jaki router bezprzewodowy

Data: 2009-10-26 16:45:43
Autor: -
jaki router bezprzewodowy
witam. prosze o rade, jaki router bezprzewodowy kupic do takiej sieci:

komputer z karta IEEE 802.11g
komputer z karta IEEE 802.11g
drukarka brother DCP-375CW bezprzewodowo
modem kablowy z sieci multimedia (przez rj45 lub usb)

dobrze, gdyby byl prosty w instalacji. dziekuje za wszelkie sugestie

Data: 2009-10-26 17:15:20
Autor: qwerty
jaki router bezprzewodowy
Użytkownik "-" <dos4fl@wytnij.o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hc4g9v$bsk$1@news.mm.pl...
[...]

Rozumiem, że ma być bez print serwera? wrt54gl+tomato (lub inny alternatywny soft).

Data: 2009-10-26 17:21:09
Autor: qwerty
jaki router bezprzewodowy
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hc4huj$dj6$1@achot.icm.edu.pl...
Rozumiem, że ma być bez print serwera? wrt54gl+tomato (lub inny alternatywny soft).

Jak chcesz coś tańszego to Ovislink 1600gl, ale nie wiem jak ze stabilnością pod tomato.

Data: 2009-10-26 17:19:07
Autor: BETON
jaki router bezprzewodowy

Użytkownik "-" <dos4fl@wytnij.o2.pl> napisał w wiadomości news:hc4g9v$bsk$1news.mm.pl...
[...]

ja uzywałam kilkanascie TP linków- ale  testowałem również  D- linki (524) linksysy,  Belkiny, netgear, czy asus,
wg mnie nie ma zadnej róznicy dla  nie zaawansowanego usera,  wiec tp link 340 wypada najlepiej jakosc/cena. i tego polecam

Data: 2009-10-26 21:14:49
Autor: -
jaki router bezprzewodowy
wg mnie nie ma zadnej róznicy dla  nie zaawansowanego usera,  wiec tp link 340 wypada najlepiej jakosc/cena. i tego polecam

te tp link (nie robi tego tpsa?;)) cenowo mi sie podobaja, tylko na np przewodowym Asmax nie bylo u mnie internetu, wyczytalem, ze "cos" (TLL?) jest ustawione przez dostawce (mm) na 1 i jakos to trzeba ominac..

Data: 2009-10-26 21:26:18
Autor: -
jaki router bezprzewodowy
(TLL?) jest ustawione przez dostawce (mm) na 1 i jakos to trzeba ominac..

sprawdzilem komenda "ping" i dla np google jest 56 a dla allegro 254

Data: 2009-10-27 17:14:40
Autor: BETON
jaki router bezprzewodowy

Użytkownik "-" <dos4fl@wytnij.o2.pl> napisał w wiadomości news:hc50o1$38h$1news.mm.pl...
>(TLL?) jest ustawione przez dostawce (mm) na 1 i jakos to trzeba ominac..

sprawdzilem komenda "ping" i dla np google jest 56 a dla allegro 254

ttl to  zupełnie inna sprawa niż ping.
 Obniza sie parametr zebys  nie podłaczył se w domu  routera- takie zabezpieczenie admina-
Niektóre  routery nie radzą sobie z tym
 niektóre maja mozliwosc ustawienia tego
 a niektóre  automagicznie omijaja- obniżają wartośc ttl
  TP linki są w tej  trzeciej kategorii - wiec  bedziesz miał neta  bez wzgledu na to co admin se tam ustawił

Data: 2009-10-28 01:32:05
Autor: vDon
jaki router bezprzewodowy
- wrote:
witam. prosze o rade, jaki router bezprzewodowy kupic do takiej sieci:

<cut>

dobrze, gdyby byl prosty w instalacji. dziekuje za wszelkie sugestie

Jeśli ma po prostu działać to tańszy TP-Link powinien wystarczyć. Nie wiem tylko jak w praktyce działa "autokorekcja" TTL w tych modelach. Ciutkę drożej znajdziesz WA-2204A. Mniej "user friendly", za to z bardzo przydatnymi opcjami typu ręczne ustawianie TTL a nawet QoS (prosty, ale jest). Jeśli funkcjonalność jest priorytetem to wykosztuj się na coś w stylu WRT-54GL lub WRT-54GS rev. 1.x. Obowiązkowo z alternatywnym firmware np. Tomato (dla estetów) lub Open/X-Wrt (dla lubiących grzebać) na pokładzie.

jaki router bezprzewodowy