jaki prostownik

Data: 2018-11-17 04:36:12
Autor: Zenek Kapelinder
jaki prostownik
Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z podlaczaniem nie wspomne.

Data: 2018-11-17 18:44:28
Autor: Crimi
jaki prostownik
Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z podlaczaniem nie wspomne.

  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Data: 2018-11-17 12:53:03
Autor: Kris
jaki prostownik
W dniu sobota, 17 listopada 2018 18:44:41 UTC+1 użytkownik Crimi napisał:
> Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z podlaczaniem nie wspomne.
>   11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Najtańszy aku 3 lata wytrzyma min a na dzisiaj koszt takiego to 200zł

Data: 2018-11-18 00:14:02
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 21:53, Kris pisze:

Najtańszy aku 3 lata wytrzyma min a na dzisiaj koszt takiego to
200zł

No nie powiedziałbym. Miałem 2 nowe akumulatory Centry w 2 różnych autach. Różne modele akumulatorów i samochodów (diesel i benzyna). Oba padły po zimach, które w 3mieście oznaczają 0 stopni na termometrze. Był to rok i 1.5 roku eksploatacji. Chciałem tanio więc zapłaciłem 2x. W przypadku jednego z tych akumulatorów korzystałem z niego przez 4 lata i sprzedałem auto wraz z nim, w pełni sprawnym - była to jakaś Varta.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 01:56:39
Autor: Kris
jaki prostownik
W dniu niedziela, 18 listopada 2018 00:14:06 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]

No nie powiedziałbym. Miałem 2 nowe akumulatory Centry w 2 różnych autach. Różne modele akumulatorów i samochodów (diesel i benzyna). Oba padły po zimach, które w 3mieście oznaczają 0 stopni na termometrze. Był to rok i 1.5 roku eksploatacji. Chciałem tanio więc zapłaciłem 2x. W przypadku jednego z tych akumulatorów korzystałem z niego przez 4 lata i sprzedałem auto wraz z nim, w pełni sprawnym - była to jakaś Varta.

Nie pisałe o Centrach tylko o najtaśzych;)
Wolf z Allegro za 200zł 17 letni silnik 1,9jtd odpalał bez problemu w największe mrozu ubiegłej zimy. A auto garażu na oczy nie widziało. Fakt faktem że na Pomorzu zimy łagodniejse jak w Bieszczadach chociazby
Dwa lata chyba juz ma i dalej działa bez problemu

Data: 2018-11-18 16:48:10
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 10:56, Kris pisze:

Nie pisałe o Centrach tylko o najtaśzych;)

Jakoś jedno z drugim mi się skojarzyło. :-)
Za czasów gdy Centrę kupowałem (może z 5 lat temu) była ona na półkach sklepowych najtańszą.

[...]

I tego nie rozumiem właśnie. Jeśli jest tak jak mówisz, wynika z tego, że technologia nie musi być kosmiczna i kosmicznie droga by akumulator dał się używać więcej niż 1 sezon. Czyli co napędza ceny? Marketing? I to niezależnie od jakości akumulatora?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 22:52:33
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 18 Nov 2018 01:56:39 -0800 (PST), Kris napisał(a):
[...]

No faktycznie - dziwnie tanie te akumulatory.
A sa jeszcze tansze marki - Kozak, Spacbat, arctic - skad sie to
bierze ?

J.

Data: 2018-11-18 23:27:08
Autor: collie
jaki prostownik
W dniu 18.11.2018 22:52, J.F. pisze:

No faktycznie - dziwnie tanie te akumulatory.
A sa jeszcze tansze marki - Kozak, Spacbat, arctic - skad sie to
bierze ?

Z Ukrainy zazwyczaj, ale i z dalszych stron, np. z Azerbejdżanu.
Oglądałem nawet taki na giełdzie samochodowej (marki nie pomnę) -
74 Ah i wadze 18,5 kg, za 240 zł. Ponieważ w takim miejscu kupuje
się w zasadzie kota w worku, to waga jest zasadniczym kryterium
jakości. 18,5 kg przy 74 Ah zapowiada niezły akumulator. ;)

Data: 2018-11-18 23:40:21
Autor: losspistolss
jaki prostownik
Często na giełdzie reklamacje są załatwiane lepiej niż w sklepie. Swego czasu, gdy reklamowałem giełdowy akumulator, to dostałem zastępczy, do czasu wyjaśnienia.

Data: 2018-11-19 12:21:14
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bf1e73d$0$486$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac :-)

J.

Data: 2018-11-25 19:34:39
Autor: t-1
jaki prostownik
W dniu 2018-11-19 o 12:21, J.F. pisze:

Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac :-)

J.

Uranem?
Wszystko inne lżejsze od ołowiu.

Data: 2018-11-25 20:39:33
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 25 Nov 2018 19:34:39 +0100, t-1 napisał(a):
W dniu 2018-11-19 o 12:21, J.F. pisze:
Takie male do alarmow/motocykli, to chinczycy nauczyli sie dociazac :-)

Uranem?
Wszystko inne lżejsze od ołowiu.

Szklem.

Szklo lekkie w porownanu do olowiu, ale ciezsze niz powietrze.

J.

Data: 2018-11-27 20:34:22
Autor: t-1
jaki prostownik
W dniu 2018-11-25 o 20:39, J.F. pisze:
[...]

Gdzie znajdziesz w akumulatorze powietrze?
Ew. przy wlewie w klasycznych, gdzie niczym go zastąpić nie można.
A szkło w postaci mat nasiąkniętych elektrolitem jest ponoć lepsze od technologii żelowej.
http://akumulatory-agm.net.pl/absorbujaca-mata-szklana-w-akumulatorach/

Data: 2018-11-18 17:54:04
Autor: Janusz
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 00:14, Marek S pisze:
[...]

Miałem tak samo, kupiłem centrę w sklepie, pierwszą zimę przeżyła ale w kolejną
padła całkiem, kupiłem nowy aku na alledrogo i kilka lat służył bez problemu aż do złomowania auta.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-11-19 21:43:34
Autor: Axel
jaki prostownik
"Marek S"  wrote in message news:psq7bt$8jo$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie wiem, co robisz z tymi akumulatorami, bo u mnie w 3 samochodach Centry co najmniej po 4 lata działają - najkrócej dlatego, że (jak później się okazało), padał mi powoli alternator. Poza tym - Centra ma co najmniej 2-letnią gwarancję, więc....

--
Axel

Data: 2018-11-19 22:13:08
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-19 o 21:43, Axel pisze:

Nie wiem, co robisz z tymi akumulatorami, bo u mnie w 3 samochodach Centry co najmniej po 4 lata działają - najkrócej dlatego, że (jak później się okazało), padał mi powoli alternator.

Najwyraźniej Centra ma alergię na moje auta.

Poza tym - Centra ma co najmniej 2-letnią gwarancję, więc....

Centra praktycznie nie ma żadnej gwarancji. Poczytaj w internecie. Dostałem odpowiedź taką jak wszyscy reklamujący u nich akumulatory: rozpad płyt dodatnich - wina użytkownika. Od czasu gdy Centry nie używam, to w żadnym aucie nie rozpadają się żadne płyty.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-17 20:41:18
Autor: Uncle Pete
jaki prostownik
  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Tak często Ci padają?

Data: 2018-11-18 00:06:48
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-17 o 18:44, Crimi pisze:

  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 01:20:17
Autor: Uncle Pete
jaki prostownik
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

Data: 2018-11-18 01:53:18
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 18 Nov 2018 01:20:17 +0100, Uncle Pete napisał(a):
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

Ja tam czesciej zmieniam teraz samochody.
Akumulator pada, nie wiadomo dlaczego, kupuje sie nowy ... i kupuje
nowe auto zanim nowy zdazy pasc. I nie wiadomo ile wytrzymal.

Dodaj, ze ludzie kupuja aku bez sprawdzenia instalacji, i nowy tez
dostaje po tylku, a potem zdziwienie ze tylko 3 lata ...

J.

Data: 2018-11-18 16:55:41
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 01:20, Uncle Pete pisze:
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

Nie mam bladego pojęcia dlaczego. W poprzednim aucie chyba właśnie Futurę miałem. Szybko ją zezłomowałem po zimie i nie dieslu. Akumulatory przed nim i po nim lata trzymały. Jeździłem codziennie do pracy po jakieś 2x10km więc zastoju też nie było.

Wadliwa instalacja elektryczna - jak JF sugeruje - nie ma nic do rzeczy bo wymiana akumulatora nie mogłaby jej naprawić.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 22:46:24
Autor: J.F.
jaki prostownik
Dnia Sun, 18 Nov 2018 16:55:41 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Bywa, ze usterka jest niewyrazna.
Dioda spalona, regulator przestawiony ... to juz raczej nie.
Radio czy alarm duzo biora na postoju.
I aku obrywa - jeden zniesie to lepiej, inny gorzej ...

J.

Data: 2018-11-19 22:18:27
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 22:46, J.F. pisze:

Bywa, ze usterka jest niewyrazna.
Dioda spalona, regulator przestawiony ... to juz raczej nie.
Radio czy alarm duzo biora na postoju.
> I aku obrywa - jeden zniesie to lepiej, inny gorzej ...

Sądzisz, że wybieram auta, które tak właśnie mają?
Hint: w obecnym aucie prąd spoczynkowy wynosi ok 400mA bo kamery pracują po 8h na postoju. Centra nawet roku nie pociągnęła.

Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-20 11:18:41
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:psv9b8$p5v$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Sie dziwisz. 10Ah na dobe.
8h raczej niestraszne, ale zostaw auto na 3 dni.

Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

I ciagle tak samo uzywane ?

To byloby ciekawe ... technologia akumulatorow sie wiele nie rozni,
Exide w Centrze chyba wprowadzil cos w miare nowoczesnego.

Czyzby Centrze tak bardzo szkodzilo te 3Ah zakladajac ze to 8h ?
Czy Varta juz przeszla na wyzszy poziom i robi bardziej trakcyjne ...

A moze jednak udalo ci sie pare razy zostawic te kamery na 48h.
No i kwestia dojazdow - trase masz dluga, ale 10Ah wymaga troche ladowania.
Moze korki byly mniejsze i akumulator byl z dnia na dzien coraz bardziej rozladowany.

Zaraz - Ty pisales o tym uszkodzonym zaworze i grzaniu pradem ?
Na Centrze czy na Varcie ?

J.

Data: 2018-11-20 22:15:44
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-20 o 11:18, J.F. pisze:

Sie dziwisz. 10Ah na dobe.
8h raczej niestraszne, ale zostaw auto na 3 dni.

Zostawiłem kilka razy - uruchamianie bez problemu. Faktem jest, że funkcje komfortowe wyłączyły się wtedy na jakieś 10 minut jazdy. Akumulator, tak jak pisałem, mimo 2.5 roku używania działa jak nówka w odróżnieniu od Centr jakie miałem.

Teraz jakąś Vartę mam od 2.5 sezonu i nic się nie dzieje.

I ciagle tak samo uzywane ?

j/w
Pierwsza Centra nie była tak używana bo wtedy chyba nie miałem kamerki, a nawet jeśli miałem, to zasilania postojowego nie było. Mimo to padła po roku.

To byloby ciekawe ... technologia akumulatorow sie wiele nie rozni,
Exide w Centrze chyba wprowadzil cos w miare nowoczesnego.

Nie przytoczę już nazw modeli. Choć w przypadku jednej mógłbym bo kumplowi oddałem. Ma ją w garażu, nie wiem po co. :-)

Czyzby Centrze tak bardzo szkodzilo te 3Ah zakladajac ze to 8h ?
Czy Varta juz przeszla na wyzszy poziom i robi bardziej trakcyjne ...

Nie wiem - jestem tylko użytkownikiem.

A moze jednak udalo ci sie pare razy zostawic te kamery na 48h.

j/w - w obecnym aucie nawet kilka razy i nie 48 lecz 72. Z Vartą nic się nie dzieje.

No i kwestia dojazdow - trase masz dluga, ale 10Ah wymaga troche ladowania.
Moze korki byly mniejsze i akumulator byl z dnia na dzien coraz bardziej rozladowany.

Nie sądzę aby korki się skróciły bo Centrę miałem a przy Varcie nagle urosły :-)

Zaraz - Ty pisales o tym uszkodzonym zaworze i grzaniu pradem ?
Na Centrze czy na Varcie ?

To było rok temu już - więc na Varcie, którą mam do dziś tak samo sprawną. Zresztą grzanie prądem raczej nie obciąża akumulatora. Widzę na wyświetlaczu jakie jest napięcie instalacji. Zawsze 14 z niewielkim kawałkiem, czegokolwiek bym nie włączył. Chyba 14.3V. Grzałka na to nie wpływa. Na niskich obrotach może do 14.1-14.2V napięcie spadnie przy włączeniu ogrzewania foteli, szyb i grzałki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-22 00:21:37
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-20 o 22:15, Marek S pisze:
[...]

Pomierzyłbym sobie w starym samochodzie napięcie i temperaturę w tracie jazdy i na postoju, przed całkowitym rozładowaniem zabezpieczył odłączając co można. Myślę, że z Arduino albo ESP można by co takiego dopiero złożyć.

Data: 2018-11-22 21:19:27
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-22 o 00:21, kk pisze:

[...]

Nie wiem jakie są praktyki we współczesnych autach ale u siebie mam to w standardzie. W miarę rozładowywania się akumulatora odcinane są w pierwszej kolejności urządzenia "komfortowe". Potem jeszcze coś - nie pamiętam co. Główna elektronika ma drugi, zapasowy akumulator, który nie zasila nic więcej poza nią.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 01:10:01
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-22 o 21:19, Marek S pisze:
[...]

Ile kosztuje ten twój samochód? Czy ten twój samochód da się wszędzie zaparkować? Ile pali /100?

Data: 2018-11-24 21:32:58
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 01:10, kk pisze:

Ile kosztuje ten twój samochód?

Dużo

Czy ten twój samochód da się wszędzie zaparkować?

Na zakazach nie wolno nim parkować.

Ile pali /100?

- W mieście 10.5
- W mieście poza godzinami wzmożonego ruchu 8.6
- Na przelotach między miastami 7.6 - 8.2
- Na autostradach przy 140 ok 9.8
- Przy 180-200 ok 12
- Przy 250 ok 14-15

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 22:39:57
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 21:32, Marek S pisze:
[...]

No to masz drogą zabawkę. Też taką mam, ale teraz pisałem o tanim samochodzie, którego opłaca się używać, któremu jednak brakuje kilku drobiazgów, które to drobiazgi można uzupełnić znacznie taniej niż kupując jakikolwiek nowszy samochód już je posiadający.

Data: 2018-11-24 23:06:53
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 22:39, kk pisze:

[...]

Fajnie, ale nigdzie nie naniosłeś innego kontekstu niż wynika z dyskusji. Piszesz w odpowiedzi na _MÓJ_ post, w którym wspomniałem że Centry padły mi jak muchy a Varta nie. Proponujesz abym wykonał jakieś pomiary i zainstalował Arduino do odcinania zasilania. Gdy wyjaśniłem, że mam jakieś zabezpieczenia akumulatora w standardzie, to pytasz się ile auto pali na 100km i czy nim zaparkuję gdzieś tam.

Czy nie uważasz, że Twój komentarz był co najmniej nie adekwatny lub nawet durny?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-24 23:34:52
Autor: kk
jaki prostownik
W dniu 2018-11-24 o 23:06, Marek S pisze:
[...]

Czytać nie umiesz. Niczego Ci nie proponuję. Piszę, że sam mam problem z akumulatora i że mógłbym go rozwiązać bez zmiany samochodu.

Data: 2018-11-19 12:28:05
Autor: J.F.
jaki prostownik
Użytkownik "Uncle Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:psqb7i$bv9$1@node2.news.atman.pl...
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Co wy robicie z tymi akumulatorami? U mnie wytrzymują po 8 lat. W tym tak pogardzana przez wszystkich Centra Futura.

A propos - dzis mi akumulator ledwo-ledwo.
Ma ... jakies 3 lata :-)

Mial prawidlowe warunki pracy, aczkolwiek pare miesiecy temu sie rozladowal mocno, nie wiem dlaczego.
Czyzby sie cos nie wylaczalo na weekend ?

Tym razem mialem podpiety ELM327, ale przeciez to niemozliwe, zeby wydoilo 70Ah akumulator ...

Zobaczymy czy rusze po poludniu, czy trzeba bedzie kombinowac ...

J.

Data: 2018-11-18 06:59:59
Autor: Budzik
jaki prostownik
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

  11 raz w życiu nowy aku ?
Kurwa !

Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna
żywotność. Czasem ciut więcej.

Ty to jestes Maras ale jajcarz... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2018-11-18 07:59:39
Autor: Mateusz Viste
jaki prostownik
On Sun, 18 Nov 2018 06:59:59 +0000, Budzik wrote:
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...
Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna
żywotność. Czasem ciut więcej.

Ty to jestes Maras ale jajcarz... :)))

Żywotność aku zależy w pewnej mierze od sposobu wykorzystania. Jak kto dużo miga, to aku krótko żyje.

Mateusz

Data: 2018-11-18 16:56:38
Autor: Marek S
jaki prostownik
W dniu 2018-11-18 o 07:59, Budzik pisze:

Ty to jestes Maras ale jajcarz... :)))

Czemu jajcarz? :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-11-18 11:19:08
Autor: jerzu.xyz
jaki prostownik
On Sun, 18 Nov 2018 00:06:48 +0100, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:

Opony używasz po 10 lat? Dla akumulatora 3-4 lata to normalna żywotność. Czasem ciut więcej.

Mój wytrzymał 10 lat, w tym dwa głębokie rozładowania (padł alternetor
w trakcie jazdy).

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-11-17 22:16:01
Autor: Pszemol
jaki prostownik
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Jak pada akumulator to kup najtanszy nowy. Prostownikiem za pol ceny
akumulatora przedluzysz zycie starego o dwa miesiace. O pierdoleniu sie z
podlaczaniem nie wspomne.

Dokładnie.

jaki prostownik