16:55:41 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Bywa, ze usterka jest niewyrazna.
Dioda spalona, regulator przestawiony ... to juz raczej nie.
Radio czy alarm duzo biora na postoju.
I aku obrywa - jeden zniesie to lepiej, inny gorzej ...

J.

Data: 2018-11-19 22:18:27
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 22:46, J.F. pisze:

Bywa, ze usterka jest niewyrazna.
Dioda spalona, regulator przestawiony ... to juz raczej nie.
Radio czy alarm duzo biora na postoju.
> I aku obrywa - jeden zniesie to lepiej, inny gorzej ...

Sądzisz, że wybieram auta, które tak właśnie mają?
Hint: w obecnym aucie prąd spoczynkowy wynosi ok 400mA bo kamery pracują po 8h na postoju. Centra nawet roku nie pociągnęła.

Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-20 11:18:41
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:psv9b8$p5v$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Sie dziwisz. 10Ah na dobe.
8h raczej niestraszne, ale zostaw auto na 3 dni.

Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

I ciagle tak samo uzywane ?

To byloby ciekawe ... technologia akumulatorow sie wiele nie rozni,
Exide w Centrze chyba wprowadzil cos w miare nowoczesnego.

Czyzby Centrze tak bardzo szkodzilo te 3Ah zakladajac ze to 8h ?
Czy Varta juz przeszla na wyzszy poziom i robi bardziej trakcyjne ...

A moze jednak udalo ci sie pare razy zostawic te kamery na 48h.
No i kwestia dojazdow - trase masz dluga, ale 10Ah wymaga troche ladowania.
Moze korki byly mniejsze i akumulator byl z dnia na dzien coraz bardziej rozladowany.

Zaraz - Ty pisales o tym uszkodzonym zaworze i grzaniu pradem ?
Na Centrze czy na Varcie ?

J.

Data: 2018-11-20 22:15:44
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-20 o 11:18, J.F. pisze:

Sie dziwisz. 10Ah na dobe.
8h raczej niestraszne, ale zostaw auto na 3 dni.

Zostawiłem kilka razy - uruchamianie bez problemu. Faktem jest, że funkcje komfortowe wyłączyły się wtedy na jakieś 10 minut jazdy. Akumulator, tak jak pisałem, mimo 2.5 roku używania działa jak nówka w odróżnieniu od Centr jakie miałem.

Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

I ciagle tak samo uzywane ?

j/w
Pierwsza Centra nie była tak używana bo wtedy chyba nie miałem kamerki, a nawet jeśli miałem, to zasilania postojowego nie było. Mimo to padła po roku.

To byloby ciekawe ... technologia akumulatorow sie wiele nie rozni,
Exide w Centrze chyba wprowadzil cos w miare nowoczesnego.

Nie przytoczę już nazw modeli. Choć w przypadku jednej mógłbym bo kumplowi oddałem. Ma ją w garażu, nie wiem po co. :-)

Czyzby Centrze tak bardzo szkodzilo te 3Ah zakladajac ze to 8h ?
Czy Varta juz przeszla na wyzszy poziom i robi bardziej trakcyjne ...

Nie wiem - jestem tylko użytkownikiem.

A moze jednak udalo ci sie pare razy zostawic te kamery na 48h.

j/w - w obecnym aucie nawet kilka razy i nie 48 lecz 72. Z Vartą nic się nie dzieje.

No i kwestia dojazdow - trase masz dluga, ale 10Ah wymaga troche ladowania.
Moze korki byly mniejsze i akumulator byl z dnia na dzien coraz bardziej rozladowany.

Nie sądzę aby korki się skróciły bo Centrę miałem a przy Varcie nagle urosły :-)

Zaraz - Ty pisales o tym uszkodzonym zaworze i grzaniu pradem ?
Na Centrze czy na Varcie ?

To było rok temu już - więc na Varcie, którą mam do dziś tak samo sprawną. Zresztą grzanie prądem raczej nie obciąża akumulatora. Widzę na wyświetlaczu jakie jest napięcie instalacji. Zawsze 14 z niewielkim kawałkiem, czegokolwiek bym nie włączył. Chyba 14.3V. Grzałka na to nie wpływa. Na niskich obrotach może do 14.1-14.2V napięcie spadnie przy włączeniu ogrzewania foteli, szyb i grzałki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-22 00:21:37
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-20 o 22:15, Marek S pisze:
[...]

Pomierzyłbym sobie w starym samochodzie napięcie i temperaturę w tracie jazdy i na postoju, przed całkowitym rozładowaniem zabezpieczył odłączając co można. Myślę, że z Arduino albo ESP można by co takiego dopiero złożyć.

Data: 2018-11-22 21:19:27
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-22 o 00:21, kk pisze:

[...]

Nie wiem jakie są praktyki we współczesnych autach ale u siebie mam to w standardzie. W miarę rozładowywania się akumulatora odcinane są w pierwszej kolejności urządzenia "komfortowe". Potem jeszcze coś - nie pamiętam co. Główna elektronika ma drugi, zapasowy akumulator, który nie zasila nic więcej poza nią.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 01:10:01
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-22 o 21:19, Marek S pisze:
[...]

Ile kosztuje ten twój samochód? Czy ten twój samochód da się wszędzie zaparkować? Ile pali /100?

Data: 2018-11-24 21:32:58
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 01:10, kk pisze:

Ile kosztuje ten twój samochód?

Dużo

Czy ten twój samochód da się wszędzie zaparkować?

Na zakazach nie wolno nim parkować.

Ile pali /100?

- W mieście 10.5
- W mieście poza godzinami wzmożonego ruchu 8.6
- Na przelotach między miastami 7.6 - 8.2
- Na autostradach przy 140 ok 9.8
- Przy 180-200 ok 12
- Przy 250 ok 14-15

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 22:39:57
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 21:32, Marek S pisze:
[...]

No to masz drogą zabawkę. Też taką mam, ale teraz pisałem o tanim samochodzie, którego opłaca się używać, któremu jednak brakuje kilku drobiazgów, które to drobiazgi można uzupełnić znacznie taniej niż kupując jakikolwiek nowszy samochód już je posiadający.

Data: 2018-11-24 23:06:53
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 22:39, kk pisze:

[...]

Fajnie, ale nigdzie nie naniosłeś innego kontekstu niż wynika z dyskusji. Piszesz w odpowiedzi na _MÓJ_ post, w którym wspomniałem że Centry padły mi jak muchy a Varta nie. Proponujesz abym wykonał jakieś pomiary i zainstalował Arduino do odcinania zasilania. Gdy wyjaśniłem, że mam jakieś zabezpieczenia akumulatora w standardzie, to pytasz się ile auto pali na 100km i czy nim zaparkuję gdzieś tam.

Czy nie uważasz, że Twój komentarz był co najmniej nie adekwatny lub nawet durny?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 23:34:52
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 23:06, Marek S pisze:
[...]

Czytać nie umiesz. Niczego Ci nie proponuję. Piszę, że sam mam problem z akumulatora i że mógłbym go rozwiązać bez zmiany samochodu.

Data: 2018-11-19 12:28:05
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Uncle Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:psqb7i$bv9$1@node2.news.atman.pl...
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

A propos - dzis mi akumulator ledwo-ledwo.
Ma ... jakies 3 lata :-)

Mial prawidlowe warunki pracy, aczkolwiek pare miesiecy temu sie rozladowal mocno, nie wiem dlaczego.
Czyzby sie cos nie wylaczalo na weekend ?

Tym razem mialem podpiety ELM327, ale przeciez to niemozliwe, zeby wydoilo 70Ah akumulator ...

Zobaczymy czy rusze po poludniu, czy trzeba bedzie kombinowac ...

J.

Data: 2018-11-18 06:59:59
Autor: Budzik
jaki prostownik
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna
żywotność. Czasem ciut więcej.

Ty to jestes Maras ale jajcarz... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2018-11-18 07:59:39
Autor: Mateusz Viste
jaki prostownik
On Sun, 18 Nov 2018 06:59:59 +0000, Budzik wrote:
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna
żywotność. Czasem ciut więcej.

Ty to jestes Maras ale jajcarz... :)))

Żywotność aku zależy w pewnej mierze od sposobu wykorzystania. Jak kto dużo miga, to aku krótko żyje.

Mateusz

Data: 2018-11-18 16:56:38
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 07:59, Budzik pisze:

Ty to jestes Maras ale jajcarz... :)))

Czemu jajcarz? :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 11:19:08
Autor: jerzu.xyz
jaki prostownik
On Sun, 18 Nov 2018 00:06:48 +0100, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:

Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Mój wytrzymał 10 lat, w tym dwa głębokie rozładowania (padł alternetor
w trakcie jazdy).

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-11-17 22:16:01
Autor: Pszemol
jaki prostownik
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny
akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z
podlaczaniem nie wspomne.

Dokładnie.

Data: 2018-11-17 07:25:23
Autor: Bolko
jaki prostownik
W dniu sobota, 17 listopada 2018 13:13:49 UTC+1 użytkownik Crimi napisał:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Ja mam ten problem że klapa tylna mi sie nie domyka co powoduje że świecą się lampki i w efekcie po weekendzie mam rozładowany akumlator
do tego stopnia że nawet kontrolki się nie świecą.
Kupiłem w norauto najtańszy.
Dwa razy w tym roku mi pomógł.
Akumlator ma minimum dwa lata.

Data: 2018-11-17 07:34:00
Autor: losspistolss
jaki prostownik
Dokładnie, kupić najtanszy akumulator, ładowanie trupa nie ma sensu.

Data: 2018-11-18 00:16:24
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 16:25, Bolko pisze:

Ja mam ten problem że klapa tylna mi sie nie domyka co powoduje
że świecą się lampki i w efekcie po weekendzie mam rozładowany akumlator
do tego stopnia że nawet kontrolki się nie świecą.

Z ciekawości spytam - czemu nie naprawisz tej klapy?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-17 23:25:06
Autor: PiteR
jaki prostownik
na  ** p.m.s **  Marek S pisze tak:

[...]

Z ciekawości spytam - czemu nie wyjmiesz żarówki?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-11-17 12:43:27
Autor: Mateusz Viste
jaki prostownik
On Sat, 17 Nov 2018 13:13:39 +0100, Crimi wrote:
Pada mi powoli akumulator jaki prostownik polecacie ?

Najlepszy prostownik to nowy akumulator. No chyba że naprawdę bieda ściska, to wtedy najtaniej wychodzi parkować na górce (ja dawno temu w ten sposób maluchem bez akumulatora jeździłem).

A jeśli myślisz o sytuacji awaryjnej na przyszłość, to lepiej zainwestować w kable rozruchowe.

Mateusz

Data: 2018-11-17 20:42:12
Autor: Uncle Pete
jaki prostownik
A jeśli myślisz o sytuacji awaryjnej na przyszłość, to lepiej
zainwestować w kable rozruchowe.

Może nie być od kogo pożyczyć prąd.

Data: 2018-11-18 01:01:29
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 17.11.2018 o 20:42, Uncle Pete pisze:
A jeśli myślisz o sytuacji awaryjnej na przyszłość, to lepiej
zainwestować w kable rozruchowe.

Może nie być od kogo pożyczyć prąd.

Może na zadupiu. Ja dwa razy potrzebowałem prąd, dwa razy dzwoniłem do brata, zanim przyjechał to ktoś pożyczył. Sam pożyczałem losowym ludziom trzy razy. Choć teraz chyba najpierw wypada poprosić o dowód biorcy, żeby sprawdzić czy nie ze skarbówki;) Zawsze można po taksówkę zadzwonić, choć nie wiadomo czy wystawiają paragony.

Shrek

Data: 2018-11-18 07:57:23
Autor: Mateusz Viste
jaki prostownik
On Sun, 18 Nov 2018 01:01:29 +0100, Shrek wrote:
Może na zadupiu. Ja dwa razy potrzebowałem prąd, dwa razy dzwoniłem do
brata, zanim przyjechał to ktoś pożyczył. Sam pożyczałem losowym ludziom
trzy razy.

I moje doświadczenie podobne, a u mnie poziom zaludnienia to 6 os/km.
Dlatego zabawę z prostownikiem uważam za pomyłkę. Akumulator ma być sprawny, do tego w razie czego kable rozruchowe w bagażniku. A dobra dusza z prądem zawsze się znajdzie.

Mateusz

Data: 2018-11-18 16:59:36
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 20:42, Uncle Pete pisze:
A jeśli myślisz o sytuacji awaryjnej na przyszłość, to lepiej
zainwestować w kable rozruchowe.

Może nie być od kogo pożyczyć prąd.

To już jakieś skrajne sytuacje. Środek puszczy albo co... Zimą nawet straż miejska oferuje swoją pomoc w podobnych sytuacjach. Można też zadzwonić po taksówkę - również pomogą.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-17 12:50:38
Autor: Kris
jaki prostownik
W dniu sobota, 17 listopada 2018 13:13:49 UTC+1 użytkownik Crimi napisał:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Nowy akumulator kupisz w cenie ok 200zł więc nie warto bawić się prostownikami skoro stary aku pada.

Data: 2018-11-17 23:28:15
Autor: PiteR
jaki prostownik

napisał:
Pada mi powoli akumulator jaki prostownik polecacie ?

Nowy akumulator kupisz w cenie ok 200zł więc nie warto bawić się
prostownikami skoro stary aku pada.

i multimetr bo coś często padają akumulatory.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-11-18 02:00:32
Autor: Kris
jaki prostownik
W dniu niedziela, 18 listopada 2018 00:28:21 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:

i multimetr bo coś często padają akumulatory.

Bzdurzysz

Data: 2018-11-18 10:31:08
Autor: PiteR
jaki prostownik

PiteR napisał:
i multimetr bo coś często padają akumulatory.

Bzdurzysz

gabonga uhu

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-11-18 00:19:29
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 21:50, Kris pisze:

Nowy akumulator kupisz w cenie ok 200zł więc nie warto bawić się prostownikami skoro stary aku pada.

Całkowicie się zgadzam w zakresie wymiany akumulatora na nowy, choć niekoniecznie najtańszy. Preferuję trwały by np. po każdej zimie go nie wymieniać, co mi się przytrafiło.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 01:57:56
Autor: Kris
jaki prostownik
W dniu niedziela, 18 listopada 2018 00:19:33 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
 Całkowicie się zgadzam w zakresie wymiany akumulatora na nowy, choć
niekoniecznie najtańszy. Preferuję trwały by np. po każdej zimie go nie wymieniać, co mi się przytrafiło.

Dwa lata masz gwarancji jakby co

Data: 2018-11-18 17:22:42
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 10:57, Kris pisze:

Dwa lata masz gwarancji jakby co

Jasne, a próbowałeś sfinalizować reklamację w Centrze? Oni mają tam regułkę, którą powielają tylko - niewłaściwa eksploatacja (rozpad płyt dodatnich). Nie zdziwiłbym się gdyby nawet nie zaglądali do akumulatorów. Zanim kupię akumulator, to zawsze pytam się sprzedawcy jak wygląda honorowanie reklamacji u poszczególnych producentów i spośród tych pro-konsumenckich marek wybieram model.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-17 13:19:09
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 17.11.2018 o 13:13, Crimi pisze:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Dowolny, pod warunkiem, ze ładuje całkiem rozładowanuy akumulator. Na przykład lidlowe gówno ładuje jak napięcie przekracza bodajże 8 woltów. Jak rozładujesz "do końca" to nie naładujesz.

Shrek

Data: 2018-11-17 12:44:50
Autor: Mateusz Viste
jaki prostownik
On Sat, 17 Nov 2018 13:19:09 +0100, Shrek wrote:
Dowolny, pod warunkiem, ze ładuje całkiem rozładowanuy akumulator. Na
przykład lidlowe gówno ładuje jak napięcie przekracza bodajże 8 woltów.
Jak rozładujesz "do końca" to nie naładujesz.

A to w ogóle sens jeszcze ładować akumulator który zszedł poniżej 8V?

Mateusz

Data: 2018-11-17 14:34:03
Autor: Shrek
jaki prostownik

A to w ogóle sens jeszcze ładować akumulator który zszedł poniżej 8V?

Jest - mój dwa razy zszedł tak, że się kontrolki nie świeciły i dalej działa.

Shrek

Data: 2018-11-17 22:28:49
Autor: Pszemol
jaki prostownik
Shrek <1@wp.pl> wrote:

A to w ogóle sens jeszcze ładować akumulator który zszedł poniżej 8V?

Jest - mój dwa razy zszedł tak, że się kontrolki nie świeciły i dalej działa.

Ja kupiłem Passata, ktory leżał nie używany pod chmurką trzy lata.
Conajmniej 3 razy mu zszedł aku do 0V a raz do 6V. Raz na poczatku gdy nie
chcial odpalic w zimie, kolega kręcił rozrusznikiem do końca i zostawił bez
opieki z zapalonym światełkiem wewnątrz. Potem po dwu latach stania zostal
naladowany, auto odpalone, pojeżdzone przez 1/2h.  Potem znów rok leżał,
aku zero voltów. Ponad rok od tamtego czasu aku odpala tego Passata bez
problemu.
Pare tygodni temu padł mi alternator, aku znow sie wyladowal do jakis 6-7V.
Po naładowaniu działa bez problemów i kręci dużym silnikiem V6 2,8 litra.

No ale to jest oryginalny Bosch.
Tak wiem, anecdotal evidence :-)

Data: 2018-11-18 00:43:32
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 17.11.2018 o 23:28, Pszemol pisze:

No ale to jest oryginalny Bosch.
Tak wiem, anecdotal evidence :-)

Akurat mój bosch i to z górnej półki raczej słabo to znosił. Zresztą - bosch jako taki akumulatorów raczej nie robi tylko to zleca. Kiedyś kupiłem samochód, pod czterech latach padła Varta - okazało się że miała 12 lat. Teraz mam Nordstara - polska produkcja nie wiadomo czemu pod dziwną nazwą. Bardzo chwalę - kosztował grosze i działa dłużej od padaki boscha.

Shrek

Data: 2018-12-06 06:18:25
Autor: Pszemol
jaki prostownik
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:psq933$5fu$2node2.news.atman.pl...
[...]

Widać te sprzedawane w USA są lepsze... albo mi się trafił dobry egzemplarz.

Data: 2018-11-17 22:16:02
Autor: Pszemol
jaki prostownik
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
[...]

Oczywiście.

A skąd u Ciebie pomysł że się on nie nadaje?

Data: 2018-11-18 08:02:50
Autor: Mateusz Viste
jaki prostownik
On Sat, 17 Nov 2018 22:16:02 +0000, Pszemol wrote:
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
Oczywiście.

A skąd u Ciebie pomysł że się on nie nadaje?

Z czystej teorii przeczytanej w siakimś PRLowskim "napraw to sam" czy innym "kierowca 126p". Że przy głębokim rozładowaniu coś się dzieje z płytami i akumulator trzeba "regenerować". Szczegółów nie pomnę, a sam praktyki żadnej nie mam bo u mnie akumulatory zawsze działały, a jak przestają to wymieniam. No ale stąd moje zdziwienie że taki dzisiejszy akumulator jeszcze da się odratować.

Mateusz

Data: 2018-11-18 22:34:30
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia 18 Nov 2018 08:02:50 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
[...]

Nadal sie dzieje cos z plytami, ale naladowac sie jeszcze naladuje.
Ale czy na dlugo starczy ...

Ogolnie akumulatory olowiowe "rozruchowe" nie lubia glebokiego
wyladowania.

J.

Data: 2018-12-06 05:40:00
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prostownik
W firmie naprawiajacej akumulatory robisz? Mam 60 lat i w zyciu widzialem ze dwa przypadki rozladowania akumulatora do zera. Kilka lat mialem warsztat samochodowy i moje doswiadczenia oraz przemial klientow sa wielokrotnie wieksze niz Twoje. Nic wiarygodniejszy nie jestes jak napiszesz bzdure.

Data: 2018-12-06 06:20:43
Autor: Pszemol
jaki prostownik
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1484fjmw36cw6.vi8pyqhd0akn$.dlg40tude.net...
[...]

To się nazywa zasiarczanienie, czyli pokrycie płyt nieprzewodzącą
warstwą siarczków ołowiu - najwyraźniej nowsze aku to lepiej znoszą
bo wielokrotnie byłem świadkiem aku rozładowanego do zera
(2x w Acurze i >3 razy w Passacie) i nie ma żadnych widocznych
problemów, mimo braku jakichkolwiek działań regeneracyjnych:
ot, odpalenie auta na kable i jedziemy ładując alternatorem i już.

Data: 2018-12-06 19:17:25
Autor: kk
jaki prostownik
On 2018-12-06 13:20, Pszemol wrote:
[...]

A kiedy były? W PRLu nie było to kiedy?

Data: 2018-11-18 00:03:43
Autor: Marek S
jaki prostownik

A to w ogóle sens jeszcze ładować akumulator który zszedł poniżej 8V?

Znam kobitę, która rozładowała akumulator do poziomu, który kontrolek nie zapalał poprzez pozostawienie włączonych świateł przez noc. Zdarzyło się to kilka razy nawet. Akumulator dał się naładować i samochód jeździł potem normalnie. Zapewne pojemność jego spadła ale nic więcej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-17 18:40:50
Autor: Crimi
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 13:13, Crimi pisze:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Jest.
Szukam porządnego wśród badziewia
i dlatego pytam który prostownik polecacie

Data: 2018-11-17 20:39:50
Autor: Uncle Pete
jaki prostownik
On 2018-11-17 13:13, Crimi wrote:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Model, o ile trzyma napięcie, nie ma znaczenia. Mam jakiś tani ciężki transformatorowy z hipermarketu i elektroniczny z Biedronki - oba działają. Tyle że zwykły ruszy przy dowolnym napięciu akumulatora, a elektroniczny niekoniecznie.

Natomiast jeżeli faktycznie akumulator Ci pada, to posłuchaj rad i kup nowy akumulator, bo zima nadchodzi i jak rano nie odpali, możesz mieć problem. Prostownik jest sens mieć, ale raczej do sytuacji awaryjnych (w rodzaju nie zgasła lampka w samochodzie lub padł alternator i nie masz jak dojechać do warsztatu) lub na wszelki wypadek w przypadku bardzo długich przerw w użytkowaniu samochodu.

Data: 2018-11-17 20:05:25
Autor: Mateusz Viste
jaki prostownik
On Sat, 17 Nov 2018 20:39:50 +0100, Uncle Pete wrote:
Prostownik jest sens mieć, ale raczej do sytuacji awaryjnych (w
rodzaju nie zgasła lampka w samochodzie lub padł alternator i nie masz
jak dojechać do warsztatu)

Pod warunkiem że sytuacja awaryjna jest na tyle mało awaryjna że może poczekać kilka godzin aż aku się podładuje... No i trzeba mieć akurat ten prostownik pod ręką + gniazdko 230V. Słowem - prostownik jest ok na awarie które zdarzają się pod domem, a człowiek się nigdzie nie spieszy. Do wszystkich innych sytuacji tylko kable rozruchowe w bagażniku.

Mateusz

Data: 2018-11-18 00:45:09
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 13:13, Crimi pisze:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Wymień akumulator i nie zawracaj gitary

Data: 2018-11-18 00:51:30
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 13:13, Crimi pisze:
jaki prostownik polecacie ?

A co to w ogóle jest ten prostownik?

Data: 2018-11-18 17:35:08
Autor: sirapacz
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 13:13, Crimi pisze:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Kup w lidlu. To te same co na allegro w nieco ponad dwukrotnie wyższej cenie.
Pierwszy raz mam prostownik do którego nie mogę się przyczepić. Nie do zarżnięcia - ze 2 zimy leżał w śniegu podłączony cały czas. Kable stracily kolor od słońca, krokodylki pokryły się rdzą...i działa jak złoto.
Wcześniej używałem dużego prostownika z trafo i diodami.... zamordowałem nim kilka akumulatorów....

Data: 2018-11-18 21:39:46
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 18.11.2018 o 17:35, sirapacz pisze:

[...]

Tylko nie ładuje... jak akumulator rozładowany:P

Shrek

Data: 2018-11-18 22:44:37
Autor: collie
jaki prostownik
W dniu 18.11.2018 21:39, Shrek pisze:

[...]

Taki akumulator zaczynasz ładować tradycyjnym prostownikiem
(z transformatorem), a ładowanie kończysz prostownikiem automatycznym
z Lidla, którym nie zamordujesz akumulatora.

Data: 2018-11-19 21:55:07
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 18.11.2018 o 22:44, collie pisze:

Taki akumulator zaczynasz ładować tradycyjnym prostownikiem
(z transformatorem), a ładowanie kończysz prostownikiem automatycznym
z Lidla, którym nie zamordujesz akumulatora.

Można i tak, ale po co jak można od razu kupić dobry prostownik, a nie gówno, co tak naprawdę jak potrzebne to nie działa.

Shrek

Data: 2018-11-20 03:03:36
Autor: kk
jaki prostownik

A ten https://www.lidl-service.com/static/2896009160/304671_ES.pdf ?

Data: 2018-11-20 07:28:44
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 20.11.2018 o 03:03, kk pisze:

[...]

Revitalisation/reconditioning: If a voltage
between 8.5 V and 10.5 V is detected
for the connected battery, the device automatically
starts a reconditioning process, so as
to revitalise the battery

Nie wróży dobrze - IMHO poniżej 8,5V dupa.

Shrek

Data: 2018-11-20 08:59:33
Autor: collie
jaki prostownik
W dniu 20.11.2018 07:28, Shrek pisze:

[...]

No i dobrze. Współczesne prostowniki nie są przeznaczone do ładowania
padaki. Ale jak ktoś lubi lub musi korzystać z padniętych akumulatorów,
to najprostsze rozwiązanie jest podane wyżej. Na bazarze można kupić
mały prostownik do tego celu - "rozruchu" padaki - już za 20-30 zł.

Data: 2018-11-20 20:57:17
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bf3bee6$0$509$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i trzeba kupic dwa prostowniki, zamiast jednego dobrego :-(

J.

Data: 2018-11-20 21:52:22
Autor: collie
jaki prostownik
W dniu 20.11.2018 20:57, J.F. pisze:

[...]

Albo kupić jeden nowy akumulator. ;)

Data: 2018-11-21 23:35:57
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-20 o 08:59, collie pisze:
[...]

Helou, umiem sobie zrobić ładowarkę akumulatorów ładującą rozładowany, ale mi się nie chce i zastanawiam się co przyświeca producentom, że robią takie co takich nie ładują. Bo wkładają do ładowarki procesory jak samo ładowanie w ogóle tego nie wymaga...

Data: 2018-11-23 18:47:22
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 21.11.2018 o 23:35, kk pisze:

[...]

Też się zastanawiam. A jeszcze bardziej szokuje, ze są użytkownicy, który uważają  że lepszy jest prostownik niedziałający;)

Shrek

Data: 2018-11-25 02:22:26
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Fri, 23 Nov 2018 18:47:22 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Ja tam mysle, ze przede wszystkim o tym nie wiedza.
A przekonuja ich inne cechy.

J.

Data: 2018-11-25 07:34:21
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 25.11.2018 o 02:22, J.F. pisze:

Ja tam mysle, ze przede wszystkim o tym nie wiedza.
A przekonuja ich inne cechy.

No ale właśnie w tym wątku Collie twierdzi, że to bardzo dobrze, że prostownik nie ładuje rozładowanego akumulatora - tego pojąć nie mogę w czym taki działający jest jego zdaniem gorszy od niedziałającego.

Shrek

Data: 2018-11-25 10:17:33
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-25 o 07:34, Shrek pisze:
[...]

To może by ode mnie odkupił to lidlowe g..o

Data: 2018-11-25 10:38:15
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:17:33 +0100, kk napisał(a):
[...]

Kiedy cos w tym jest:
-czesto akumulatory nie sa tak kompletnie rozladowane i to g* ma
szanse zadzialac

-a jesli jest kompletnie, i to oslabilo mocno akumulator ... to moze
lepiej nowy, niz gdy ma wysiasc niedalekiej przyszlosci i w zlym
momencie :-)

J.

Data: 2018-11-25 10:52:56
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-25 o 10:38, J.F. pisze:
[...]

Zrobiłem tak. Za tydzień było to samo. Czyli gadasz jakieś bzdury. No chyba, że odkupisz ode mnie to g..o

Data: 2018-11-25 11:29:44
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 25 Nov 2018 10:52:56 +0100, kk napisał(a):
[...]

Raczej sam gadasz bzdury. Jesli ci rozladowalo dwa razy w ciagu
tygodnia, to nie prostownik co potrzebny :-)

No chyba, że odkupisz ode mnie to g..o

Dziekuje, jedno takie mam, tez mnie wk*, ze trzeba miec drugi :-)

J.

Data: 2018-11-25 15:27:20
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-25 o 11:29, J.F. pisze:
[...]

A co? Rozładował się i co dalej?

No chyba, że odkupisz ode mnie to g..o

Dziekuje, jedno takie mam, tez mnie wk*, ze trzeba miec drugi :-)

Można mieć drugi akumulator, którym wystartuje ładowarkę :-)

Data: 2018-11-25 19:29:23
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 25 Nov 2018 15:27:20 +0100, kk napisał(a):
[...]

I dalej trzeba zdiagnozowac dlaczego sie rozladowal.

No chyba, że odkupisz ode mnie to g..o
Dziekuje, jedno takie mam, tez mnie wk*, ze trzeba miec drugi :-)
Można mieć drugi akumulator, którym wystartuje ładowarkę :-)

Chyba nie pomoze.
Tzn pomoze, jak podlaczysz aku razem i do tego ladowarke.
Ale to niewygodne ...

J.

Data: 2018-11-25 22:08:31
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-25 o 19:29, J.F. pisze:
[...]

Co chcesz diagnozować? Może się zablokował siłownik, może radio nie wyłączyło, tracker zawiesił, cokolwiek.

No nie jest to normalne, ale działa.

Data: 2018-11-26 11:15:48
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptf30l$nvp$1@news.icm.edu.pl...
[...]

To trzeba znalezc to cokolwiek, bo jak ma co tydzien rozladowywac aku, to on szybko zdechnie.

Ale owszem, prostownik przydatna rzecz. Nawet jesli tylko raz na pare lat potrzebny.
Gorzej, jesli trzeba dwa, bo jeden dobrze konczy, a drugi musi dobrze rozpoczac :-)

[...]

Moze i dziala, ale trzeba miec pod reka drugi aku i zestaw kabli.

To juz chyba lepiej sobie budzik ustawic, zeby zwykly prostownik wylaczyc po paru godzinach :-)

Albo poczekac pare lat - kiedys Lidl dojdzie, ze to glupie, i wypusci lepszy.
Juz wypuscil (chyba), ale drogi :-)

J.

Data: 2018-11-25 14:44:59
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 25.11.2018 o 10:38, J.F. pisze:

[...]

Nie ma w tym nic logicznego, żeby lepszy była ładowarka niedziałająca w przypadku rozładowania akumulatora niż taka co go jednak naładuje.

Shrek

Data: 2018-11-25 15:36:47
Autor: collie
jaki prostownik
W dniu 25.11.2018 07:34, Shrek pisze:

No ale właśnie w tym wątku Collie twierdzi, że to bardzo dobrze, że prostownik nie
ładuje rozładowanego akumulatora - tego pojąć nie mogę w czym taki działający jest
jego zdaniem gorszy od niedziałającego.

Słyszałeś, że gdzieś dzwonią, tylko nie wiesz, w którym kościele.
Napisałem dokładnie tak:

[...]

Poproś kogoś, by Ci wytłumaczył, co w przytoczonym tekście poeta miał
na myśli, bo mnie się nie chce. Dodam tylko, że mam taki prostownik
z Lidla (z wyświetlaczem) i ładuje/podładowuje mi akumulator aż miło.
Ale ja nie mam padaki, tylko zdrowy akumulator. Krótko mówiąc: jeśli
ktoś doprowadził do całkowitego rozładowania akumulatora - czyli
w praktyce do jego zasiarczenia - to niech do próby rewitalizacji
takiego akumulatora nie bierze automatu z Lidla za 50 zł, bo te
prostowniki nie do tego służą. Obecnie sprzedawane w Lidlu prostowniki
za 199 zł podobno mają funkcję "rozruchu" padaki, tak przynajmniej
wynika z opisu na pudełku.

Data: 2018-11-25 17:14:28
Autor: Shrek
jaki prostownik

Napisałem dokładnie tak:

[...]

Zdrowy akumulator na ogół nie potrzebuje ładowania. A jak potrzebuje to idąc dalej za twoją argumentacją należy kupić zupełnie niedziałający prostownik i naprawić alternator.

Pytający pytał co kupic, więc mu odradziłem kupowanie prostaownika (synonim słowa ładowarka) który ładuje akumulator tylko wtedy, gdy jest on naładowany.

[...]

I własnie o tym pisałem - to gówno do niczego się nie nadaje, oprócz ładowania jak nie jest ono potrzebne. Tylko nie wiem czemu twierdzisz, że to bardzo dobrze, że do dostajesz sprzęt który do niczego nie służy.

Shrek

Data: 2018-11-25 18:46:47
Autor: collie
jaki prostownik
W dniu 25.11.2018 17:14, Shrek pisze:

Zdrowy akumulator na ogół nie potrzebuje ładowania. A jak potrzebuje to idąc dalej
za twoją argumentacją należy kupić zupełnie niedziałający prostownik i naprawić
alternator.

I zdrowy akumulator potrzebuje doładowania, gdy pobieramy z niego więcej prądu,
niż dostarczamy z alternatora. Dzieje się tak np. przy jeździe na krótkich
odcinkach z wielokrotnym uruchomianiem auta, albo gdy jeździ się autem tylko
w niedzielę do kościoła w sąsiedniej wsi a przez resztę czasu samochód stoi
w stodole. Wtedy prostownik z Lidla za 50 zł jak znalazł.

I własnie o tym pisałem - to gówno do niczego się nie nadaje, oprócz ładowania jak
nie jest ono potrzebne. Tylko nie wiem czemu twierdzisz, że to bardzo dobrze, że
do dostajesz sprzęt który do niczego nie służy.

Jeśli pod pojęciem "do niczego" masz na myśli - "do akumulatorowych trupów",
to się z Tobą zgodzę: do ładowania nieżywych akumulatorów lidlowski prostownik
się nie nadaje. Do żywych akumulatorów - nawet półżywych, to "gówno" polecam
jak najbardziej.

Data: 2018-11-25 20:46:47
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 25.11.2018 o 18:46, collie pisze:

[...]

Nie, nie dzieje się. Start silnika to dajmy na to 100A przez 2 sekundy. Alternator powinien spokojnie mieć rezerwy z 10A. Zakładając 50% sprawność układu potrzebuje 20 sekund, żeby odzyskać co stracił na rozruch. Musiałby być bardzo blisko ten kościół. Tak ze 10 metrów.

Przy sprawnym samochodzie prostownik nie powinien być cio potrzebny praktycznie nigdy. No chyba że nie wyłączysz świateł, ale wtedy doktryna ci nie pozwala użyć prostownika - trzeba kupić nowy akumulatora albo samochód.

[...]

Jeszcze raz - jak masz naładowanuy akumulator to nei potrzebujesz prostownika.

Shrek

Data: 2018-11-26 11:19:13
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pteu77$351$8@node2.news.atman.pl...
[...]

Chyba ze diesel, wtedy 50A przez 5s + 200A przez 3s.

Alternator powinien spokojnie mieć rezerwy z 10A.

Niekoniecznie z wlaczonymi swiatlami, dmuchawa, grzaniem szyb i fotela ....

Przy sprawnym samochodzie prostownik nie powinien być cio potrzebny praktycznie nigdy. No chyba że nie wyłączysz świateł, ale wtedy doktryna

Albo auto sie zepsuje ..

[...]

Ale bywa, ze np lampka nie zgasnie i akumulator jeszcze troche napiecia ma ...

J.

Data: 2018-11-27 06:16:57
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 26.11.2018 o 11:19, J.F. pisze:

Nie, nie dzieje się. Start silnika to dajmy na to 100A przez 2 sekundy.

Chyba ze diesel, wtedy 50A przez 5s + 200A przez 3s.

To wtedy zamiast 20 sekund jakieś 2 minuty.

Alternator powinien spokojnie mieć rezerwy z 10A.

Niekoniecznie z wlaczonymi swiatlami, dmuchawa, grzaniem szyb i fotela ...

To wtedy jest potrzebny nie prostownik, tylko nowy samochód.

Przy sprawnym samochodzie prostownik nie powinien być cio potrzebny praktycznie nigdy. No chyba że nie wyłączysz świateł, ale wtedy doktryna

Albo auto sie zepsuje ..

To wtedy trzeba wezwać assistance i do mechanika. Wdełe przedpiscy nie wolno paraki ratować prostownikiem. Trzeba kupić nowy akumulator a najlepiej nowy samochód:P

Jeszcze raz - jak masz naładowanuy akumulator to nei potrzebujesz prostownika.

Ale bywa, ze np lampka nie zgasnie i akumulator jeszcze troche napiecia ma ...

Jak lampka nie zgaśnie to jak się zorie4ntujesz to na ogół masz właśnie padakę.

Żeby nie było - mój post nalży traktować jako prześmiewczą kontynuacje postów przedpiscy, który uważa że dobry prostownik to nieładujący prostownik;)

Shrek.

Data: 2018-11-27 09:52:21
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptik07$n0t$1@node1.news.atman.pl...
[...]

A nowy okaze sie jeszcze gorszy :-)

[...]

Nie mowie nie, ale prostownik kosztuje 50-100 zl a laweta 200-500, i prostownik pare razy moze sie przydac :-)

[...]

Ale wlasnie nie taka calkowita.  6, 8 czy 4V ..
I ten automat byc moze zadziala ...

Żeby nie było - mój post nalży traktować jako prześmiewczą kontynuacje postów przedpiscy, który uważa że dobry prostownik to nieładujący prostownik;)

wk* trzeba przyznac, ale ma tez inne zalety.

Jako jedyny w rodzinie sie jednak niezbyt nadaje :-)

Hm, a moze by go rozkrecic i przerobic ?

J.

Data: 2018-11-27 17:48:46
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 27.11.2018 o 09:52, J.F. pisze:

Ale wlasnie nie taka calkowita.  6, 8 czy 4V ..
I ten automat byc moze zadziala ...

Automat działa od... 8,5:P Na tyle dużo, że jak się rozładuje to nie naładuje. Na chuj komu to gówno to nie wiem. Chyba jak ktoś ma samochód ale nie jeździ to w garażu można na stałę podłaczyć. Ja używam w moto - na zimę aku do domu i co jakoś czas podłączam jak nie zapomnę.

Żeby nie było - mój post nalży traktować jako prześmiewczą kontynuacje postów przedpiscy, który uważa że dobry prostownik to nieładujący prostownik;)

wk* trzeba przyznac, ale ma tez inne zalety.

Na przykład?

Jako jedyny w rodzinie sie jednak niezbyt nadaje :-)

A na co9 komu kilka prostowników na jeden samochód? To tak jak elektryki. Mają swoje zalety, ale są tak do dupy, że trzeba miec najpierw drugi normalnuy samochód;)

Hm, a moze by go rozkrecic i przerobic ?

Pewenie można - na przykład podłączyć na chwilę baterię 9v;) Lepiej po prostu coś normalnego kupić.

Shrek

Data: 2018-11-27 18:10:07
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptjshb$pq8$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 27.11.2018 o 09:52, J.F. pisze:
Ale wlasnie nie taka calkowita.  6, 8 czy 4V ..
I ten automat byc moze zadziala ...

Automat działa od... 8,5:P Na tyle dużo, że jak się rozładuje to nie naładuje.

No, ciekaw jestem jak sie zachowa, gdy napiecie spadnie powiedzmy do 5V, zacznie ladowac jako 6V akumulator ...

[...]

Chocby jak sam piszesz - nadaje sie do moto :-)

Jako jedyny w rodzinie sie jednak niezbyt nadaje :-)
A na co9 komu kilka prostowników na jeden samochód? To tak jak elektryki. Mają swoje zalety, ale są tak do dupy, że trzeba miec najpierw drugi normalnuy samochód;)

Ale dwa samochody na rodzine nie sa takie dziwne, jeden moze byc elektyczny, to juz lepiej niz ten prostownik.

Hm, a moze by go rozkrecic i przerobic ?
Pewenie można - na przykład podłączyć na chwilę baterię 9v;)

To akurat moze nie zadzialac ... no i jak bedzie potrzebne, to sie okaze, ze bateryjka sie rozladowala :-)

Lepiej po prostu coś normalnego kupić.

Ale nie ma co. Chyba ze "zwykly prostownik".

A jak ma byc lepszy i niedrogi ... to co ?

J.

Data: 2018-11-27 19:12:32
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 27.11.2018 o 18:10, J.F. pisze:

No, ciekaw jestem jak sie zachowa, gdy napiecie spadnie powiedzmy do 5V, zacznie ladowac jako 6V akumulator ...

Nie zacznie. Po prostu udaje że aku nie ma.

wk* trzeba przyznac, ale ma tez inne zalety.
Na przykład?

Chocby jak sam piszesz - nadaje sie do moto :-)

Normalny też się nadaje. To żadna zaleta;)

Lepiej po prostu coś normalnego kupić.

Ale nie ma co. Chyba ze "zwykly prostownik".

Nieprawda - kumpel ma automat i ładuje od zera - a konkretnie od 6,5V.

A jak ma byc lepszy i niedrogi ... to co ?

Ten https://www.youtube.com/watch?v=5Q9CsMWMaVk ładuje od 6,5V.

Shrek

Data: 2018-11-27 20:23:33
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptk1ed$rlo$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 27.11.2018 o 18:10, J.F. pisze:
No, ciekaw jestem jak sie zachowa, gdy napiecie spadnie powiedzmy do 5V, zacznie ladowac jako 6V akumulator ...

Nie zacznie. Po prostu udaje że aku nie ma.

Moj ma automatyczne rozpoznawanie 6/12V, wiec powinien zaczac.
Tylko ze jak napiecie dojdzie do ~7V, to sie powinien wylaczyc.

Ale moze uda sie akumulatorowi jakos przeskoczyc

wk* trzeba przyznac, ale ma tez inne zalety.
Na przykład?
Chocby jak sam piszesz - nadaje sie do moto :-)

Normalny też się nadaje. To żadna zaleta;)

No nie - normalny przeladuje.

[...]

Biedronka ... to pewnie niedrogi.

Ale po co komu takie g*, ktore rozladowanego akumulatora nie naladuje ? :-)

J.

Data: 2018-11-27 20:34:41
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 27.11.2018 o 20:23, J.F. pisze:

Nie zacznie. Po prostu udaje że aku nie ma.

Moj ma automatyczne rozpoznawanie 6/12V, wiec powinien zaczac.

Lidlowy nie zaczynał.

wk* trzeba przyznac, ale ma tez inne zalety.
Na przykład?
Chocby jak sam piszesz - nadaje sie do moto :-)

Normalny też się nadaje. To żadna zaleta;)

No nie - normalny przeladuje.

Nie ma fundamentalnych powodów dla których nie możnaby tego zrobić prostownikiem automatycznym.

A jak ma byc lepszy i niedrogi ... to co ?
Ten https://www.youtube.com/watch?v=5Q9CsMWMaVk ładuje od 6,5V.

Biedronka ... to pewnie niedrogi.

Ale po co komu takie g*, ktore rozladowanego akumulatora nie naladuje ? :-)

No właśnie naładował - taki co miał 6,5. Muszę sprawdzić, ale chyba mam na balkonie totalną padakę od moto. Jeśli kogoś interesuje, to mogę pożyczyć ten z linka i sprawdzić.

Shrek

Data: 2018-11-27 22:03:05
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-27 o 19:12, Shrek pisze:
[...]

Jeszcze raz, zrobienie ładowarki ładującej całkowicie rozładoiwane akumulatory nie jest żadnym problemem technicznym. Pytanie czemu producenci robią ładowarki, które wymagają niecałkiem rozładowanych.

Data: 2018-11-27 18:39:05
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-27 o 17:48, Shrek pisze:

Jako jedyny w rodzinie sie jednak niezbyt nadaje :-)

A na co9 komu kilka prostowników na jeden samochód? To tak jak elektryki. Mają swoje zalety, ale są tak do dupy, że trzeba miec najpierw drugi normalnuy samochód;)

Twizy nic nie zastąpi :-)

Data: 2018-11-27 18:40:52
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-27 o 09:52, J.F. pisze:

[...]

To ja Ci dam tę ładowarkę i ją sobie przerobisz, ok ?

Data: 2018-11-27 18:50:03
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptjvjd$1m9$2@news.icm.edu.pl...
[...]

Mam taka ladowarke.
Ale ze mam tez inne, to nie widze potrzeby rozkrecania :-)

J.

Data: 2018-11-27 19:18:19
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 27.11.2018 o 18:50, J.F. pisze:

To ja Ci dam tę ładowarkę i ją sobie przerobisz, ok ?

Mam taka ladowarke.
Ale ze mam tez inne, to nie widze potrzeby rozkrecania :-)

W sumie to jakbym kupił drugi normalny to ten bym wypieprzył. Pytanie co właściewie kierowało konstruktorami tego gówna, skoro wystarczy na chwilę podpiąć równolegle naładowany i dalej już idzie z górki, więc fundamentalnych przeszkód nie ma.

Shrek

Data: 2018-11-27 22:13:26
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-27 o 19:18, Shrek pisze:
[...]

Taka ciekawostka. Jeździłem sobie na jednym akumulatorze, ale że jak przyszła zima to 3 dni tylko trzymał to nowy kupiłem. I tak sobie kiedyś podłączyłem to g..o by doładować. Jak podłączyłem tak akumulatora nie da się już naładować. Zwarcie się zrobiło, gorący cały był. Wcześniej ładowałem normalną ładowarką i nie rozładowywał się.

Data: 2018-11-28 13:41:20
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ptkc20$uli$1@news.icm.edu.pl...
[...]

Ale raczej watpie, zeby to byla wina ladowarki.
Raczej aku byl juz na wykonczeniu (o czym najlepiej swiadcza te 3 dni), i przypadek zadecydowal ze wlasnie wtedy padl.

J.

Data: 2018-12-01 03:11:03
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-28 o 13:41, J.F. pisze:
[...]

Nie bardzo. Miał małą pojemność, na stole trzymał napięcie bardzo długo, dopiero podłączenie pod tę ładowarkę go wykończyło. Ona cośtam kombinuje z prądem ładowania być może by odsiarczyć, ale to nie tłumaczy czemu rozładowanych nie umie naładować. Albo tłumaczy, w końcu się od tego zepsuł jakby.

Data: 2018-11-27 22:08:59
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-27 o 18:50, J.F. pisze:
[...]

To kto miał to zrobić? Ja? Ja nie chcę naprawiać czyjejś ładowarki. Jak już to swoją zrobię. No ale mi się nie chce, chyba z tego wszystkiego wolałbym kupić.

Data: 2018-11-25 18:58:54
Autor: kk
jaki prostownik

Napisałem dokładnie tak:

[...]

To po co go ładujesz???

[...]

Wiesz dlaczego nadal jeżdżę na tym akumulatorze co to kilka miesięcy temu rozładował mi się z 4 razy? Bo go NAŁADOWAŁEM. Jakbym zdał się na twoje opinie i to lidlowe g..o to miałbym już 4 sprawne akumulatory, których to g..o nie umie tylko naładować.

Obecnie sprzedawane w Lidlu prostowniki
za 199 zł podobno mają funkcję "rozruchu" padaki, tak przynajmniej
wynika z opisu na pudełku.

I teraz pomyśl, tamten prostownik też mierzy napięcie, reguluje prąd, nie umie tylko podjąć ładowania zbyt rozładowanego akumulatora. Ale można mu na chwilę wpiąć drugi akumulator i już po problemie. Ot g..o!

Data: 2018-11-25 02:36:22
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Tue, 20 Nov 2018 07:28:44 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

As compared
to conventional car chargers, this device has
a special function for reuse of a flat battery/
rechargeable battery. You can recharge a
completely discharged battery/rechargeable
battery

J.

Data: 2018-11-25 07:35:20
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 25.11.2018 o 02:36, J.F. pisze:

[...]

No to niech ktoś kupi i sprawdzi;)

Shrek

Data: 2018-11-25 10:51:29
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 25 Nov 2018 07:35:20 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Zawsze mozna zwrocic, jesli zle dziala :-)

J.

Data: 2018-11-25 14:47:33
Autor: Shrek
jaki prostownik
W dniu 25.11.2018 o 10:51, J.F. pisze:

No to niech ktoś kupi i sprawdzi;)

Zawsze mozna zwrocic, jesli zle dziala :-)

Trzeba jeszcze mieć rozładowany do cna akumulator;)

Shrek

Data: 2018-11-18 23:06:57
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 18 Nov 2018 21:39:46 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

No i prad troche maly. Na nocne ladowanie w sam raz, ale jak auto nie
odpali i trzeba szybko, to brakuje.

J.

Data: 2018-11-19 08:59:46
Autor: sirapacz
jaki prostownik

No i prad troche maly. Na nocne ladowanie w sam raz, ale jak auto nie
odpali i trzeba szybko, to brakuje.

to prawda - ale aku nie zamordujesz. na takie okoliczności mam jakiegoś starego aku który coś tam trzyma.

Data: 2018-11-19 12:17:58
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pstqhr$1p1si$2@portraits.wsisiz.edu.pl...
No i prad troche maly. Na nocne ladowanie w sam raz, ale jak auto nie
odpali i trzeba szybko, to brakuje.

to prawda - ale aku nie zamordujesz.

Przy ograniczonym napieciu i automatycznym wylaczaniu tez nie powinien

na takie okoliczności mam jakiegoś starego aku który coś tam trzyma.

Jak dawno nie uzywany, to coraz mniej trzyma :-)

J.

Data: 2018-11-19 13:07:52
Autor: sirapacz
jaki prostownik
W dniu 2018-11-19 o 12:17, J.F. pisze:
[...]

zgadza się - a tych funkcjonalności nie mają te popularne transformatorowe a za to mają je te pchełki.
na takie okoliczności mam jakiegoś starego aku który coś tam trzyma.

Jak dawno nie uzywany, to coraz mniej trzyma :-)

dlatego jest wyjęty z auta, ale takiego 0V może podnieść by podpiąć mały prostownik

Data: 2018-11-19 08:58:20
Autor: sirapacz
jaki prostownik

Kup w lidlu. To te same co na allegro w nieco ponad dwukrotnie wyższej cenie.

Tylko nie ładuje... jak akumulator rozładowany:P

laduje ale musisz mu pomóc - na chwile musi zobaczyć wyższe napięcie i potem ciągnie sam. Podlacz kablami na chwile inny aku by ruszyło ładowanie.

Data: 2018-11-19 12:19:12
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pstqf5$1p1si$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Jak bede mial inny aku, to kable rozruchowe lepsze :-)

J.

Data: 2018-11-19 13:14:43
Autor: sirapacz
jaki prostownik

Jak bede mial inny aku, to kable rozruchowe lepsze :-)

ale jak latasz na krótkich odcinkach to aku może nie mieć szansy się naładować w pełni i stopniowo będzie ci ubywać w nim ładunku. Tu tylko taki maluch sie sprawdzi.

rozruchowe to jak już dupa zbita.

Data: 2018-11-18 22:05:52
Autor: Pszemol
jaki prostownik
Crimi <robertsad@wp.pl> wrote:
Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

Weź sie nie wygłupiaj z kupowaniem protezy i robieniem sobie kłopotów w
zimie.

Wymień akumulator!

Data: 2018-11-22 22:04:10
Autor: Jacek Maciejewski
jaki prostownik
Dnia Sat, 17 Nov 2018 13:13:39 +0100, Crimi napisał(a):

Pada mi powoli akumulator
jaki prostownik polecacie ?

A co ma piernik do wiatraka? Kup se nowy aku. Albo, jak już musisz coś
kupić to kieckę żonie :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-23 10:56:34
Autor: J.F.
jaki prostownik
A propos - w Lidlu rzucili prostowniki po 199 zl,
ULG 15 B4, tylko po pudelku trudno powiedziec co to wlasciwie potrafi.

prad 2, 6 i 15A,
jump start z pradem 75A

Duze, ciezkie, drogie ...

J.

Data: 2018-11-24 01:08:29
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-23 o 10:56, J.F. pisze:
A propos - w Lidlu rzucili prostowniki po 199 zl,
ULG 15 B4, tylko po pudelku trudno powiedziec co to wlasciwie potrafi.

To właśnie dlatego o niego pytałem. Jak nie wiesz co kupić to ... dalej nie wiesz.

prad 2, 6 i 15A,
jump start z pradem 75A

A umie wystartować ładowanie samego rozładowanego akumulatora?

Duze, ciezkie,

To nie jeździ po stole

  drogie ...

A da się zrobić lub kupić taniej działającą ładowarkę?

Data: 2018-11-24 07:10:42
Autor: Jacek Maciejewski
jaki prostownik
Dnia Sat, 24 Nov 2018 01:08:29 +0100, kk napisał(a):

A da się zrobić lub kupić taniej działającą ładowarkę?

Jasne. Kupujesz diodę za 1 zł, łączysz w szereg z żelazkiem i aku i
ładujesz :) A przy okazji coś wyprasujesz.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-24 10:32:32
Autor: kk
jaki prostownik
Dnia Sat, 24 Nov 2018 01:08:29 +0100, kk napisał(a):

A da się zrobić lub kupić taniej działającą ładowarkę?

Jasne. Kupujesz diodę za 1 zł, łączysz w szereg z żelazkiem i aku i
ładujesz :) A przy okazji coś wyprasujesz.

I to będzie taniej? Ile będę to składał? Ile jest warta godzina mojej pracy? Wątpię by nawet tak proste rozwiązanie było tańsze. Napisałem, że mógłbym sobie zrobić ładowarkę, ale mi się nie chce. Spędziłbym nad mechaniką sporo czasu, nad jakąś elektroniką. Dostałbym coś niebanalnego, nie do dostania, np ładowarkę dostępną sieciowo. Ale co z tego?

Data: 2018-11-24 11:42:34
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prostownik
Godzina Twojej pracy warta jest tyle ile ktos Ci za nia zaplaci. Jak Ci nikt nie placi to godzina Twojego zycia jest kosztem i doplacasz do niej z godzin kiedy zarabiales. W zwiazku z tym wszystko co zrobisz sam bedzie taniej niz jak bys to kupil.

Data: 2018-11-24 21:01:46
Autor: Jacek Maciejewski
jaki prostownik
Dnia Sat, 24 Nov 2018 11:42:34 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

Wreszcie coś powiedziałeś do rzeczy :) I q... zawijaj sam wiersze jak już piszesz z kurewskiego User-Agent: G2/1.0
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-24 22:28:43
Autor: kk
jaki prostownik
[...]

Dzięki że mi to wyjaśniłeś, bez Ciebie bym sobie nie poradził

Data: 2018-11-24 14:24:08
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prostownik
Drobiazg, wazne ze zrozumiales.

Data: 2018-11-24 23:40:05
Autor: J.F.
jaki prostownik
[...]

Kot w worku. Ale mozna poszukac instrukcji.

Duze, ciezkie,
To nie jeździ po stole

  drogie ...
A da się zrobić lub kupić taniej działającą ładowarkę?

Da. Ale nie bedzie miala 75A ... tylko czy jest potrzeba - jakbym mial
domek z ogrodkiem i kilka samochodow, to moze ...

J.

Data: 2018-11-24 23:56:43
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 23:40, J.F. pisze:
[...]

No można, podawałem już adres, nie widzę jasnej odpowiedzi w niej.

[...]

Nie musi być 75A, ale niech radzi sobie z rozładowanymi. Bo mnie jak się jakiś akumulator rozładował tak, że nie dało się odpalić to już się nie dało.

jaki prostownik