jaki repeater

Data: 2018-07-06 19:04:45
Autor: melex
jaki repeater
witam
mam dom 2 pietrowy z ogrodem i chcialem kupic repeater bo na pietrze brak zasiegu
jaki polecacie ?

Data: 2018-07-06 19:12:06
Autor: Tasiorsa
jaki repeater
W dniu 2018-07-06 o 19:04, melex pisze:
mam dom 2 pietrowy z ogrodem i chcialem kupic repeater bo na pietrze brak zasiegu
jaki polecacie ?
Zejdz kablem i na parterze postaw AP. Repeatery to nic dobrego. Jak już musisz to Fritza bym bral :)

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2018-07-06 19:42:47
Autor: melex
jaki repeater
W dniu 2018-07-06 o 19:12, Tasiorsa pisze:
[...]

niestety kable nie wchodza w gre
a o ile metrow taki repeater przedluzy?
jaki model fritza?
i czemu nie polecasz

Data: 2018-07-06 21:01:58
Autor: m
jaki repeater
W dniu 06.07.2018 o 19:42, melex pisze:
[...]

Zastanów się jeszcze raz i raczej puść kabel kanałem wentylacyjnym (nie
wolno, ale można) jeżeli przeraża Cię wiercenie stropu niż baw się w
repeatery.

Ja walczę ze swoim wifi już trzeci rok i powoli uzyskuję zgodę
najlepszej z żon na przewiercenie się do kanału, bo nie sposób uzyskać
sensownego pokrycia.

Jakoś udało mi się za pomocą repeatera połączyć tak że mam większość
piętra pokryte i pół parteru. Zaś transfery między laptopem (piętro) a
NASem (parter) są wprost żenujące i najlepsza z żon woli z cda film
obejrzeć niż z NASa już ściągnięty.

p. m.

Data: 2018-07-06 23:34:07
Autor: Tasiorsa
jaki repeater
W dniu 2018-07-06 o 19:42, melex pisze:
niestety kable nie wchodza w gre
a o ile metrow taki repeater przedluzy?
jaki model fritza?
i czemu nie polecasz
Nie polecam bo wifi przez strop slabo przechodzi. Przez sciany też zwłaszcza jak masz dom z pustaka hasiowego. Sam mam z takiego budulca dom i problem rozwiazal sie gdy na kazdej kondygnacji stoi przezroczysty AP.
Znajomi kupowali to:
AVM FRITZ!WLAN Repeater 310 (cena okolo 120 zl) i chwalili. Wpinasz w miejscu gdzie zasięg spada ale nie jest jeszcze kichowaty :)

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2018-07-06 20:08:35
Autor: Uncle Pete
jaki repeater
On 2018-07-06 19:04, melex wrote:
witam
mam dom 2 pietrowy z ogrodem i chcialem kupic repeater bo na pietrze brak zasiegu
jaki polecacie ?

Dyskusję z dnia 29.06 czytałeś? Jak masz prąd w gniazdkach na tej samej fazie, zainteresowałbym się adapterami sieciowymi power-line. Są nawet z wbudowanym access pointem.

https://www.euro.com.pl/powerline-transmitery-sieciowe.bhtml

Data: 2018-07-06 21:02:43
Autor: m
jaki repeater
W dniu 06.07.2018 o 20:08, Uncle Pete pisze:
On 2018-07-06 19:04, melex wrote:
witam
[...]

Prąd jest rzadko w tym samym obwodzie na parterze i na piętrze.

p. m.

Data: 2018-07-06 21:59:33
Autor: Uncle Pete
jaki repeater
[...]

A nie może być innego obwodu na tej samej fazie? Sygnał przez bezpieczniki przejdzie. Może mieć problem z licznikiem, ale go po drodze nie powinno być.

Data: 2018-07-06 22:56:07
Autor: m
jaki repeater
W dniu 06.07.2018 o 21:59, Uncle Pete pisze:
[...]

Ja wyczytałem gdzieś, że jeżeli przechodzi przez szafkę z licznikami to
już pozamiatane. Więc przyjąłem to za pewnik i nie interesowałem się
tematem dalej.

Inaczej jest? Powinienem wlewać miód nadziei w moje serce?

p. m.

Data: 2018-07-06 23:30:36
Autor: Uncle Pete
jaki repeater
[...]

Możesz spróbować, jeżeli przechodzi tylko przez szafkę i nie przechodzi przez licznik.

Data: 2018-07-07 00:11:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jaki repeater

"Uncle Pete" phon1p$b7e$1@node1.news.atman.pl

Możesz spróbować, jeżeli przechodzi tylko przez szafkę i nie przechodzi przez licznik.

I jest na tej samej fazie.

BTW -- zerowanie z przepięciówkami daje 3 przewody
dla jednej fazy. Może dałoby się to wykorzystać? ;)
(dla trzech faz -- pięć przewodów, z tego dwa wspólne)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-07-06 23:29:03
Autor: Tasiorsa
jaki repeater
W dniu 2018-07-06 o 21:02, m pisze:
Prąd jest rzadko w tym samym obwodzie na parterze i na piętrze.
Nowe PowerLine idą po zerze i nie musi być ta sama faza. Natomiast max jaki udalo mi si uzyskać na Powerline to 80 Mbit przeważnie jest to 40-50 Mbit

Krzysiek aka Tasiorsa

Data: 2018-07-06 23:54:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
jaki repeater

"m" 5b3fbcd3$0$586$65785112@news.neostrada.pl

Prąd jest rzadko w tym samym obwodzie na parterze i na piętrze.

Obwód nie jest istotny -- istotne są liczniki i zgodność fazy.
Problemem jest IMO cena PLC.

-=-

IMO bardzo dużo wysiłku trzeba włożyć w obecne WiFi, aby nie
łączyło wewnątrz budynku. ;) Ja teraz pomiędzy dwiema hybrydami
TpLinka mam dwa drzewa zasłaniające zupełnie widoczność (tym
bardziej nie ma mowy o czystości strefy Fresnela, czy choćby
o czystości połowy tej strefy) a łączność mam bezproblemową,
bezzwolnieniową, o ile nie ma zbyt wielu zakłócaczy -- 300
widocznych naraz nadajników WiFi to za dużo...

Topornym sprzedają takie:

   https://imagazine.pl/2017/08/22/tp-link-deco-m5-pierwsze-wrazenia-z-wifi-mesh/
   http://www.tendacn.com/en/product/nova%20mw6.html

cosie. :) Ja prawie ten sam efekt uzyskać mogę za 70 pln...

Prawie -- bo nieco większymi (niż kostki Tendy)
urządzeniami z zewnętrznymi antenami.

-=-

BTW -- uzewnętrznienie anteny to strata sygnału.
Powaga! Wmontowanie anteny do wnętrza urządzenia
zezwala na osiągnięcie zysku kilku (chyba ~5) db
bez łamania prawa.

-=-

Mając dom z działką można po prostu ;) postawić słup
(może być przy okazji oświetleniowym) z APkiem na
zewnątrz tego domu. Do APka można dorzucić zasilanie
solarkiem+akumulatorkiem/super_kondensatorkiem, aby
pozbyć się zupełnie przewodów, ale trzeba uważać,
bo niektóre urządzenia (przykładowo moje hybrydy)
nie zezwolą na jednoczesną pracę w ,,obu kierunkach''
z WPA2...

IMO teraz WPA2 staje się przeżytkiem, więc i niskie
jest ryzyko znalezienia okrojonego oprogramowania,
które nie zezwoli na ,,obosieczność'' z WPA2.

Czasami można wgrać inny/alternatywny soft.
(a czasami nie można)

Aby ominąć problem braku WPA2 w stosownym trybie, na
jednej hybrydzie mam APka klasycznego, a na przeciwnej
mam klasycznego APCka. Gdyby nie to ograniczenie, być
może pokusiłbym się o pozbawienie hybryd wszelkich
drutów; zasilanie dałbym ze Słońca, a sygnał -- z WiFi.

Solarki kosztują? Ołszeł -- ale zewnętrzny drut też jest drogi.
I drut kosztuje, i plącze się, i kosztuje mocowanie tego drutu...

-=-

Zazwyczaj największym problemem w WiFi jest przesterowanie
sygnału, lub wzajemne zakłócanie się urządzeń pracujących
zbyt podobnie -- powtarzalność seryjnej produkcji ma zły
wpływ akurat w takich zastosowaniach, bo każde urządzenie
pracuje dokładnie tak samo, zakłócając sąsiednie.

Oczywiście problemu tego nie ma, gdy każde urządzenie
pracuje na innym ;) kanale, ale że teraz wszędzie jest
agregacja kanałowa... ;)

Rozwiązaniem jest posiłkowanie się 5 Ghz -- z masą
szerokich kanałów luno rozmieszczonych...

Data: 2018-07-07 05:59:05
Autor: melex
jaki repeater
a mozna skorzystac np z 2 repeaterow np na parterze i na 2 pietrze zeby zasiego bym wiekszy ?

Data: 2018-07-07 14:39:37
Autor: Uncle Pete
jaki repeater
On 2018-07-07 05:59, melex wrote:
a mozna skorzystac np z 2 repeaterow np na parterze i na 2 pietrze zeby zasiego bym wiekszy ?

To jakiej wielkości masz chałupę? Kup lepszy repeater z dwoma lub trzema antenami (nie kupuj tych we wtyczce do gniazdka).

Data: 2018-07-07 15:17:33
Autor: marko
jaki repeater
On 2018-07-07 05:59, melex wrote:
a mozna skorzystac np z 2 repeaterow np na parterze i na 2 pietrze zeby zasiego bym wiekszy ?

To jakiej wielkości masz chałupę? Kup lepszy repeater z dwoma lub trzema antenami (nie kupuj tych we wtyczce do gniazdka).

260m, ale chce tez miec na ogrodzie
kupilem fritza, zobaczymy co bedzie

a mozesz podac link do takiego jak piszesz ?

jaki repeater